Po co komu jeszcze fotografia analogowa? albo - Po co mi mózg jesli mam cyfrówkę :}

Data: 2009-04-25 14:18:19
Autor: Marek Dyjor
Po co komu jeszcze fotografia analogowa? albo - Po co mi mózg jesli mam cyfrówkę :}

tak mi się przypomniało stare hasło

Data: 2009-04-25 14:38:10
Autor: Łukasz Bąk

Użytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gsuv31$gc1$1news.onet.pl...

tak mi się przypomniało stare hasło

Czekaj pan, to pan za czy nawet przeciw? Że trole niby głodne? ;)
Stare, to chyba to sprzed trzech lat?

Łukasz Bąk

Data: 2009-04-25 17:30:15
Autor: Polon
Po co komu jeszcze fotografia analogowa? albo - Po co mi mózg jesli mam cyfrówkę :}
Dziekuje za wszystkie wypowiedzi :-)

Ciesze sie, ze moj post spowodowal wzmocnienie wiezi panow fotografow spod znaku starej puszki.
To autentycznie cieszy!

Troche mi was zal panowie a troche czuje do was sympatii.

Moze wyjasnie.

Czuje zal poniewaz doskonale rozumiem, ze zycie w Polsce za czasow aparatow Smiena czy Zenit (Zenith) nie bylo lekkie. Otaczala nas bieda i szara rzeczywistosc. Wiele osob jako ucieczke od trudow zycia i od niepowodzen uciekalo w rozne hobby.

Jeden kleil domki z zapalek, inny zbieral znaczki, jeszcze inny uciekal w fotografie.

Ci ostatni to wlasnie wy Panowie.
Smutni ludzie lat od 30 wzwyz.

To pomaga moc powiedziec sobie, ze to nieprawda, ze jestem zyciowym nieudacznikiem, przeciez jestem artysta fotografikiem!
Mam ciemnie i aparat, wielu ludziom to imponowalo.
Tych ludzi jest jednak coraz mniej, przez co Wasza panowie sytuacja staje sie coraz bardziej smutna.

A propos sympatii.
Dla mnie jestescie spoko. Roznie sobie ludzie radza w zyciu. Robcie wiec nadal fotki w starej technologii, jestescie ostatnim takim pokoleniem.

Z wyrazami szacunku

Polon

Data: 2009-04-25 14:02:51
Autor: dagon0@vp.pl
On 25 Kwi, 18:30, "Polon" <Po...@op.pl> wrote:

Dla mnie jestescie spoko. Roznie sobie ludzie radza w zyciu. Robcie wiec
nadal fotki w starej technologii, jestescie ostatnim takim pokoleniem.

Ślepota.
Nowe (wiekowo i jakościowo) pokolenia analogowe rosnią w siłę i
umiejętności.
Za chwilkę stare repy będą się od nich uczyć.

Pozdro Marcin

Data: 2009-04-25 16:36:42
Autor: lrem
Po co komu jeszcze fotografia analogowa? albo - Po co mi mózg jesli mam cyfrówkę :}
W poście <gsvdtn$jqm$1@news.onet.pl>,
 Polon nabazgrał:
Jeden kleil domki z zapalek, inny zbieral znaczki, jeszcze inny uciekal w fotografie.

Ci ostatni to wlasnie wy Panowie.
Smutni ludzie lat od 30 wzwyz.

Nie trafiłeś :P

Tych ludzi jest jednak coraz mniej, przez co Wasza panowie sytuacja staje sie coraz bardziej smutna.

A to dopiero pokrętna logika. Ja tam zawsze słyszałem, że artystowaci
nie lubią być jednym z tłumu...

--
  2  *  linux/kernel/panic.c
  143         /* Satisfy __attribute__((noreturn)) */

Data: 2009-04-25 17:45:32
Autor: Polon
Po co komu jeszcze fotografia analogowa? albo - Po co mi mózg jesli mam cyfrówkę :}
Ci ostatni to wlasnie wy Panowie.
Smutni ludzie lat od 30 wzwyz.

Nie trafiłeś :P

** masz mniej niz 30 lat?

Tych ludzi jest jednak coraz mniej, przez co Wasza panowie sytuacja staje
sie coraz bardziej smutna.

A to dopiero pokrętna logika. Ja tam zawsze słyszałem, że artystowaci
nie lubią być jednym z tłumu...

** nie zrozumiales tekstu. Tu masz go jeszcze raz:

Data: 2009-04-25 17:02:13
Autor: lrem
Po co komu jeszcze fotografia analogowa? albo - Po co mi mózg jesli mam cyfrówkę :}
W poście <gsveqc$lv6$1@news.onet.pl>,
 Polon nabazgrał:
Nie trafiłeś :P

** masz mniej niz 30 lat?

Dość sporo mniej. Ale z drugiej strony nie mam ciemni, do labu daję.

** nie zrozumiales tekstu. Tu masz go jeszcze raz:

"Mam ciemnie i aparat, wielu ludziom to imponowalo.
Tych ludzi jest jednak coraz mniej, przez co Wasza panowie sytuacja staje
sie coraz bardziej smutna."

A, tego typu ludzi coraz mniej? Nie, to akurat nieprawda jest.
Jak kilka lat temu jak kolega składał ciemnię, to ludzie się
raczej w głowę pukali. Dzisiaj jak wyjmę analoga w towarzsytwie,
nie dość że robi wrażenie większe niż DSLR, to jeszcze zaraz ludzie pytają, czy mam ciemnię.

Data: 2009-04-25 20:32:57
Autor: awygo

Użytkownik "Polon" <Polon@op.pl> napisał w wiadomości news:gsvdtn$jqm$1news.onet.pl...

Jeden kleil domki z zapalek, inny zbieral znaczki, jeszcze inny uciekal w fotografie.

A jeszcze inny płodził takie pojebane dzieci neostrady, jak ty.

Data: 2009-04-25 19:46:31
Autor: Polon
[...]

*** niedlugo trzeba bylo czekac, az wyjdzie z ciebie cham i prostak!
Spokojnie moj maly czlowieku, to porzadna grupa dyskusyjna jest.
Idz sobie moze gdzies indziej jesli masz ochote poprzeklinac.
Do budki z piwem na przyklad.

Polon

Data: 2009-04-25 21:17:35
Autor: awygo

Użytkownik "Polon" <Polon@op.pl> napisał w wiadomości news:gsvlt7$kj7$1news.onet.pl...
[...]

Akurat dzisiaj mam ochotę pośmiać się z kogoś. A takiego błazna jak ty, pod budką z piwem nie uświadczysz.

Na marginesie: czy to nie twoja wypowiedź z pl.rec.fot.cyfrowa?

1. jesli chcesz znalezc rozdzielczosc absolutna obiektywu to robi sie
to na wysokorozdzielczych materialach analogowych.
I to jest dobry pomysl.

W rodzinie pewnie nie znajdziesz, ale może wśród sąsiadów masz kogoś, kto potrafi czytać "ze zrozumieniem". Poproś, niech ci przetłumaczy.

Data: 2009-04-25 21:30:09
Autor: Polon
[...]

** I znowu starasz sie obrazic moja rodzine.
Wstyd przynosisz tej grupie.
Serio.

Fotografia cyfrowa czy analogowa jest dziedzina sztuki.
Powinni zajmowac sie nia ludzie obarzeni wrazliwoscia i kultura osobista.

Nie cwoki, chamy i prostaki jak ty awygo.

Polon

Data: 2009-04-25 14:06:20
Autor: dagon0@vp.pl
On 25 Kwi, 22:30, "Polon" <Po...@op.pl> wrote:

Fotografia cyfrowa czy analogowa jest dziedzina sztuki.
Powinni zajmowac sie nia ludzie obarzeni wrazliwoscia i kultura osobista.

Eeee... gorzej ci ? Nigdy nie miałeś do czynienia z zawodowymi
fotoreporterami ?

Pozdro Marcin

Data: 2009-04-25 23:09:38
Autor: Marek Dyjor
Polon wrote:
[...]

och joj...

szkoda że nie znasz żadnego solidnego artysty, wielu z nich to chamy i aroganci jakich mało.

:)

Data: 2009-04-25 23:25:14
Autor: awygo

Użytkownik "Polon" <Polon@op.pl> napisał w wiadomości news:gsvrvh$68g$1news.onet.pl...

[...]

Zdradzę ci tajemnicę. Fotografia analogowa nie ma nic wspólnego ze sztuką. My, stare pryki zajmujemy się nią tylko dlatego, że nie stać nas na wspaniałe aparaty cyfrowe, a jakoś trzeba laski wyrywać. Wiesz, w naszym wieku...
A i pod budką z piwem człowiek lepiej wygląda z aparatem na szyi. Naprawdę nie wiedziałeś?
Prawdziwa sztuka to tylko cyfrówka. Czym więcej naklepiesz, tym większym artystą jesteś. I koniecznie Tamronem. A więc do dzieła! Nie trać czasu pisząc brednie. Wyobraź sobie, jaką ulgę poczujesz, kiedy już zajeździsz migawkę na śmierć. A znajomi, jak zwykle będą piać z zachwytu. Artysto.

P.S.
Co z tym cytatem, przyznajesz się do niego?

Data: 2009-04-26 07:15:30
Autor: Łukasz Bąk
[...]

Za wczasu zwyzywaj mnie też bo jakoś czuję, że też mam ochotę ci
po rodzinie "pojechać" bo takiego zjawiska intelektualnego jak ty
to dawno nie widziałem.

Łukasz Bąk

Data: 2009-04-25 21:18:13
Autor: Marek Dyjor
Polon wrote:
[...]

biedny bo głupi, głupi bo biedny...

ja tam jestem smutny tylko z jednego powodu, że za cholerę nie mogę znaleźć czasu na robienie zdjęć moją cyfrówką. :)

Data: 2009-04-25 23:13:56
Autor: Andrzej Lawa
Polon pisze:

Dla mnie jestescie spoko. Roznie sobie ludzie radza w zyciu. Robcie wiec nadal fotki w starej technologii, jestescie ostatnim takim pokoleniem.

No paczpan. A takie pacykarze... malarze znaczy się, to z dyniożarłami
wymarli.

Bo to, panie dzieju, jaki frajer posługiwałby się tak prymitywną metodą
odwzorowywania rzeczywistości, jak malarstwo? Brudne, trudne,
czasochłonne i niedokładne.

No i ponoć sarkazm też już jest niemodny ;->

PS: aktualnie z braku miejsca na ciemnię pstrykam tylko cyfrowo.

Data: 2009-04-26 10:59:20
Autor: ridgeley
Polon <Polon@op.pl> napisał(a):
[...]

widać, że żyłeś w PRLu na tyle długo, że nieodwrotnie przeorał twoją psyche

Ci ostatni to wlasnie wy Panowie.
Smutni ludzie lat od 30 wzwyz.

mylisz się, PRL pamietam z opowieści i filmów Barei
jak sądzę, to ty masz problem, czyżby kryzys wieku średniego? nowe gadżeciki typu cyfa z dłuuuugą lufą sprzedawane z viagrą w pakiecie...
jednym słowem syndrom Kazia M. pseudo "yes yes yes"

To pomaga moc powiedziec sobie, ze to nieprawda, ze jestem zyciowym nieudacznikiem, przeciez jestem artysta fotografikiem!

Widzę, że sam masz z tym problem, bo normalnemi człowiekowi, takie piedroły nie przyszłyby do głowy. W psychologii to się nazywa projekcją swoich problemów na innych. Czeka cie długa psychoterapia, bez gwarancji sukcesu... Aha, uważaj na swoją wypasioną cyfrę, bo po spotkaniu z dresem możesz ją stracić, a wtedy przeżyjesz syndrom odstawienia, jak alkoholik lub narkoman. My jesteśmy w lepszej sytuacji, bo na analoga żaden dres nawet nie spojrzy. Dla nich każdy aparat bez LCD został wyprodukowany przed którąś tam wojną... A jeśli nawet komuś przydaży się nieszczęście, to za 500zł można teraz kupić świetny korpus, do którego w PRLu onanizowałeś się po nocach. Teraz tacy frajerzy jak ty sprzedają je za grosze
Mam ciemnie i aparat, wielu ludziom to imponowalo.

ciemnię mam dla siebie i mało kto o niej wie, w przeciwieństwie do twojej cyfry, którą obnosisz z dumą, by pokazać światu, że jesteś kumaty na tyle, że potrafisz włączyć kompa by zgrać pliki

Tych ludzi jest jednak coraz mniej, przez co Wasza panowie sytuacja staje sie coraz bardziej smutna.

śmieszny jesteś. Z fotografii mam masę radości i nie muszę wylewać na forach swoich żółci i lęków, by się dowartościować, ty mały, śmieszny, zawistny człowieczku...

Data: 2009-04-27 14:52:36
Autor: Łukasz Bąk

Użytkownik "ridgeley " <ridgeley@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gt1eq8$r04$1inews.gazeta.pl...
Polon <Polon@op.pl> napisał(a):

widać, że żyłeś w PRLu na tyle długo, że nieodwrotnie przeorał twoją psyche

mylisz się, PRL pamietam z opowieści i filmów Barei

Nie wytrzymałem... skąd więc wniosek co może "orać psychę" jak się
w d... było i g... widziało. Nie uwierzę w to, że w innych kwestiach
możesz powiedzieć coś więcej niż to co na bilboardach wyczytasz.

Łukasz Bąk

Data: 2009-04-27 16:05:48
Autor: ridgeley
Łukasz Bąk <morgael.spam@gmail.com> napisał(a):

> [...]

w d... było i g... widziało. Nie uwierzę w to, że w innych kwestiach
możesz powiedzieć coś więcej niż to co na bilboardach wyczytasz.

do PRLu nawiązał autor tego wątka sugerując, że PRL odcisnął piętno na analogowcach, którzy doświadczyli tamtch czasów. Ja jedynie poszedłem jego tokiem myślenia by zwrócić uwagę, że to on ma problem...

Data: 2009-04-29 14:25:35
Autor: Jakub Witkowski
Polon <Polon@op.pl> napisał(a):

[...]

Mieć *dzieści, ew. *dziesiąt lat i pamiętać PRL = psyche przeorana komunizmem.
Mieć *dzieścia, ew. *naście = g... się wie, a świat zna tylko z bilboardów.
Cóż za alternatywa, najlepiej pochlastajmy się wszyscy :)

Data: 2009-04-26 18:11:30
Autor: Janko Muzykant
Polon pisze:
[...]

Trochę masz rację, ale jest jeszcze coś innego - najbardziej wszechstronne mózgi jakie znam, będące zarazem trzonem myśli wielu firm produkujących coś ''z wiedzy'' to właśnie 30-40to latkowie, wychowani na kombinowaniu i potrzebach znania się na wszystkim. Niestety, dzisiejsi absolwenci poza utalentowanymi jednostkami mają bardzo wąskie pojmowanie czegokolwiek. Jeśli już np. potrafią zaprogramować ARMa, to o ketonach albo powstaniach śląskich nie mają zielonego pojęcia.
Inna sprawa, że ta pierwsza grupa nie ma pojęcia o wciskaniu kitów czyli o tak zwanym marketingu i służy różnym miernotom za grosze.

--
pozdrawia Adam
różne takie tam: www.smialek.prv.pl

Data: 2009-04-26 13:50:27
Autor: dagon0@vp.pl
On 26 Kwi, 18:11, Janko Muzykant <jankomuzyk...@wp.pl> wrote:

Inna sprawa, że ta pierwsza grupa nie ma pojęcia o wciskaniu kitów czyli
o tak zwanym marketingu i służy różnym miernotom za grosze.

To się z mienia . Przyszedł kryzys , wiadomo zwolnienia redukcje...
Spotykam znajomego obcokrajowca (ważny dyrektor czegośtam).
Uchechłany i w ogole szczęśliwy i na bani.
"Słuchaj stary właśnie pozbyłem się z firmy 90% darmozjadów. Centrala
kazała przeprowadzić redukcję zatrudnienia o tylu i tylu.
Patrzę i myślę sobie toego nie wywalę bo fachowiec , tego miesiąc
namawiałem żeby przeszedł bo zna się na swojej działce..
jak odejdą to albo wezmą emerytury , albo coś swojego otworzą...
Branża się ruszy a ja zostanę z księgowością i marketingiem ale bez
ludzi do pracy..
A marketingowców i liczygaciów znajdę zawsze...
No to ich zredukowałem .."
Ja wiem , jedna jaskółka wiosny nie czyni ;)
Pozdro Marcin

Data: 2009-04-26 23:55:55
Autor: JA
On 2009-04-26 22:50:27 +0200, "dagon0@vp.pl" <dagon0@vp.pl> said:

[...]

Nie wierzę.
--
200 ISO ma same zalety. Ziarno jak 400 czułość jak 100.
Nie odpowiadam na treści nad cytatem.

Data: 2009-04-26 15:22:05
Autor: dagon0@vp.pl
Po co komu jeszcze fotografia analogowa? albo - Po co mi mózg jesli mam cyfrówkę :}
On 26 Kwi, 23:55, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> wrote:

Nie wierzę.

Też musiałem zweryfikować.
Szczena mi opadła do podłogi dopiero jak się dowiedziałem , że
centrala klepnęła od ręki.
Świat się jednak zmienia... niekoniecznie na gorsze...
Pozdro Marcin

Data: 2009-04-27 11:03:12
Autor: adam
Po co komu jeszcze fotografia analogowa? albo - Po c o mi mózg jesli mam cyfrówkę :}
Użytkownik dagon0 napisał
[...]

Kurde, jeszcze dzieją się dobre i sprawiedliwe rzeczy ; )

adam

Data: 2009-04-27 18:20:57
Autor: JA
On 2009-04-27 00:22:05 +0200, "dagon0@vp.pl" <dagon0@vp.pl> said:

Nie wierzę.

[...]

Nie wierzę ^6

Ale jeśli to prawda, przywracasz mi wiarę w rozum.