Po co komu jeszcze fotografia analogowa?

Data: 2009-04-26 09:49:01
Autor: H5N1
Po co komu jeszcze fotografia analogowa?
Dnia Fri, 24 Apr 2009 14:00:18 +0100, Polon raczył(a) był(a) napisać:

Ludzie!
Porzuccie analogi i dajcie uniesc sie wolnosci i kreatywnosci jaka daje
nowa era, era fotografii cyfrowej!

Kurde, jak czytam ten wątek to mam coraz większą ochotę porzucić cyfrę i dać unieść się wolności i kreatywności, jaką daje średni format.
Tylko pytanko, co na początek? Kiev 60 wydaje się rozsądnym wyborem, aczkolwiek kusi mnie Kiev 88 - ze względu na wymienne kasety, oraz 'nielustrzankowy' wygląd. Podobno jednak są z nim większe problemy natury mechanicznej. Prawda li to?
Zapewne, gdybym zrobił wykopki to bym znalazł gdzieś ojcowego Starta, ale to już chyba dla mnie hardkor.

Data: 2009-04-26 18:19:16
Autor: Janko Muzykant
Po co komu jeszcze fotografia analogowa?
H5N1 pisze:
Tylko pytanko, co na pocz±tek? Kiev 60 wydaje się rozs±dnym wyborem, aczkolwiek kusi mnie Kiev 88 - ze względu na wymienne kasety, oraz 'nielustrzankowy' wygl±d. Podobno jednak s± z nim większe problemy natury mechanicznej. Prawda li to?

Jest takie forum ''Unitra co¶tam''. Tam panowie, młodzi głównie, skupuj± truchła z peerelu, czyszcz± miesi±cami wymieniaj±c padłe podzespoły na takie z odzysku (współczesne byłyby niewybaczalne) i uruchamiaj± to. Chwali się, że utrzymuj± tradycję od zapomnienia. Ale gadki, że wtedy to grało i było super, a dzi¶ wszystko jest be to po prostu żało¶ć.
Trochę tak jest z mechanik± demoludow±. Te wszystkie Kievy, Zenity, Zorki to takie magnetofony szpulowe - ci±gle co¶ nie działa, a jak w końcu zadziała, to zaraz przestanie. Owszem, zbierać, konserwować i na półkę odstawić - popieram. Ale jak się chce fotografować to niech to będzie poważny sprzęt, zwłaszcza że dzi¶ taki jest tani.

Zapewne, gdybym zrobił wykopki to bym znalazł gdzie¶ ojcowego Starta, ale to już chyba dla mnie hardkor.

Akurat tam nie miało się co zepsuć, a obiektyw prosty i niezły.

--
pozdrawia Adam
różne takie tam: www.smialek.prv.pl

Data: 2009-04-26 16:32:42
Autor: lrem
Po co komu jeszcze fotografia analogowa?
W po¶cie <gt21i5$7uj$1@news.wp.pl>,
 Janko Muzykant nabazgrał:
[...]

Wiesz, sam miałem kiedy¶ Unitrę z podł±czonymi do niej wielkimi
Tonsilami. Potem wła¶ciciel wzmacniacza sobie o nim przypomniał
i musiałem przej¶ć na nowo¶ci. Które po tamtym brzmi± po prostu
tragicznie. I co z tego, że dzi¶ też da się kupić dobry sprzęt,
skoro nie zależy mi na tyle, żeby wydawać wiadro dwuzłotówek na
dobre gło¶niki? Przepraszam, monitory...

--
  2  *  linux/kernel/panic.c
  143         /* Satisfy __attribute__((noreturn)) */

Data: 2009-04-26 22:21:09
Autor: Janko Muzykant
lrem@localhost.localdomain pisze:
[...]

Ale ja nie porównuję tej Unitry z chińskim badziewiem tylko ze współczesn± jej Yamah± czy innym Pioneerem dostępnym obecnie praktycznie w cenie owej Unitry.

--
pozdrawia Adam
różne takie tam: www.smialek.prv.pl
/zapisałbym się do mensy, tylko nie mam kiedy/

Data: 2009-04-26 13:38:45
Autor: dagon0@vp.pl
On 26 Kwi, 22:21, Janko Muzykant <jankomuzyk...@wp.pl> wrote:
l...@localhost.localdomain pisze:

> [...]

Ale ja nie porównuję tej Unitry z chińskim badziewiem tylko ze
współczesn± jej Yamah± czy innym Pioneerem dostępnym obecnie praktycznie

A już miałem się zapytać czy Ty to na pewno Ty ;)
Pozdro Marcin

Data: 2009-04-27 00:38:09
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sun, 26 Apr 2009 18:19:16 +0200, Janko Muzykant napisał(a):

Chwali się, że utrzymuj± tradycję od zapomnienia. Ale gadki, że wtedy to grało i było super, a dzi¶ wszystko jest be to po prostu żało¶ć.

Wszystko może nie. Jednak większo¶ć sprzętu to chłam, bo i tak się nie
usłyszy różnicy, jak Ľródło leci na bitrate 128kbps ;)

[...]

Cholercia, a moje Praktice działaj±, działaj±, działaj±....

--
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012 378 31 98)

Data: 2009-04-27 13:58:59
Autor: dagon0@vp.pl
Po co komu jeszcze fotografia analogowa?
On 27 Kwi, 00:38, Adam Płaszczyca <trzyp...@oldfield.spamnie.org.pl>
wrote:

Cholercia, a moje Praktice działaj±, działaj±, działaj±....

Moja Zorka i FEDy też. Kijew 80 choć już nie mój dalej ¶miga w rękach
znajomego.
Dziwne , prawda ?
Pozdro Marcin

Data: 2009-04-27 21:02:46
Autor: lrem
Po co komu jeszcze fotografia analogowa?
W po¶cie <2f7cadb4-310f-45d0-840d-87acc4520d5c@f1g2000prb.googlegroups.com>,
 dagon0@vp.pl nabazgrał:
Cholercia, a moje Praktice działaj±, działaj±, działaj±....

Moja Zorka i FEDy też. Kijew 80 choć już nie mój dalej ¶miga w rękach
znajomego.

A mój Pentax co¶ zacz±ł chyba z czasami wariować :/
Ale je¶li się potwierdzi, to poszukam tym razem na
pchlim targu czego¶ bez pękniętego lustra ;)

Data: 2009-04-27 14:25:27
Autor: dagon0@vp.pl
On 27 Kwi, 23:02, l...@localhost.localdomain wrote:

A mój Pentax co¶ zacz±ł chyba z czasami wariować :/
Ale je¶li się potwierdzi, to poszukam tym razem na
pchlim targu czego¶ bez pękniętego lustra ;)

Jeżeli to seria M to to jest niestety norma.
Pozdro Marcin

Data: 2009-04-28 11:48:44
Autor: Janko Muzykant
dagon0@vp.pl pisze:
Cholercia, a moje Praktice działaj±, działaj±, działaj±....

Moja Zorka i FEDy też. Kijew 80 choć już nie mój dalej ¶miga w rękach
znajomego.

Niejeden maluch 126p każdego dnia wci±ż zdobywa małopolskie szczyty... :)

--
pozdrawia Adam
różne takie tam: www.smialek.prv.pl
/audiofil? - proszę mnie nie obrażać!/

Data: 2009-04-27 20:08:52
Autor: H5N1
Po co komu jeszcze fotografia analogowa?
Dnia Sun, 26 Apr 2009 18:19:16 +0200, Janko Muzykant raczył(a) był(a)
napisać:

takie magnetofony szpulowe - ciągle coś nie działa, a jak w końcu
zadziała, to zaraz przestanie.
Masz coĹ› do ZK-140? ;)

BTW pracowałem przez jakiś czas w ZRK. Ale nie robiłem magnetofonów tylko taki wynalazek:
http://www.2brygada.walcz.paak.net/sprzet/rdsttuber.htm

Data: 2009-04-27 22:32:29
Autor: JA
On 2009-04-27 22:08:52 +0200, H5N1 <mwawrzyn.wywal@to.aster.pl> said:

takie magnetofony szpulowe - ci±gle co¶ nie działa, a jak w końcu
zadziała, to zaraz przestanie.
Masz co¶ do ZK-140? ;)

BTW pracowałem przez jaki¶ czas w ZRK. Ale nie robiłem magnetofonów tylko
taki wynalazek:
http://www.2brygada.walcz.paak.net/sprzet/rdsttuber.htm

Może się tym nie chwal.
[...]
Jej pierwowzorem zewnętrznie była, zdobyczna przywieziona z Wietnamu, Amerykańska radiostacja PRC-24 (do obejrzenia w latach 80 w WIŁ).
Egzemplarze seryjne (wykonane na podzespołach Polskich) były cięższe od prototypów, bardziej awaryjne i nie zapewniały odpowiedniej kompatybilno¶ci w stosunku do innych radiostacji w pobliżu. W Brygadzie posiadali¶my 3 radiostacje przeznaczone tylko do szkolenia młodych wcieleń żołnierzy.
[...]
A ZK 120T bardzo miło wspominam.
Nie jedn± fajn± balangę przy tym zrobiłem.
--
200 ISO ma same zalety. Ziarno jak 400 czuło¶ć jak 100.
Nie odpowiadam na tre¶ci nad cytatem.

Data: 2009-04-27 23:10:24
Autor: adam
Po co komu jeszcze fotografia analogowa?
Użytkownik "JA" napisał
[...]

"Zewnętrznie" - to chyba nie taki wielki wstyd ?

adam

Data: 2009-04-28 01:44:21
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Mon, 27 Apr 2009 20:08:52 +0000 (UTC), H5N1 napisał(a):

takie magnetofony szpulowe - ci±gle co¶ nie działa, a jak w końcu
zadziała, to zaraz przestanie.
Masz co¶ do ZK-140? ;)

Chujnia, jakich mało. Porównaj z Koncertem :D

Data: 2009-04-28 11:46:58
Autor: Janko Muzykant
H5N1 pisze:
takie magnetofony szpulowe - ci±gle co¶ nie działa, a jak w końcu
zadziała, to zaraz przestanie.
Masz co¶ do ZK-140? ;)

Każda szpula inszej hula...

BTW pracowałem przez jaki¶ czas w ZRK. Ale nie robiłem magnetofonów tylko taki wynalazek:
http://www.2brygada.walcz.paak.net/sprzet/rdsttuber.htm

A bo to to jest godny odpowiednik zachodniego sprzętu.

--
pozdrawia Adam
różne takie tam: www.smialek.prv.pl
/chciałbym kiedy¶ napisać co¶ takiego, co z miejsca roz¶mieszyłoby mnie/

Data: 2009-04-28 11:46:54
Autor: H5N1
Po co komu jeszcze fotografia analogowa?
Dnia Tue, 28 Apr 2009 11:46:58 +0200, Janko Muzykant raczył(a) był(a)
napisać:

Data: 2009-04-30 09:45:18
Autor: Janko Muzykant
H5N1 pisze:
http://www.2brygada.walcz.paak.net/sprzet/rdsttuber.htm
A bo to to jest godny odpowiednik zachodniego sprzętu.
Toć napisali, że urz±dzenie nie służyło do zapewniania ł±czno¶ci, tylko do gnębienia kotów. :)

A już chciałem ratować honor polskiej my¶li technicznej :)

--
pozdrawia Adam
różne takie tam: www.smialek.prv.pl
/tak, proszę państwa, wygl±d też się liczy.../

Data: 2009-04-26 18:53:25
Autor: Marcin Debowski
Po co komu jeszcze fotografia analogowa?
Dnia 26.04.2009 H5N1 <mwawrzyn.wywal@to.aster.pl> napisał/a:
aczkolwiek kusi mnie Kiev 88 - ze wzgl?du na wymienne kasety, oraz 'nielustrzankowy' wygl?d. Podobno jednak s? z nim wi?ksze problemy natury mechanicznej. Prawda li to?

Pojęcia nie mam, ale przy odrobinie starań da się MZ skompletować jak±¶ Mamiję lub Bronicę za kwotę niewiele większ± lub porównywaln± i zaryzykuje w ciemno, że tak będzie jednak rozsadniej. Np.:
http://tinyurl.com/ckgm23

--
Marcin

Data: 2009-04-26 20:08:20
Autor: Marek Dyjor
H5N1 wrote:
[...]

Tylko pytanko, co na poczÄ…tek? Kiev 60 wydaje siÄ™ rozsÄ…dnym wyborem,
aczkolwiek kusi mnie Kiev 88 - ze względu na wymienne kasety, oraz
'nielustrzankowy' wygląd. Podobno jednak są z nim większe problemy
natury mechanicznej. Prawda li to?

chcesz robić zdjęcia czy zajmować sie przeklinaniem na ruski syf...

można teraz kupić normalne aparaty MF z kasetami za normalne pieniądze, wtedy masz przyjemność z fotografowania a nie katorgę i frustrację.

jak chcesz mam w szafie kijewa 88 w kawałkach takie foto puzzle :) poskłądasz i będziesz fotografował, keidyś miałem ambitny zamiar go zreanimować ale teraz to juz chyb a zapomniałem co do czego pasuje. :)

Data: 2009-04-26 22:49:28
Autor: ajt
Po co komu jeszcze fotografia analogowa?
H5N1 pisze:
Kurde, jak czytam ten w±tek to mam coraz większ± ochotę porzucić cyfrę i dać unie¶ć się wolno¶ci i kreatywno¶ci, jak± daje ¶redni format.
[...]

Problemy natury mechanicznej to maj± praktycznie wszystkie stare ¶rednioformatowe puszki made in GDR i USSR. Tak z sze¶ć lat temu, usiłowałem przesi±¶ć się ze slajdów małoobrazkowych na ¶rednioformatowe. Kupiłem Kieva 60 i zachciało mi się pomierzyć czasy. Okazało się, że nie tylko były inne niż być powinny, ale rózniły się znacznie z lewej i prawej strony kadru. Na 1/125 jednej strony było np. 1/80, a drugiej 1/150.
I weĽ rób takim slajdy. Chociaż ten zmienny czas to może i w zastępstwie szarej połówki do krajobrazu by się czasem nadał :)
Jako¶ to podregulowałem, założyłem film i ... strzeliło co¶ w mechanizmie migawki. No nic, trafił się akurat na allegro następny z obiektywem w komplecie, który warto było dla samego szkła kupić. Tak też zrobiłem, czasy nawet trzymał, ale po pierwszym filmie okazało się, że w czasie naci±gania migawki kotary nieco za mało na siebie zachodz± i za¶wietla się film... Potem jeszcze miałem Pentacona Sixa, który oczywi¶cie nakładał klatki. W końcu trafił się Flexaret, który okazał się najbardziej udany z tego zestawu i nawet kilka rolek udało mi się zrobić.

Zapewne, gdybym zrobił wykopki to bym znalazł gdzie¶ ojcowego Starta, ale to już chyba dla mnie hardkor.

Może się okazać, że ten start będzie wła¶nie ciekawym wyborem, przynajmniej na pocz±tek :)
Andrzej
www.album.radom.pl

Data: 2009-04-27 20:15:54
Autor: H5N1
Po co komu jeszcze fotografia analogowa?
Dnia Sun, 26 Apr 2009 22:49:28 +0200, ajt raczył(a) był(a) napisać:

Zapewne, gdybym zrobił wykopki to bym znalazł gdzieś ojcowego Starta,
ale to juĹĽ chyba dla mnie hardkor.

Może się okazać, że ten start będzie właśnie ciekawym wyborem,
przynajmniej na poczÄ…tek :)

I chyba tej koncepcji będę się trzymał.

Po co komu jeszcze fotografia analogowa?