Po co opony zimowe

Data: 2009-11-27 16:12:03
Autor: kamil
Po co opony zimowe
"tall_30" <suryga@gmail.com> wrote in message news:a987372f-6280-44b6-9fe0-0a0a08b915e0p35g2000yqh.googlegroups.com...

Jesli raz na 30 lat tobie, zonie i dziecku zimowki dupe uratuja, to warto bylo kupic. Na lodzie roznicy nie ma, ale w temperaturze ok 0'c i blotno-sniegowej brei na letnich ciezko wyhamowac z 50km/h, o ruszeniu pod gorke nie wspomne nawet.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-11-30 10:18:52
Autor: z
Po co opony zimowe
kamil pisze:
[...]

Ale statystycznie (dużo osób sobie gębę wyciera tym określeniem) to bardziej się przydadzą opony całoroczne i dobrze działający mózg kierowcy.
Opony zimowe, żarówki ksenonowe, azot w oponach, uszlachetniacze do oleju - w jednym sklepie leżą. Myśl a potem kupuj.

PS. Niestety POosłowie czasami nam każą coś kupować i mnie wnerwia
PS2. Ja mam zimówki bo muszę w zimie przekopywać się przez zaspy, taki mam dojazd.

Data: 2009-12-05 15:53:22
Autor: Jurand
Po co opony zimowe

Użytkownik "z" <zch280672@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hf02m2$gpi$1inews.gazeta.pl...
kamil pisze:
[...]

Statystycznie to masz jedno jądro.
Raz jeden jedyny zdarzyło mi się popełnić głupotę roku i usiłować zjechać spod domu samochodem na letnich oponach, który ni cholery z miejsca nie chciał ruszyć pod górę. Plan był taki, żeby nabrać na płaskim trochę rozpędu. Żeby dotrzeć do płaskiego, potrzebowałem przejechać około 100 metrów wstecz. Oczywiście poprawki nie dałem sobie na to, że skoro auto nie ruszy pod górę, to z hamowaniem będzie również nieciekawie. Po przywaleniu w auto sąsiada z powodu absolutnego braku hamowania praktycznie zweryfikowałem swoje teoretyczne obawy.

Opony zimowe, żarówki ksenonowe, azot w oponach, uszlachetniacze do oleju - w jednym sklepie leżą. Myśl a potem kupuj.

Takich klientów, co to chcieli zimę na "całorocznych" oponach objeździć, corocznie blacharze mają na pęczki. Każdy w dokładnie taki sam sposób się rozbija - nagle się okazuje, że auto albo nie hamuje, albo nie skręca. A dziwnym trafem ten jadący wcześniej zarówno skręcił jak i zahamował.

PS. Niestety POosłowie czasami nam każą coś kupować i mnie wnerwia
PS2. Ja mam zimówki bo muszę w zimie przekopywać się przez zaspy, taki mam dojazd.

To po chuj, że się tak wyrażę brzydko, radzisz komuś, żeby zimówek nie kupował?

Jurand.

Data: 2009-12-06 12:01:41
Autor: Krzysiek Kielczewski
Po co opony zimowe
On 2009-12-05, Jurand <jurand@interia.pl> wrote:
PS. Niestety POos³owie czasami nam ka¿¹ coœ kupowaÌ i mnie wnerwia
PS2. Ja mam zimĂłwki bo muszĂŞ w zimie przekopywaĂŚ siĂŞ przez zaspy, taki mam dojazd.

To po chuj, ¿e siê tak wyra¿ê brzydko, radzisz komuœ, ¿eby zimówek nie kupowa³?

Jurand, jak ktoś ma odrobinę mózgu i potrafi te trzy-cztery razy w roku
wyjechać na miasto taksówką to w dużym mieście spokojnie może zimówek
nie używać. A jak ktoś nie ma mózgu to lepiej, żeby nie był w stanie
wyjechać na drogę ;-)

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-12-06 14:33:48
Autor: Jurand
Po co opony zimowe

On 2009-12-05, Jurand <jurand@interia.pl> wrote:
PS. Niestety POos3owie czasami nam ka?? co? kupowaa i mnie wnerwia
PS2. Ja mam zimówki bo musze w zimie przekopywaa sie przez zaspy, taki mam
dojazd.

To po chuj, ?e sie tak wyra?e brzydko, radzisz komu?, ?eby zimówek nie
kupowa3?

[...]

Oczywiście, przewidzisz też niespodzianki takie, że jesteś gdzieś w trasie i nagle zaczął padać śnieg. I teraz masz opcję albo powrót pociągiem/taksówką/autobusem i modlenie się o to, żeby Ci ktoś w międzyczasie auta nie obrobił na przydrożnym parkingu, albo powrót z duszą na ramieniu do domu. Dziękuję za takie wrażenia. Najtańsze zimówki 205/55/16 to koszt c.a. 700 PLN. Moje zdrowie/życie warte jest więcej niż te 700 PLN.

Jurand.

Data: 2009-12-06 16:58:56
Autor: Krzysiek Kielczewski
Po co opony zimowe
On 2009-12-06, Jurand <jurand@interia.pl> wrote:

Jurand, jak ktoÂś ma odrobinĂŞ mĂłzgu i potrafi te trzy-cztery razy w roku
wyjechaĂŚ na miasto taksĂłwkÂą to w duÂżym mieÂście spokojnie moÂże zimĂłwek
nie uÂżywaĂŚ. A jak ktoÂś nie ma mĂłzgu to lepiej, Âżeby nie byÂł w stanie
wyjechaĂŚ na drogĂŞ ;-)

Oczywiœcie, przewidzisz te¿ niespodzianki takie, ¿e jesteœ gdzieœ w trasie i nagle zacz¹³ padaÌ œnieg. I teraz masz opcjê albo powrót poci¹giem/taksówk¹/autobusem i modlenie siê o to, ¿eby Ci ktoœ w miêdzyczasie auta nie obrobi³ na przydro¿nym parkingu, albo powrót z dusz¹ na ramieniu do domu. Dziêkujê za takie wra¿enia. Najtaùsze zimówki 205/55/16 to koszt c.a. 700 PLN. Moje zdrowie/¿ycie warte jest wiêcej ni¿ te 700 PLN.

A ile jest warte zauwaĹźenie samochodĂłw, ktĂłre prawie w ogĂłle nie
wyjeżdżają w trasy, a w zimę nigdy? W trasie ich nie masz prawa zauważyć, ale na parkingach, w garażach to i owszem.

Pozdrawiam,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-12-06 23:40:04
Autor: Jurand
Po co opony zimowe

On 2009-12-06, Jurand <jurand@interia.pl> wrote:

Jurand, jak kto? ma odrobine mózgu i potrafi te trzy-cztery razy w roku
wyjechaa na miasto taksówk? to w du?ym mie?cie spokojnie mo?e zimówek
nie u?ywaa. A jak kto? nie ma mózgu to lepiej, ?eby nie by3 w stanie
wyjechaa na droge ;-)

Oczywi?cie, przewidzisz te? niespodzianki takie, ?e jeste? gdzie? w trasie
i nagle zacz?3 padaa ?nieg. I teraz masz opcje albo powrót
poci?giem/taksówk?/autobusem i modlenie sie o to, ?eby Ci kto? w
miedzyczasie auta nie obrobi3 na przydro?nym parkingu, albo powrót z dusz?
na ramieniu do domu. Dziekuje za takie wra?enia. Najtansze zimówki 205/55/16
to koszt c.a. 700 PLN. Moje zdrowie/?ycie warte jest wiecej ni? te 700 PLN.

A ile jest warte zauważenie samochodów, które prawie w ogóle nie
wyjeżdżają w trasy, a w zimę nigdy? W trasie ich nie masz prawa
zauważyć, ale na parkingach, w garażach to i owszem.

A przepraszam, to założenie zimówek powoduje lepsze zauważanie samochodów?

Jurand.

Data: 2009-12-07 10:32:49
Autor: Krzysiek Kielczewski
Po co opony zimowe
On 2009-12-06, Jurand <jurand@interia.pl> wrote:

A ile jest warte zauwaÂżenie samochodĂłw, ktĂłre prawie w ogĂłle nie
wyjeÂżdÂżajÂą w trasy, a w zimĂŞ nigdy? W trasie ich nie masz prawa
zauwaÂżyĂŚ, ale na parkingach, w garaÂżach to i owszem.

A przepraszam, to zaÂłoÂżenie zimĂłwek powoduje lepsze zauwaÂżanie samochodĂłw?

Nie wiem co może u Ciebie spowodować zauważenie takich samochodów, które
w zimie praktycznie nie jeżdżą.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-12-07 17:56:46
Autor: Jurand
Po co opony zimowe

On 2009-12-06, Jurand <jurand@interia.pl> wrote:

A ile jest warte zauwa?enie samochodów, które prawie w ogóle nie
wyje?d?aj? w trasy, a w zime nigdy? W trasie ich nie masz prawa
zauwa?ya, ale na parkingach, w gara?ach to i owszem.

A przepraszam, to za3o?enie zimówek powoduje lepsze zauwa?anie samochodów?

Nie wiem co może u Ciebie spowodować zauważenie takich samochodów, które
w zimie praktycznie nie jeżdżą.

Tak, nie jeżdżą. Mam zwidy. Te wszystkie samochody, które przy pierwszych opadach śniegu mają problem z ruszeniem nawet pod niewielką górkę, mają założone opony zimowe.

Jurand.

Data: 2009-12-07 22:03:48
Autor: Krzysiek Kielczewski
Po co opony zimowe
On 2009-12-07, Jurand <jurand@interia.pl> wrote:

Nie wiem co moÂże u Ciebie spowodowaĂŚ zauwaÂżenie takich samochodĂłw, ktĂłre
w zimie praktycznie nie je¿d¿¹.

Tak, nie je¿d¿¹. Mam zwidy. Te wszystkie samochody, które przy pierwszych opadach œniegu maj¹ problem z ruszeniem nawet pod niewielk¹ górkê, maj¹ za³o¿one opony zimowe.

To są inne samochody niż te o których piszę.

Pozdrawiam,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-12-07 22:27:03
Autor: J.F.
Po co opony zimowe
On Mon, 7 Dec 2009 17:56:46 +0100,  Jurand wrote:
Tak, nie jeżdżą. Mam zwidy. Te wszystkie samochody, które przy pierwszych opadach śniegu mają problem z ruszeniem nawet pod niewielką górkę, mają założone opony zimowe.

Fotki zrob jak zobaczysz. Mozesz sie zdziwic. Bo to zle zimowki byly :-)

J.

Data: 2009-12-06 16:09:24
Autor: J.F.
Po co opony zimowe
On 2009-12-05, Jurand <jurand@interia.pl> wrote:
To po chuj, ?e si? tak wyra?? brzydko, radzisz komuÂś, ?eby zimĂłwek nie kupowa??

[...]

Juz to widze jak zostawiasz samochod pod praca i dzwonisz po taksowke
:-)

I z miasta nigdy nie wyjezdzasz ? Kochanie, przyjechalem pociagiem, po
samochod pojedziemy wiosna ? A zima .. zawsze niewiadoma, rok temu byla np prawdziwa.

J.

Data: 2009-12-06 17:18:18
Autor: szerszen
Po co opony zimowe

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:05inh5l826rl5ao6m7drg1t14nh5n9h26s4ax.com...

I z miasta nigdy nie wyjezdzasz ? Kochanie, przyjechalem pociagiem, po
samochod pojedziemy wiosna ?

nie kazdy ma potrzebe wyjezdzania w zimie z miasta

Data: 2009-12-06 21:01:23
Autor: Krzysiek Kielczewski
Po co opony zimowe
On 2009-12-06, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

A co w tym dziwnego?

I z miasta nigdy nie wyjezdzasz ? Kochanie, przyjechalem pociagiem, po
samochod pojedziemy wiosna ?

Ja wyjeżdżam, dlatego mam zimówki na kołach. Za to znam kupę osób, które
nie wyjeżdżają i zimówek nie potrzebują.

A zima .. zawsze niewiadoma, rok temu byla np prawdziwa.

No i? Ile razy Cię śnieg *zaskoczył*?

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-12-06 21:21:00
Autor: J.F.
Po co opony zimowe
On 2009-12-06, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
A zima .. zawsze niewiadoma, rok temu byla np prawdziwa.

No i? Ile razy Cię śnieg *zaskoczył*?

Dwa tygodnie we wrocku lezal. Z rachunkow za taksowki by sie chyba uzbieralo na zimowki :-)

J.

Data: 2009-12-07 10:32:04
Autor: Krzysiek Kielczewski
Po co opony zimowe
On 2009-12-06, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

A zima .. zawsze niewiadoma, rok temu byla np prawdziwa.

No i? Ile razy Cię śnieg *zaskoczył*?

Dwa tygodnie we wrocku lezal. Z rachunkow za taksowki by sie chyba uzbieralo na zimowki :-)

Jak patrzę po niektórych sąsiadach/znajomych to przez dwa tygodnie
uzbierałoby się... zero. Sporo osób nie pracuje, bądź jeździ do pracy
zbiorkomem - wtedy samochód służy tylko do wyjazdów na wakacje/działkę
czy od wielkiego święta jakieś duże zakupy.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Po co opony zimowe