Po co mi dwa akumulatory?

Data: 2010-02-25 14:02:28
Autor: Marek Biernacki
Po co mi dwa akumulatory?
Witam,

dlaczego mam dwa akumulatory w Land Cruiserze J95 1KZ-TE? Wszyscy tak mają? I dlaczego nie mam difflocka? Inni chyba mają...

pozdrawiam
MB

Data: 2010-02-25 14:20:56
Autor: J.F.
Po co mi dwa akumulatory?
Użytkownik "Marek Biernacki" <bierny76@gmail.com> napisał
dlaczego mam dwa akumulatory w Land Cruiserze J95 1KZ-TE? Wszyscy tak mają?

Skoro masz  fabryczna polke pod drugi akumulator, to chyba wszyscy tak maja ?

Dawniej sie dawalo drugi, jesli jeden nie wystarczal na rozruch silnika, co sie w dieslach zdarzalo.

Ale to terenowka - podejrzewam ze ten jeden zasila wyciagarke i inne duperele, zeby sobie na biwaku nie rozladowac akumulatora ponizej mozliwosci rozruchu.

J.

Data: 2010-02-25 14:45:19
Autor: Marek Biernacki
Po co mi dwa akumulatory?
J.F. pisze:

[...]

A jak to sprawdzić?

MB

Data: 2010-02-25 15:07:24
Autor: Paweł W.
Po co mi dwa akumulatory?

[...]

Klemę zdjąć z jednego, a później z drugiego?

MB

p.

Data: 2010-02-25 15:55:22
Autor: Artur Miller
Po co mi dwa akumulatory?

Użytkownik "Paweł W." <topauto.wytnij@onet.pl> napisał w wiadomości news:hm60sa$sgd$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

a gdy wszelkie metody zawiodą - przeczytać instrukcję obsługi :)

@

Data: 2010-02-25 15:58:31
Autor: Marek Biernacki
Po co mi dwa akumulatory?
Artur Miller pisze:
[...]

Ej no, jakby w instrukcji o tym stało napisane, to bym gitary nie zawracał. Googla też użyłem.

MB

Data: 2010-02-25 15:20:56
Autor: Hinek
Po co mi dwa akumulatory?
Użytkownik "Marek Biernacki" <bierny76@gmail.com> napisał

I dlaczego nie mam difflocka? Inni chyba mają...

Oszukali Cie...
:]

--
Hinek

Data: 2010-02-25 15:28:59
Autor: Miecio
Po co mi dwa akumulatory?
W dniu 2010-02-25 14:02, Marek Biernacki pisze:
[...]

W wielu dużych samochodach z dużą ilością dupereli można spotkać 2 akumulatory.

Data: 2010-02-25 15:33:00
Autor: Marek Biernacki
Po co mi dwa akumulatory?
Miecio pisze:
[...]

Ale jak przyszło co do czego i temperatura spadła do -15st.C to ledwo kręcił o poranku. To ja dziękuję za taki luksus. Zamienię akumulator na difflocka, bo w instrukcji widziałem, że inni mają.

MB

Data: 2010-02-25 09:21:16
Autor: Pszemol
Po co mi dwa akumulatory?
"Marek Biernacki" <bierny76@gmail.com> wrote in message news:hm61ms$15i2$1opal.icpnet.pl...
Zamienię akumulator na difflocka, bo w instrukcji widziałem, że inni mają.

???

Trochę nie rozumiem tej logiki... sądzisz że difflock to taki akumulator? :-)

Data: 2010-02-25 16:52:22
Autor: Marek Biernacki
Po co mi dwa akumulatory?
Pszemol pisze:

Trochę nie rozumiem tej logiki... sądzisz że difflock to taki akumulator? :-)

Nic bardziej mylnego! To są zupełnie różne rzeczy. Odnoszę jednak wrażenie, że czegoś w aucie brakuje i stąd moje pytanie, czy można dokupić difflocka?

MB

Data: 2010-02-26 10:24:46
Autor: Agent 0700
Po co mi dwa akumulatory?
wrażenie, że czegoś w aucie brakuje i stąd moje pytanie, czy można dokupić difflocka?

Można dokupić. Dorabiają ludzie, ale koszty masakryczne. Lepiej wymienić most z identycznymi przełożeniami i z difflockiem.

Difflock to blokada mechanizmu różnicowego. Można używać tylko na śliskim, piachu itp.

Pozdrawiam

Jacek

Data: 2010-02-25 15:37:56
Autor: Agent 0700
Po co mi dwa akumulatory?
Ale jak przyszło co do czego i temperatura spadła do -15st.C to ledwo kręcił o poranku. To ja dziękuję za taki luksus. Zamienię akumulator na difflocka, bo w instrukcji widziałem, że inni mają.

Wyjąć jedno wsadzić drugie jaki problem :-)

Wiesz co to difflock w ogóle?

Pozdrawiam

Jacek

Data: 2010-02-25 16:01:00
Autor: Marek Biernacki
Po co mi dwa akumulatory?
Agent 0700 pisze:

Wyjąć jedno wsadzić drugie jaki problem :-)

Wiesz co to difflock w ogóle?

A da się dołożyć? Ile to by mogło kosztować?

No wiem żeby bez niego w błoto nie wjeżdżać.
Czyli - logicznie - jest po to, żeby z tego błota wyjeżdżać.

MB

Data: 2010-02-26 10:22:45
Autor: Agent 0700
Po co mi dwa akumulatory?
A da się dołożyć? Ile to by mogło kosztować?

Dołożyć się da, jakieś kilka tys. zł :-)

Szukaj na www.forum4x4.pl

Pozdrawiam

Jacek

Data: 2010-02-25 19:05:56
Autor: Chevy
Po co mi dwa akumulatory?

Użytkownik "Marek Biernacki" <bierny76@gmail.com> napisał w wiadomości news:hm5sd4$vci$1opal.icpnet.pl...
[...]

a nie masz tak czasami 24V instalacje ??

Data: 2010-02-25 21:50:42
Autor: macko
Po co mi dwa akumulatory?

[...]

-- -- -- -

Dwa akumulatory są stosowane po to żeby podnieść ilość Ah w samochodzie. Po co więcej Ah? Ano po to żeby dokładając np. wyciągarkę, dodatkowe oświetlenie lub Webasto nie martwić się o bilans energetyczny samochodu (albo martwić się w mniejszym stopniu). W starych Toyotach np. serii 8 dwa akumulatory były stosowane ponieważ rozrusznik był na 24V (pozostała instalacja elektryczna była 12V). Jeśli słabo Ci kręci przy mrozie to polecam wymianę tych akumulatorów.
Z którego roku masz tego LC? Jaka skrzynia biegów?
Blokadę (difflock) oczywiscie można dołożyć. Pneumatyczne ARB bardzo dobrze robi :) tylko kosztuje eee.... "nie mało". Zadaj sobie tylko pytanie czy faktycznie chcesz aż tak bardzo topić tą furę żeby korzystać z blokad? Może wystarczą lepsze opony?

pozdr. macko

Data: 2010-02-26 08:50:26
Autor: Marek Biernacki
Po co mi dwa akumulatory?
Z którego roku masz tego LC? Jaka skrzynia biegów?

98, ręczna

[...]

O kurcze, tak właśnie spojrzałem - 3500PLN, sporo.
A dałoby się wymienić tylny most na taki z blokadą? I ile to może kosztować, bo na allegro nie widzę?

MB

Data: 2010-02-26 12:20:26
Autor: macko
Po co mi dwa akumulatory?

Użytkownik "Marek Biernacki" <bierny76@gmail.com> napisał w wiadomości
Z którego roku masz tego LC? Jaka skrzynia biegów?

98, ręczna

Kurczę dałbym sobie głowę uciąć że większość LC serii 9 miała blokadę (zresztą masa problemów z nią była). Ale Toyota zawsze wypuszczała tyle wersji, typów, modeli i modelików, innych na każdy rynek, że trudno to ogarnąć. Proponuję zapytać na polskim forum TLC.

[...]

Kolego 3,5kzł.... hehe to dopiero początek jeszcze kompresor, przewody, przełączniki i inne duperele więc spokojnie za blokę tyłu zapłacisz około 5kzł...lekko....

pzdr. macko

Data: 2010-02-26 12:59:30
Autor: Marek Biernacki
Po co mi dwa akumulatory?
macko pisze:
Użytkownik "Marek Biernacki" <bierny76@gmail.com> napisał w wiadomości

Kurczę dałbym sobie głowę uciąć że większość LC serii 9 miała blokadę

Pewnie większość miała :)

Kolego 3,5kzł.... hehe to dopiero początek jeszcze kompresor, przewody, przełączniki i inne duperele więc spokojnie za blokę tyłu zapłacisz około 5kzł...lekko....

To raczej odpuszczę. Szkoda kasy. Niemniej jednak dziękuję za odpowiedzi.
Całkiem normalna ta grupa się wydaje :-)

pozdrawiam
MB

Po co mi dwa akumulatory?