Po co nam autostrady?

Data: 2012-05-07 23:27:05
Autor: anacron
Po co nam autostrady?
Taka my艣l na szybko, po co nam autostrady, szczeg贸lnie takie z bramkami
na 艣rodku, skoro wystarczy艂y by dwujezdniowe drogi ekspresowe, kt贸re s膮
chyba 3, czy 4 razy ta艅sze od autostrad? :)

Data: 2012-05-07 23:31:16
Autor: Plumpi
Po co nam autostrady?
U偶ytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:jo9eqr$9k5$2mx1.internetia.pl...

Taka my艣l na szybko, po co nam autostrady, szczeg贸lnie takie z bramkami
na 艣rodku, skoro wystarczy艂y by dwujezdniowe drogi ekspresowe, kt贸re s膮
chyba 3, czy 4 razy ta艅sze od autostrad? :)

Ale przy budowie ta艅szych dr贸g nie ma si臋 czym dzieli膰 i trudniej ukry膰 inne wydatki :)

Data: 2012-05-07 23:32:51
Autor: anacron
Po co nam autostrady?
W dniu 2012-05-07 23:31, Plumpi pisze:
[...]

To te偶 jest jaki艣 argument. :)

Data: 2012-05-08 00:32:55
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Po co nam autostrady?
Powitanko,

Ale przy budowie ta艅szych dr贸g nie ma si臋 czym dzieli膰 i trudniej ukry膰
inne wydatki :)

To te偶 jest jaki艣 argument. :)

Nie tez i nie jakis, tylko podstawowy i jedyny argument;-)
Ponadto drogi alternatywne do autostrad zmniejszalyby zysk obdarowanych autostradami, takie Emile Wasacze o to zadbaly i dbac beda.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym pozna膰 ma艂膮 szkodliwo艣膰 spo艂eczn膮?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mro偶ek)

Data: 2012-05-07 19:04:08
Autor: tadek
Po co nam autostrady?
On 8 Maj, 00:32, "Pawel \"O'Pajak\"" <opaj...@gazeta.pl> wrote:
Powitanko,

> [...]

Ponadto drogi alternatywne do autostrad zmniejszalyby zysk obdarowanych
autostradami, takie Emile Wasacze o to zadbaly i dbac beda.

"-Tato, po czym pozna ma潮 szkodliwo舵 spo砮czn?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. 燤ro縠k)
******* >>> !!! UWAGA: 燨DPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->:

za umow ze Stalexportem na koncesj autostradow to powinien autor
tej umowy wyl眃owa na d硊gie lata w pierdlu

Data: 2012-05-08 09:09:10
Autor: Arek
Po co nam autostrady?
W dniu 2012-05-08 04:04, tadek pisze:
[...]

-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mro縠k)
*******>>>  !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->:
  >  (moje imie.[kropka]nazwisko, ten_smieszny_znaczek)gmail.com

za umow ze Stalexportem na koncesj autostradow to powinien autor
tej umowy wyl眃owa na d硊gie lata w pierdlu

Czy on nie jest teraz pracownikiem Stalexportu?

A.

Data: 2012-05-08 09:14:33
Autor: Marcin Luty
Po co nam autostrady?

U縴tkownik "Arek" <abc@abc.pl> napisa w wiadomo禼i news:joagqm$gpd$5node2.news.atman.pl...
> [...]

tej umowy wyl眃owa na d硊gie lata w pierdlu

Czy on nie jest teraz pracownikiem Stalexportu?

I to ZTCP wysoko postawionym. Powaznie.

--
ml

Data: 2012-05-08 19:50:59
Autor: Trzeci
Po co nam autostrady?
Dnia Mon, 7 May 2012 19:04:08 -0700 (PDT), tadek napisa(a):

za umow ze Stalexportem na koncesj autostradow to powinien autor
tej umowy wyl眃owa na d硊gie lata w pierdlu

Miro i Zdzicho mieli racj :-( Polska to "dziki kraj"
--
To m眃ry cz硂wiek ? pomy秎a Iwan. ? Trzeba przyzna, 縠 w秗骴 inteligent體
tak縠 trafiaj si wyj眛kowo m眃rzy ludzie, nie da si temu zaprzeczy.

Data: 2012-05-07 23:36:04
Autor: MM
Po co nam autostrady?
Dnia 07-05-2012 o 23:27:05 anacron <anacron@anacron.pl> napisa(a):

Taka my秎 na szybko, po co nam autostrady, szczeg髄nie takie z bramkami
na 秗odku, skoro wystarczy硑 by dwujezdniowe drogi ekspresowe, kt髍e s
chyba 3, czy 4 razy ta駍ze od autostrad? :)

u nas nie my秎, ale autostrada jest potrzebna, z g髍y na d蟪, i z lewej  na praw (przez W-we), reszta to ekspres體ki (z lewej na g髍/d蟪), do  tego by dali op砤t w formi winiety za takie drogi, np 300z/rok za  osob體k, "7 dniowa np 20z".

Co jak w Austrii, winieta 7 dni czy 10 nie pami阾am kosztuje 8 E

Data: 2012-05-08 09:11:28
Autor: Arek
Po co nam autostrady?
W dniu 2012-05-07 23:36, MM pisze:
[...]

Owszem my秎 i to znacznie lepiej ni w Austrii. Kto korzysta na systemie w Austrii? Kierowcy, czyli nikt, czyli kompletna bzdura.

Tak przy okazji kto musi op砤ci wydatki partii, my秎isz, 縠 kierowcy si odwdzi阠z za drogi? Oczywi禼ie, 縠 nie.

A.

Data: 2012-05-08 09:12:01
Autor: RoMan Mandziejewicz
Po co nam autostrady?
Hello MM,

Monday, May 7, 2012, 11:36:04 PM, you wrote:

[...]

Po co przez Warszaw wsch骴-zach骴? Od wschodu tam nie ma ruchu. Ruch
jest na obecnym przebiegu A4. P蟪noc-po硊dnie przez Warszaw?
Bezsensownie wygi阾a na wsch骴? A1 to optymalny przebieg.
Warszawa to nie p阷ek 秝iata

[...]

Jak Winietu chcia nam zrobi winiety, to by wrzask na ca潮 Polsk...

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-05-08 09:19:20
Autor: Cavallino
Po co nam autostrady?

U縴tkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl.invalid> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:557737888.20120508091201@pik-net.pl.invalid...
[...]

Z braku laku.
Co wcale nie oznacza, 縠 to jedyny kierunek po勘dany.

[...]

Bo chcia zrobi winiety na drogi o standardzie gminnych, a nie na nowo wybudowane ekspres體ki i autostrady.
To tak jakby zmusza ludzi do kupowania piwa w cenie szampana....

Data: 2012-05-08 09:33:57
Autor: Arek
Po co nam autostrady?
W dniu 2012-05-08 09:19, Cavallino pisze:

[...]

Chcia zaproponowa sensowny spos骲 finansowania nowych dr骻. Ludzie jak zwykle byli na nie. Wi阠 teraz maj to czego chcieli.

A.

Data: 2012-05-08 10:05:29
Autor: Albercik
Po co nam autostrady?
W dniu 08.05.2012 09:33, Arek pisze:
[...]

A mnie si wydawa硂 縠 drogi maj by finansowane z podatku, kt髍y swojego czasu zosta wliczony w cen paliwa..

No ale ludzie ju o tym zapominaj, wi阠 mo縩a zdziera dalej..

Data: 2012-05-08 12:07:46
Autor: J.F
Po co nam autostrady?
U縴tkownik "Arek"  napisa w wiadomo禼i
[...]

Bo im na wcisnal platne autostrady, ktorych wcale nie wiadomo czy chcieli zanim go skreslili w kolejnych wyborach.

Z calkowita nieznajomoscia rzeczy jak sie zreszta okazalo wcisnal, czego skutki mamy do dzis.

A gdyby tak uczciwie cala akcyze z paliw kierowac na drogi, zamiast na zasilki dla bezrobotnych, to mielibysmy juz dzis niezla siec autostrad.

J.

Data: 2012-05-08 19:22:54
Autor: Shrek
Po co nam autostrady?
On 2012-05-08 12:07, J.F wrote:

A gdyby tak uczciwie cala akcyze z paliw kierowac na drogi, zamiast na
zasilki dla bezrobotnych, to mielibysmy juz dzis niezla siec autostrad.

Z tym jednak zastrze縠niem, 縠 akcyza co do zasady s硊縴 teoretycznie ograniczeniu konsumpcji d骲r (a w praktyce dojeniu obywateli tam gdzie popyt jest ma硂 elastyczny i ludzie i tak b阣 konsumowa - alko, fajki pr眃 i paliwa - ci昕ko zrezygnowa co?). Natomiast z akcyzy za pr眃 nie budujemy elektrowni, z alko gorzelni i browar體, a z fajek plantacji tytoniu. Sk眃 wi阠 pomys, 縠 z paliw ma si budowa drogi? Taki podatek jak ka縟y inny - pa駍two zb骿eckim prawem 禼i眊a akcyz na swoje potrzeby, a to 縠 1/3 idzie na drogi jest z jego strony "砤sk" (kt髍 w ka縟ej chwili mo縩a cofn辨, jak b阣zie trzeba ratowa bud縠t).

Shrek.

Data: 2012-05-08 20:20:53
Autor: Cavallino
Po co nam autostrady?

U縴tkownik "Shrek" <user@domain.invalid> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:jobkpd$8nj$1@inews.gazeta.pl...
On 2012-05-08 12:07, J.F wrote:

[...]

Bo z takim przeznaczeniem mia砤 by przeznaczana przynajmniej cz甓 akcyzy, kt髍a zosta砤 do niej w潮czona po likwidacji podatku drogowego.

Data: 2012-05-08 20:37:29
Autor: J.F
Po co nam autostrady?
U縴tkownik "Cavallino"  napisa w wiadomo禼i
[...]

To nie byl podatek drogowy, tylko "od posiadania srodkow transportu".
Kiedys dawno - moze i drogowy, ale kiedy ?

Ktory zreszta wcale na drogi nie musial byc przeznaczany, bo trafial do budzetow gminy.

Poza tym to byl drobiazg nie warty wymieniania, podobnie jak pozniejsza oplata paliwowa na Krajowy Fundusz Drogowy.
Chyba tylko na zamydlenie oczu - zeby powiedziec ze nie ma pieniedzy na drogi, podczas gdy w litrze paliwa jest ze 2 zl podatkow i pare groszy na KFD.

J.

Data: 2012-05-08 20:41:31
Autor: Cavallino
Po co nam autostrady?

U縴tkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:jobp5c$kiu$1@inews.gazeta.pl...
[...]

Wiem, potocznie by nazywany drogowym.

Data: 2012-05-08 20:59:11
Autor: Shrek
Po co nam autostrady?
On 2012-05-08 20:20, Cavallino wrote:

Bo z takim przeznaczeniem mia砤 by przeznaczana przynajmniej cz甓
akcyzy, kt髍a zosta砤 do niej w潮czona po likwidacji podatku drogowego.

No i? No i jest. NIestety pozostaje cieszyc si i z tego. Zreszt wiesz po czym poznac, 縠 polityk k砤mie?

Shrek.

Data: 2012-05-08 21:03:45
Autor: Cavallino
Po co nam autostrady?

U縴tkownik "Shrek" <user@domain.invalid> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:jobqdt$nqb$1@inews.gazeta.pl...
On 2012-05-08 20:20, Cavallino wrote:

Bo z takim przeznaczeniem mia砤 by przeznaczana przynajmniej cz甓
akcyzy, kt髍a zosta砤 do niej w潮czona po likwidacji podatku drogowego.

No i? No i jest. NIestety pozostaje cieszyc si i z tego.

Na tej samej zasadzie, gdy jak kto Ci w oczy pluje, to Tobie pozostaje si cieszy, 縠 deszcz pada.
Niedoczekanie, ja nie z tych.

Zreszt wiesz po czym poznac, 縠 polityk k砤mie?

Nie musz poznawa, bo zawsze k砤mie.
Taki zaw骴.

Shrek.

Data: 2012-05-08 21:07:26
Autor: Shrek
Po co nam autostrady?
On 2012-05-08 21:03, Cavallino wrote:

No i? No i jest. NIestety pozostaje cieszyc si i z tego.

Na tej samej zasadzie, gdy jak kto Ci w oczy pluje, to Tobie pozostaje
si cieszy, 縠 deszcz pada.
Niedoczekanie, ja nie z tych.

Uwierzy砮 w jakie bzdury. Nigdzie nie jest napisane, 縠 z ca硂禼i akcyzy maj by budowane autostrady. Jest 1/3, ale r體nie dobrze mo縠 jej nie by. Do tego wystrczy zmiana ustawy.

Zreszt wiesz po czym poznac, 縠 polityk k砤mie?

Nie musz poznawa, bo zawsze k砤mie.
Taki zaw骴.

Ano. To czemu jeste zdziwony?

Shrek.

Data: 2012-05-08 21:11:07
Autor: Cavallino
Po co nam autostrady?

U縴tkownik "Shrek" <user@domain.invalid> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:jobqtc$p72$1@inews.gazeta.pl...
On 2012-05-08 21:03, Cavallino wrote:

[...]

Nie - to Ty uwierzy砮, 縠 mo縠sz by walony bez myd砤.
I to uwierzy砮 do tego stopnia, 縠 Ci si to podoba.

Nigdzie nie jest napisane, 縠 z ca硂禼i akcyzy maj by budowane autostrady. Jest 1/3, ale r體nie dobrze mo縠 jej nie by. Do tego wystrczy zmiana ustawy.

Ja akurat ustawy mam gdzie.
M體i o tym co by powinno, gdyby nas nie okradano.

Zreszt wiesz po czym poznac, 縠 polityk k砤mie?

Nie musz poznawa, bo zawsze k砤mie.
Taki zaw骴.

Ano. To czemu jeste zdziwony?

Czy ja jestem zdziwiony?
Ja m體i jak jest, niczemu si nie dziwi.
Sk眃 wywnioskowa砮, 縠 okradanie kierowc體 gdzie si da jeszcze mnie dziwi?

Data: 2012-05-08 21:25:48
Autor: Shrek
Po co nam autostrady?
On 2012-05-08 21:11, Cavallino wrote:

Na tej samej zasadzie, gdy jak kto Ci w oczy pluje, to Tobie pozostaje
si cieszy, 縠 deszcz pada.
Niedoczekanie, ja nie z tych.

Uwierzy砮 w jakie bzdury.

Nie. Nigdy nie wierzy砮m, 縠 za akcyze z energii elektrycznej b阣 budowac elektrownie, z alko browary, a z fajek plantacje tytoniu. I tak samo, 縠 z akcyzy za paliwo b阣 budowa drogi.

Nie - to Ty uwierzy砮, 縠 mo縠sz by walony bez myd砤.
I to uwierzy砮 do tego stopnia, 縠 Ci si to podoba.

A kto powiedzia, 縠 mi si podoba? Nie podoba mi si, tak jak nie podobaj mi si staro禼, generalnie podatki i generalnie Niemki. Ale nic to nie zmienia. Taki ju jest 秝iat.

[...]

LOL. Jeszcze raz - sk眃 pomys, 縠 akcyza za paliwo jest jaka wyj眛kowa i inna od fajek, browaru? Ty si ciesz, bo co do zasady (akcyza jest po to, 縠by ograniczy negatywne skutki popytu na dany towar - wersja idealistyczna), to akcyza powinna i舵 na drog體k, albo po prostu w 砤godnej wersji (akcyza jest po to 縠by grabi obywateli - wersja realistyczna) do bud縠tu. Wersja, 縠 powinna i舵 na drogi jest sprzeczna z sam ide akcyzy:(

Sk眃 wywnioskowa砮, 縠 okradanie kierowc體 gdzie si da jeszcze mnie
dziwi?

Z ca硑m szacunkiem - podatki to jednak troch inna liga ni pospolita kradzie:P W zasadzie na tej "kradzie縴" zasadza si idea spo砮cze駍twa i pa駍twa;)

Shrek.

Data: 2012-05-08 22:58:24
Autor: Cavallino
Po co nam autostrady?

[...]

Nie - idea pa駍twa polega na tym, 縠 pa駍two za podatki realizuje us硊gi wobec swoich obywateli.
To co u nas jest, to nie ma nic wsp髄nego z pa駍twem, bo owszem - podatki bierze i to coraz wi阠ej i d硊縠j, ale ju us硊g realizowa nie ma ochoty.

Data: 2012-05-08 23:33:03
Autor: anacron
Po co nam autostrady?
W dniu 2012-05-08 22:58, Cavallino pisze:
Nie - idea pa駍twa polega na tym, 縠 pa駍two za podatki realizuje us硊gi
wobec swoich obywateli.

Aby Pa駍two da硂 na co/komu 100z musi zabra komu 150z.
Nieefektywne to. Wniosek, Pa駍two powinno jak najmniej finansowa i jak
najmniej na to finansowanie zabiera pieni阣zy z portfeli obywateli, ale
tam gdzie ju bierze si za "po秗edniczenie" w p砤tno禼iach powinno
wywi眤ywa si ze swoich obowi眤k體. Tym czasem podatek drogowy w
paliwie jest, a dr骻 jak nie by硂 tak nie ma.

Data: 2012-05-08 23:38:07
Autor: Shrek
Po co nam autostrady?
On 2012-05-08 23:33, anacron wrote:
[...]

瑀骴硂?

a dr骻 jak nie by硂 tak nie ma.

瑀骴硂?

:P

Shrek.

Data: 2012-05-08 23:50:20
Autor: anacron
Po co nam autostrady?
W dniu 2012-05-08 23:38, Shrek pisze:
. Tym czasem podatek drogowy w paliwie jest,
瑀骴硂?

Ty tak powa縩ie?

Data: 2012-05-08 23:56:13
Autor: Cavallino
Po co nam autostrady?

U縴tkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:joc4id$22t$1@mx1.internetia.pl...
W dniu 2012-05-08 23:38, Shrek pisze:
. Tym czasem podatek drogowy w paliwie jest,
瑀骴硂?

Ty tak powa縩ie?

O ile dobrze pami阾am, to on z tych, co z tego burdlu 縴j, wi阠 w jego interesie jest 縠by nas 硊pi ile si da i kas z akcyzy zamiast na drogi, to na pensje w bud縠t體ce przeznacza.

Data: 2012-05-08 23:59:43
Autor: Shrek
Po co nam autostrady?
On 2012-05-08 23:56, Cavallino wrote:

Ty tak powa縩ie?

O ile dobrze pami阾am, to on z tych, co z tego burdlu 縴j, wi阠 w jego
interesie jest 縠by nas 硊pi ile si da i kas z akcyzy zamiast na
drogi, to na pensje w bud縠t體ce przeznacza.

Pomyli砮 mnie z moim ojcem, ale on pewnie nie wie co to usenet;) A tak na powa縩ie to nie pracuje w bud縠t體ce. Ju pr阣zej mo縩a by mnie o budow dr骻 pos眃zi, ale to baaaaardzo po秗ednio;)

Shrek.

Data: 2012-05-09 00:00:02
Autor: anacron
Po co nam autostrady?
W dniu 2012-05-08 23:56, Cavallino pisze:
O ile dobrze pami阾am, to on z tych, co z tego burdlu 縴j, wi阠 w jego
interesie jest 縠by nas 硊pi ile si da i kas z akcyzy zamiast na
drogi, to na pensje w bud縠t體ce przeznacza.

A to wiele wyja秐ia.

Data: 2012-05-09 00:03:57
Autor: Shrek
Po co nam autostrady?
On 2012-05-09 00:00, anacron wrote:
[...]

Cavallino pieprzy g硊poty;) Nie z tego 縴j, tylko na to mnie okradaj:(

Shrek.

Data: 2012-05-08 23:57:09
Autor: Shrek
Po co nam autostrady?
On 2012-05-08 23:50, anacron wrote:
W dniu 2012-05-08 23:38, Shrek pisze:
. Tym czasem podatek drogowy w paliwie jest,
瑀骴硂?

Ty tak powa縩ie?

Ano. Powa縩ie - podatek drogowy "jest w paliwie"? Je秎i ju to w砤秐ie nieszcz阺na akcyza i op砤ta paliwowa. Podatek drogowy to chyba inna inszo禼i i prawid硂wo jest nazywany podatkiem od 秗odk體 transportu czy jako tak.

Shrek.

Data: 2012-05-08 23:59:07
Autor: Cavallino
Po co nam autostrady?

U縴tkownik "Shrek" <user@domain.invalid> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:joc4rk$nd7$1@inews.gazeta.pl...
On 2012-05-08 23:50, anacron wrote:
[...]

By.
Dawno dawno temu wrzucili go w akcyz.
Zosta w szcz眛kowej formie, ju tylko dla ci昕ar體ek.

Shrek.

Data: 2012-05-09 00:01:24
Autor: Shrek
Po co nam autostrady?
On 2012-05-08 23:59, Cavallino wrote:

[...]

No wa秐ie - by. Ju nie ma. A akcyza s硊縴 strzy縠niu obywateli na kas, a nie budowie dr骻 - co do zasady i praktyki. Czego nie rozumiesz?

Shrek.

Data: 2012-05-09 08:57:59
Autor: Cavallino
Po co nam autostrady?

U縴tkownik "Shrek" <user@domain.invalid> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:joc53j$ndb$2@inews.gazeta.pl...
On 2012-05-08 23:59, Cavallino wrote:

[...]

No wa秐ie - by. Ju nie ma.

Jest, w paliwie.

A akcyza s硊縴 strzy縠niu obywateli na kas, a nie budowie dr骻 - co do zasady i praktyki. Czego nie rozumiesz?

To Ty nie rozumiesz o czym piszesz.
Doczytaj, inaczej szkoda mojego czasu.
EOD

Data: 2012-05-09 20:47:58
Autor: jerzu
Po co nam autostrady?
On Wed, 9 May 2012 08:57:59 +0200, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Jest, w paliwie.

http://szczesniak.pl/2024 - gdzie?

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczy駍ki  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-05-09 20:49:57
Autor: jerzu
Po co nam autostrady?
On Wed, 09 May 2012 20:47:58 +0200, jerzu
<to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> wrote:

http://szczesniak.pl/2024 - gdzie?

A przepraszam, jest. 10,5% akcyzy to dawny podatek drogowy.

Data: 2012-05-09 21:00:26
Autor: anacron
Po co nam autostrady?
W dniu 2012-05-09 20:49, jerzu pisze:
On Wed, 09 May 2012 20:47:58 +0200, jerzu
<to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> wrote:

http://szczesniak.pl/2024 - gdzie?

A przepraszam, jest. 10,5% akcyzy to dawny podatek drogowy.

Ponad 50 mld rocznie wp硑w體. Jako tych 50 mld nie widz na dogach.

Data: 2012-05-12 23:25:32
Autor: J.F.
Po co nam autostrady?
Dnia Wed, 09 May 2012 21:00:26 +0200, anacron napisa(a):
[...]

Gdzie wy widzicie powyzej jakies 10.5% i 50 mld ?

W paliwach jest obecnie oplata paliwowa, ktora wplywa na Krajowy Fundusz
Drogowy. Ale to jest nowy podatek drogowy.

J.

Data: 2012-05-09 22:56:35
Autor: Cavallino
Po co nam autostrady?

U縴tkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:kuelq75k6q48ej4ojkeqe87ftl9ia4ijkp@4ax.com...
On Wed, 9 May 2012 08:57:59 +0200, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Jest, w paliwie.

http://szczesniak.pl/2024 - gdzie?

Walisz g硊pa czy faktycznie nie wiesz?
A za秝iadczenie o dysgoogli masz?

Pierwszy link z brzegu:
http://wiadomosci.gazeta.pl/kraj/1,34310,139457.html

No chyba 縠 Trybuna Konstytucyjny te nie wie 縠 nic takiego do paliwa nie jest wliczone.

Data: 2012-05-10 18:33:31
Autor: jerzu
Po co nam autostrady?
On Wed, 9 May 2012 22:56:35 +0200, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Walisz g硊pa czy faktycznie nie wiesz?

Przeczytaj kolejny m骿 post.

Data: 2012-05-10 20:53:18
Autor: Cavallino
Po co nam autostrady?

U縴tkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:gernq7ti1ru8g5qv5v2pr9fa1ssk3vant7@4ax.com...
On Wed, 9 May 2012 22:56:35 +0200, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Walisz g硊pa czy faktycznie nie wiesz?

Przeczytaj kolejny m骿 post.

Faktycznie nie wiedzia砮, podziwiam kr髏k pami赕.
A mo縠 celowe wyparcie, tak dla psychicznego spokoju? ;-)

Data: 2012-05-12 21:33:55
Autor: jerzu
Po co nam autostrady?
On Thu, 10 May 2012 20:53:18 +0200, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Faktycznie nie wiedzia砮, podziwiam kr髏k pami赕.

Wiedzia砮m 縠 kiedy na 100% by. Ale szuka砮m wsparcia na to, 縠 jest
nadal. I znalaz砮m - to kawa砮k z akcyzy.

Data: 2012-05-08 23:40:22
Autor: Cavallino
Po co nam autostrady?

U縴tkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:joc3i0$tqn$1@mx1.internetia.pl...
W dniu 2012-05-08 22:58, Cavallino pisze:
Nie - idea pa駍twa polega na tym, 縠 pa駍two za podatki realizuje us硊gi
wobec swoich obywateli.

Aby Pa駍two da硂 na co/komu 100z musi zabra komu 150z.

I dlatego powinno realizowa tylko te funkcje, kt髍e wychodz taniej.
Np. obrona przed zewn阾rznym wrogiem wyjdzie taniej, ni jakby ka縟y mia prywatn armi utrzymywa.

[...]

Dok砤dnie tak.
A nawet jak s, to za cudz kas i co za tym idzie p砤tne.

Data: 2012-05-09 00:59:27
Autor: J.F.
Po co nam autostrady?
Dnia Tue, 8 May 2012 23:40:22 +0200, Cavallino napisa(a):
U縴tkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisa w wiadomo禼i grup
W dniu 2012-05-08 22:58, Cavallino pisze:
Nie - idea pa駍twa polega na tym, 縠 pa駍two za podatki realizuje us硊gi
wobec swoich obywateli.

Nie uslugi tylko funkcje. Np pilnuje zeby obywatele dopuszczalnej predkosci
nie przekraczali :-)

Aby Pa駍two da硂 na co/komu 100z musi zabra komu 150z.

I dlatego powinno realizowa tylko te funkcje, kt髍e wychodz taniej.
Np. obrona przed zewn阾rznym wrogiem wyjdzie taniej, ni jakby ka縟y mia prywatn armi utrzymywa.

No nie wiem, nie wiem, zasada ta sama. Przy czym prywatne armie juz mielismy, zakonczylo sie utrata
niepodleglosci, ale panstwowa tez juz mielismy i zakonczylo sie tak samo
:-)

J.

Data: 2012-05-09 08:59:56
Autor: Cavallino
Po co nam autostrady?

U縴tkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:tw9coidjeups$.p1iihvzflgm2$.dlg@40tude.net...
[...]

A powinni robi tylko to, czego obywatele od nich oczekuj.
Ale u nas to wynaturzenie, a nie pa駍two.

[...]

Ale ja wiem, 縪硁ierzy jednak jest nieco mniej ni obywateli.

Data: 2012-05-08 23:36:38
Autor: Shrek
Po co nam autostrady?
On 2012-05-08 22:58, Cavallino wrote:

[...]

Na tym polegaj pa駍tawa kapitalistyczne - bior kas i nie maj ochoty 秝iadczy us硊g. W odr髗nieniu od socjalistycznych - bior kase i maj ochot, ale im nie wychodzi i komunistycznych - po prostu nie daj kasy obywatelom i maj ochot. S jeszcze dzikie kraje - nie ma podatk體 i nie maj ochoty;) Socjalizm i komunizm sobie darujmy, a kapitalizm jednak lepie wypada od dzikich:P

Shrek.

Data: 2012-05-08 23:41:05
Autor: Cavallino
Po co nam autostrady?

U縴tkownik "Shrek" <user@domain.invalid> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:joc3l5$kch$1@inews.gazeta.pl...
On 2012-05-08 22:58, Cavallino wrote:

[...]

Nie.
Na tym polega wynaturzenie, kt髍e ma wi阠ej wsp髄nego z komunizmem ni kapitalizmem.

Data: 2012-05-08 23:47:06
Autor: Shrek
Po co nam autostrady?
On 2012-05-08 23:41, Cavallino wrote:

Na tym polegaj pa駍tawa kapitalistyczne

Nie.
Na tym polega wynaturzenie, kt髍e ma wi阠ej wsp髄nego z komunizmem ni
kapitalizmem.

Jak zwa tak zwa. I tak lepiej ni u dzikich;)

Shrek.

Data: 2012-05-08 23:54:46
Autor: Cavallino
Po co nam autostrady?

U縴tkownik "Shrek" <user@domain.invalid> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:joc48o$lmq$1@inews.gazeta.pl...
On 2012-05-08 23:41, Cavallino wrote:

[...]

Nie jestem przekonany, zale縴 kogo z dzikich masz na my秎i.

Data: 2012-05-09 00:02:40
Autor: Shrek
Po co nam autostrady?
On 2012-05-08 23:54, Cavallino wrote:

Nie.
Na tym polega wynaturzenie, kt髍e ma wi阠ej wsp髄nego z komunizmem ni
kapitalizmem.

Jak zwa tak zwa. I tak lepiej ni u dzikich;)

Nie jestem przekonany, zale縴 kogo z dzikich masz na my秎i.

A ty kt髍ych? Bo jak na przyk砤d Emiraty, to nie ma co por體nywa - s jednak pewne istotne r罂nice w warunkach brzegowych;)

Shrek.

Data: 2012-05-08 20:27:12
Autor: J.F
Po co nam autostrady?
U縴tkownik "Shrek"  napisa w wiadomo禼i
On 2012-05-08 12:07, J.F wrote:
[...]

No wlasnie - dawno i nieprawda :-)

[...]

Ale drogi za cos trzeba budowac. Czyz to nie jest piekne zeby placili ci ktorzy korzystaja ?

Taki podatek jak ka縟y inny - pa駍two zb骿eckim prawem 禼i眊a akcyz na swoje potrzeby, a to 縠 1/3 idzie na drogi jest z jego strony "砤sk" (kt髍 w ka縟ej chwili mo縩a cofn辨, jak b阣zie trzeba ratowa bud縠t).

No wlasnie - bo w obecnym ksztalcie to podatek na bogatych od luksusu, przeznaczony na biednych.

J.

Data: 2012-05-08 21:00:58
Autor: Shrek
Po co nam autostrady?
On 2012-05-08 20:27, J.F wrote:

[...]

Elektrownie te. Emerytury te trzeba wyp砤ca.

Od zawsze tak by硂. I jest.

Shrek.

Data: 2012-05-08 21:21:07
Autor: J.F
Po co nam autostrady?
On 2012-05-08 20:27, J.F wrote:
[...]

No i za budowe elektrowni placa ci, ktorzy z pradu korzystaja.
Tzn nie mowie o akcyzie (ktorej cel nie jest mi znany), tylko o rachunku za prad.

Gdyby sie dalo tak placic za uzywanie drog ... ale wlasnie ze sie daje, ze przypomne kolejny "genialny" pomysl
http://www.joemonster.org/phorum/read.php?f=25&i=404&t=404

Tylko ze ... jak sie zastanowic to on nie jest taki glupi..

Emerytury te trzeba wyp砤ca.

No to niech na nie placa ci ktorzy korzystaja :-)

Albo - skoro cale Panstwo przepilo te srodki, to niech teraz cale panstwo placi po rowno, czemu tylko kierowcy maja placic na emerytow ? :-)

[...]

W USA jakos chyba mniej, co jest swoja droga ciekawe ...

J.

Data: 2012-05-08 21:32:07
Autor: Shrek
Po co nam autostrady?
On 2012-05-08 21:21, J.F wrote:

No i za budowe elektrowni placa ci, ktorzy z pradu korzystaja.
Tzn nie mowie o akcyzie (ktorej cel nie jest mi znany), tylko o rachunku
za prad.

No to nie m體 g硂sno, bo nie wiadomo, kto czyta. "no i za drogi powinni p砤ci ci, kt髍zy z dr骻 korzystaj. Tzn nie m體i o akcyzie (kt髍ej cel nie jest mi znany) tylko o winetach";)

Gdyby sie dalo tak placic za uzywanie drog ... ale wlasnie ze sie daje,
ze przypomne kolejny "genialny" pomysl
http://www.joemonster.org/phorum/read.php?f=25&i=404&t=404

No widzisz, ju przeczytali;)

Emerytury te trzeba wyp砤ca.

No to niech na nie placa ci ktorzy korzystaja :-)

Ju zap砤cili, teraz czekaj na wydanie towaru.

Albo - skoro cale Panstwo przepilo te srodki, to niech teraz cale
panstwo placi po rowno, czemu tylko kierowcy maja placic na emerytow ? :-)

Bo pa駍two to ty;) Pomys, 縠by ka縟y p砤ci po r體no (pog硂wne) raczej nie przejdzie - i chyba dobrze.

Shrek.

Data: 2012-05-08 22:07:08
Autor: J.F
Po co nam autostrady?
U縴tkownik "Shrek"  napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:jobsbm$dp$1@inews.gazeta.pl...
On 2012-05-08 21:21, J.F wrote:
[...]

Winieta ma jedna wade - jedni korzystaja duzo, inni malo, a placa tyle samo ..

Zreszta jest powszechnie stosowana - duzo krajow ma podatek "drogowy".

Gdyby sie dalo tak placic za uzywanie drog ... ale wlasnie ze sie daje,
ze przypomne kolejny "genialny" pomysl
http://www.joemonster.org/phorum/read.php?f=25&i=404&t=404

No widzisz, ju przeczytali;)

Ale trzeba miec na uwadze ze teraz sie moga pokazac samochody na gaz z kuchenki, na olej rzepakowy, na prad, czy nawet na sprezone powietrze - i tradycyjne sposoby opodatkowania paliwa zawioda.

Ale nowe czasy daja nowe mozliwosci, GPS, GSM, Viatoll :-)

[...]

Ale ja akceptuje podatek dochodowy liniowy czy VAT.
Tylko nie rozumiem dlaczego mam fundowac emerytury od kazdego przejechanego kilometra :-)

J.

Data: 2012-05-08 22:35:01
Autor: Shrek
Po co nam autostrady?
On 2012-05-08 22:07, J.F wrote:

[...]

Bo na tym polega akcyza? Od ka縟ego litra paliwa, alkoholu, od ka縟ego papierosa, od ka縟ej kilowatogodziny. Ciesz si, 縠 od kondom體 nie wprowadzili;)

Shrek.

Data: 2012-05-08 14:07:40
Autor: Jacek Osiecki
Po co nam autostrady?
Dnia Tue, 08 May 2012 09:33:57 +0200, Arek napisa(a):
[...]

Chcia wprowadzi winiety, obowi眤uj眂e wsz阣zie POZA autostradami. Czyli
nadal by p砤ci za przejazd A1/A4...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2012-05-08 17:28:35
Autor: Arek
Po co nam autostrady?
W dniu 2012-05-08 16:07, Jacek Osiecki pisze:
[...]

"18 z za 10 dni, 54 za 2 miesi眂e i 180 za rok - takie stawki proponuje minister infrastruktury za poruszanie si po drogach *szybkiego ruchu* w Polsce. Pomys winiet wzbudza mas kontrowersji i sprzeciw體 zar體no ze strony kierowc體, jak i opozycji, kt髍a chce odwo砤nia Marka Pola. Minister infrastruktury nie daje jednak za wygran."

http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-marek-pol-broni-winiet,nId,140238

180 za rok to by硂 za du縪, to teraz b阣zie za przejazd z Warszawy do granicy i z powrotem.

Jeszcze jeden ciekawy cytat:
"Pol przekonywa r體nie, i albo ruszymy teraz, albo do 2010 roku Polska stanie si skansenem drogowym Europy."

Jasnowidz czy co?

A.

Data: 2012-05-08 17:59:28
Autor: J.F
Po co nam autostrady?
U縴tkownik "Arek"  napisa w wiadomo禼i grup
[...]

Nie wiem z kiedy ten cytat, ale jeszcze pamietam ze w pewnym momencie tylko gminne drogi mialy byc bezplatne.

180 za rok to by硂 za du縪, to teraz b阣zie za przejazd z Warszawy do granicy i z powrotem.

Tylko widzisz - jesli teraz teraz jest za jeden kurs, a on proponowal za rok, to jest spora roznica w rachunku. I z czego by uzupelnili roznice ?

180 rocznie za jazde po autostradach w owym czasie byloby akceptowalne, tego rzedu placilo sie w Czechach czy Austrii, tylko byl drobny niuans - tych autostrad jeszcze nie bylo  :-)
On potrzebowal fundusze na ich budowe. W zwiazku z czym winietki musialy byc obowiazkowe dla wszystkich, bo inaczej wielu by nie kupilo, bo po c, jak sie do najblizszej autostrady ma 500 km :-)

A poniewaz tych drog "szybkiego ruchu" tez wtedy nie mielismy zbyt wiele, to chyba pamiec mnie nie myli ze mialy byc na wszystkie drogi, a przynajmniej krajowe i wojewodzkie.

A osobna sprawa - wtedy mielismy  z 10 mln samochodow osobowych, wplywy z obowiazkowych winietek to byloby 1.8 mld - ceny byly troche nizsze, ale na wiele autostrad by to to nie starczylo. Tymczasem wplywy z akcyzy paliwowej byly rzedu 15 mld, plus dodatkowe 3mld VAT od tej akcyzy, to trzeba bylo lepiej gospodarowac tym co bylo, a nie domagac sie dodatkowych srodkow.

Jeszcze jeden ciekawy cytat:
"Pol przekonywa r體nie, i albo ruszymy teraz, albo do 2010 roku Polska stanie si skansenem drogowym Europy."
Jasnowidz czy co?

Bo ja wiem - nie ruszylismy wtedy, ruszylismy troche pozniej, nie jest az tak bardzo zle z naszymi drogami, nawet tych autostrad systematycznie przybywa.

J.

Data: 2012-05-09 10:03:14
Autor: Arek
Po co nam autostrady?
W dniu 2012-05-08 17:59, J.F pisze:
[...]

Jest data artyku硊: 06.09.2002.

[...]

Ale jak r罂nic? Winiety by sz硑 na drogi, a dzisiejsza op砤ta to zysk prywatnej firmy. Kt髍y mo縠 by dowolny, patrz op砤ty za s硑nny odcinek A4.

[...]

Co za co. Gdyby te winiety zosta硑 wprowadzone i system by zadzia砤, a w czechach i austrii zadzia砤, to te drogi by si szybciej pojawia硑 ni teraz. W chwili obecnej mo縠 mieliby秏y ca砶iem fajn sie dr骻 szybkiego ruchu po niskich cenach.

Ale polak zawsze m眃rzejszy, opozycja obali砤, i teraz nie mamy nadal dr骻 za to kosmicznie wysokie ceny.

[...]

Nie zapominaj o ruchu tranzytowym. Sporo tego przeje縟縜 przez kraj i ta kasa te by zasili砤 bud縠t kt髍y mia by w 100% przeznaczony na budow dr骻. A czechy s mniejszym krajem, a jednak tam system si sprawdzi. Dr骻 szybkiego ruchu maj wi阠ej.

[...]

Ruszyli秏y du縪 p蠹niej. I owszem jest 糽e a nawet tragicznie, bo te autostrady, kt髍e teraz buduj nie s dla statystycznego kowalskiego, kogo b阣zie sta aby opr骳z wysokiej ceny benzyny p砤ci za taki przejazd.

A.

Data: 2012-05-09 23:19:49
Autor: J.F.
Po co nam autostrady?
Dnia Wed, 09 May 2012 10:03:14 +0200, Arek napisa(a):
[...]

Gdyby nie ten zysk, to pewnie jeszcze dlugo by nie powstala :-)

Kt髍y mo縠 by dowolny, patrz op砤ty za s硑nny odcinek A4.

Umowa jest tajna, ale podejrzewam ze ta firma dzieli sie z Panstwem
zyskiem.

[...]

Alez oni te autostrady mieli przed winietkami :-)
I akurat czy w Czechach tak zadzialal to nie bylbym pewny - ile oni
autostrad zbudowali przed 2004 a ile po ? Dopiero jak Unia dala pieniadze.

to te drogi by si szybciej pojawia硑 ni teraz. W chwili obecnej mo縠 mieliby秏y ca砶iem fajn sie dr骻 szybkiego ruchu po niskich cenach.

A moze nawet autostrad, jesli one naprawde niewiele drozsze.

Ale o czym my tu mowimy - przeciez czytales - to moglo byc rzedu 1.5 mld
ekstra rocznie. Sama akcyza paliwowa przynosila ok 15 mld. Panstwo mialo
wplywow rzedu 150 mld. Trzeba byo tylko lepiej rozdzielac :-)

[...]

Ale zagranicznym turystom to juz zdecydowanie nie wypada wciskac winietki
autostradowej bez autostrad :-) A nawet winietka za A4 bylaby obraza, biorac pod uwage jej stan :-)

[...]

A to juz wina kowalskiego - nie pomyslal jak glosowal :-)

J.

Data: 2012-05-10 11:20:10
Autor: Arek
Po co nam autostrady?
W dniu 2012-05-09 23:19, J.F. pisze:

[...]

Mo縠 tak mo縠 nie. Jedno jest pewne w obecnym systemie kasa kowalskiego nie idzie na drogi jak by to mia硂 miejsce w systemie winietowym.

Kt髍y mo縠 by dowolny, patrz op砤ty za s硑nny odcinek A4.

Umowa jest tajna, ale podejrzewam ze ta firma dzieli sie z Panstwem
zyskiem.

Na pewno.

[...]

Nie wiem, ale widz jaki maj stan obecny i wiem ile to kosztuje kierowc體. Wiem dodatkowo co my mamy i ile to kosztuje. To mi wystarczy aby stwierdzi kt髍y system jest lepszy.

Ale o czym my tu mowimy - przeciez czytales - to moglo byc rzedu 1.5 mld
ekstra rocznie. Sama akcyza paliwowa przynosila ok 15 mld. Panstwo mialo
wplywow rzedu 150 mld. Trzeba byo tylko lepiej rozdzielac :-)

Z akcyzy tylko marny procent idzie na drogi, z czego sporo na utrzymanie a niewiele na budow nowych. W przypadku winiety mia硂 i舵 wszystko na budow. Teraz policz, 縠 od 2002, wi阠 troch by si tego nazbiera硂.

No tak, zagranicznym to wstyd:)

A.

Data: 2012-05-10 13:43:20
Autor: J.F
Po co nam autostrady?
[...]

Jak widac kierowcy placili i placa sporo podatkow,  a pieniadze z nich nadal nie ida na drogi :-)

[...]

Musialbym odszukac szczegolowe informacje nie znajac jezyka, ale cos mi sie widzi ze w Czechach to ich tak znow duzo nie przybylo, ewentualnie jak u nas - autostrada byla po komunie, trzeba bylo zrobic od nowa.

kierowc體. Wiem dodatkowo co my mamy i ile to kosztuje.

U nas tez juz nie jest tak zle. Blisko 500km A4 wybudowano, A1 i A2 spory kawal juz jest, sporo blisko konca.

To mi wystarczy aby stwierdzi kt髍y system jest lepszy.

No, niewatpliwie te winietki tansze dla kierowcow.
Ale jakos Wlosi, Francuzi i Hiszpanie moga z bramkami zyc.

[...]

No ale czyja to jest wina ze tu malo, a tu duzo ?

[...]

No ba, a jak sie odwolaja do Sztrasburka ? :-)

A co do systemu - jak widac rozne moga byc - autostrady bezplatne, winietki, bramki, viatolle. I kazdy ma zalety :-)

J.

Data: 2012-05-11 10:36:40
Autor: Arek
Po co nam autostrady?
W dniu 2012-05-10 13:43, J.F pisze:

[...]

No w砤秐ie, czyli projekt z dok砤dnie odwrotnym podej禼iem wydaje si by podw骿nie dobry.

[...]

Ale od wprowadzenia winiet co tam si poprawia硂. I dodatkowo teraz maj w miar tanie przejazdy drogami szybkiego ruchu.

U nas przez wiele lat nie dzia硂 si nic. Teraz wykorzystujemy fundusze unijne, kt髍e tez nic nie poprawi, bo na te drogi ma硂 kogo b阣zie sta.

kierowc體. Wiem dodatkowo co my mamy i ile to kosztuje.

U nas tez juz nie jest tak zle. Blisko 500km A4 wybudowano, A1 i A2
spory kawal juz jest, sporo blisko konca.

Czyli s prace tylko tam, gdzie mo縩a ostro kierowc oskuba. Inne prace s praktycznie symboliczne. Nie widz tu korzy禼i dla statystycznego kierowcy.

To mi wystarczy aby stwierdzi kt髍y system jest lepszy.

No, niewatpliwie te winietki tansze dla kierowcow.
Ale jakos Wlosi, Francuzi i Hiszpanie moga z bramkami zyc.

No w砤秐ie Hiszpanie i W硂si nie potrafi zrozumie z czym mamy problemy. Przecie wsz阣zie p砤sko wystarczy k砤舵 asfalt. Tam na co chwil trzeba przebija si przez g髍, albo robi pot昕ny wiadukt. To dopiero s koszty. Utrzymanie takiej infrastruktury tez kosztuje.

[...]

Dziwna logika. To 縠 akcyza 糽e wykorzystywana, to nie nale縴 robi dr骻, tylko napycha kieszenie prywatnym firmom?

A.

Data: 2012-05-10 16:57:10
Autor: Sebastian Kaliszewski
Po co nam autostrady?
Arek wrote:
[...]

Tylko to s z硂te z 1993 a nie 2012. W latach 90-tych by砤 dwucyfrowa inflacja.

Dzi by硂by to ok 500z.

A i 秗edni doch骴 na osob by tak 3x mniejszy po uwzgl阣nieniu inflacji.

Jeszcze jeden ciekawy cytat:
"Pol przekonywa r體nie, i albo ruszymy teraz, albo do 2010 roku Polska stanie si skansenem drogowym Europy."

Jasnowidz czy co?

Akurat drogi w ko馽u budujemy. BTW S硂wacja np. ju stoi z drogami gorzej -- a oni w odr罂nieniu od nas ausostrady ju za komuny mieli.

\SK

Data: 2012-05-10 17:38:30
Autor: J.F
Po co nam autostrady?
U縴tkownik "Sebastian Kaliszewski"  napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:3g1t79-3im.ln1@bozon.softax.pl...
[...]

Nie nie - to juz jest rok 2002 i inflacja byla mniejsza, a wartosc zlotowki zblizona do obecnej.

Dzi by硂by to ok 500z.

Masz przyklad Czech, Austrii, Szwajcarii - gdzie kosztuje 500 zl ?

To kwestia polityczna - cena musi byc taka zeby wyborcy nie protestowali za bardzo.
180 zl za roczna winietke na autostrady moze byc w sam raz.
Tylko ze:
a) przy ~20 mln pojazdow w kraju to starczy na jedna obwodnice rocznie :-)
b) wtedy jak Pol to proponowal to autostrad jeszcze nie bylo, a koncesje juz byly rozdane :-)

J.

Data: 2012-05-11 16:19:42
Autor: Sebastian Kaliszewski
Po co nam autostrady?
J.F wrote:
[...]

Nnno. z 1/3 inflacji si zbierze.

[...]

Jak si nimi je糳zi. Jak p髃i co nie mam w okolicy 縜dnej -- pewnie gdzie latem pojawi si jedna, po kt髍ej i tak zwykle nie b阣 je糳zi.

Tylko ze:
a) przy ~20 mln pojazdow w kraju to starczy na jedna obwodnice rocznie :-)

No w砤秐ie.

b) wtedy jak Pol to proponowal to autostrad jeszcze nie bylo, a koncesje juz byly rozdane :-)

No w砤秐ie.

pzdr
\SK

Data: 2012-05-10 20:51:47
Autor: Cavallino
Po co nam autostrady?

U縴tkownik "Sebastian Kaliszewski" <s.bez_spamu@remove.this.informa.and.that.pl> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:3g1t79-3im.ln1@bozon.softax.pl...
Arek wrote:
[...]

Ale artyku jest z 2002, wi阠 o co Ci chodzi z tym 1993?

Data: 2012-05-08 10:38:19
Autor: Krzysiek Kielczewski
Po co nam autostrady?
Dnia 08.05.2012 RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> napisa/a:

[...]

Na obecnych DK8 i DK2 ruch jest, A2 na wsch骴 od Wawy zdecydowanie si
przyda.

P蟪noc-po硊dnie przez Warszaw?
Bezsensownie wygi阾a na wsch骴? A1 to optymalny przebieg.

A tu si zgadzam.

Pzdr,
Krzysiek Kie砪zewski

Data: 2012-05-08 11:57:04
Autor: J.F
Po co nam autostrady?
U縴tkownik "Krzysiek Kielczewski"  napisa w wiadomo禼i
Dnia 08.05.2012 RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> napisa/a:
P蟪noc-po硊dnie przez Warszaw?
Bezsensownie wygi阾a na wsch骴? A1 to optymalny przebieg.

A tu si zgadzam.

Z takiego niewielkiego wygiecia bywa ze narzut drogi jest niewielki. Ot np Katowice-Poznan 326 km 11-ka, albo 376 km przez wroclaw.
To drugie jeszcze do obciecia, jak zrobia obwodnice wschodnia i S3, bo teraz AOW pare km doklada, a z wrocka do Poznania nie ma prostej drogi.

Za to obecna A1 spowoduje ze trzy miliony warszawiakow beda duzo nadkladac w kierunku prostopadlym, albo trzeba im bedzie druga autostrade budowac :-)

No chyba ze im starczy S8 do Piotrkowa i jakis szybki lacznik do Torunia - co popieram, bo S8 mi sie przyda, ale nie twierdze ze to optymalny uklad :-)

J.

Data: 2012-05-08 12:04:42
Autor: RoMan Mandziejewicz
Po co nam autostrady?
Hello J.F,

Tuesday, May 8, 2012, 11:57:04 AM, you wrote:

[...]

Ca潮 Warszaw trzeba otoczy obwodnic w standardzie co najmniej AOW,
z wylotami do A2 i A1. A najlepiej by硂by zaora ale na to si
Warszawiaki nie zgodz ;)

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-05-08 13:12:35
Autor: J.F
Po co nam autostrady?
U縴tkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisa w wiadomo禼i
Hello J.F,
[...]

W standardzie Berlinerring ?

z wylotami do A2 i A1.

Ale wtedy mozna jej czesc uzyc jako A1 :-)

J.

Data: 2012-05-08 13:21:52
Autor: RoMan Mandziejewicz
Po co nam autostrady?
Hello J.F,

Tuesday, May 8, 2012, 1:12:35 PM, you wrote:

[...]

Nie jecha砮m wystarczaj眂o d硊gim odcinkiem Berlinerring, 縠by ioceni
standard. AOW jest dla mnie lepszym odniesieniem.

z wylotami do A2 i A1.
Ale wtedy mozna jej czesc uzyc jako A1 :-)

A co zrobi z istniej眂ymi odcinkami A1? Zaora? To lepiej zaora
Warszaw - by砨y wi阫szy po縴tek ;)

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-05-10 13:58:12
Autor: J.F
Po co nam autostrady?

U縴tkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:532782334.20120508132152@pik-net.pl.invalid...
Hello J.F,
[...]

Standard jak standard - autostrada.
To jest kwestia czy obwodnica powinna byc blisko miasta, czy odsunieta na tyle daleko, zeby z miastem sobie nie przeszkadzaly.
Zreszta oba rozwiazania sie nie wykluczaja i mozna miec dwie obwodnice :-)

Tylko ktora zrobic w pierwszej kolejnosci ..
Zreszta o drugiej juz sie mowi - tym razem OAW :-)
http://drogi.inzynieria.com/wiadomosci,30747,zachodnia-obwodnica-wroclawia-za-kilka-lat

z wylotami do A2 i A1.
Ale wtedy mozna jej czesc uzyc jako A1 :-)

A co zrobi z istniej眂ymi odcinkami A1? Zaora?

od poczatku lepiej projektowac i w rozsadnym miejscu umiescic :-)

Ale orac nie ma co, przydadza sie .

J.

Data: 2012-05-10 17:00:53
Autor: Sebastian Kaliszewski
Po co nam autostrady?
RoMan Mandziejewicz wrote:
[...]

Te co by硑 mog硑 zosta. Niepotrzebny jest odcinek od Piotrkowa do W硂c砤wka

To lepiej zaora
Warszaw - by砨y wi阫szy po縴tek ;)

Eee, to tam lepiej to Wasze po硊dnie zaora i tereny wypoczynkowe zrobi ;) Ile by si kasy zaoszcz阣zi硂 gdyby do tych wszyskich g髍nik體 nie dop砤ca...

pzdr
\SK

Data: 2012-05-08 16:13:02
Autor: jerzu
Po co nam autostrady?
On Tue, 8 May 2012 11:57:04 +0200, "J.F"
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Za to obecna A1 spowoduje ze trzy miliony warszawiakow beda duzo nadkladac w kierunku prostopadlym, albo trzeba im bedzie druga autostrade budowac :-)

Gdzie? Chyba tylko w kierunku Gda駍ka. Bo na 眘k zdecydowanie
szybciej b阣zie DK8/S8/A1.

Data: 2012-05-08 16:09:24
Autor: jerzu
Po co nam autostrady?
On Tue, 8 May 2012 09:12:01 +0200, RoMan Mandziejewicz
<roman@pik-net.pl.invalid> wrote:

Jak Winietu chcia nam zrobi winiety, to by wrzask na ca潮 Polsk...

S砤ba pami赕. Pol chcia winiety za drogi krajowe, a na autostradach
po staremu - czyli dodatkowo p砤tne.

Data: 2012-05-08 16:53:43
Autor: J.F
Po co nam autostrady?
U縴tkownik "jerzu"  napisa w wiadomo禼i grup
[...]

Po nowemu, bo po staremu byly bezplatne.

A co co Winietu chcial to sie chyba do konca nie wyjasnilo - winiety mialy byc na drogi krajowe i wojewodzkie, ale fundusze z nich mialy zasilic autostrady, to chyhba i na autostrady by byly. Tylko gminne bylyby bezplatne.

J.

Data: 2012-05-08 17:43:09
Autor: jerzu
Po co nam autostrady?
On Tue, 8 May 2012 16:53:43 +0200, "J.F"
[...]

Projekt zmienia si bardzo intensywnie. Ale o drogach wojew骴zkich to
s硑sz pierwszy raz.

Data: 2012-05-08 19:02:11
Autor: J.F
Po co nam autostrady?
On Tue, 8 May 2012 16:53:43 +0200, "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Ja pamietam ze w pewnym momencie tylko na gminne nie potrzebowaloby sie winiety.
Czyli automatycznie na wojewodzkie bylaby potrzebna, choc tego mogli glosno nie mowic.
Przypomne cel nadrzedny - prawie kazdy mial te winiete kupic :-)

Aczkolwiek do sejmu trafilo juz tylko  (druk 857 z 2002)
http://orka.sejm.gov.pl/Druki4ka.nsf/0/D23338C9856B62E9C1256C2A0037409A?OpenDocument

aj, nie mozna skopiowac .. "drog miedzynarodowych, drog ekspresowych i autostrad, oraz drog dwujezdniowych wchodzacych w sklad sieci drog".

Przy czym - to byl rok 2002. Koncesje na A1, A2 i A4 zostaly dawno juz wydane :-(

J.

Data: 2012-05-08 17:32:37
Autor: Arek
Po co nam autostrady?
W dniu 2012-05-08 16:09, jerzu pisze:
[...]

Na drogi szybkiego ruchu. I dodatkowo mia砤 to by pierwsza op砤ta w ca硂禼i przeznaczona na budow dr骻.

Pierwszy z brzegu wynik:
http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-marek-pol-broni-winiet,nId,140238

Zdecydowane, 縠 lepszym rozwi眤aniem jest system gdzie znacznie wi阫sz kas przeznacza si prywatnym firmom.

A.

Data: 2012-05-08 17:42:09
Autor: jerzu
Po co nam autostrady?
On Tue, 08 May 2012 17:32:37 +0200, Arek <abc@abc.pl> wrote:

Na drogi szybkiego ruchu. I dodatkowo mia砤 to by pierwsza op砤ta w ca硂禼i przeznaczona na budow dr骻.

By砤 mowa o drogach krajowych, ekspresowych i autostradach. --

Data: 2012-05-08 17:37:37
Autor: RoMan Mandziejewicz
Po co nam autostrady?
Hello jerzu,

Tuesday, May 8, 2012, 4:09:24 PM, you wrote:

Jak Winietu chcia nam zrobi winiety, to by wrzask na ca潮 Polsk...
S砤ba pami赕. Pol chcia winiety za drogi krajowe, a na autostradach
po staremu - czyli dodatkowo p砤tne.

Pami赕 dobra - zawrzeszczano wtedy ca硑 pomys zamiast go dostosowa.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-05-09 10:05:21
Autor: Arek
Po co nam autostrady?
[...]

Zreszt ten projekt by modyfikowany. Mo縠my podzi阫owa 體czesnej opozycji a dzisiejszemu rz眃owi (bo to chyba ta sama ekipa) za wk砤d w dzisiejszy brak dr骻.

A.

Data: 2012-05-09 23:03:23
Autor: J.F.
Po co nam autostrady?
Dnia Wed, 09 May 2012 10:05:21 +0200, Arek napisa(a):
[...]

Nie zartuj - myslisz ze te drobne by cos zmienily ? Raczej pretensje do wszystkich kolejnych rzadow ze dawali zasilki
bezrobotnym zamiast ich zatrudniac przy budowie drog.

J.

Data: 2012-05-08 16:10:59
Autor: jerzu
Po co nam autostrady?
On Tue, 8 May 2012 09:12:01 +0200, RoMan Mandziejewicz
<roman@pik-net.pl.invalid> wrote:

Po co przez Warszaw wsch骴-zach骴? Od wschodu tam nie ma ruchu. Ruch
jest na obecnym przebiegu A4. P蟪noc-po硊dnie przez Warszaw?

P髄noc - po硊dnie mo縠 by tak jak ma A1 - przez okolice dzi. Ale A2
na odcinku Terespol - Mi駍k Maz - Warszawa jest jak najabrdziej
potrzebna. Tam jest ruch, i to spory.

Data: 2012-05-10 16:35:19
Autor: Sebastian Kaliszewski
Po co nam autostrady?
RoMan Mandziejewicz wrote:
[...]

Ale jest. I jak b阣zie normalny przejazd S8/S2 b阣zie tego ruchu wi阠ej. Teraz wiele pojazd體 omija ca硂舵 szerokim 硊kiem (np. jedzie przez Doln Grup) albo w砤秐ie do砮m.

Ruch
jest na obecnym przebiegu A4.

Taki sobie -- poza, oczywi禼ie, okolicami G髍nego 眘ka i Krakowa -- i tu nie dziwota -- 3mln ludzi tu, 1.5mln tam -- istotnie ma kto je糳zi. Ale gdzie indziej? Nic specjanego. Zamiast budowa porozwidlane niktki pod zachodni granic (gdzie ruch jest ma硑) zbudowaliby cho鎎y autostrad Wroc砤w-sd-Warszawa, nie m體i眂 ju o po潮czeniu autostardowym G. 眘ka i Warszawy.

P蟪noc-po硊dnie przez Warszaw?
Bezsensownie wygi阾a na wsch骴? A1 to optymalny przebieg.

To zupe硁ie bezsensowny przebieg. Wymy秎ony 80lat temu dla kraju o innych granicach i innym rozk砤dzie przemys硊, itd. Dzi idiotyczny. A1 na odcinku od Piotrkowa do W硂c砤wka to nonsens -- wi阫szy ruch b阣zie szed S8 i S10 (jak kiedy zbuduj). Gdyby kto mia rozum to by na tym odcinku zrobili jakie S91 a autostrada wygi阾a by zosta砤 na wsch骴.

W Polsce (i nie tylko) wi阫szo舵 ruchu odbywa si mi阣zy g丑wnymi miastami -- tu g丑wne o秗odki s wiadome: G. 眘k i Warszawa po ok 3mln i Wroc砤w, Pozna i Krak體 po ok 1.5mln (licz oczywi禼ie z okolicami nie same miasta). To te o秗odki nale縜硂by po潮czy najpierw. A z tych po潮cze mamy tylko -- Krak體 - 眘k -- Wroc砤w. Dopiero w drugiej kolejno禼i nale縜硂by 潮czy mniejszej o秗odki -- czyli sd i Tr骿miasto oraz budowa po潮czenia z sieci autostrad zagranicznych.

Ale u nas robi si od d. strony. Mamy autostrad z Poznania do granicy a nie mamy do Warszawy. Mamy po潮czenienie o Tr骿miasta z Toruniem i Bydgoszcz a nie mamy z o rz眃 wielko禼i wi阫sz Warszaw (i dalej nie mniejszym G. 眘kiem).

Warszawa to nie p阷ek 秝iata

Nie, to tylko 3mln ludzi na kupie vs ok 1mln w dzi i okolicach.

[...]

pzdr
\SK

Data: 2012-05-08 05:32:27
Autor: marek.sieradzki
Po co nam autostrady?
W dniu poniedzia砮k, 7 maja 2012 23:27:05 UTC+2 u縴tkownik anacron napisa:
Taka my秎 na szybko, po co nam autostrady, szczeg髄nie takie z bramkami
na 秗odku, skoro wystarczy硑 by dwujezdniowe drogi ekspresowe, kt髍e s
chyba 3, czy 4 razy ta駍ze od autostrad? :)

Centrum Adama Smitha mia硂 na ten temat kiedy konferencj i mieli te same wnioski, w Polsce potrzeba troch autostrad (ALE NIE TRANZYTOWE na lito舵 bosk, po co nam fundowanie transportu poza naszym krajem) i du縪 dr骻 ekspresowych.

http://www.youtube.com/watch?v=rA_jSdvw7NQ Cho ten link to nie by硂 chyba dok砤dnie to.

Prawdopodobnie 10% koszt體 na 砤p體ki z dr骻 ekspresowych by by硂 za ma硂 i/lub Unia funduje autostrady a nie drogi ekspresowe.

Ale t硊szcza i wybrani przez t硊szcz m髗gu nie u縴waj (chyba, 縠 maj w tym osobisty interes).

Gdzie widzia砮m jaki blog projektuj眂ego drogi w Polsce (zupe硁ie nie mog znale兼) z wnioskami: w Niemczech wsi s ograniczone a nie wsz阣zie wok蟪, drogi projektuje si tam porz眃nie a nie do dupy i "砤ta" ograniczeniami itd. itd. Doj禼ie do kultury budowania dr骻 w Niemczech prawdopodobnie potrwa 20-50 lat.

Data: 2012-05-08 17:00:31
Autor: J.F
Po co nam autostrady?
U縴tkownik  napisa w wiadomo禼i grup
[...]

Tylko wiesz - dobre ekspresowki sa drogie, a niedrogie ekspresowki sa niedobre.

Fajnie sie jedzie 130 czy 150 autostrada, rownie fajnie 130 czy 150 ekspresowka (choc nie wolno), tylko ze ona wtedy musi miec standard autostrady.
Bo inaczej to co chwila 70 i srednia nie bedzie 130, ale 90 ..

J.

Data: 2012-05-08 17:33:50
Autor: Arek
Po co nam autostrady?
W dniu 2012-05-08 17:00, J.F pisze:
[...]

Co i tak jest lepsze ni 60 na kraj體kach. Dodatkowo nie trzeba co chwil przeje縟縜 przez nieko馽z眂e si tereny zabudowane w 秗odku lasu.

A.

Data: 2012-05-08 08:14:06
Autor: Vlad The Ripper
Po co nam autostrady?

[...]

Mysl臋, 偶e g艂贸wnie po to by kto艣 bra艂 kas臋 za przejazd tymi autostradami. Poza tym w膮tpi臋, 偶e dwujezdniowe ekspres贸wki b臋d膮 3-4 razy ta艅sze od autostrad, b臋d膮 ta艅sze, ale pewnie ze 20-30%
Te偶 uwa偶am, 偶e dwujezdniowe ekspres贸wki by wystarczy艂y, zw艂aszcza 偶e mog艂oby膰 ich wi臋cej za t膮 sam膮 kas臋.

Data: 2012-05-08 08:29:24
Autor: J.F.
Po co nam autostrady?
Dnia Tue, 8 May 2012 08:14:06 +0200, Vlad The Ripper napisa(a):
Mysl, 縠 g丑wnie po to by kto bra kas za przejazd tymi autostradami. Poza tym w眛pi, 縠 dwujezdniowe ekspres體ki b阣 3-4 razy ta駍ze od autostrad, b阣 ta駍ze, ale pewnie ze 20-30%

raczej 5-10%, jesli maja byc w standardzie zblizonym do autostrad.

Te uwa縜m, 縠 dwujezdniowe ekspres體ki by wystarczy硑, zw砤szcza 縠 mog硂by ich wi阠ej za t sam kas.

Jak widac niewiele wiecej, ale tu mozesz miec racje - sie nie oplacaja, bo
nie mozna za nie brac kasy :-)

J.

Data: 2012-05-08 08:59:52
Autor: Cezary Daniluk
Po co nam autostrady?
W dniu 2012-05-08 08:29, J.F. pisze:
[...]

E tam nie wierz 縠 kosztuj wi阠ej.
S8 od Radzymina do Wyszkowa jest drog ekspresow o parametrach autostrady. Tylko czemu nie ma na niej podwy縮zenia pr阣ko禼i maksymalnej do autostradowej ?
Pewnie dlatego, 縠 okaza硂by si, 縠 te wszystkie Vectry i inne 禼i眊aj眂e na niej klient體 nie maj racji bytu ROTFL.

Pozdrawiam !

Data: 2012-05-08 12:13:39
Autor: J.F
Po co nam autostrady?
U縴tkownik "Cezary Daniluk"  napisa w wiadomo禼i grup
E tam nie wierz 縠 kosztuj wi阠ej.
S8 od Radzymina do Wyszkowa jest drog ekspresow o parametrach autostrady. Tylko czemu nie ma na niej podwy縮zenia pr阣ko禼i maksymalnej do autostradowej ?

Nie ma takiej mozliwosci.
Zauwaz ze podniesc predkosc zarzadca drogi moze tylko na obszarze zabudowanym, poza nim moze tylko obnizyc.

Oczywiscie nic nie stoi na przeszkodzie zeby ustawe zmienic :-0

Pewnie dlatego, 縠 okaza硂by si, 縠 te wszystkie Vectry i inne 禼i眊aj眂e na niej klient體 nie maj racji bytu ROTFL.

Jezdzila jakas Vectra po S-8 ? Nigdy sie nie nadzialem ..

J.

Data: 2012-05-08 12:18:32
Autor: anacron
Po co nam autostrady?
W dniu 2012-05-08 12:13, J.F pisze:

Jezdzila jakas Vectra po S-8 ? Nigdy sie nie nadzialem ..

Vectry nie, ale Insignie ju widzia砮m.

Data: 2012-05-08 17:13:05
Autor: Cezary Daniluk
Po co nam autostrady?
W dniu 2012-05-08 12:18, anacron pisze:
W dniu 2012-05-08 12:13, J.F pisze:

Jezdzila jakas Vectra po S-8 ? Nigdy sie nie nadzialem ..

Vectry nie, ale Insignie ju widzia砮m.

Ja widzia砮m par razy tak zielonkaw Vectr, ale cz甓ciej je糳zi po Markach.

Pozdrawiam !

Data: 2012-05-08 09:03:22
Autor: Marek Dyjor
Po co nam autostrady?
anacron wrote:
Taka my艣l na szybko, po co nam autostrady, szczeg贸lnie takie z
bramkami na 艣rodku, skoro wystarczy艂y by dwujezdniowe drogi
ekspresowe, kt贸re s膮 chyba 3, czy 4 razy ta艅sze od autostrad? :)

imho ju偶 w tej chwili widac 偶e dwa pasy na A4 krak贸w katowice to za ma艂o do sensownej jazdy.

buduj膮c ekspres贸wk臋 musisz albo nasra膰 pe艂no skrzy偶owa艅 kolizyjnych co staowczo obni偶a 艣redni膮 predko艣膰 podr贸zn膮 takiej trasy albo budowa膰 bezkolizyjne co zbli偶a koszt do autostrady.

Autostrady s膮 drogami szybkiej komunikacji.

Zgadzam sie jednak 偶e g艂upota by艂o wej艣cie w system bramkowy zamiast systemu winietowego, w k贸rym odpadaj膮 koszty bramek.

Data: 2012-05-08 05:35:11
Autor: marek.sieradzki
Po co nam autostrady?
W dniu wtorek, 8 maja 2012 09:03:22 UTC+2 u縴tkownik Marek Dyjor napisa:
Zgadzam sie jednak 縠 g硊pota by硂 wej禼ie w system bramkowy zamiast systemu winietowego, w k髍ym odpadaj koszty bramek.

Ale system winietowy nie umo縧iwia p蠹niejszego podzia硊 i prywatyzacji.

Data: 2012-05-08 09:17:05
Autor: Cavallino
Po co nam autostrady?

U偶ytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:joagfm$1tc$1@news.task.gda.pl...
anacron wrote:
[...]

Kolizyjne skrzy偶owania na ekspres贸wce?
Zdecydowanie nie wiesz o czym piszesz.

Data: 2012-05-08 09:56:31
Autor: Marek Dyjor
Po co nam autostrady?
anacron wrote:
[...]

no to je艣艂i expres贸wka te偶 musi mie膰 bezkolizyjne skrzy偶owania to warto艣膰 budowy bedzie minimalnie ni偶sza od autostrady.

nie przesadzajmy zbudowanie p艂otu wzd艂u偶 drogi podwy偶sza tak straszliwie warto艣ci drogi.

Data: 2012-05-08 10:06:14
Autor: Cavallino
Po co nam autostrady?

U偶ytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:

no to je艣艂i expres贸wka te偶 musi mie膰 bezkolizyjne skrzy偶owania to warto艣膰 budowy bedzie minimalnie ni偶sza od autostrady.

艁atwo por贸wna膰, sprawd藕 ile kosztuje S5 z Poznania do Gniezna, a ile A2 z Nowego Tomy艣la do 艢wiecka.
Budowane by艂y w tym samym czasie, w podobnym rejonie.

Data: 2012-05-08 16:17:37
Autor: jerzu
Po co nam autostrady?
On Tue, 8 May 2012 09:17:05 +0200, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Kolizyjne skrzy縪wania na ekspres體ce?
Zdecydowanie nie wiesz o czym piszesz.

Jak najbardziej dozwolone.

Data: 2012-05-08 16:49:22
Autor: J.F
Po co nam autostrady?
[...]

Ale co to za ekspresowka, jak co 10 km ograniczenie do 70 i FR ..

J.

Data: 2012-05-08 17:40:38
Autor: Cavallino
Po co nam autostrady?

U縴tkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:jnaiq75i9546ol7b3csbsblutn10ipisnm@4ax.com...
On Tue, 8 May 2012 09:17:05 +0200, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Kolizyjne skrzy縪wania na ekspres體ce?
Zdecydowanie nie wiesz o czym piszesz.

Jak najbardziej dozwolone.

Z tym wyj眛kiem, 縠 wtedy droga przestaje by ekspres體k.

Data: 2012-05-08 17:44:37
Autor: jerzu
Po co nam autostrady?
On Tue, 8 May 2012 17:40:38 +0200, "Cavallino"

Data: 2012-05-08 17:52:56
Autor: Cavallino
Po co nam autostrady?

U縴tkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:vqfiq71lg9br8bve9322m12549h9k70bg5@4ax.com...

Data: 2012-05-08 09:33:03
Autor: kratylos
Po co nam autostrady?
W dniu 2012-05-07 23:27, anacron pisze:
Taka my艣l na szybko, po co nam autostrady, szczeg贸lnie takie z bramkami
na 艣rodku, skoro wystarczy艂y by dwujezdniowe drogi ekspresowe, kt贸re s膮
chyba 3, czy 4 razy ta艅sze od autostrad? :)
na autostradach mozna wiecej zarobic...
kratylos

Data: 2012-05-08 18:51:43
Autor: megrims
Po co nam autostrady?
[...]

Ogl膮da艂e艣 Misia Barei?
Kto艣 ma 15% od og贸lnej sumy koszt贸w.
Paru cz艂onk贸w pewnej rodziny po Viatoll jest
ustawionych do ko艅ca 偶ycia.

Po co nam autostrady?