Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Po co nam autostrady?

Po co nam autostrady?

Data: 2012-05-07 23:30:11
Autor: anacron
Po co nam autostrady?
Taka myśl na szybko, po co nam autostrady, szczególnie takie z bramkami
na środku, skoro wystarczyłyby dwujezdniowe drogi ekspresowe, które są
chyba 3, czy 4 razy tańsze od autostrad? :)

Data: 2012-05-07 23:37:12
Autor: J.F.
Po co nam autostrady?
Dnia Mon, 07 May 2012 23:30:11 +0200, anacron napisał(a):
Taka my¶l na szybko, po co nam autostrady, szczególnie takie z bramkami
na ¶rodku, skoro wystarczyłyby dwujezdniowe drogi ekspresowe, które s±
chyba 3, czy 4 razy tańsze od autostrad? :)

A dlaczegoz to dwujezdniowa bezkolizyjna ekspresowka mialaby byc 3 razy
tansza od autostrady ? Bo nie ma pasa awaryjnego ? Czy dlatego ze pas ma 3.25m a nie 3.50m ?

owszem, ktos tam pisal ze pas drogowy wezszy, co sie odbija w kosztach
wykupu gruntow, ze badan archeologicznych nie trzeba, ze ekranow
dzwiekowych nie trzeba ... to w koncu chcemy te rzeczy czy nie ?

Owszem, na A4 pieknie widac ile same bramki kosztuja - kazdy wiadukt
podwojny. Wie ktos ile kosztuje wiadukt nad autostrada ? J.

Data: 2012-05-07 23:39:27
Autor: Cavallino
Po co nam autostrady?

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:171zzidke7cnu$.1tym6gcm3h8bu.dlg@40tude.net...
Dnia Mon, 07 May 2012 23:30:11 +0200, anacron napisał(a):
Taka my¶l na szybko, po co nam autostrady, szczególnie takie z bramkami
na ¶rodku, skoro wystarczyłyby dwujezdniowe drogi ekspresowe, które s±
chyba 3, czy 4 razy tańsze od autostrad? :)

A dlaczegoz to dwujezdniowa bezkolizyjna ekspresowka mialaby byc 3 razy
tansza od autostrady ? Bo nie ma pasa awaryjnego ?
Czy dlatego ze pas ma 3.25m a nie 3.50m ?

owszem, ktos tam pisal ze pas drogowy wezszy, co sie odbija w kosztach
wykupu gruntow, ze badan archeologicznych nie trzeba, ze ekranow
dzwiekowych nie trzeba ... to w koncu chcemy te rzeczy czy nie ?

Nie.

Data: 2012-05-08 00:22:26
Autor: J.F.
Po co nam autostrady?
Dnia Mon, 7 May 2012 23:39:27 +0200, Cavallino napisał(a):
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci grup
owszem, ktos tam pisal ze pas drogowy wezszy, co sie odbija w kosztach
wykupu gruntow, ze badan archeologicznych nie trzeba, ze ekranow
dzwiekowych nie trzeba ... to w koncu chcemy te rzeczy czy nie ?

Nie.

A jak przeprowadza taka ekspresowke obok twojego domu i bedziesz mial halas
przez cala noc ? ;-)

A potem bedziesz narzekal ze postawili ograniczenie do 80, bo jakies sarny
biegaja, a miejsca na ogrodzenie nie ma :-)

Poza tym nie chciec mozemy tez na autostradach.

J.

Data: 2012-05-08 08:12:24
Autor: Cavallino
Po co nam autostrady?

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:hwpzsiphsvc1$.jwz6f2n9pdrk$.dlg@40tude.net...
Dnia Mon, 7 May 2012 23:39:27 +0200, Cavallino napisał(a):
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci grup
owszem, ktos tam pisal ze pas drogowy wezszy, co sie odbija w kosztach
wykupu gruntow, ze badan archeologicznych nie trzeba, ze ekranow
dzwiekowych nie trzeba ... to w koncu chcemy te rzeczy czy nie ?

Nie.

A jak przeprowadza taka ekspresowke obok twojego domu

Mam autostradę 500 m od domu, bez ekranów.
Ekspresówki już nie wcisn±. ;-)

Data: 2012-05-08 08:32:23
Autor: J.F.
Po co nam autostrady?
Dnia Tue, 8 May 2012 08:12:24 +0200, Cavallino napisał(a):
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci grup
owszem, ktos tam pisal ze pas drogowy wezszy, co sie odbija w kosztach
wykupu gruntow, ze badan archeologicznych nie trzeba, ze ekranow
dzwiekowych nie trzeba ... to w koncu chcemy te rzeczy czy nie ?
Nie.
A jak przeprowadza taka ekspresowke obok twojego domu

Mam autostradę 500 m od domu, bez ekranów.
Ekspresówki już nie wcisn±. ;-)

jeszcze sie kilka zmiesci :-)

I co - nie narzekasz na halas ? Spytaj sasiadow blizej drogi :-)

Kolega na osiedlu ma staly szum i mowi ze to od AOW. Dziwne, bo AOW rozne
ekrany ma, a on mieszka od niej prawie o kilometr. Ale niewatpliwie cos
szumi.

J.

Data: 2012-05-08 08:45:51
Autor: Cavallino
Po co nam autostrady?

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:17dx5ounbtynp$.104kztwi4dxfz.dlg@40tude.net...
Dnia Tue, 8 May 2012 08:12:24 +0200, Cavallino napisał(a):
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci grup
owszem, ktos tam pisal ze pas drogowy wezszy, co sie odbija w kosztach
wykupu gruntow, ze badan archeologicznych nie trzeba, ze ekranow
dzwiekowych nie trzeba ... to w koncu chcemy te rzeczy czy nie ?
Nie.
A jak przeprowadza taka ekspresowke obok twojego domu

Mam autostradę 500 m od domu, bez ekranów.
Ekspresówki już nie wcisn±. ;-)

jeszcze sie kilka zmiesci :-)

I co - nie narzekasz na halas ?

Nie.
Ale akurat przy A2 rolę ekranów pełni± hałdy ziemi.

Bardziej słychać poci±g jad±cy w podobnej odległo¶ci od domu, czy S11, która ma ekrany, a leży ze 2 km dalej.

Data: 2012-05-07 23:49:58
Autor: szufla
Po co nam autostrady?
owszem, ktos tam pisal ze pas drogowy wezszy, co sie odbija w kosztach
wykupu gruntow, ze badan archeologicznych nie trzeba, ze ekranow
dzwiekowych nie trzeba ... to w koncu chcemy te rzeczy czy nie ?

Zdaje sie, ze podbudowa ekspresowki jest o wiele slabsza.

sz.

Data: 2012-05-08 08:58:48
Autor: Arek
Po co nam autostrady?
W dniu 2012-05-07 23:37, J.F. pisze:
Dnia Mon, 07 May 2012 23:30:11 +0200, anacron napisał(a):
Taka my¶l na szybko, po co nam autostrady, szczególnie takie z bramkami
na ¶rodku, skoro wystarczyłyby dwujezdniowe drogi ekspresowe, które s±
chyba 3, czy 4 razy tańsze od autostrad? :)

A dlaczegoz to dwujezdniowa bezkolizyjna ekspresowka mialaby byc 3 razy
tansza od autostrady ? Bo nie ma pasa awaryjnego ?
Czy dlatego ze pas ma 3.25m a nie 3.50m ?

owszem, ktos tam pisal ze pas drogowy wezszy, co sie odbija w kosztach
wykupu gruntow, ze badan archeologicznych nie trzeba, ze ekranow
dzwiekowych nie trzeba ... to w koncu chcemy te rzeczy czy nie ?

Jeżeli zamiast 1000km autostrad z zaporowymi opłatami mieliby¶my 3000km darmowych ekspresówek, to nie wiem nad czym się zastanawiać. Zwłaszcza, że te ekspresówki będ± tam gdzie teraz krajówki gęsto usiane terenami zabudowanymi.

Więc po co te autostrady? Jak nie wiadomo o co chodzi to prawdopodobnie chodzi o kasę. Więcej i łatwiej można wyprowadzić niż w przypadku innych inwestycji.

A.

Data: 2012-05-08 09:55:08
Autor: Marek Dyjor
Po co nam autostrady?
Arek wrote:
W dniu 2012-05-07 23:37, J.F. pisze:
Dnia Mon, 07 May 2012 23:30:11 +0200, anacron napisał(a):
Taka my¶l na szybko, po co nam autostrady, szczególnie takie z
bramkami na ¶rodku, skoro wystarczyłyby dwujezdniowe drogi
ekspresowe, które s± chyba 3, czy 4 razy tańsze od autostrad? :)

A dlaczegoz to dwujezdniowa bezkolizyjna ekspresowka mialaby byc 3
razy tansza od autostrady ? Bo nie ma pasa awaryjnego ?
Czy dlatego ze pas ma 3.25m a nie 3.50m ?

owszem, ktos tam pisal ze pas drogowy wezszy, co sie odbija w
kosztach wykupu gruntow, ze badan archeologicznych nie trzeba, ze
ekranow dzwiekowych nie trzeba ... to w koncu chcemy te rzeczy czy
nie ?

Jeżeli zamiast 1000km autostrad z zaporowymi opłatami mieliby¶my
3000km darmowych ekspresówek, to nie wiem nad czym się zastanawiać.
Zwłaszcza, że te ekspresówki będ± tam gdzie teraz krajówki gęsto
usiane terenami zabudowanymi.

nie żaluj sobie mielibysmy 10 000 km expresówek.

Data: 2012-05-08 11:45:18
Autor: Arek
Po co nam autostrady?
W dniu 2012-05-08 09:55, Marek Dyjor pisze:
Arek wrote:
W dniu 2012-05-07 23:37, J.F. pisze:
Dnia Mon, 07 May 2012 23:30:11 +0200, anacron napisał(a):
Taka my¶l na szybko, po co nam autostrady, szczególnie takie z
bramkami na ¶rodku, skoro wystarczyłyby dwujezdniowe drogi
ekspresowe, które s± chyba 3, czy 4 razy tańsze od autostrad? :)

A dlaczegoz to dwujezdniowa bezkolizyjna ekspresowka mialaby byc 3
razy tansza od autostrady ? Bo nie ma pasa awaryjnego ?
Czy dlatego ze pas ma 3.25m a nie 3.50m ?

owszem, ktos tam pisal ze pas drogowy wezszy, co sie odbija w
kosztach wykupu gruntow, ze badan archeologicznych nie trzeba, ze
ekranow dzwiekowych nie trzeba ... to w koncu chcemy te rzeczy czy
nie ?

Jeżeli zamiast 1000km autostrad z zaporowymi opłatami mieliby¶my
3000km darmowych ekspresówek, to nie wiem nad czym się zastanawiać.
Zwłaszcza, że te ekspresówki będ± tam gdzie teraz krajówki gęsto
usiane terenami zabudowanymi.

nie żaluj sobie mielibysmy 10 000 km expresówek.

No to bez kozery powiem pińćset.

A.

Data: 2012-05-08 12:50:21
Autor: J.F
Po co nam autostrady?
Użytkownik "Arek"  napisał w wiadomo¶ci grup
W dniu 2012-05-07 23:37, J.F. pisze:
A dlaczegoz to dwujezdniowa bezkolizyjna ekspresowka mialaby byc 3 razy
tansza od autostrady ? Bo nie ma pasa awaryjnego ?
Czy dlatego ze pas ma 3.25m a nie 3.50m ?

owszem, ktos tam pisal ze pas drogowy wezszy, co sie odbija w kosztach
wykupu gruntow, ze badan archeologicznych nie trzeba, ze ekranow
dzwiekowych nie trzeba ... to w koncu chcemy te rzeczy czy nie ?

Jeżeli zamiast 1000km autostrad z zaporowymi opłatami mieliby¶my 3000km darmowych ekspresówek, to nie wiem nad czym się zastanawiać.

Tylko najpierw odpowiedz jakim cudem mialoby ich sie uzbierac trzy razy wiecej, jesli beda w zblizonym standardzie.

Zwłaszcza, że te ekspresówki będ± tam gdzie teraz krajówki gęsto usiane terenami zabudowanymi.

Czyli np ekrany dzwiekowe wskazane ...

P.S. o macie S8
http://s8-wroclaw-sycow.pl/
etap 1 wroclaw-Olesnica. Warunki dosc latwe na pierwszy rzut oka - zadnych duzych aglomeracji po drodze, zadnych duzych rzek,
22.1km za 449mln zl=20.3mln/km. Plus 10mln za Inzyniera Nadzoru.

Etap 2 Olesnica Sycow. Podobnie latwo
25.1km za 468 mln = 18.6.

http://s8.lodz.zaprojektuj-zbuduj.pl/
Piotrkow-Rawa
62km za 1743 mln =28.1 (p.s. predkosc projektowa - 80km/h :-(

A2 http://www.a2strykow-konotopa.pl/
odcinek A  29.2km  989mln = 33.9
odcinek B  16.9km  843mln = 49.9
odcinek C  20.0km  756mln = 37.8
odcinek D  17.6km  643mln = 36.5
odcinek E    7.1km  425mln =  59.9

No i nie wiem - autostrady drozsze (ale jak widac - raczej 3x), wezlow i wiaduktow wiecej, czy im blizej stolicy tym drozej :-)


J.

Data: 2012-05-08 14:23:08
Autor: komar
Po co nam autostrady?
W dniu 2012-05-08 12:50, J.F pisze:
Użytkownik "Arek" napisał w wiadomości grup
W dniu 2012-05-07 23:37, J.F. pisze:
A dlaczegoz to dwujezdniowa bezkolizyjna ekspresowka mialaby byc 3 razy
tansza od autostrady ? Bo nie ma pasa awaryjnego ?
Czy dlatego ze pas ma 3.25m a nie 3.50m ?

owszem, ktos tam pisal ze pas drogowy wezszy, co sie odbija w kosztach
wykupu gruntow, ze badan archeologicznych nie trzeba, ze ekranow
dzwiekowych nie trzeba ... to w koncu chcemy te rzeczy czy nie ?

Jeżeli zamiast 1000km autostrad z zaporowymi opłatami mielibyśmy 3000km darmowych
ekspresówek, to nie wiem nad czym się zastanawiać.

Tylko najpierw odpowiedz jakim cudem mialoby ich sie uzbierac trzy razy wiecej, jesli beda
w zblizonym standardzie.

Zwłaszcza, że te ekspresówki będą tam gdzie teraz krajówki gęsto usiane terenami
zabudowanymi.

Czyli np ekrany dzwiekowe wskazane ...

P.S. o macie S8
http://s8-wroclaw-sycow.pl/
etap 1 wroclaw-Olesnica. Warunki dosc latwe na pierwszy rzut oka - zadnych duzych
aglomeracji po drodze, zadnych duzych rzek,
22.1km za 449mln zl=20.3mln/km. Plus 10mln za Inzyniera Nadzoru.

Etap 2 Olesnica Sycow. Podobnie latwo
25.1km za 468 mln = 18.6.

http://s8.lodz.zaprojektuj-zbuduj.pl/
Piotrkow-Rawa
62km za 1743 mln =28.1 (p.s. predkosc projektowa - 80km/h :-(

prędkość projektowa to nie to samo co dozwolona na tym odcinku. nie bój, będzie 120 :)


A2 http://www.a2strykow-konotopa.pl/
odcinek A 29.2km 989mln = 33.9
odcinek B 16.9km 843mln = 49.9
odcinek C 20.0km 756mln = 37.8
odcinek D 17.6km 643mln = 36.5
odcinek E 7.1km 425mln = 59.9

No i nie wiem - autostrady drozsze (ale jak widac - raczej 3x), wezlow i wiaduktow wiecej,
czy im blizej stolicy tym drozej :-)

Raczej tak - im bliżej tym drożej, ta sama S8... odcinek Konotopa - Powązkowska wartość całkowita projektu: 2 856 561 915,58 PLN, długość 10,4 km -> około 274 mln/km

Autostrady droĹĽsze?... ;)

Data: 2012-05-08 14:37:59
Autor: Arek
Po co nam autostrady?
W dniu 2012-05-08 14:23, komar pisze:
[...]
No i nie wiem - autostrady drozsze (ale jak widac - raczej 3x), wezlow
i wiaduktow wiecej,
czy im blizej stolicy tym drozej :-)

Raczej tak - im bliĹĽej tym droĹĽej, ta sama S8... odcinek Konotopa -
Powązkowska wartość całkowita projektu: 2 856 561 915,58 PLN, długość
10,4 km -> około 274 mln/km

Autostrady droĹĽsze?... ;)

Jakby ta s8 miała mieć status autostrady to dopiero byłby koszt.

A.

Data: 2012-05-08 15:19:41
Autor: masti
Po co nam autostrady?
Dnia pięknego Tue, 08 May 2012 14:23:08 +0200 osobnik zwany komar
wystukał:

Raczej tak - im bliĹĽej tym droĹĽej, ta sama S8... odcinek Konotopa -
Powązkowska wartość całkowita projektu: 2 856 561 915,58 PLN, długość
10,4 km -> około 274 mln/km

Autostrady droĹĽsze?... ;)

wyjąłeś kawałek ekspresówki w mieście składający sie głównie z obiektów inżynieryjnych i wymagający przenosin dziesiątek instalacji, linii kolejowych etc. To nie jest miarodajne porównanie



--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2012-05-15 10:15:19
Autor: komar
Po co nam autostrady?
W dniu 2012-05-08 17:19, masti pisze:
Dnia pięknego Tue, 08 May 2012 14:23:08 +0200 osobnik zwany komar
wystukał:

Raczej tak - im bliĹĽej tym droĹĽej, ta sama S8... odcinek Konotopa -
Powązkowska wartość całkowita projektu: 2 856 561 915,58 PLN, długość
10,4 km ->  okoĹ‚o 274 mln/km

Autostrady droĹĽsze?... ;)

wyjąłeś kawałek ekspresówki w mieście składający sie głównie z obiektów
inĹĽynieryjnych i wymagajÄ…cy przenosin dziesiÄ…tek instalacji, linii
kolejowych etc. To nie jest miarodajne porĂłwnanie


właśnie jest - pokazuje, że ekspresówki mogą i często będą droższe od autostrad, właśnie ze względu na ilości węzłów, przebiegi blisko miast itp. Tezą wątku było, że ekspresówki są tańsze a jak widać nie ma reguły.

Data: 2012-05-15 11:06:10
Autor: Arek
Po co nam autostrady?
W dniu 2012-05-15 10:15, komar pisze:
W dniu 2012-05-08 17:19, masti pisze:
Dnia pięknego Tue, 08 May 2012 14:23:08 +0200 osobnik zwany komar
wystukał:

Raczej tak - im bliĹĽej tym droĹĽej, ta sama S8... odcinek Konotopa -
Powązkowska wartość całkowita projektu: 2 856 561 915,58 PLN, długość
10,4 km -> około 274 mln/km

Autostrady droĹĽsze?... ;)

wyjąłeś kawałek ekspresówki w mieście składający sie głównie z obiektów
inĹĽynieryjnych i wymagajÄ…cy przenosin dziesiÄ…tek instalacji, linii
kolejowych etc. To nie jest miarodajne porĂłwnanie


właśnie jest - pokazuje, że ekspresówki mogą i często będą droższe od
autostrad, właśnie ze względu na ilości węzłów, przebiegi blisko miast
itp. Tezą wątku było, że ekspresówki są tańsze a jak widać nie ma reguły.

Przy takim podejściu to i ścieżka rowerowa może wyjść drożej niż autostrada. Pytanie czy to coś wnosi.

Bardziej sprawiedliwe było by gdybyś porównał ile by kosztowała autostrada zamiast tej ekspresówki.

A.

Data: 2012-05-15 11:28:43
Autor: J.F
Po co nam autostrady?
UĹĽytkownik "komar"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci
W dniu 2012-05-08 17:19, masti pisze:
Raczej tak - im bliĹĽej tym droĹĽej, ta sama S8... odcinek Konotopa -
Powązkowska wartość całkowita projektu: 2 856 561 915,58 PLN, długość
10,4 km ->  okoĹ‚o 274 mln/km
Autostrady droĹĽsze?... ;)
wyjąłeś kawałek ekspresówki w mieście składający sie głównie z obiektów
inĹĽynieryjnych i wymagajÄ…cy przenosin dziesiÄ…tek instalacji, linii
kolejowych etc. To nie jest miarodajne porĂłwnanie

właśnie jest - pokazuje, że ekspresówki mogą i często będą droższe od autostrad, właśnie ze względu na ilości węzłów, przebiegi blisko miast itp. Tezą wątku było, że ekspresówki są tańsze a jak widać nie ma reguły.

Gdyby tam byla autostrada byloby jeszcze drozej (przypomne - AOW, jakies 25 km, 3 mld).

Tak czy inaczej - nie widze specjalnych powodow dla ktorych dwujezdniowa ekspresowka z pasem awaryjnym i bezkolizyjnymi skrzyzowaniami mialaby byc znaczaco tansza od autostrady. Moze pare % z tytulu mniejszej szerokosci pasow.
I pare tytulem braku prac dodatkowych - badan archeologicznych, przepustow dla zwierzat, odstojnikow, telefonow  itp. Tylko pytanie czy tego chcemy, i niby czemu wymogi dla ekspresowki maja byc inne niz dla autostrady.

Oczywiscie mozna zrobic ekspresowke jak gierkowe - 4 pasy,  co kawalek skrzyzowanie, swiatla, zwolnienie do 70, fotoradar.  Taka bedzie sporo tansza. Tylko czasem swiatel i FR nie ma, jedziesz sobie 120, a z przeciwka tir w lewo skreca.

J.

Data: 2012-05-16 10:15:04
Autor: Arek
Po co nam autostrady?
W dniu 2012-05-15 11:28, J.F pisze:

Raczej tak - im bliĹĽej tym droĹĽej, ta sama S8... odcinek Konotopa -
Powązkowska wartość całkowita projektu: 2 856 561 915,58 PLN, długość
10,4 km -> około 274 mln/km
Autostrady droĹĽsze?... ;)
wyjąłeś kawałek ekspresówki w mieście składający sie głównie z obiektów
inĹĽynieryjnych i wymagajÄ…cy przenosin dziesiÄ…tek instalacji, linii
kolejowych etc. To nie jest miarodajne porĂłwnanie

właśnie jest - pokazuje, że ekspresówki mogą i często będą droższe od
autostrad, właśnie ze względu na ilości węzłów, przebiegi blisko miast
itp. Tezą wątku było, że ekspresówki są tańsze a jak widać nie ma reguły.

Gdyby tam byla autostrada byloby jeszcze drozej (przypomne - AOW, jakies
25 km, 3 mld).

Tak czy inaczej - nie widze specjalnych powodow dla ktorych dwujezdniowa
ekspresowka z pasem awaryjnym i bezkolizyjnymi skrzyzowaniami mialaby
byc znaczaco tansza od autostrady. Moze pare % z tytulu mniejszej
szerokosci pasow.

Gdyby autostrada składała się tylko z asfaltu to pojedyncze km nie kosztowały takich astronomicznych kwot. Autostrada wymusza znaczne większe przebudowanie okolicznej infrastruktury w porównaniu do ekspresówek. I to jest ta główna różnica w koszcie.

A.

Data: 2012-05-16 11:11:46
Autor: J.F
Po co nam autostrady?
UĹĽytkownik "Arek"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup
W dniu 2012-05-15 11:28, J.F pisze:
Tak czy inaczej - nie widze specjalnych powodow dla ktorych dwujezdniowa
ekspresowka z pasem awaryjnym i bezkolizyjnymi skrzyzowaniami mialaby
byc znaczaco tansza od autostrady. Moze pare % z tytulu mniejszej
szerokosci pasow.

Gdyby autostrada składała się tylko z asfaltu to pojedyncze km nie kosztowały takich astronomicznych kwot. Autostrada wymusza znaczne większe przebudowanie okolicznej infrastruktury w porównaniu do ekspresówek. I to jest ta główna różnica w koszcie.

Ale jakiej infrastruktury ?
Powtorze sie - albo chcemy ekspresowek w standardzie zblizonym do autostrad, i wtedy infrastruktura drogowa bedzie podobna (wiadukty, wezly bezkolizyjne itp), albo bedzie co chwila stalo 70.

No chyba ze mowisz o takiej poza drogowej - przepusty dla zwierzat, badania archeologiczne, itp  - no to albo je naprawde chcemy i maja byc tez pod ekspresowkami, albo ich wcale nie chcemy, to przestanmy ich dla autostrad wymagac.

J.

Data: 2012-05-16 12:05:34
Autor: Krzysiek Kielczewski
Po co nam autostrady?
Dnia 16.05.2012 J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał/a:

Gdyby autostrada składała się tylko z asfaltu to pojedyncze km nie kosztowały takich astronomicznych kwot. Autostrada wymusza znaczne większe przebudowanie okolicznej infrastruktury w porównaniu do ekspresówek. I to jest ta główna różnica w koszcie.

Ale jakiej infrastruktury ?
Powtorze sie - albo chcemy ekspresowek w standardzie zblizonym do autostrad, i wtedy infrastruktura drogowa bedzie podobna (wiadukty, wezly bezkolizyjne itp), albo bedzie co chwila stalo 70.

Wystarczy, że w jakim¶ miejscu da się omin±ć przeszkodę czy zamiast
wielopoziomowego skrzyżowania zrobić zwykłe - i kilkaset milionów można
być do przodu. Ja tam wolałbym 200km ekspresówki z kilkoma
skrzyżowaniami kolizyjnymi niż 100km bezkolizyjne.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-05-16 13:01:32
Autor: J.F
Po co nam autostrady?
Użytkownik "Krzysiek Kielczewski"  napisał w wiadomo¶ci grup
Dnia 16.05.2012 J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał/a:
Powtorze sie - albo chcemy ekspresowek w standardzie zblizonym do
autostrad, i wtedy infrastruktura drogowa bedzie podobna (wiadukty,
wezly bezkolizyjne itp), albo bedzie co chwila stalo 70.

Wystarczy, że w jakim¶ miejscu da się omin±ć przeszkodę czy zamiast
wielopoziomowego skrzyżowania zrobić zwykłe - i kilkaset milionów można
być do przodu. Ja tam wolałbym 200km ekspresówki z kilkoma
skrzyżowaniami kolizyjnymi niż 100km bezkolizyjne.

No coz, punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia :-)

Jak sobie jade "zwykla krajowka" to mysle "ech, zeby tu choc czasami zrobili 4 pasy, wyprzedziloby sie te tiry i pojechalo dalej.

Jak jechalem gierkowka to sobie myslalem "ech, pozalowali na wiadukty, a teraz nie oplaca sie rozpedzac, bo zaraz bedzie 70, ustalilby ten minister odpowiednia odleglosc tablicy przed FR, zeby dalo sie ze 140 na luzie dojechac i zwolnic akurat do 70".
A tam gdzie FR nie ma, jest naprawde niebezpiecznie.

No i tak mam mieszane uczucia - czy wolalbym miec dwie kiepskie ekspresowki do Poznania i Warszawy, ktora potem trzeba bedzie przymykac, zeby rozbudowac do autostrady za pare lat, czy najpierw jedna autostrade, a za pare lat druga, skoro na wszystko nie starczy.


J.

Data: 2012-05-16 15:19:11
Autor: Adam Płaszczyca
Po co nam autostrady?
Dnia Wed, 16 May 2012 12:05:34 +0200, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

Wystarczy, że w jakim¶ miejscu da się omin±ć przeszkodę czy zamiast
wielopoziomowego skrzyżowania zrobić zwykłe - i kilkaset milionów można
być do przodu. Ja tam wolałbym 200km ekspresówki z kilkoma
skrzyżowaniami kolizyjnymi niż 100km bezkolizyjne.

Problem tez w tym, że mamy takie normy, które koszt tych bezkolizyjnych
strasznie pompuj±. Wystarczy popatrzec jak wygladały zjazdy z A4 zbudowane
przez Niemców. Zwykły, ;prosty wiadukt, do tego prosty wyjazd i zjazd na
autostrade i tyle. A u nas wymyslne super wiadukty, kilometry dodatkowych pasów... --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2012-05-16 17:57:28
Autor: J.F
Po co nam autostrady?
Użytkownik "AdamPłaszczyca"  napisał w wiadomo¶ci grup
Problem tez w tym, że mamy takie normy, które koszt tych bezkolizyjnych
strasznie pompuj±. Wystarczy popatrzec jak wygladały zjazdy z A4 zbudowane
przez Niemców. Zwykły, ;prosty wiadukt, do tego prosty wyjazd i zjazd na
autostrade i tyle.
A u nas wymyslne super wiadukty, kilometry dodatkowych pasów...

Tylko wiesz - jest w tej klasycznej rozetce maly niuans - gdzies tam pod wiaduktem jedni szybko jada i chca ze srodkowego pasa w prawo,  a drudzy jeszcze wolno jada i chca z prawego pasa na srodkowy. To juz nawet niemcy doszli do wniosku ze tak nie moze byc, bo to niebezpieczne i robia inaczej.

A jak jeszcze skrzyzowanie jest dwoch drog o duzym natezeniu ruchu, albo jak w Sosnicy trzech  to sie robi problem.

Z tym ze u nas najdrozej wyszlo chyba to ze sie na takiej rozetce nie da bramek postawic :-)
W efekcie na A4  trzeba bylo robic dwa wiadukty zamiast jednego. A to juz powazne koszty, choc to i tak jedna z tanszych autostrad byla.

Glosowalo sie na socjalistow i teraz mamy skutki :-)

J.

Data: 2012-05-16 18:09:21
Autor: Krzysiek Kielczewski
Po co nam autostrady?
Dnia 16.05.2012 J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał/a:

Tylko wiesz - jest w tej klasycznej rozetce maly niuans - gdzies tam pod wiaduktem jedni szybko jada i chca ze srodkowego pasa w prawo,  a drudzy jeszcze wolno jada i chca z prawego pasa na srodkowy. To juz nawet niemcy doszli do wniosku ze tak nie moze byc, bo to niebezpieczne i robia inaczej.

A jak jeszcze skrzyzowanie jest dwoch drog o duzym natezeniu ruchu, albo jak w Sosnicy trzech  to sie robi problem.

Z tym ze u nas najdrozej wyszlo chyba to ze sie na takiej rozetce nie da bramek postawic :-)

Jak już musz± być bramki zamiast winietek to powinny stać na wjazdach i
zjazdach, tak, że jak w Krakowie wjadę na A4 to żebym do ¦wiecka nie
musiał się zatrzymywać.

W efekcie na A4  trzeba bylo robic dwa wiadukty zamiast jednego. A to juz powazne koszty, choc to i tak jedna z tanszych autostrad byla.

Glosowalo sie na socjalistow i teraz mamy skutki :-)

No niestety...

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-05-16 20:03:01
Autor: J.F
Po co nam autostrady?
Użytkownik "Krzysiek Kielczewski"  napisał w wiadomo¶ci
Dnia 16.05.2012 J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał/a:
Z tym ze u nas najdrozej wyszlo chyba to ze sie na takiej rozetce nie
da bramek postawic :-)

Jak już musz± być bramki zamiast winietek to powinny stać na wjazdach i
zjazdach, tak, że jak w Krakowie wjadę na A4 to żebym do ¦wiecka nie
musiał się zatrzymywać.

No i rzad laskawie spelnil twoje postulaty, tylko ze alby musialby nacpac tych bramek od ch* na klasycznym rozjezdzie, albo zbudowania osobnego, dzieki ktoremu bedzie mozna ruch zgromadzic.

http://maps.google.com/maps?hl=pl&ll=50.782551,17.348228&z=15
http://maps.google.com/maps?hl=pl&ll=50.880835,17.201757&z=15
http://maps.google.com/maps?hl=pl&ll=50.661677,17.700391&z=15


Ciekawe ile taki wiadukt kosztuje, i jak dlugo bedzie sie z biletow zwracal :-)

J.

Data: 2012-05-16 20:13:20
Autor: Krzysiek Kielczewski
Po co nam autostrady?
Dnia 16.05.2012 J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał/a:
Użytkownik "Krzysiek Kielczewski"  napisał w wiadomo¶ci
Dnia 16.05.2012 J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał/a:
Z tym ze u nas najdrozej wyszlo chyba to ze sie na takiej rozetce nie
da bramek postawic :-)

Jak już musz± być bramki zamiast winietek to powinny stać na wjazdach i
zjazdach, tak, że jak w Krakowie wjadę na A4 to żebym do ¦wiecka nie
musiał się zatrzymywać.

No i rzad laskawie spelnil twoje postulaty,

Tak? Zaczęli likwidować bramki na A2?

tylko ze alby musialby nacpac tych bramek od ch* na klasycznym rozjezdzie, albo zbudowania osobnego, dzieki ktoremu bedzie mozna ruch zgromadzic.

http://maps.google.com/maps?hl=pl&ll=50.782551,17.348228&z=15
http://maps.google.com/maps?hl=pl&ll=50.880835,17.201757&z=15
http://maps.google.com/maps?hl=pl&ll=50.661677,17.700391&z=15


Ciekawe ile taki wiadukt kosztuje, i jak dlugo bedzie sie z biletow zwracal :-)

A bo to bramki na wjazdach wymagaj± jakich¶ specjalnych wiaduktów?

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-05-17 11:35:50
Autor: J.F
Po co nam autostrady?
Użytkownik "Krzysiek Kielczewski"  napisał w wiadomo¶ci
Dnia 16.05.2012 J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał/a:
Jak już musz± być bramki zamiast winietek to powinny stać na wjazdach
zjazdach, tak, że jak w Krakowie wjadę na A4 to żebym do ¦wiecka nie
musiał się zatrzymywać.

No i rzad laskawie spelnil twoje postulaty,

Tak? Zaczęli likwidować bramki na A2?

To za jakies 20 lat :-)
Ale zmierza w dobra strone, i jest szansa ze od Krakowa do Berlina trafisz tylko przez 4 bramki :-)

http://maps.google.com/maps?hl=pl&ll=50.782551,17.348228&z=15
http://maps.google.com/maps?hl=pl&ll=50.880835,17.201757&z=15
http://maps.google.com/maps?hl=pl&ll=50.661677,17.700391&z=15
Ciekawe ile taki wiadukt kosztuje, i jak dlugo bedzie sie z biletow
zwracal :-)

A bo to bramki na wjazdach wymagaj± jakich¶ specjalnych wiaduktów?

Nie widac ? Jak masz klasyczna "rozetke" to wiadukt jest jeden, ale wjazdy 4 i zjazdy 4 - 16 bramek trzeba przy malym natezeniu ruchu 6 ludzi na okraglo.
Przy mniejszych drogach mozna inny schemat, ale nadal 8 bramek i 4 ludzi i rower.
Dzieki dodatkowemu wiaduktowi mamy wszystko w jednym miejscu, wystarczy 4-5 bramek i 3 ludzi.

J.

Data: 2012-05-17 12:30:25
Autor: Cavallino
Po co nam autostrady?

Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci grup
dyskusyjnych:jp2gpq$9be$1@inews.gazeta.pl...
Użytkownik "Krzysiek Kielczewski"  napisał w wiadomo¶ci
Dnia 16.05.2012 J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał/a:
Jak już musz± być bramki zamiast winietek to powinny stać na wjazdach
zjazdach, tak, że jak w Krakowie wjadę na A4 to żebym do ¦wiecka nie
musiał się zatrzymywać.

No i rzad laskawie spelnil twoje postulaty,

Tak? Zaczęli likwidować bramki na A2?

To za jakies 20 lat :-)
Ale zmierza w dobra strone, i jest szansa ze od Krakowa do Berlina trafisz
tylko przez 4 bramki :-)

http://maps.google.com/maps?hl=pl&ll=50.782551,17.348228&z=15
http://maps.google.com/maps?hl=pl&ll=50.880835,17.201757&z=15
http://maps.google.com/maps?hl=pl&ll=50.661677,17.700391&z=15
Ciekawe ile taki wiadukt kosztuje, i jak dlugo bedzie sie z biletow
zwracal :-)

A bo to bramki na wjazdach wymagaj± jakich¶ specjalnych wiaduktów?

Nie widac ? Jak masz klasyczna "rozetke" to wiadukt jest jeden, ale wjazdy
4 i zjazdy 4 - 16 bramek trzeba przy malym natezeniu ruchu 6 ludzi na
okraglo.
Przy mniejszych drogach mozna inny schemat, ale nadal 8 bramek i 4 ludzi i
rower.
Dzieki dodatkowemu wiaduktowi mamy wszystko w jednym miejscu, wystarczy
4-5 bramek i 3 ludzi.

A wiadukt ile kosztuje?
Przypadkiem nie więcej niż dodatkowych 3 ludzi przez kilkadziesi±t lat?
Już nie wspominaj±c o tym, że praca tych ludzi jest dla państwa cenniejsza
od warto¶ci betonu.

Data: 2012-05-17 13:17:46
Autor: J.F
Po co nam autostrady?
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomo¶ci grup
Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>
A bo to bramki na wjazdach wymagaj± jakich¶ specjalnych wiaduktów?

Nie widac ? Jak masz klasyczna "rozetke" to wiadukt jest jeden, ale wjazdy
4 i zjazdy 4 - 16 bramek trzeba przy malym natezeniu ruchu 6 ludzi na
okraglo.
Przy mniejszych drogach mozna inny schemat, ale nadal 8 bramek i 4 ludzi i
rower.
Dzieki dodatkowemu wiaduktowi mamy wszystko w jednym miejscu, wystarczy
4-5 bramek i 3 ludzi.

A wiadukt ile kosztuje?

No wlasnie nie wiem. Wiem ile most nad Odra, nie wiem ile maly wiadukt.

30 mln ?
http://www.rynek-kolejowy.pl/31549/Przetarg_na_budowe_kolejnego_wiaduktu_drogowego_nad_CMK_.htm

Tamte byly chyba znacznie tansze, nowe - byc moze wlasnie tyle

Przypadkiem nie więcej niż dodatkowych 3 ludzi przez kilkadziesi±t lat?

Tych 3 ludzi to tak z 15 etatow bedzie, ale to jakies pol miliona rocznie.

Już nie wspominaj±c o tym, że praca tych ludzi jest dla państwa cenniejsza
od warto¶ci betonu.

Zalezy jak liczyc :-)
Zauwaz ze oplaty sa od tego jakby niezalezne - to tylko kwestia czy zatrudniac wiecej ludzi na bramkach, czy przy budowie wiaduktow.

Tu akurat pieniadze wydano 10 lat temu i przez 10 lat zysku nie przynosily, tylko odsetki trzeba bylo placic :-)

Mozna tez bylo w ogole nie przewidywac platnych autostrad - bylyby tansze, albo pomyslec o modelu winietkowym lub elektronicznym.
Ale tu przyznaje - dzieki oplatom mieli prace budowlancy, teraz beda mieli kasjerzy, i bankierzy/maklerzy, a zaplaci za to Cavalino, on bogaty, stac go, to jest prawidlowe dzialanie  :-)

J.

Data: 2012-05-17 15:58:44
Autor: Cavallino
Po co nam autostrady?

Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:

Dzieki dodatkowemu wiaduktowi mamy wszystko w jednym miejscu, wystarczy
4-5 bramek i 3 ludzi.

A wiadukt ile kosztuje?

No wlasnie nie wiem. Wiem ile most nad Odra, nie wiem ile maly wiadukt.

30 mln ?
http://www.rynek-kolejowy.pl/31549/Przetarg_na_budowe_kolejnego_wiaduktu_drogowego_nad_CMK_.htm

Tamte byly chyba znacznie tansze, nowe - byc moze wlasnie tyle

Przypadkiem nie więcej niż dodatkowych 3 ludzi przez kilkadziesi±t lat?

Tych 3 ludzi to tak z 15 etatow bedzie, ale to jakies pol miliona rocznie.

No wła¶nie.
Nawet razy 20 lat to i tak nie będzie drożej niż cena nowego wiaduktu z odsetkami od kredytu zwłaszcza.



Już nie wspominaj±c o tym, że praca tych ludzi jest dla państwa cenniejsza
od warto¶ci betonu.

Zalezy jak liczyc :-)

W sensie, że robole łapówek nie zapłac±?


Zauwaz ze oplaty sa od tego jakby niezalezne - to tylko kwestia czy zatrudniac wiecej ludzi na bramkach, czy przy budowie wiaduktow.

No o tym mówię, przecież kasa na ten wiadukt nie jest znik±d, tylko z naszych podatków.

Data: 2012-05-17 13:10:27
Autor: Krzysiek Kielczewski
Po co nam autostrady?
Dnia 17.05.2012 J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał/a:

No i rzad laskawie spelnil twoje postulaty,

Tak? Zaczęli likwidować bramki na A2?

To za jakies 20 lat :-)
Ale zmierza w dobra strone, i jest szansa ze od Krakowa do Berlina trafisz tylko przez 4 bramki :-)

O dwie za dużo.

http://maps.google.com/maps?hl=pl&ll=50.782551,17.348228&z=15
http://maps.google.com/maps?hl=pl&ll=50.880835,17.201757&z=15
http://maps.google.com/maps?hl=pl&ll=50.661677,17.700391&z=15
Ciekawe ile taki wiadukt kosztuje, i jak dlugo bedzie sie z biletow
zwracal :-)

A bo to bramki na wjazdach wymagaj± jakich¶ specjalnych wiaduktów?

Nie widac ? Jak masz klasyczna "rozetke" to wiadukt jest jeden, ale wjazdy 4 i zjazdy 4 - 16 bramek trzeba przy malym natezeniu ruchu 6 ludzi na okraglo.

Poczekaj, mówimy o skrzyżowaniu autostrady ze zwykła droga? Wystarcza
dwa automaty do wydawania biletow i dwie bramki do poboru opłat.
A na skrzyżowaniu dwóch autostrad nie potrzeba żadnej bramki.

Przy mniejszych drogach mozna inny schemat, ale nadal 8 bramek i 4 ludzi i rower.
Dzieki dodatkowemu wiaduktowi mamy wszystko w jednym miejscu, wystarczy 4-5 bramek i 3 ludzi.

Ile kosztuje taki wiadukt?

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-05-17 14:48:51
Autor: J.F
Po co nam autostrady?
Użytkownik "Krzysiek Kielczewski"  napisał w wiadomo¶ci grup
Dnia 17.05.2012 J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał/a:
No i rzad laskawie spelnil twoje postulaty,
Tak? Zaczęli likwidować bramki na A2?
To za jakies 20 lat :-)
Ale zmierza w dobra strone, i jest szansa ze od Krakowa do Berlina
trafisz tylko przez 4 bramki :-)

O dwie za dużo.

No, wiem ze o 2 za duzo, ale coz robic - umowa rzecz swieta :-)

Ale ciesz sie ze o 2 za duzo, a nie ze o 22 za duzo ... choc nie obiecuje ze nie przybedzie :-)

A bo to bramki na wjazdach wymagaj± jakich¶ specjalnych wiaduktów?

Nie widac ? Jak masz klasyczna "rozetke" to wiadukt jest jeden, ale
wjazdy 4 i zjazdy 4 - 16 bramek trzeba przy malym natezeniu ruchu 6
ludzi na okraglo.

Poczekaj, mówimy o skrzyżowaniu autostrady ze zwykła droga? Wystarcza
dwa automaty do wydawania biletow i dwie bramki do poboru opłat.

A jak sie zepsuja ? Musi byc po jednej w zapasie :-)
No i dwoch ludzi w zapasie, bo jeden moze nie przyjsc, a reszta musi miec jakies przerwy i zastepstwo:-)

Poza tym to wezel uproszczony, przy wiekszym ruchu "koniczynka" ma jednak 4 wjazdy i 4 zjazdy.

A na skrzyżowaniu dwóch autostrad nie potrzeba żadnej bramki.

A z 4-ro pasowa droga miejska ?

Dzieki dodatkowemu wiaduktowi mamy wszystko w jednym miejscu,
wystarczy 4-5 bramek i 3 ludzi.
Ile kosztuje taki wiadukt?

No wlasnie nie wiem, ale mysle ze jednak w milionach zl liczony, moze nawet ponad 20.

J.

Data: 2012-05-17 16:32:55
Autor: Krzysiek Kielczewski
Po co nam autostrady?
Dnia 17.05.2012 J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał/a:

O dwie za dużo.

No, wiem ze o 2 za duzo, ale coz robic - umowa rzecz swieta :-)

Ale ciesz sie ze o 2 za duzo, a nie ze o 22 za duzo ... choc nie obiecuje ze nie przybedzie :-)

Jak mnie wpienia ilo¶ć bramek na A2...

A bo to bramki na wjazdach wymagaj± jakich¶ specjalnych wiaduktów?

Nie widac ? Jak masz klasyczna "rozetke" to wiadukt jest jeden, ale
wjazdy 4 i zjazdy 4 - 16 bramek trzeba przy malym natezeniu ruchu 6
ludzi na okraglo.

Poczekaj, mówimy o skrzyżowaniu autostrady ze zwykła droga? Wystarcza
dwa automaty do wydawania biletow i dwie bramki do poboru opłat.

A jak sie zepsuja ? Musi byc po jednej w zapasie :-)
No i dwoch ludzi w zapasie, bo jeden moze nie przyjsc, a reszta musi miec jakies przerwy i zastepstwo:-)

Bramka w sensie "miejsce zatrzymania podróżnych jad±cych jedn± jezdni±",
może mieć kilka stanowisk.

Poza tym to wezel uproszczony, przy wiekszym ruchu "koniczynka" ma jednak 4 wjazdy i 4 zjazdy.

A po co? Jeden zjazd i jeden wjazd dla każdego kierunku autostrady.[1]

A na skrzyżowaniu dwóch autostrad nie potrzeba żadnej bramki.

A z 4-ro pasowa droga miejska ?

Jak z każd± inn± drog±, patrz [1]

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-05-17 16:50:18
Autor: J.F
Po co nam autostrady?
Użytkownik "Krzysiek Kielczewski"  napisał w wiadomo¶ci
Dnia 17.05.2012 J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał/a:
O dwie za dużo.
No, wiem ze o 2 za duzo, ale coz robic - umowa rzecz swieta :-)
Ale ciesz sie ze o 2 za duzo, a nie ze o 22 za duzo ... choc nie
obiecuje ze nie przybedzie :-)

Jak mnie wpienia ilo¶ć bramek na A2...

Jak sie glosowalo, tak sie ma :-P

Nie martw sie, za pare lat przerobia zachodni odcinek A4, przybeda kolejne bramki :-)
O tyle moze dobrze ze skonczy sie na dwoch.

Poczekaj, mówimy o skrzyżowaniu autostrady ze zwykła droga? Wystarcza
dwa automaty do wydawania biletow i dwie bramki do poboru opłat.
A jak sie zepsuja ? Musi byc po jednej w zapasie :-)
No i dwoch ludzi w zapasie, bo jeden moze nie przyjsc, a reszta musi
miec jakies przerwy i zastepstwo:-)

Bramka w sensie "miejsce zatrzymania podróżnych jad±cych jedn± jezdni±",
może mieć kilka stanowisk.

Ale nie mniej niz dwa, a kazde stanowisko podraza koszty :-)

Poza tym to wezel uproszczony, przy wiekszym ruchu "koniczynka" ma
jednak 4 wjazdy i 4 zjazdy.

A po co? Jeden zjazd i jeden wjazd dla każdego kierunku autostrady.[1]

A na skrzyżowaniu dwóch autostrad nie potrzeba żadnej bramki.
A z 4-ro pasowa droga miejska ?
Jak z każd± inn± drog±, patrz [1]

Droga ma 4 pasy, bo jest na niej duzy ruch. A ty chcesz dwa dodatkowe skrzyzowania na niej stawiac.

J.

Data: 2012-05-17 18:10:14
Autor: Krzysiek Kielczewski
Po co nam autostrady?
Dnia 17.05.2012 J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał/a:

Nie martw sie, za pare lat przerobia zachodni odcinek A4, przybeda kolejne bramki :-)
O tyle moze dobrze ze skonczy sie na dwoch.

Jako¶ nie cieszy mnie cudze nieszczę¶cie.

Poczekaj, mówimy o skrzyżowaniu autostrady ze zwykła droga? Wystarcza
dwa automaty do wydawania biletow i dwie bramki do poboru opłat.
A jak sie zepsuja ? Musi byc po jednej w zapasie :-)
No i dwoch ludzi w zapasie, bo jeden moze nie przyjsc, a reszta musi
miec jakies przerwy i zastepstwo:-)

Bramka w sensie "miejsce zatrzymania podróżnych jad±cych jedn± jezdni±",
może mieć kilka stanowisk.

Ale nie mniej niz dwa, a kazde stanowisko podraza koszty :-)

Niewiele.

Poza tym to wezel uproszczony, przy wiekszym ruchu "koniczynka" ma
jednak 4 wjazdy i 4 zjazdy.

A po co? Jeden zjazd i jeden wjazd dla każdego kierunku autostrady.[1]

A na skrzyżowaniu dwóch autostrad nie potrzeba żadnej bramki.
A z 4-ro pasowa droga miejska ?
Jak z każd± inn± drog±, patrz [1]

Droga ma 4 pasy, bo jest na niej duzy ruch. A ty chcesz dwa dodatkowe skrzyzowania na niej stawiac.

Jakie dodatkowe skrzyżowania i co do tego ma ilo¶ć pasów?

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-05-16 19:03:45
Autor: Adam Płaszczyca
Po co nam autostrady?
Dnia Wed, 16 May 2012 17:57:28 +0200, J.F napisał(a):

autostrade i tyle.
A u nas wymyslne super wiadukty, kilometry dodatkowych pasów...

Tylko wiesz - jest w tej klasycznej rozetce maly niuans - gdzies tam pod wiaduktem jedni szybko jada i chca ze srodkowego pasa w prawo,  a drudzy jeszcze wolno jada i chca z prawego pasa na srodkowy. To juz nawet niemcy doszli do wniosku ze tak nie moze byc, bo to niebezpieczne i robia inaczej.

Jak inaczej? Jakos byłem w DE i nie zauważyłem. natomiast czę¶to w takich miejscach na prawym pasie jest ograniczenie.
A jak jeszcze skrzyzowanie jest dwoch drog o duzym natezeniu ruchu, albo jak w Sosnicy trzech  to sie robi problem.

Ile takich masz?


Z tym ze u nas najdrozej wyszlo chyba to ze sie na takiej rozetce nie da bramek postawic :-)

Da sie, tylko trzeba więcej :D


Glosowalo sie na socjalistow i teraz mamy skutki :-)

Kto głosował? :D

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2012-05-16 20:11:26
Autor: J.F
Po co nam autostrady?
Użytkownik "AdamPłaszczyca"  napisał w
Dnia Wed, 16 May 2012 17:57:28 +0200, J.F napisał(a):
Tylko wiesz - jest w tej klasycznej rozetce maly niuans - gdzies tam
pod wiaduktem jedni szybko jada i chca ze srodkowego pasa w prawo, a
drudzy jeszcze wolno jada i chca z prawego pasa na srodkowy. To juz
nawet niemcy doszli do wniosku ze tak nie moze byc, bo to
niebezpieczne i robia inaczej.

Jak inaczej? Jakos byłem w DE i nie zauważyłem.

A zobacz tu - masz tam odnosniki i do krajowych przykladow
http://de.wikipedia.org/wiki/Autobahnkreuz

np to
http://www.gumpalm.com/gegner.htm

J.

Data: 2012-05-08 16:05:27
Autor: jerzu
Po co nam autostrady?
On Tue, 8 May 2012 12:50:21 +0200, "J.F"
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

62km za 1743 mln =28.1 (p.s. predkosc projektowa - 80km/h :-(

Prędko¶ć projektowa nie ma nic wspólnego z prędko¶ci± dozowlon±. To
jest jaki¶ parametr budowlany, dzięki któremu przy projektowej 80 km/h
nie musi być takiej infrastruktury, jak przy projektowej 100 km/h
(standardowa dla ekspresówki w Polsce).


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

Data: 2012-05-08 16:22:16
Autor: Maciek
Po co nam autostrady?
W dniu 2012-05-08 08:58, Arek pisze:
Jeżeli zamiast 1000km autostrad z zaporowymi opłatami mieliby¶my 3000km darmowych ekspresówek, to nie wiem nad czym się zastanawiać.
A ja my¶lę, że zamiast 1000km autostrad daliby¶my radę zrobić 1mln km
polnych dróg i jeszcze by na konia dla każdego wystarczyło.

--
Pozdrawiam
Maciek

Data: 2012-05-13 07:54:26
Autor: Marek Dyjor
Po co nam autostrady?
Maciek wrote:
W dniu 2012-05-08 08:58, Arek pisze:
Jeżeli zamiast 1000km autostrad z zaporowymi opłatami mieliby¶my
3000km darmowych ekspresówek, to nie wiem nad czym się zastanawiać.
A ja my¶lę, że zamiast 1000km autostrad daliby¶my radę zrobić 1mln km
polnych dróg i jeszcze by na konia dla każdego wystarczyło.

wprowadzić zniżki na auta terenowe. Nie budować dróg w ogóle, ludzie sobie sami wyjeżdż± drogi tam gdzie potrzebuj±.

Data: 2012-05-08 09:44:28
Autor: huri_khan
Po co nam autostrady?
Dnia Mon, 7 May 2012 23:37:12 +0200, J.F. napisał(a):

Dnia Mon, 07 May 2012 23:30:11 +0200, anacron napisał(a):
Taka my¶l na szybko, po co nam autostrady, szczególnie takie z bramkami
na ¶rodku, skoro wystarczyłyby dwujezdniowe drogi ekspresowe, które s±
chyba 3, czy 4 razy tańsze od autostrad? :)

A dlaczegoz to dwujezdniowa bezkolizyjna ekspresowka mialaby byc 3 razy
tansza od autostrady ? Bo nie ma pasa awaryjnego ? Czy dlatego ze pas ma 3.25m a nie 3.50m ?

Nie musi być telefonów awaryjnych ;) --
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[SY]  [Cruze 1,8 LT]

Data: 2012-05-08 09:59:38
Autor: Marek Dyjor
Po co nam autostrady?
huri_khan wrote:
Dnia Mon, 7 May 2012 23:37:12 +0200, J.F. napisał(a):

Dnia Mon, 07 May 2012 23:30:11 +0200, anacron napisał(a):
Taka my¶l na szybko, po co nam autostrady, szczególnie takie z
bramkami na ¶rodku, skoro wystarczyłyby dwujezdniowe drogi
ekspresowe, które s± chyba 3, czy 4 razy tańsze od autostrad? :)

A dlaczegoz to dwujezdniowa bezkolizyjna ekspresowka mialaby byc 3
razy tansza od autostrady ? Bo nie ma pasa awaryjnego ?
Czy dlatego ze pas ma 3.25m a nie 3.50m ?

Nie musi być telefonów awaryjnych ;)

W sumie to ten wymog w dobie powszechnej telefoni komórkowej jest kompletnie od czapy. To miało sens jakies 10 lat temu.

teraz nawet budek telefonicznych już niema praktycznie nigdzie.

Data: 2012-05-08 10:11:32
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
Po co nam autostrady?
W dniu 2012-05-08 09:59, Marek Dyjor pisze:
Nie musi być telefonów awaryjnych ;)

W sumie to ten wymog w dobie powszechnej telefoni komórkowej jest
kompletnie od czapy. To miało sens jakies 10 lat temu.

teraz nawet budek telefonicznych już niema praktycznie nigdzie.
Nie wszystkie sieci maj± pełne pokrycie wzdłuż wszystkich autostrad.
Ł±czno¶ć kablowa jest jednak bardziej niezawodna w nieprzewidzianych sytuacjach.
Dodatkowo skorzystanie z takiego telefonu w pełni lokalizuje dzwoni±cego, a "112" potrafiło przynajmniej na pocz±tku kariery wszystkie poł±czenia przekierowywać na jeden posterunek - odległy od miejsca zdarzenia...

--
                      Wojciech Smagowicz

Data: 2012-05-08 12:01:30
Autor: J.F
Po co nam autostrady?
Użytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:joakfk$eul$1@inews.gazeta.pl...
W dniu 2012-05-08 09:59, Marek Dyjor pisze:
Nie musi być telefonów awaryjnych ;)
W sumie to ten wymog w dobie powszechnej telefoni komórkowej jest
kompletnie od czapy. To miało sens jakies 10 lat temu.

20, bo 10 lat temu to juz widac bylo ze kazdy bedzie mial komorke.

teraz nawet budek telefonicznych już niema praktycznie nigdzie.
Nie wszystkie sieci maj± pełne pokrycie wzdłuż wszystkich autostrad.

To beda mialy :)

Ł±czno¶ć kablowa jest jednak bardziej niezawodna w nieprzewidzianych sytuacjach.

Zalezy. Przyjdzie powodz i nie wiadomo .

Dodatkowo skorzystanie z takiego telefonu w pełni lokalizuje dzwoni±cego, a "112" potrafiło przynajmniej na pocz±tku kariery wszystkie poł±czenia przekierowywać na jeden posterunek - odległy od miejsca zdarzenia...

A teraz komorki maja lepsza lokalizacje. Poza tym - bedzie ci sie chcialo dralowac 500m do najblizszego telefonu majac w kieszeni komorke albo dwie ?

J.

Data: 2012-05-08 11:49:29
Autor: Arek
Po co nam autostrady?
W dniu 2012-05-08 09:44, huri_khan pisze:
Dnia Mon, 7 May 2012 23:37:12 +0200, J.F. napisał(a):

Dnia Mon, 07 May 2012 23:30:11 +0200, anacron napisał(a):
Taka my¶l na szybko, po co nam autostrady, szczególnie takie z bramkami
na ¶rodku, skoro wystarczyłyby dwujezdniowe drogi ekspresowe, które s±
chyba 3, czy 4 razy tańsze od autostrad? :)

A dlaczegoz to dwujezdniowa bezkolizyjna ekspresowka mialaby byc 3 razy
tansza od autostrady ? Bo nie ma pasa awaryjnego ?
Czy dlatego ze pas ma 3.25m a nie 3.50m ?

Nie musi być telefonów awaryjnych ;)

Inne wymagania co do węzłów i wiaduktów, inne wymagania co do projektów, inne wymagania co do parametrów, inne wymagania co do sposobu prowadzenia jezdni (promień skrętu, itp.) co ma zasadniczy wpływ na wykup ziemi itp.

Uwzględniaj±c powyższe ekspresówkę zwykle można prowadzić w miejscach obecnych krajówek, dodaj±c obwodnice miast. W przypadku autostrad nie zawsze tak się da co oczywi¶cie jest zwi±zane z kosztami wykupu gruntów.

A.

Data: 2012-05-08 09:50:21
Autor: masti
Po co nam autostrady?
Dnia pięknego Mon, 07 May 2012 23:37:12 +0200 osobnik zwany J.F. wystukał:

Dnia Mon, 07 May 2012 23:30:11 +0200, anacron napisał(a):
Taka myśl na szybko, po co nam autostrady, szczególnie takie z bramkami
na środku, skoro wystarczyłyby dwujezdniowe drogi ekspresowe, które są
chyba 3, czy 4 razy tańsze od autostrad? :)

A dlaczegoz to dwujezdniowa bezkolizyjna ekspresowka mialaby byc 3 razy
tansza od autostrady ? Bo nie ma pasa awaryjnego ? Czy dlatego ze pas ma
3.25m a nie 3.50m ?

owszem, ktos tam pisal ze pas drogowy wezszy, co sie odbija w kosztach
wykupu gruntow, ze badan archeologicznych nie trzeba, ze ekranow
dzwiekowych nie trzeba

oczywiście, że trzeba. Ochrona przed hałasem dotyczy wszystkich dróg. Ostatnio w DC wymyślili, że przy dobudowaniu kawałka ulicy trzeba 8 metrowe ekrany dostawić - w zabudowie miejskiej ;)




--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2012-05-08 12:59:43
Autor: Marek Dyjor
Po co nam autostrady? [troche ot o urbanistyce]
masti wrote:
Dnia pięknego Mon, 07 May 2012 23:37:12 +0200 osobnik zwany J.F.
wystukał:

Dnia Mon, 07 May 2012 23:30:11 +0200, anacron napisał(a):
Taka myśl na szybko, po co nam autostrady, szczególnie takie z
bramkami na środku, skoro wystarczyłyby dwujezdniowe drogi
ekspresowe, które są chyba 3, czy 4 razy tańsze od autostrad? :)

A dlaczegoz to dwujezdniowa bezkolizyjna ekspresowka mialaby byc 3
razy tansza od autostrady ? Bo nie ma pasa awaryjnego ? Czy dlatego
ze pas ma
3.25m a nie 3.50m ?

owszem, ktos tam pisal ze pas drogowy wezszy, co sie odbija w
kosztach wykupu gruntow, ze badan archeologicznych nie trzeba, ze
ekranow dzwiekowych nie trzeba

oczywiście, że trzeba. Ochrona przed hałasem dotyczy wszystkich dróg.
Ostatnio w DC wymyślili, że przy dobudowaniu kawałka ulicy trzeba 8
metrowe ekrany dostawić - w zabudowie miejskiej ;)

a to jest inna para koślawych kaloszy...

imho stawianie ekranów w mieście to jest kompletny kretynizm, te ekrany robią w sumei więcej złego niż dobrego bo doszczętnei niszczą przestrzeń miasta.

miasto to miasto, w mieście jest hałas, jak sie komu nei podoba to niech sie wyprowadzi do suburbii. Po prostu trzeba montowac solidne okna i problem hałasu umiera, trzeba też inteligentnie projektować osiedla tak aby tworzyły zespoły urabistyczne otwarte do środka z przestrzenią cichą i spokojną. Weźmy taką Nową Hutę, modelowe projektowanie miasta gdzie arterie idą miedzy kwartałami zabudowy otwartej do środka. drogi zaś są otoczone drzewami które bardzo dobrze tłumia hałas i pochłaniają kurz. Zabawne ze 60 lat temu zaprojektowano miasto które dzisja spokojnie daje radę.

Drogi przelotowe powinno sie po prostu otoczyć pasami zielenie trawnik z drzewami szeroki chodnik drugi pas trawy z drzewami i problem hałasu i kurzu znika. Tylko do tego trzeba by sie skupić nad tym co trzeba.

Niestety wtej chwili sie nie buduje zorganizowanych struktĂłr tylko stawia kolejne blokowiska zwane czasem dla niepoznaki pieknymi sielskimi nazwami gdzie stoja bloki zwane mylnie apartamentowcami.

Niestety nawet najgorsze stare osiedla sÄ… oazami zieleni w stosunku do wspĂłlczesnych sypialni.

Data: 2012-05-08 16:25:53
Autor: Maciek
Po co nam autostrady?
W dniu 2012-05-08 11:50, masti pisze:
oczywiście, że trzeba. Ochrona przed hałasem dotyczy wszystkich dróg. Ostatnio w DC wymyślili, że przy dobudowaniu kawałka ulicy trzeba 8 metrowe ekrany dostawić - w zabudowie miejskiej ;)
Co tam ekrany! Na Toruńskiej w DC drogę tunelem obudowują. Mamy już
tunel wzdłuż Wisły, teraz będzie tunel nad ziemią prowadzący do Wisły,
to jeszcze parę prób i wreszcie trafią w tunel pod Wisłą ;-)

--
Pozdrawiam
Maciek

Data: 2012-05-08 15:21:40
Autor: masti
Po co nam autostrady?
Dnia pięknego Tue, 08 May 2012 16:25:53 +0200 osobnik zwany Maciek
wystukał:

W dniu 2012-05-08 11:50, masti pisze:
oczywiście, że trzeba. Ochrona przed hałasem dotyczy wszystkich dróg.
Ostatnio w DC wymyślili, że przy dobudowaniu kawałka ulicy trzeba 8
metrowe ekrany dostawić - w zabudowie miejskiej ;)
Co tam ekrany! Na Toruńskiej w DC drogę tunelem obudowują.

skutkiem czego droga jest ze 2 razy droższa niżby mogła być, budowa tych ekranów przedłuża czas budowy ze 3 razy i do tego powoduje gigantyczne korki, a wszystko w imię "ekologii"

Mamy juĹĽ
tunel wzdłuż Wisły, teraz będzie tunel nad ziemią prowadzący do Wisły,
to jeszcze parę prób i wreszcie trafią w tunel pod Wisłą ;-)

tunel jak tunel ale moĹĽe przy prĂłbowaniu parÄ™ mostĂłw im wyjdzie ;)



--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2012-05-10 01:53:26
Autor: The_EaGle
Po co nam autostrady?
W dniu 2012-05-07 23:37, J.F. pisze:
Dnia Mon, 07 May 2012 23:30:11 +0200, anacron napisał(a):
Taka myśl na szybko, po co nam autostrady, szczególnie takie z bramkami
na środku, skoro wystarczyłyby dwujezdniowe drogi ekspresowe, które są
chyba 3, czy 4 razy tańsze od autostrad? :)

A dlaczegoz to dwujezdniowa bezkolizyjna ekspresowka mialaby byc 3 razy
tansza od autostrady ? Bo nie ma pasa awaryjnego ?
Czy dlatego ze pas ma 3.25m a nie 3.50m ?

owszem, ktos tam pisal ze pas drogowy wezszy, co sie odbija w kosztach
wykupu gruntow, ze badan archeologicznych nie trzeba, ze ekranow
dzwiekowych nie trzeba ... to w koncu chcemy te rzeczy czy nie ?

Owszem, na A4 pieknie widac ile same bramki kosztuja - kazdy wiadukt
podwojny. Wie ktos ile kosztuje wiadukt nad autostrada ?



Dz.U. 2007 Nr 19 poz. 115
różnica wynikająca z ustawy:

10) droga ekspresowa – drogę przeznaczoną wyłącznie do ruchu pojazdów samochodowych:
a) wyposaĹĽonÄ… w jednÄ… lub dwie jezdnie,
b) posiadającą wielopoziomowe skrzyżowania z przecinającymi ją innymi drogami transportu lądowego i wodnego, z dopuszczeniem wyjątkowo jednopoziomowych skrzyżowań z drogami publicznymi,
c) wyposażoną w urządzenia obsługi podróżnych, pojazdów i przesyłek, przeznaczone wyłącznie dla użytkowników drogi;


11) autostrada – drogę przeznaczoną wyłącznie do ruchu pojazdów samochodowych:
a) wyposaĹĽonÄ… przynajmniej w dwie trwale rozdzielone jednokierunkowe jezdnie,
b) posiadajÄ…cÄ… wielopoziomowe skrzyĹĽowania ze wszystkimi przecinajÄ…cymi jÄ… drogami transportu lÄ…dowego i wodnego,
c) wyposażoną w urządzenia obsługi podróżnych, pojazdów i przesyłek, przeznaczone wyłącznie dla użytkowników autostrady;


Kolejna sprawa to wymogi techniczne a najważniejsze to max nachylenie dla autostrady , szerokość pasa i pobocza.

Po za tym prędkość projektowana dla ekspresówki może wynosić min 60km/h a dla autostrady min 80. Prędkość projektowana nie ma nic wspólnego z dopuszczalną.

--
Pozdrawiam
Rafał

Data: 2012-05-08 14:17:19
Autor: komar
Po co nam autostrady?
W dniu 2012-05-07 23:30, anacron pisze:
Taka myśl na szybko, po co nam autostrady, szczególnie takie z bramkami
na środku, skoro wystarczyłyby dwujezdniowe drogi ekspresowe, które są
chyba 3, czy 4 razy tańsze od autostrad? :)


Przecież ekspresówki są czasem wręcz droższe od autostrad, chociażby dlatego, że mają więcej węzłów drogowych a parametry jezdni są tylko nieznacznie gorsze niż autostrad (czyli też nieznacznie tańsze). W dodatku niektóre odcinki autostrad budowane w trybie partnerstwa publiczno prywatnego, dla budżetu są ZNACZNIE tańsze w budowie i utrzymaniu niż ekspresówki.

Data: 2012-05-08 14:33:17
Autor: J.F
Po co nam autostrady?
UĹĽytkownik "komar"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci
Przecież ekspresówki są czasem wręcz droższe od autostrad, chociażby dlatego, że mają więcej węzłów drogowych a parametry jezdni są tylko nieznacznie gorsze niż autostrad

Ale wiesz - wezlow zasadniczo powinno byc tyle ile trzeba.

Ani ekspresowka ani autostrada nie powinny dzielic kraju na dwie czesci z objazdem 50 km, a i wjazdy/zjazdy powinny byc rozsadnie czesto rozmieszczone.

(czyli też nieznacznie tańsze). W dodatku niektóre odcinki autostrad budowane w trybie partnerstwa publiczno prywatnego, dla budżetu są ZNACZNIE tańsze w budowie i utrzymaniu niż ekspresówki.

Ale w sensie ze prywaciarz finansuje budowe czy stawia wlasne bramki ?
Bo finansowac budowe to moze i sciezki rowerowej, nie musi byc od razu autostrada.

J.

Data: 2012-05-08 14:36:38
Autor: Arek
Po co nam autostrady?
W dniu 2012-05-08 14:17, komar pisze:
W dniu 2012-05-07 23:30, anacron pisze:
Taka myśl na szybko, po co nam autostrady, szczególnie takie z bramkami
na środku, skoro wystarczyłyby dwujezdniowe drogi ekspresowe, które są
chyba 3, czy 4 razy tańsze od autostrad? :)


Przecież ekspresówki są czasem wręcz droższe od autostrad, chociażby
dlatego, że mają więcej węzłów drogowych a parametry jezdni są tylko
nieznacznie gorsze niż autostrad (czyli też nieznacznie tańsze). W
dodatku niektĂłre odcinki autostrad budowane w trybie partnerstwa
publiczno prywatnego, dla budżetu są ZNACZNIE tańsze w budowie i
utrzymaniu niĹĽ ekspresĂłwki.

Zależy od miejsca. Co innego ekspresówka w mieście, gdzie trzeba dokonać sporej przebudowy infrastruktury dookoła a co innego w polu.

PorĂłwnaj koszt ekspresĂłwki i autostrady w podobnym miejscu.

A.

Po co nam autostrady?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona