Data: 2010-02-25 14:02:28 | |
Autor: Marek Biernacki | |
Po co mi dwa akumulatory? | |
Witam,
dlaczego mam dwa akumulatory w Land Cruiserze J95 1KZ-TE? Wszyscy tak mają? I dlaczego nie mam difflocka? Inni chyba mają... pozdrawiam MB |
|
Data: 2010-02-25 14:20:56 | |
Autor: J.F. | |
Po co mi dwa akumulatory? | |
Użytkownik "Marek Biernacki" <bierny76@gmail.com> napisał
dlaczego mam dwa akumulatory w Land Cruiserze J95 1KZ-TE? Wszyscy tak mają? Skoro masz fabryczna polke pod drugi akumulator, to chyba wszyscy tak maja ? Dawniej sie dawalo drugi, jesli jeden nie wystarczal na rozruch silnika, co sie w dieslach zdarzalo. Ale to terenowka - podejrzewam ze ten jeden zasila wyciagarke i inne duperele, zeby sobie na biwaku nie rozladowac akumulatora ponizej mozliwosci rozruchu. J. |
|
Data: 2010-02-25 14:45:19 | |
Autor: Marek Biernacki | |
Po co mi dwa akumulatory? | |
J.F. pisze:
Dawniej sie dawalo drugi, jesli jeden nie wystarczal na rozruch silnika, co sie w dieslach zdarzalo. A jak to sprawdzić? MB |
|
Data: 2010-02-25 15:07:24 | |
Autor: Paweł W. | |
Po co mi dwa akumulatory? | |
Dawniej sie dawalo drugi, jesli jeden nie wystarczal na rozruch silnika, Klemę zdjąć z jednego, a później z drugiego?
p. |
|
Data: 2010-02-25 15:55:22 | |
Autor: Artur Miller | |
Po co mi dwa akumulatory? | |
Użytkownik "Paweł W." <topauto.wytnij@onet.pl> napisał w wiadomości news:hm60sa$sgd$1nemesis.news.neostrada.pl...
a gdy wszelkie metody zawiodą - przeczytać instrukcję obsługi :) @ |
|
Data: 2010-02-25 15:58:31 | |
Autor: Marek Biernacki | |
Po co mi dwa akumulatory? | |
Artur Miller pisze:
Użytkownik "Paweł W." <topauto.wytnij@onet.pl> napisał w wiadomości news:hm60sa$sgd$1nemesis.news.neostrada.pl... Ej no, jakby w instrukcji o tym stało napisane, to bym gitary nie zawracał. Googla też użyłem. MB |
|
Data: 2010-02-25 15:20:56 | |
Autor: Hinek | |
Po co mi dwa akumulatory? | |
Użytkownik "Marek Biernacki" <bierny76@gmail.com> napisał
Oszukali Cie... :] -- Hinek |
|
Data: 2010-02-25 15:28:59 | |
Autor: Miecio | |
Po co mi dwa akumulatory? | |
W dniu 2010-02-25 14:02, Marek Biernacki pisze:
Witam, W wielu dużych samochodach z dużą ilością dupereli można spotkać 2 akumulatory. |
|
Data: 2010-02-25 15:33:00 | |
Autor: Marek Biernacki | |
Po co mi dwa akumulatory? | |
Miecio pisze:
W dniu 2010-02-25 14:02, Marek Biernacki pisze: Ale jak przyszło co do czego i temperatura spadła do -15st.C to ledwo kręcił o poranku. To ja dziękuję za taki luksus. Zamienię akumulator na difflocka, bo w instrukcji widziałem, że inni mają. MB |
|
Data: 2010-02-25 09:21:16 | |
Autor: Pszemol | |
Po co mi dwa akumulatory? | |
"Marek Biernacki" <bierny76@gmail.com> wrote in message news:hm61ms$15i2$1opal.icpnet.pl...
Zamienię akumulator na difflocka, bo w instrukcji widziałem, że inni mają. ??? Trochę nie rozumiem tej logiki... sądzisz że difflock to taki akumulator? :-) |
|
Data: 2010-02-25 16:52:22 | |
Autor: Marek Biernacki | |
Po co mi dwa akumulatory? | |
Pszemol pisze:
Trochę nie rozumiem tej logiki... sądzisz że difflock to taki akumulator? :-) Nic bardziej mylnego! To są zupełnie różne rzeczy. Odnoszę jednak wrażenie, że czegoś w aucie brakuje i stąd moje pytanie, czy można dokupić difflocka? MB |
|
Data: 2010-02-26 10:24:46 | |
Autor: Agent 0700 | |
Po co mi dwa akumulatory? | |
wrażenie, że czegoś w aucie brakuje i stąd moje pytanie, czy można dokupić difflocka? Można dokupić. Dorabiają ludzie, ale koszty masakryczne. Lepiej wymienić most z identycznymi przełożeniami i z difflockiem. Difflock to blokada mechanizmu różnicowego. Można używać tylko na śliskim, piachu itp. Pozdrawiam Jacek |
|
Data: 2010-02-25 15:37:56 | |
Autor: Agent 0700 | |
Po co mi dwa akumulatory? | |
Ale jak przyszło co do czego i temperatura spadła do -15st.C to ledwo kręcił o poranku. To ja dziękuję za taki luksus. Zamienię akumulator na difflocka, bo w instrukcji widziałem, że inni mają. Wyjąć jedno wsadzić drugie jaki problem :-) Wiesz co to difflock w ogóle? Pozdrawiam Jacek |
|
Data: 2010-02-25 16:01:00 | |
Autor: Marek Biernacki | |
Po co mi dwa akumulatory? | |
Agent 0700 pisze:
Wyjąć jedno wsadzić drugie jaki problem :-) A da się dołożyć? Ile to by mogło kosztować? No wiem żeby bez niego w błoto nie wjeżdżać. Czyli - logicznie - jest po to, żeby z tego błota wyjeżdżać. MB |
|
Data: 2010-02-26 10:22:45 | |
Autor: Agent 0700 | |
Po co mi dwa akumulatory? | |
A da się dołożyć? Ile to by mogło kosztować? Dołożyć się da, jakieś kilka tys. zł :-) Szukaj na www.forum4x4.pl Pozdrawiam Jacek |
|
Data: 2010-02-25 19:05:56 | |
Autor: Chevy | |
Po co mi dwa akumulatory? | |
Użytkownik "Marek Biernacki" <bierny76@gmail.com> napisał w wiadomości news:hm5sd4$vci$1opal.icpnet.pl... Witam, a nie masz tak czasami 24V instalacje ?? |
|
Data: 2010-02-25 21:50:42 | |
Autor: macko | |
Po co mi dwa akumulatory? | |
Użytkownik "Marek Biernacki" <bierny76@gmail.com> napisał w wiadomości news:hm5sd4$vci$1opal.icpnet.pl... Witam,-- -- -- - Dwa akumulatory są stosowane po to żeby podnieść ilość Ah w samochodzie. Po co więcej Ah? Ano po to żeby dokładając np. wyciągarkę, dodatkowe oświetlenie lub Webasto nie martwić się o bilans energetyczny samochodu (albo martwić się w mniejszym stopniu). W starych Toyotach np. serii 8 dwa akumulatory były stosowane ponieważ rozrusznik był na 24V (pozostała instalacja elektryczna była 12V). Jeśli słabo Ci kręci przy mrozie to polecam wymianę tych akumulatorów. Z którego roku masz tego LC? Jaka skrzynia biegów? Blokadę (difflock) oczywiscie można dołożyć. Pneumatyczne ARB bardzo dobrze robi :) tylko kosztuje eee.... "nie mało". Zadaj sobie tylko pytanie czy faktycznie chcesz aż tak bardzo topić tą furę żeby korzystać z blokad? Może wystarczą lepsze opony? pozdr. macko |
|
Data: 2010-02-26 08:50:26 | |
Autor: Marek Biernacki | |
Po co mi dwa akumulatory? | |
Z którego roku masz tego LC? Jaka skrzynia biegów? 98, ręczna Blokadę (difflock) oczywiscie można dołożyć. Pneumatyczne ARB bardzo dobrze robi :) tylko kosztuje eee.... "nie mało". Zadaj sobie tylko pytanie czy faktycznie chcesz aż tak bardzo topić tą furę żeby korzystać z blokad? Może wystarczą lepsze opony? O kurcze, tak właśnie spojrzałem - 3500PLN, sporo. A dałoby się wymienić tylny most na taki z blokadą? I ile to może kosztować, bo na allegro nie widzę? MB |
|
Data: 2010-02-26 12:20:26 | |
Autor: macko | |
Po co mi dwa akumulatory? | |
Użytkownik "Marek Biernacki" <bierny76@gmail.com> napisał w wiadomości Z którego roku masz tego LC? Jaka skrzynia biegów? Kurczę dałbym sobie głowę uciąć że większość LC serii 9 miała blokadę (zresztą masa problemów z nią była). Ale Toyota zawsze wypuszczała tyle wersji, typów, modeli i modelików, innych na każdy rynek, że trudno to ogarnąć. Proponuję zapytać na polskim forum TLC. Blokadę (difflock) oczywiscie można dołożyć. Pneumatyczne ARB bardzo dobrze robi :) tylko kosztuje eee.... "nie mało". Zadaj sobie tylko pytanie czy faktycznie chcesz aż tak bardzo topić tą furę żeby korzystać z blokad? Może wystarczą lepsze opony? Kolego 3,5kzł.... hehe to dopiero początek jeszcze kompresor, przewody, przełączniki i inne duperele więc spokojnie za blokę tyłu zapłacisz około 5kzł...lekko.... pzdr. macko |
|
Data: 2010-02-26 12:59:30 | |
Autor: Marek Biernacki | |
Po co mi dwa akumulatory? | |
macko pisze:
Użytkownik "Marek Biernacki" <bierny76@gmail.com> napisał w wiadomości Pewnie większość miała :) Kolego 3,5kzł.... hehe to dopiero początek jeszcze kompresor, przewody, przełączniki i inne duperele więc spokojnie za blokę tyłu zapłacisz około 5kzł...lekko.... To raczej odpuszczę. Szkoda kasy. Niemniej jednak dziękuję za odpowiedzi. Całkiem normalna ta grupa się wydaje :-) pozdrawiam MB |
|