Po co opony zimowe

Data: 2009-11-27 17:27:43
Autor: szerszen
Po co opony zimowe

Użytkownik "tall_30" <suryga@gmail.com> napisał w wiadomości news:a987372f-6280-44b6-9fe0-0a0a08b915e0p35g2000yqh.googlegroups.com...

Czy to ma sens?

wszystko zalezy od indywidualnych preferencji

jak uczylem sie jezdzic i mialem pierwszy samochod, to zimkowki wdziewali tylko "burzuje" :) a reszta pomykala na 100milach

potem lata jezdzilem na zimowkach, a teraz mimi posiadania zony i dziecka, 3 sezon zimowy bede jezdzil na letnich, robie to z czysta premedytacja, nie dlatego ze nie stac mnie na zimowki, ale dlatego ze nie widze roznicy

w zimie jezdze tylk o po wawie, moje zimowki widzialy snieg na ulicy moze godzine, moze 5 godzin w roku, jak sam zauwazyles jak spadnie snieg, ba, nawet jak spadnie deszcz ludzie zaczynaja wolniej jezdzic, ja majac swiadomosc jazdy na letnich nawet nie musze specjalnie odbiegac od normy, aby bezpiecznie i bez poslizgow dojechac do domu

ale to moj swiadomy wybor poparty pelnoletnim prawkiem w kieszeni

Data: 2009-11-27 20:23:10
Autor: Artur Maśląg
Po co opony zimowe
szerszen pisze:
(...)
wszystko zalezy od indywidualnych preferencji

Nieprawda, sporo też zależy od świadomości (wręcz większość).

jak uczylem sie jezdzic i mialem pierwszy samochod, to zimkowki wdziewali tylko "burzuje" :) a reszta pomykala na 100milach

Cóż, jak ja się uczyłem jeździć i miałem pierwszy samochód, to nawet nie
słyszałem o oponach zimowych.

[...]

:) Widzisz, ja zależnie od sytuacji - kolejna zima na "letnich", albo
urlop na "zimowych" :) Biorąc pod uwagę wiele tutejszych wypowiedzi
- nawet nie tyle co stać mnie na zimówki, co stać mnie na prywatną
ocenę zasadności korzystania z tego typu rzeczy i jak uznam za stosowne,
to pojadę do od lat znajomego punktu i kupię kolejny komplet :)

[...]

Wiesz, Twoja opowieść jest dość subiektywna i przyznam się szczerze, że
tylko potwierdza Twoje tezy wcześniej wypowiadane, które niestety
w większości chyba nie są poprawne.

ale to moj swiadomy wybor poparty pelnoletnim prawkiem w kieszeni

Twój wybór - owszem.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-11-27 20:30:20
Autor: WIHEDCNF
Po co opony zimowe

Użytkownik "Artur Maśląg"

Cóż, jak ja się uczyłem jeździć i miałem pierwszy samochód, to nawet nie
słyszałem o oponach zimowych.

Możemy być w takim razie rówieśnikami :)

Ja zapamiętałem z tamtych lat koszmar przy każdym hamowaniu, koszmar przy próbie podjazdu pod każdą górkę(a mieliśmy parking z podjazdem) i strach na każdym zakręcie(nie w mieście oczywiście gdzie sypią solą z piachem) codziennie od ponad 20 lat używam prywatnego auta do celów służbowych(98% wyjazdów poza miasto) i nie wyobrażam sobie nie założyć zimowych opon.

Data: 2009-11-27 20:47:57
Autor: Artur Maśląg
Po co opony zimowe
WIHEDCNF pisze:
(...)
Możemy być w takim razie rówieśnikami :)

Wątpię, a czemu? Patrz niżej...

[...]

Ano nie zauważyłem specjalnych problemów - tak w zakresie
hamowania, podjazdów, zakrętów, czy też normalnej eksploatacji. Jak
był poważny problem, to się oponę parę razy sznurkiem przepasało i
pojechało dalej. W sumie, patrząc po tym co wypisujesz, śmiem twierdzić,
że praktyki to masz niewiele i próbujesz swą wątpliwą wiarygodność
poprzeć "latami praktyki".

Nie wiem jak to jest, ale "Motyl" z Ciebie wychodzi.

BTW - w Stegnie podobno miałem bliźniaka...

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-11-27 21:00:17
Autor: WIHEDCNF
Po co opony zimowe

Użytkownik "Artur Maśląg"

Wątpię, a czemu? Patrz niżej...

Nie będę zaglądał ci w metrykę :) napiszę tylko, że prawo jazdy mam od 1982 roku, w roku 1982 kupiłem również swój pierwszy samochód a była to Skoda 105 :), która jednak "motyla" nie przypominała. Kolego nie muszę sobie niczego dodawać lub Tobie udowadniać - piszę tylko, że JA POLECAM zakładanie opon zimowych, także ze względu na własne doświadczenia.

Pozdrawiam

Data: 2009-11-27 21:18:44
Autor: Artur Maśląg
Po co opony zimowe
WIHEDCNF pisze:

Użytkownik "Artur Maśląg"

Wątpię, a czemu? Patrz niżej...

Nie będę zaglądał ci w metrykę :)

A co to ma do rzeczy?

<cite>
Ja zapamiętałem z tamtych lat koszmar przy każdym hamowaniu, koszmar przy próbie podjazdu pod każdą górkę
</cite>

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-11-27 21:24:09
Autor: WIHEDCNF
Po co opony zimowe

Użytkownik "Artur Maśląg"

A co to ma do rzeczy?

<cite>
Ja zapamiętałem z tamtych lat koszmar przy każdym hamowaniu, koszmar przy próbie podjazdu pod każdą górkę
</cite>

Przyznam, że jakoś trudno mi się z Tobą rozmawia.
Czego nie rozumiesz w cytacie?

Data: 2009-11-27 21:32:19
Autor: Artur Maśląg
Po co opony zimowe
WIHEDCNF pisze:
"Artur Maśląg"

A co to ma do rzeczy?

<cite>
[...]

LOL :) To Ty masz problem, ponieważ w znakomitej większości nikt
z tamtych lat nie prezentował doświadczeń w takiej formie  :)
Ba, ja w ogóle (jako kierowca) nie odczułem takich problemów.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-11-27 22:03:34
Autor: WIHEDCNF
Po co opony zimowe

Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:hepd0s$mj0$1inews.gazeta.pl...
WIHEDCNF pisze:
"Artur Maśląg"

A co to ma do rzeczy?

<cite>
[...]

Nie ma sprawy, widocznie jestem inny a wszystkim jeździło i jeździ się świetnie na letnich.

Pozdrawiam

Data: 2009-11-27 22:22:08
Autor: Artur Maśląg
Po co opony zimowe
WIHEDCNF pisze:
"Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał:
WIHEDCNF pisze:
"Artur Maśląg"

A co to ma do rzeczy?

<cite>
[...]

Nie wiem, czy jesteś inny, niemniej nikt wtedy nie jeździł na letnich,
skoro nie było zimowych. Wiesz ile ja kuligów zrobiłem Warszawą na
oponach (kurza twarz) diagonalnych?)?
Te Twoje "koszmary" to tylko wąska projekcja "rzeczywistości".

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-11-28 00:35:38
Autor: WIHEDCNF
Po co opony zimowe

Użytkownik "Artur Maśląg"

Nie wiem, czy jesteś inny, niemniej nikt wtedy nie jeździł na letnich,
skoro nie było zimowych.

Już wiem dlaczego ciężko nam się rozmawia ;-)

Data: 2009-11-28 08:42:16
Autor: Axel
Po co opony zimowe

"WIHEDCNF" <23pr@hwdp.nl> wrote in message news:hepnrf$8mc$1mx1.internetia.pl...

Nie wiem, czy jesteś inny, niemniej nikt wtedy nie jeździł na letnich,
skoro nie było zimowych.

Już wiem dlaczego ciężko nam się rozmawia ;-)

Moze dlatego, ze nie rozumiesz, ze nie bylo wtedy w PL letnich opon. D-124 (a potem D-164) to typowa opona caloroczna.

--
Axel

Data: 2009-11-28 10:21:57
Autor: WIHEDCNF
Po co opony zimowe

Użytkownik "Axel"

[...]

Świat zamknął się do PRL dla Ciebie wtedy? No patrz Pan a moje drugie auto Golf GTI kupiony w 1984r. nie miał D-164 tylko jakieś Pirelli letnie, felgi zresztą też :)

Data: 2009-11-28 10:36:17
Autor: J.F.
Po co opony zimowe
On Sat, 28 Nov 2009 10:21:57 +0100,  WIHEDCNF wrote:
Użytkownik "Axel"
[...]

W 1984 powiadasz .. a Pirelli juz wtedy robilo opony zimowe ? Na calym swiecie ludzie jezdzili na "bez typowych", podzial na letnie
i zimowe to relatywnie niedawno.

I stad moga sie brac ofiary - jak ktos 30 lat jezdzil bez wymiany
opon, to mu nie wytlumaczysz ze zimowki sa potrzebne. Przekona sie dopiero wtedy jak kupi prawdziwie letnie opony i wyladuje
w rowie. IMO powinien byc obowiazkowy jakis test na sniegu, i wynik podawany na
etykiecie opony - niech klient wie co kupuje.

J.

Data: 2009-11-27 22:29:58
Autor: szerszen
Po co opony zimowe

Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:hep8v6$6bc$1inews.gazeta.pl...

Nieprawda, sporo też zależy od świadomości (wręcz większość).

piszac preferencje, mialem na mysli caly zestaw czynnikow, rowniez swiadomosc, ocene, umiejetnosci itp :)

:) Widzisz, ja zależnie od sytuacji - kolejna zima na "letnich", albo
urlop na "zimowych" :)

no wiec dokladnie o to mi chodzi, po miescie smigam na letniakach, ale w polske w zimie bym sie na nich nie wybral

Wiesz, Twoja opowieść jest dość subiektywna i przyznam się szczerze, że
tylko potwierdza Twoje tezy wcześniej wypowiadane, które niestety
w większości chyba nie są poprawne.

oczywiscei ze jest subiektywna, a jaka ma byc
nikogo do niczego nie namawiam, wypowiadam swoje zdanie i tyle, a to ze nie sa poprawne, bo sie cos komus nie podoba, no coz, takie zycie, nie zabiegam o poklask i wianuszek poplecznikow

Data: 2009-11-28 08:54:38
Autor: Axel
Po co opony zimowe

"szerszen" <szerszen@tlen.pl> wrote in message news:hepgcj$18n$1news.task.gda.pl...

[...]

W miescie tez moze sie zdarzyc, ze zimowki beda bardzo przydatne. Ze 4 lata temu w listopadzie wybralem sie na impreze w centrum DC. O 20 zaparkowalem samochod na suchej jezdni, poszedlem do knajpy. Gdy wyszlismy stamtad o polnocy (odwozilem kumpli), opadla nam szczeka - na samochodzie (i oczywiscie dookola) lezalo dobrze ponad 10 cm sniegu. Centrum nie bylo wcale odsniezone, na Trasie Lazienkowskiej jechalo sie glebokimi koleinami w sniegu, a pierwsze plugi zobaczylem na Prymasa Tysiaclecia. Oczywiscie - moglbym zostawic samochod i pojechac taksowka...

A nawet, jak snieg nie wali tak intensywnie, to zwykle male uliczki sa odsniezane w ostatniej kolejnosci - pamietam, jak wpadlem w poslizg na takiej uliczce, jadac najwyzej 20 km/h na letnich oponach. Samochod mial dwa dni, byl luty i myslalem, ze uda mi sie doczekac z kupnem zimowek do nastepnej zimy. Skutek poslizgu byl taki, ze po pracy pojechalem kupic zimowki...

--
Axel

Data: 2009-11-28 18:34:03
Autor: DoQ
Po co opony zimowe
Axel pisze:

[...]

Widocznie nie umiesz jeździć tak dobrze jak szerszeń no i nabrałeś się na marketingowy bełkot ;-)

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2009-11-29 08:15:32
Autor: szerszen
Po co opony zimowe

Użytkownik "DoQ" <pawel.doq@gmail.com> napisał w wiadomości news:hern1h$um$4mx1.internetia.pl...

Widocznie nie umiesz jeździć tak dobrze jak szerszeń no i nabrałeś się na marketingowy bełkot ;-)

masz powazne problemy z rozumieniem tekstu pisanego

Data: 2009-11-29 10:23:13
Autor: DoQ
Po co opony zimowe
szerszen pisze:

Widocznie nie umiesz jeździć tak dobrze jak szerszeń no i nabrałeś się na marketingowy bełkot ;-)
masz powazne problemy z rozumieniem tekstu pisanego

a ty masz powazne problemy z wiedza ktore usilujesz zamaskowac sarkazmem   oraz ironia (i to tez niezbyt wysokich lotow)

Data: 2009-11-29 13:04:51
Autor: szerszen
Po co opony zimowe

Użytkownik "DoQ" <pawel.doq@gmail.com> napisał w wiadomości news:hetel7$s4a$1mx1.internetia.pl...

a ty masz powazne problemy z wiedza ktore usilujesz zamaskowac sarkazmem oraz ironia (i to tez niezbyt wysokich lotow)

o moja wiedze sie nie obawiaj

Data: 2009-11-29 08:15:15
Autor: szerszen
Po co opony zimowe

Użytkownik "Axel" <axel@op.niespamuj.pl> napisał w wiadomości news:heql0m$9bh$1inews.gazeta.pl...

W miescie tez moze sie zdarzyc, ze zimowki beda bardzo przydatne.

ale ja tego nie neguje

A nawet, jak snieg nie wali tak intensywnie, to zwykle male uliczki sa odsniezane w ostatniej kolejnosci - pamietam, jak wpadlem w poslizg na takiej uliczce, jadac najwyzej 20 km/h na letnich oponach.

rownie dobrze mozesz ta sama uliczka jechac na zimowkach, a pod cienka warstwa sniegu bedzie slizgawka i tez wpadniesz w poslizg przy 20km/h i co?

wszystko moze sie zdarzyc, nawet cegla w drewnianym kosciele

Data: 2009-11-30 18:33:32
Autor: Adampio
Po co opony zimowe
Axel pisze:
[...]

A wystarczylo tylko obnizyc nieco cisnienie w oponach :-)
Jednak ci marketingowcy wiedza za co biora pieniadze...

Po co opony zimowe