Po co kupuje się Pirusy?

Data: 2016-06-20 21:34:16
Autor: J.F.
Po co kupuje się Pirusy?
Użytkownik "Bolko"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:f29ed893-ed91-46cd-8a32-f09529d63ed5@googlegroups.com...

P.S. Aha - i mozna jeszcze uwierzyc Zientarskiemu - to auto nie ma skrzyni biegow, pradnicy, rozrusznika, a jak czegos nie ma, to to sie nie psuje :-)

J.

Data: 2016-06-20 13:41:03
Autor: Bolko
Po co kupuje się Pirusy?

https://youtu.be/7-nfpC-v8UQ?t=499 od zachara

Data: 2016-06-20 22:35:42
Autor: PlaMa
Po co kupuje się Pirusy?
W dniu 2016-06-20 o 21:34, J.F. pisze:

P.S. Aha - i mozna jeszcze uwierzyc Zientarskiemu - to auto nie ma
skrzyni biegow, pradnicy, rozrusznika, a jak czegos nie ma, to to sie
nie psuje :-)

Jak! Toć to hybryda. Ma normalną stalinówkę na pokładzie. Jak sobie wyobrażasz, że działa bez skrzyni?

Data: 2016-06-20 23:02:31
Autor: Ghost
Po co kupuje się Pirusy?

Użytkownik "PlaMa"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:57685396$0$12553$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Ja sobie bez problemu wyobrażam (wystarczy, że spalinowy jest podłączony wyłącznie do prądnicy), chociaż nie wiem czy w przypadku rzeczonego auta to prawda.

Data: 2016-06-21 01:21:12
Autor: z
Po co kupuje się Pirusy?
W dniu 2016-06-20 o 23:02, Ghost pisze:

[...]

Oj chłopaki. Zaniżacie poziom. Poczytajcie trochę :-)

Data: 2016-06-21 08:35:47
Autor: Ghost
Po co kupuje się Pirusy?

Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:57687a6b$0$656$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Mówisz drogi z-jak-zorro, że moja wyobraźnia podaje nierealistyczne rozwiązania? Czy może kolejny raz chciałeś po prostu zamanifestować nieumiejętność czytania ze zrozumieniem?

Data: 2016-06-21 01:26:04
Autor: PlaMa
Po co kupuje się Pirusy?
[...]

To samochód a nie lokomotywa :)

Data: 2016-06-21 08:34:12
Autor: Ghost
Po co kupuje się Pirusy?

Użytkownik "PlaMa"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:57687b84$0$22826$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Pytanie było "Jak sobie wyobrażasz, że działa bez skrzyni"

BTW uważam, że rozwiązanie ze spalinowym produkującym wyłącznie prąd jest najlepsze. Nie wiem czy na tej grupie o tym dyskutowaliśmy, ale nawet zaproponowałem konstrukcję "liniowej" prądnicy przetwarzającej spalanie paliwa wprost w prąd. Oczywiście na drugi dzień ktoś podał linka do patentu, który już na takie urządzenie jest :-)

Data: 2016-06-22 11:18:03
Autor: J.F.
Po co kupuje się Pirusy?
Użytkownik "Ghost"  napisał w wiadomości
[...]

Kiedys problemem byla jednak slaba moc/moment silnikow elektrycznych.
Wiec rozwiazanie Toyoty jest naturalne - przy malych predkosciach elektryczny, przy wiekszych - spalinowy z bezposrednim przeniesieniem.
To z Priusa co prawda wcale takie bezposrednie nie jest, ale na pewno cos tam oszczedzaja.

Teraz Tesla ma konikow sporo, a i silniki w kolach chyba coraz lepsze.

[...]

Ogniwa paliwowe ... ech, gdyby byly na benzyne, lpg czy nawet etanol czy metanol.

Choc w sumie ... czemu nie cynk ? A nawet i na lit.

J.

Data: 2016-06-22 13:20:44
Autor: Ghost
Po co kupuje się Pirusy?

Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:576a57cd$0$659$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Ogniwa paliwowe ...

Nie potrzeba, trochę zaokrągliłem, bo "spalanie" było przetwarzane w posuwisto zwrotny, ale żadnych przekładni na obrotowy nie było potrzeba, co miało zapewnić wyższa sprawność i niższa zużywalność sprzętu.

Data: 2016-06-22 13:42:45
Autor: J.F.
Po co kupuje się Pirusy?
Użytkownik "Ghost"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:576a74a5$0$15209$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Byc moze, tym niemniej - spalanie to marnotrawienie energii.
I od tego trzeba sie uwolnic :-)

J.

Data: 2016-07-01 01:29:11
Autor: PlaMa
Po co kupuje się Pirusy?
W dniu 2016-06-22 o 18:12, Ghost pisze:

Byc moze, tym niemniej - spalanie to marnotrawienie energii.
I od tego trzeba sie uwolnic :-)
Zacznij od słońca.

akurat słońce nic nie spala (nie utlenia).

Data: 2016-06-22 15:16:44
Autor: masti
Po co kupuje się Pirusy?
J.F. wrote:

Pytanie było "Jak sobie wyobrażasz, że działa bez skrzyni"
BTW uważam, że rozwiązanie ze spalinowym produkującym wyłącznie prąd jest najlepsze.

Kiedys problemem byla jednak slaba moc/moment silnikow elektrycznych.

O'RLY?

Data: 2016-06-22 17:49:20
Autor: J.F.
Po co kupuje się Pirusy?
Użytkownik "masti"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nkea4s$fuv$1@dont-email.me...
J.F. wrote:
[...]

Tak. Przynajmniej tych, co sie miescily w osobowym aucie i nie podwajaly jego wagi :-)

J.

Data: 2016-06-22 15:53:14
Autor: masti
Po co kupuje się Pirusy?

J.F. wrote:
[...]

czyli jakieś lata 40-te?

Data: 2016-06-21 08:50:53
Autor: Mirek Ptak
Po co kupuje się Pirusy?
W dniu 2016-06-21 o 01:26, PlaMa pisze:
[...]

Lub Opel Ampera :)

Pozdrawiam - Mirek
President Teddy on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2016-06-21 17:22:31
Autor: Cavallino
Po co kupuje się Pirusy?
W dniu 20.06.2016 o 23:02, Ghost pisze:

[...]

Mylisz Priusa z Voltem/Amperą.

Data: 2016-06-21 21:25:31
Autor: Ghost
Po co kupuje się Pirusy?

Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nkbm3i$h21$4@node1.news.atman.pl...

[...]

Niczego nie mylę. Odpowiadam na pytanie a propos wyobraźni. Nieumiejętność czytania na tej grupie to jakaś poważana cholera.

Data: 2016-06-20 23:14:57
Autor: J.F.
Po co kupuje się Pirusy?
[...]

Pytaj Zientarskiego :-)

A po prawdzie to wcale nie ma normalnej skrzyni, tylko ciekawa przekladnie mechaniczno elektryczna,
w ktorej oprocz silnika spalinowego sa dwa elektryczne motogeneratory.
https://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive

Razem z falownikami - ma sie co psuc, ale ponoc jednak nie psuje.

J.

Data: 2016-06-21 01:16:50
Autor: PlaMa
Po co kupuje się Pirusy?
W dniu 2016-06-20 o 23:14, J.F. pisze:

[...]

Zabij mnie ale wydaje mi się, że Prius ma CVT, czyli wariator, który może i nie jest "SKRZYNIA BIEGÓW" w dosłownym znaczeniu, ale nadal o braku takiej lub podobnej mówić nie możemy.

Data: 2016-06-20 22:44:47
Autor: Irokez
Po co kupuje się Pirusy?
[...]

Chcesz powiedzieć, że jak rozładują się baterie to benzyniak odpalamy "na pych"?

--
Irokez

Data: 2016-06-20 23:00:07
Autor: Ghost
Po co kupuje się Pirusy?

Użytkownik "Irokez"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:576855bd$0$652$65785112@news.neostrada.pl...

Chcesz powiedzieć, że jak rozładują się baterie to benzyniak odpalamy "na pych"?

A to cos nowego?

Data: 2016-06-20 22:51:25
Autor: grejon83
Po co kupuje się Pirusy?
W dniu poniedziałek, 20 czerwca 2016 23:00:30 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:
> [...]

>Chcesz powiedzieć, że jak rozładują się baterie to benzyniak odpalamy "na >pych"?

Powodzenia życzę w aucie z automatyczną skrzynią.

--
Pozdrawiam,
Grzegorz Jońca

Data: 2016-06-21 08:24:43
Autor: szerszen
Po co kupuje się Pirusy?
On Mon, 20 Jun 2016 22:51:25 -0700 (PDT)
grejon83@gmail.com wrote:

Powodzenia życzę w aucie z automatyczną skrzynią.

Prius ma bezstopniową, więc nie jest to klasyczny automat ;)

szerszeń

Data: 2016-06-21 00:21:41
Autor: grejon83
Po co kupuje się Pirusy?
grejon83@gmail.com wrote:

> Powodzenia życzę w aucie z automatyczną skrzynią.

Prius ma bezstopniową, więc nie jest to klasyczny automat ;)

-- pozdrawiam
szerszeń

I tak życzę powodzenia :P

--
Pozdrawiam,
Grzegorz Jońca

Data: 2016-06-21 09:34:15
Autor: Ghost
Po co kupuje się Pirusy?

grejon83@gmail.com wrote:

> Powodzenia życzę w aucie z automatyczną skrzynią.

Prius ma bezstopniową, więc nie jest to klasyczny automat ;)

szerszeń

I tak życzę powodzenia :P

I tak nie zmienia to sytuacji vs auto ze zwyklym akumulatorem. Problem jest _dokladnie_taki_sam_ nic się nie zmienia.

Data: 2016-06-21 12:54:43
Autor: RadoslawF
Po co kupuje się Pirusy?
W dniu 2016-06-21 o 09:34, Ghost pisze:

> [...]

I tak nie zmienia to sytuacji vs auto ze zwyklym akumulatorem. Problem
jest _dokladnie_taki_sam_ nic się nie zmienia.

To odpal na pych priusa.   :-)

Pozdrawiam

Data: 2016-06-22 11:04:57
Autor: J.F.
Po co kupuje się Pirusy?
Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nkb6df$7n9$1@node2.news.atman.pl...
> [...]

I tak nie zmienia to sytuacji vs auto ze zwyklym akumulatorem. Problem
jest _dokladnie_taki_sam_ nic się nie zmienia.

Kto wie - moze i sie da.
Po chwili pchania moze sie naladuja akumulatory.

Ale prawde mowiac - juz strasznie dawno auta nie pchalem.
Te wspolczesne to strasznie ciezko - w jedna osobe trudno ruszyc z miejsca.

A i elektroniki troche maja i pradu wymagaja.

J.

Data: 2016-06-22 15:15:49
Autor: masti
Po co kupuje się Pirusy?
J.F. wrote:

To odpal na pych priusa.   :-)

Kto wie - moze i sie da.

na CVT?

Data: 2016-06-21 17:24:14
Autor: Cavallino
Po co kupuje się Pirusy?

grejon83@gmail.com wrote:

> [...]

szerszeń

I tak życzę powodzenia :P

I tak nie zmienia to sytuacji vs auto ze zwyklym akumulatorem. Problem

Po rozładowaniu tak.
Ale szansa na rozładowanie daleko inna.

Tyle że hybryda raczej nie dopuści do rozładowania aku.

Data: 2016-06-21 21:26:29
Autor: Ghost
Po co kupuje się Pirusy?

grejon83@gmail.com wrote:

> [...]

szerszeń

I tak życzę powodzenia :P

I tak nie zmienia to sytuacji vs auto ze zwyklym akumulatorem. Problem

Bo ponieważ?

Tyle że hybryda raczej nie dopuści do rozładowania aku.

No i sam sobie odpowiedziałeś.

Data: 2016-06-21 22:29:33
Autor: Cavallino
Po co kupuje się Pirusy?

grejon83@gmail.com wrote:

> [...]

szerszeń

I tak życzę powodzenia :P

I tak nie zmienia to sytuacji vs auto ze zwyklym akumulatorem. Problem

Bo zazwyczaj nie jeździ się na akumulatorze, tylko na paliwie.
W hybrydzie nie jest to takie oczywiste.

Tyle że hybryda raczej nie dopuści do rozładowania aku.

No i sam sobie odpowiedziałeś.

Niekoniecznie - na pych tego nie uruchomisz, jeśli jednak rozładujesz.

Data: 2016-06-21 22:00:31
Autor: Marcin
Po co kupuje się Pirusy?
Witam

W dniu 2016-06-21 09:34, Ghost pisze:

I tak nie zmienia to sytuacji vs auto ze zwyklym akumulatorem. Problem
jest _dokladnie_taki_sam_ nic się nie zmienia.

Zmienia sie i to duzo. Jak w "normalnym" aucie padnie Ci akumulator 12V to podlaczasz sobie kablami od innego auta, odpalasz i jedziesz spokojnie do sklepu po nowy akumulator. A w hybrydzie jak padnie aku 12V to mozesz podlaczyc nawet aku z wkretarki bo jest potrzebny tylko do uruchomienia elektroniki. Inaczej sie ma jak padnie akumualtor trakcyjny. Uzytkownik nie ma do niego dostepu (zreszta co by mial tam podlaczyc jak napiecie jego to ok. 300V) a poniewaz Prius rusza zawsze na silniku elektrycznym to bez aku trkacyjnego nie ma jazdy. Laweta potrzebna. Inna sprawa, ze jedyny przypadek gdy o czyms takim czytalem to przegryzienie kabla od aku trakcyjnego przez kune. Nie znalazlem info by komus sie taki aku po prostu rozladowal - o to dba komputer Toyoty.

Pozdraiam,
Marcin

Data: 2016-06-21 08:36:58
Autor: Ghost