Po co komu jeszcze fotografia analogowa?

Data: 2009-04-25 19:08:38
Autor: robert
Po co komu jeszcze fotografia analogowa?
Wiele lat temu mialem zenitha.
Potem eosa300.
Wywolalem jakies 500 fotek w ciemni, fajna zabawa ale bez przesady :-)

Przez te wszystkie lata marzylem o tym aby moc zrobione fotki zobaczyc od razu a nie po kilku godzinach.
Dzieki temu mialem nadzieje robic znacznie lepsze fotki.
Chcialem eksperymentowac ze swiatlem, chcialem robic setki fotek ot tak, dla samej frajdy robienia fotek.
Chcialem, aby moje fotki byly wolne od zabrudzen powstalych w labie.

I oto nadeszla era fotografi cyfrowej!
Moje marzenia sie spelnily...

Ludzie!
Porzuccie analogi i dajcie uniesc sie wolnosci i kreatywnosci jaka daje nowa era, era fotografii cyfrowej!

Klisza ma tę przewagę nad matrycą że można ją naświetlać wiele godzin, i nie pojawią się szumy, stąd piękne zdjęcia odległych galaktyk robione są właśnie przez teleskopy techniką analogową.

Data: 2009-04-25 17:20:40
Autor: lrem
Po co komu jeszcze fotografia analogowa?
W poście <191a.00000016.49f34396@newsgate.onet.pl>,
 robert@mailinator.com nabazgrał:
[...]

Masz chyba _bardzo_ nieaktualne informacje. Piękne zdjęcia odległych
galaktyk powstają z matryc CCD chłodzonych ciekłym azotem. Amatorsko
niektórzy stosują tutaj kostkę suchego lodu przyłożoną do LCD tuż za
matrycą. Ale niektóre instytuty wyposażyły się już w nowsze matryce,
oparte na technologii CMOS. Te nie grzeją się tak paskudnie jak CCD,
więc nie tworzą też szumów przy dłuższych naświetleniach. I nie mają
efektu Schwarzschilda :P

--
  2  *  linux/kernel/panic.c
  143         /* Satisfy __attribute__((noreturn)) */

Data: 2009-04-25 18:15:24
Autor: Polon
[...]

Dziekuje za ten spokojny i rzeczowy post!

Polon

Data: 2009-04-25 21:19:54
Autor: Marek Dyjor
Użytkownik wrote:
Wiele lat temu mialem zenitha.
Potem eosa300.
Wywolalem jakies 500 fotek w ciemni, fajna zabawa ale bez przesady
:-)

[...]

chyba w jakiś biednych zacofanych krajach.  :)

Data: 2009-04-25 21:22:54
Autor: Michal Tyrala
On Sat, 25 Apr 2009 19:08:38 +0200, robert@mailinator.com wrote:
 Klisza ma tę przewagę nad matrycą że można ją naświetlać wiele godzin, i nie  pojawią się szumy,

Dwa slowa: efekt Schwarzschilda (ew. jak wolisz: reciprocity failure)

pozdrawiam,
--
Michał http://kbns.digart.pl/

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2009-04-25 22:38:00
Autor: Polon
Po co komu jeszcze fotografia analogowa?
Szanowni Panowie.

Koncze ten watek.

Co zle to nie ja :-)

PS. Jesli ktos robi swietne fotki swoim analogiem, do tego sam obrabia fotki w ciemni to ma moj szacunek.

Fotografia analogowa w wydaniu Kodak Academy (inne) + ciemnia ma swoj wielki urok i mam nadzieje, ze to nie zginie (sam bym porobil troche rolek w ten sposob!).

Posta napisalem bo mi sie nudzi czasem w robocie.

Do tego, taka mala prowokacja dobrze robi w ponowym ustaleniu wlasnych pogladow.

Przepraszam jesli kogos urazilem.

Polon

Data: 2009-04-25 23:51:07
Autor: awygo

Użytkownik "Polon" <Polon@op.pl> napisał w wiadomości news:gsvvuo$fmv$1news.onet.pl...
Szanowni Panowie.

Koncze ten watek.

Co zle to nie ja :-)

PS. Jesli ktos robi swietne fotki swoim analogiem, do tego sam obrabia fotki w ciemni to ma moj szacunek.

Nawet nie marzyłem o tym, żeby sobie zasłużyć na twój szacunek, Mistrzu. Dzięki pokorne.

Fotografia analogowa w wydaniu Kodak Academy (inne) + ciemnia ma swoj wielki urok i mam nadzieje, ze to nie zginie (sam bym porobil troche rolek w ten sposob!).

....gdybym wiedział, o co tu chodzi...

Posta napisalem bo mi sie nudzi czasem w robocie.

To sobie popstrykaj.

Do tego, taka mala prowokacja dobrze robi w ponowym ustaleniu wlasnych pogladow.

To teraz już masz jakieś poglądy?

Przepraszam jesli kogos urazilem.

Raczej nie jesteś w stanie...

Z uporem maniaka: czy to twoje słowa?
1. jesli chcesz znalezc rozdzielczosc absolutna obiektywu to robi sie
to na wysokorozdzielczych materialach analogowych.
I to jest dobry pomysl.

Data: 2009-04-26 08:04:35
Autor: Marek Dyjor
Polon wrote:
[...]

frustrat co mu sie nudzi w robocie, czyli jedzie na garnuszku państwowym za nasze pewnikiem.

Data: 2009-04-26 08:20:55
Autor: Jacek_P
Marek Dyjor napisal:
frustrat co mu sie nudzi w robocie, czyli jedzie na garnuszku państwowym za nasze pewnikiem.

Niekoniecznie. Serwis dyzurny, ktory przez 95% czasu sie nudzi,
a przez pozostale 5% nie wie, jak sie nazywa, bo tak zapiernicza :)
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-04-26 13:15:53
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sat, 25 Apr 2009 19:08:38 +0200, robert@mailinator.com napisał(a):

Klisza ma tę przewagę nad matrycą że można ją naświetlać wiele godzin, i nie pojawią się szumy, stąd piękne zdjęcia odległych galaktyk robione są właśnie przez teleskopy techniką analogową.

Bredzisz...

--
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012 378 31 98)

Data: 2009-04-28 20:34:22
Autor: spam
> [...]

nie
> pojawią się szumy, stąd piękne zdjęcia odległych galaktyk robione są

Podobno miałeś rozjeżdżać rowerzystów na drogach?

Data: 2009-04-28 14:08:49
Autor: Andrzej Libiszewski
[...]

Tak jak na przykład w teleskopie Hubble'a? :)

"I must rule with eye and claw — as the hawk among lesser birds."

Data: 2009-04-28 14:12:25
Autor: Jan
[...]

A jak się przesyła rezultat (zdjęcia) na ziemię?
Kapsuła z kliszą (tak jak w pionierskich czasach satelitów szpiegowskich)?

Data: 2009-04-28 14:24:33
Autor: Andrzej Libiszewski
Dnia Tue, 28 Apr 2009 14:12:25 +0200, Jan napisał(a):

[...]

Kurierem krasnoludków ;)

"Dar jest błogosławieństwem ofiarodawcy"

Data: 2009-04-28 14:35:45
Autor: bofh@nano.pl
Jan napisał(a):
[...]

Jest na pokładzie lab i skaner do negatywów, a dlaczego ten teleskop taki duży? I muszą co jakiś czas tam latać, niby coś poprawić. Ale naprawdę to wymieniają chemię w labie i wymieniają laboranta.

wer

Po co komu jeszcze fotografia analogowa?