Po co kopie się 2-3m rowy?

Data: 2010-10-28 11:30:55
Autor: PaPi
Po co kopie się 2-3m rowy?
Nie mogę się dowiedzieć o co chodzi. Wszyscy widzimy, że wzdłuż
remontowanych dróg kopane są głębokie rowy tuż przy krawędzi jezdni i
bez żadnego zabezpieczenia, np. z Warszawy w kierunku Terespola. Nawet w
małych miejscowościach i wsiach kopie się takie rowy między ulicą, a
chodnikiem. Przecież to jest realne zagrożenie dla naszego
bezpieczeństwa! Kto to wymyślił i po jaką cholerę? Ja nie mogę tego
wygłówkować.

Po to by zapewnic odplyw wody tymi rowami.
Bardo czesto istniejace rowy nie maja zadnego spadku - najczesciej przez brak odpowiedniego utrzymania - przez co woda w nich stoi i wnika w korpus drogi oslabiajac go i powodujac uszkodzenia nawierzchni.
Minimalny spadek rowu wynosi 0.4% w terenie plaskim 0.2%. Minimalna glebokosc rowu to 0.5m.
Jesli odbiornik wody znajduje sie w odleglosci 1000m to w miejscu odbiornika row ma glebokosc 2.5m.

Po co kopie się 2-3m rowy?