Po co kod pocztowy na listach

Data: 2014-12-08 15:59:52
Autor: Budzik
Po co kod pocztowy na listach
Wysłałem błednie zaadresowany list.
Zamiast 62-030 Luboń, wpisałem 62-030 Poznań.
Ulica taka która jest zarówno w Poznaniu jak i w Luboniu.

Sadziłem ze kod pocztowy jest wazniejszy i najpierw paczki sa po nim sortowane.
Tymczasem list pojechał do Poznania, listonosz opatrzył go napisem, ze "nie mieszka, kod wskazuje na Luboń" po czym odesłał do nadawcy.
Czy tak powinno byc?

Data: 2014-12-08 16:26:20
Autor: X-Man
"Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message news:XnsA3FDA5AF52EF0budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

cholera wie w UK jest to bardzo fajnie rozwiązane po kodzie pocztowym możesz na google maps znaleźć adres z dokładnością do ulicy szkoda że w PL nie moga czegoś takiego wprowadzić naprawdę bardzo ułatwia życie wystarczy znać kod pocztowy i numer domu i tarfiasz gdzie trzeba.

pzdr
Piotrek

Data: 2014-12-08 16:59:52
Autor: Budzik
Po co kod pocztowy na listach
Użytkownik X-Man kawasaki750@wytnijo2.pl ...

[...]

W sensie ze kodów pocztowych jest duzo wiecej i sa tworza gestsza siatke?

Data: 2014-12-09 07:59:45
Autor: mz

Użytkownik "X-Man"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:m64jnc$26q$1@speranza.aioe.org...

[...]

-- -- -- -- -- -- --
To napisz do tych od google maps niech wprowadzą kody pocztowe.
W Polsce jest tak, że na jednej ulicy czasem masz kilka kodów pocztowych w zależności od numeru domu.

Data: 2014-12-11 00:08:07
Autor: X-Man
"mz" <lapaczspam@wp.pl> wrote in message news:54869de0$0$2651$65785112news.neostrada.pl...
[...]

hmm to jest chyba rozwiązanie systemowe kod pocztowy powiązany jest w jakiś sposób ze współrzędnymi geograficznymi o ile się nie mylę w każdym razie jest to naprawdę bardzo fajnie pomyślane i ułatwia bardzo życie, baza kodów pocztowych jest dostępna za jakąś tam opłatą i np sklepy online mają taką opcję że zamiast wypełniać ileś pól adresu wpisujesz post code i wybierasz z listy swój dokładny adres. Cay ten system opracowywany był chyba najpierw przez RoyalMail a potem rząd się do tego doczepił...

Pzdr
Piotrek

Data: 2014-12-11 18:43:49
Autor: re
Po co kod pocztowy na listach

Użytkownik "X-Man"

[...]

-- -
A nie można po prostu podać współrzędnych ? :-)

Data: 2014-12-12 01:01:45
Autor: X-Man
Po co kod pocztowy na listach
"re" <re@re.invalid> wrote in message news:m6cmbj$qcb$1mx1.internetia.pl...
Użytkownik "X-Man"
[...]

kod jest krótszy i jest pewnie kilka innych powodów, nei ja ten system robiłem ale IMO sprawdza się nieźle

Pzdr
Piotrek

Data: 2014-12-12 20:16:21
Autor: re
[...]

Ja rozumiem, ale po co jakiś system jak można podać współrzędną geograficzną 2x 6 cyfr klikając na mapie ?

Data: 2014-12-08 17:10:25
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-12-08 16:59, Budzik pisze:
Wysłałem błednie zaadresowany list.
Zamiast 62-030 Luboń, wpisałem 62-030 Poznań.
Ulica taka ktĂłra jest zarĂłwno w Poznaniu jak i w Luboniu.

[...]

A czemu nie? Dobrze zrobił. Przecież bardziej prawdopodobne jest, że się
pomyliłeś w kodzie, a nie w mieście.

Co do pytania "po co" - aby było wiadomo czy masz na myśli Luboń w woj.
pomorskim czy wielkopolskim.

--
Liwiusz

Data: 2014-12-08 16:59:52
Autor: Budzik
Po co kod pocztowy na listach
Użytkownik Liwiusz lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl ...

[...]

Trudno powiedziec co łatwiej.
Ale zawsze sądziłem, ze na poczcie jest jakies automatyczne sortowanie ktore dzieli po kodzie i dopiero potem patrzy sie na ulice.
A przez to ze kod ma wyzszy priorytet.

Co do pytania "po co" - aby było wiadomo czy masz na myśli Luboń w
woj. pomorskim czy wielkopolskim.

No tak :)

Data: 2014-12-08 18:07:27
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-12-08 17:59, Budzik pisze:
UĹźytkownik Liwiusz lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl ...

[...]

Jak widać większy priorytet ma miasto - i dobrze, jest to logiczne ;)

--
Liwiusz

Data: 2014-12-09 10:39:53
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 8 Dec 2014, Budzik wrote:

Trudno powiedziec co łatwiej.
Ale zawsze sądziłem, ze na poczcie jest jakies automatyczne sortowanie
ktore dzieli po kodzie i dopiero potem patrzy sie na ulice.
A przez to ze kod ma wyzszy priorytet.

  Zależy od definicji "priorytetu".
  AFAIK dobrze piszesz - automat jest (pewnie głównie dla listów),
ale to NIE ZNACZY że decyzja automatu jest ostateczna.
  A przy paczkach pewnie wrzucane są ręcznie i dlatego po drodze
do Poznania nie zwiedził Lubonia.
  Bo nie byłoby dziwne, jakby pojechał do Lubonia i stamtąd
został przekierowany na Poznań, wszak tak napisano w adresie.

BTW: o ile PP. ma z okazji obecności skrzynek pocztowych doskonale
  rozwiązany problem zwrotów, o tyle dobrze wiedzieć, że trzeba
  uczynić nieczytelnym właśnie kod - bo jak automat rozpozna
  kod, to list ponownie trafi do adresata, dopisków "zwrot"
  automat nie czyta, a i listonosz niekoniecznie :D
   Stąd mój wniosek, że "automat" jednak działa.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-12-09 12:18:50
Autor: Budzik
Po co kod pocztowy na listach
Użytkownik Gotfryd Smolik news smolik@stanpol.com.pl ...

   Stąd mój wniosek, że "automat" jednak działa.

:)
Wszystko ogólnie jasne.

Data: 2014-12-09 13:31:31
Autor: kern
Po co kod pocztowy na listach
W dniu 2014-12-09 o 13:18, Budzik pisze:
UĹźytkownik Gotfryd Smolik news smolik@stanpol.com.pl ...

    Stąd mĂłj wniosek, Ĺźe "automat" jednak działa.

:)
Wszystko ogĂłlnie jasne.

Niekoniecznie :-). Pytałem na poczcie, automaty tylko w
aglomeracjach. Pani z okienka sortuje ręcznie po kodach
bo łatwiej. W razie wątpliwości decyduje samodzielnie
gdzie wysłać.

Data: 2014-12-09 14:34:29
Autor: m
[...]

Ba, jak mi taka informacja była potrzebna to pisałeś o firmanctwie i innych abstrakcyjnych bytach :).

A ja się użerałem z jednym zwrotem który mi chyba wrzucali do skrzynki z 5 razy. A ja najpierw zaznaczyłem odpowiedni ptaszek z tyłu, potem dopisywałem: "nie mieszka", "nadal nie mieszka", "nie mieszka i mieszkać nie będzie".

p. m.

Data: 2014-12-10 09:59:35
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 9 Dec 2014, m wrote:

[...]

  ?? :O
  A o zwroty pytałeś czy o firmanctwo? ;)

[...]

  No jak mi pierwszy raz zwrot zabawił się w bumerang, to spytałem na
poczcie o co chodzi i mi wyjaśnili wraz z zapodaniem antoditum :)
(tego "unieczytelnienia" kodu, a najlepiej całego adresu adresata właśnie,
uwaga - przekreślenie nie wystarczy, automat przekreślone "umie"
przeczytać, przekreślić grubym mazakiem aby było nieczytelne albo
powpisywać stos bzdur w pętli!)

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-04-11 18:39:53
Autor: ąćęłńóśźż
Po co kod pocztowy na listach
Poczta ma nas w d...
Jest przepis o poszukiwaniu adresata, jak widać na bardzo wielu przykładach martwy.
Inna sprawa, że kiedyś wysłałem komuś życzenia z nazwą ulicy bez numeru i mieszkania (miaóem dopisać z notesu i zampmniałem), i ...doszło (Ursynów).
Chwalił się później przez rok, jak jest znany ;-)

-- -- -

Data: 2014-12-16 15:55:09
Autor: ąćęłńóśźż
Po co kod pocztowy na listach
W 2006 roku czyli całkiem nie tak dawno ;)) wysłałem list zaadresowany "..., ul. Iksińskiego, 01-..."
Czyli było imię i nazwisko adresata, nazwa ulicy, kod pocztowy, Wwa (Ursynów).
Nie było numeru domu ani numeru mieszkania (miałem w notesie, zapomniałem dopisać przed wysłaniem).
List... uwaga... doszedł :-)
Adresat później wszystkim znajomym pokazywał, jaki jest "znany" ;-))

Data: 2014-12-16 17:05:24
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź> napisał w wiadomości news:m6pict$hrc$1nod2.news.atman.pl...
[...]

Po pierwsze listonoszowie wóczas mieli stosunkowo niewielkie obszary, a przecież poczta doręczała wszystko: rachunki za wodę, gaz, prąd, telefon; korespondencję urzędową itd. Tak więc często listonosz po prostu z głowy wiedział na swoim terenie. Po za tym Poczta ma też jakąś tam bazę danych adresowych.

Data: 2014-12-08 18:56:21
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Po co kod pocztowy na listach
W dniu 2014-12-08 16:59, Budzik pisze:

Zamiast 62-030 Luboń, wpisałem 62-030 Poznań.
Ulica taka ktĂłra jest zarĂłwno w Poznaniu jak i w Luboniu.

Kod pocztowy jest numerem POMOCNICZYM.

Przesyłkę ZAADRESOWAŁEŚ a nie ZANUMEROWAŁEŚ. Miała dotrzeć do Poznania i do Poznania trafiła. W czym problem ?

Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90
REKLAMA: Serwis skuterĂłw MOTOPOWER http://www.motopower.pl/

Data: 2014-12-09 09:54:52
Autor: Jingiel
W dniu 2014-12-08 o 18:56, "Rafał \"SP\" Gil" pisze:
[...]

Poza tym łatwiej zapamiętać nazwę miast niż parę kodów pocztowych.

Data: 2014-12-09 19:44:53
Autor: re
Po co kod pocztowy na listach

UĹźytkownik "Jingiel"

Poza tym łatwiej zapamiętać nazwę miast niż parę kodów pocztowych.
-- -
Generalnie to korespondencję wysyła się osobom tylko zwykle ciężko znaleźć osobę na podstawie jej imienia i nazwiska więc podaje się jednak adres pod jakim na list oczekuje.

Data: 2014-12-09 19:39:50
Autor: re
Po co kod pocztowy na listach

Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil""

Zamiast 62-030 Luboń, wpisałem 62-030 Poznań.
Ulica taka ktĂłra jest zarĂłwno w Poznaniu jak i w Luboniu.

Kod pocztowy jest numerem POMOCNICZYM.
-- -
Czemu tak sądzisz ?

Przesyłkę ZAADRESOWAŁEŚ a nie ZANUMEROWAŁEŚ. Miała dotrzeć do
Poznania i do Poznania trafiła. W czym problem ?
-- -
Było, do Lubonia miała trafić

Data: 2014-12-09 19:34:53
Autor: re

[...]