Po co kwota minimalna?

Data: 2009-07-22 13:09:28
Autor: RK
Po co kwota minimalna?
Wystarczy zapłacić tylko minimalną kwotę spłaty. Resztę mozesz spłacić później. Taki napis jest umieszczany na wyciągach z rachunku karty kredytowej.
W maju zrobiłem zakupy za 1627 zł, w czerwcu, tydzień przed upływem terminu do zapłaty spłaciłem 1528 zł. (wymagana kwota minimalna wynosiła 118,42 zł). Czyli niedopłata 99 zł. W lipcu dostałem wyciąg za czerwiec z naliczonymi odsetkami od całości zadłużenia z czerwca czyli od kwoty 1627 zł. Nie ma znaczenia, że cokolwiek spłaciłem. Gdybym nie spłacił tez by mi tyle naliczono. Czy to jest normalna praktyka banków? Chyba będę musiał jeszcze raz dokładnie przestudiować zasady używania kart kredytowych.

Data: 2009-07-22 04:13:02
Autor: BK
Po co kwota minimalna?
On Jul 22, 1:09 pm, "RK" <beztego_r...@o2.pl> wrote:
[...]

Chyba bylo lepiej studiowac te zasady przed skorzystaniem z karty.

Data: 2009-07-22 07:11:40
Autor: witek
Po co kwota minimalna?
RK wrote:
Chyba bĂŞdĂŞ musiaÂł jeszcze raz dokÂładnie przestudiowaĂŚ zasady uÂżywania kart kredytowych.
Oj chyba tak.

Odsetki na karcie są naliczane zawsze.
Przy czym jeśli spłacisz kartę w całości w terminie to są ci darowane.
Jak nie spłacisz, to zostaną dopisane do karty.

Data: 2009-07-22 11:59:16
Autor: jureq
Po co kwota minimalna?
Dnia Wed, 22 Jul 2009 13:09:28 +0200, RK napisał(a):

bĂŞdĂŞ musiaÂł jeszcze raz dokÂładnie przestudiowaĂŚ zasady uÂżywania kart
kredytowych.

Przestudiuj takĹźe zasady konfigurowania strony kodowej w Outlook Expressie.

Data: 2009-07-22 13:13:38
Autor: MarekZ
Po co kwota minimalna?
Użytkownik "RK" <beztego_rk42@o2.pl> napisał w wiadomości news:h46s57$9oh$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Ma znaczenie, że cokolwiek spłaciłeś, bo od spłaconej kwoty odsetki zostały naliczone tylko do dnia jej spłaty.

Bardziej opłacalne było już nawet wypłacenie przy użyciu tej karty 100 zł z bankomatu w dniu upływu terminu spłaty i wykonanie przy ich użyciu spłaty całkowitej.

Po co kwota minimalna?