Po co opony zimowe

Data: 2009-11-27 17:37:20
Autor: Adampio
Po co opony zimowe
MSZ opony zimowe (nowe - czytaj miekkie) sluza do jezdzenia po sniegu i tylko na nim sa lepsze od innych.

Data: 2009-11-27 18:53:15
Autor: J.F.
Po co opony zimowe
Użytkownik "Adampio" <adampio@op.pl> napisał
MSZ opony zimowe (nowe - czytaj miekkie) sluza do jezdzenia po sniegu i tylko na nim sa lepsze od innych.

ale na suchym asfalcie wszystkie sa wystarczajaco dobre.

A spadnie troche sniegu .. i te letnie sie okaza niewystarczajace dobre :-)

J.

Data: 2009-11-27 18:12:38
Autor: BrunoJ
Po co opony zimowe
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):
> [...]

ale na suchym asfalcie wszystkie sa wystarczajaco dobre.

A spadnie troche sniegu .. i te letnie sie okaza niewystarczajace dobre :-)

Zapominasz jeszcze ze ostatnie "zimy" to rowniez (a moze przede wszystkim) mokry asfalt. I tutaj zimowki potrafia sie slizgac nie gorzej niz letnie na sniegu. Kiedys opisywalem jak wyjechalem do rowu, na zimowkach wlasnie, w lutym, +10 i duzo deszczu (i nieprzewidziane okolicznosci). Osobiscie zmieniam na zimowki, ale glownie dlatego ze mam kupione, wiec po co maja lezec. Od strony uzytkowej, do jezdzenia po miescie i glownych drogach to nie widze profitu. Polska polnocna (bo to troche ma znaczenie przeciez). Warto jednak pamietac ze opony to nie dwa rodzaje - zimowe i letnie, to kilkadziesiat marek ktore te opony robia lepiej czy gorzej. Nie raz widzialem ludkow ktorzy nowe auto dostali z calkiem sensownymi letnimi, a na zime kupili najtansze zimowki, i potem narzekali ze sie zle jezdzi. W zimpowkach marketingu jest duzo, ale tez i letnie czesto sa bardzo letnie i zima naprawde sobie nie radza. Trzeba odpowiednio dobrac oba komplety i tyle.

pozdrawiam
Bruno
Citroen ZX - jeszcze
Citroen C8 - wkrotce (mam nadzieje)

Data: 2009-11-28 10:49:49
Autor: J.F.
Po co opony zimowe
On Fri, 27 Nov 2009 18:12:38 +0000 (UTC),   BrunoJ wrote:
[...]

Tak ludzie mowia, adac to czesciowo potwierdza, ale ja na swoich
zimowkach na deszczu nie narzekalem.

Osobiscie zmieniam na zimowki, ale glownie dlatego ze mam kupione, wiec po co maja lezec. Od strony uzytkowej, do jezdzenia po miescie i glownych drogach to nie widze profitu.

Ja jako narciarz profit widze .. ale wk* mnie to i kupilem caloroczne.
Na razie jestem zadowolony :-)

J.

Data: 2009-11-27 22:15:26
Autor: DoQ
Po co opony zimowe
J.F. pisze:

ale na suchym asfalcie wszystkie sa wystarczajaco dobre.

Nieprawda.
Przy <~7stC ContiSportContacty3 zachowuja sie b.slabo podczas hamowania na suchym asfalcie. Dopiero zalozenie zimowek uswiadomilo mnie jaka to jest przepasc.

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-11-27 22:19:21
Autor: Artur Maśląg
Po co opony zimowe
DoQ pisze:
J.F. pisze:

[...]

Nie demonizuj - to wina opon, a nie przekonania :)

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-11-27 22:22:04
Autor: DoQ
Po co opony zimowe
Artur Maśląg pisze:

[...]

No przeciez nie twierdze inaczej. Dlatego podalem konkretny przyklad na to ze zimowki zachowuja sie lepiej od dobrej letniej opony.

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-11-27 22:35:09
Autor: szerszen
Po co opony zimowe

Użytkownik "DoQ" <pawel.doq@gmail.com> napisał w wiadomości news:hepg11$ldl$2mx1.internetia.pl...

No przeciez nie twierdze inaczej. Dlatego podalem konkretny przyklad na to ze zimowki zachowuja sie lepiej od dobrej letniej opony.

sam sobie przeczysz, skoro iales problemy przy dodatniej temperaturze na suchym asfalcie, to znaczy ze nie byla taka dobra, albo ty przecholwales i ulegles sugestii

Data: 2009-11-27 22:37:56
Autor: DoQ
Po co opony zimowe
szerszen pisze:

sam sobie przeczysz, skoro iales problemy przy dodatniej temperaturze na suchym asfalcie, to znaczy ze nie byla taka dobra, albo ty przecholwales i ulegles sugestii

Wykąpiesz sie w temp. 100stC?
Przeciez to też temperatura dodatnia.

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-11-27 22:53:28
Autor: szerszen
Po co opony zimowe

Użytkownik "DoQ" <pawel.doq@gmail.com> napisał w wiadomości news:hepguo$ldl$4mx1.internetia.pl...

Wykąpiesz sie w temp. 100stC?
Przeciez to też temperatura dodatnia.

a laznia parowa czy sauna cos ci mowi? ;)
tylko co ma piernik do wiatraka, widzisz roznice pomiedy 7 a np 15, a 7 a 100?

czyli co dobra letnia opona, ktora przy 15 jest dobra, przy 7 dramatycznie traci swoje wlasciwosci?

Data: 2009-11-27 22:58:14
Autor: DoQ
Po co opony zimowe
szerszen pisze:

a laznia parowa czy sauna cos ci mowi? ;)
tylko co ma piernik do wiatraka, widzisz roznice pomiedy 7 a np 15, a 7 a 100?
Tyle samo liter.
7 a 15 to ponad dwukrotna roznica temperatury.

czyli co dobra letnia opona, ktora przy 15 jest dobra, przy 7 dramatycznie traci swoje wlasciwosci?

Bo przy 12+ ma ponadprzecietne wlasciwosci w stosunku do przecietnej opony?

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-11-27 23:03:58
Autor: szerszen
Po co opony zimowe

Użytkownik "DoQ" <pawel.doq@gmail.com> napisał w wiadomości news:hepi4r$s4e$1mx1.internetia.pl...

7 a 15 to ponad dwukrotna roznica temperatury.

az strach pomyslec co w takim razie z ta opona stanie sie przy 30 stopniach ;) rozplynie sie?

Bo przy 12+ ma ponadprzecietne wlasciwosci w stosunku do przecietnej opony?

rozumiem, to opona jesienno wiosenna?

Data: 2009-11-27 23:09:17
Autor: DoQ
Po co opony zimowe
szerszen pisze:

7 a 15 to ponad dwukrotna roznica temperatury.
az strach pomyslec co w takim razie z ta opona stanie sie przy 30 stopniach ;) rozplynie sie?

Ale co cie tak dziwi? Nigdy nie slyszales o rozgrzewaniu opon?

Bo przy 12+ ma ponadprzecietne wlasciwosci w stosunku do przecietnej opony?
rozumiem, to opona jesienno wiosenna?

Wiosna,lato,jesien - na zime sa inne, to takie dziwne?

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-11-28 07:40:28
Autor: szerszen
Po co opony zimowe

Użytkownik "DoQ" <pawel.doq@gmail.com> napisał w wiadomości news:hepipi$70h$1mx1.internetia.pl...

Ale co cie tak dziwi? Nigdy nie slyszales o rozgrzewaniu opon?

slyszalem, dziwi mnie jedynie zakres sugerowanych przez ciebie temperatur :)

Wiosna,lato,jesien - na zime sa inne, to takie dziwne?

jak wyzej, albo to bylo zwykle badziewie, albo po prostu to byla twoja autosugestia i tyle

Data: 2009-11-28 09:00:24
Autor: Axel
Po co opony zimowe

"szerszen" <szerszen@tlen.pl> wrote in message news:heqgku$im9$1news.task.gda.pl...

[...]

To Ty sugerowales, ze przy 30 sie rozplynie. DoQ pisal, ze jak jest cieplej, opona zachowuje sie dobrze.

Moje letnie Bridgestone-y (nie pamietam, jaki to model) w temperaturach ponizej +5 stopni powoduja czeste wlaczanie sie TCS-u przy ruszaniu i zakretach.

--
Axel

Data: 2009-11-29 08:17:56
Autor: szerszen
Po co opony zimowe

Użytkownik "Axel" <axel@op.niespamuj.pl> napisał w wiadomości news:heqlbg$a5b$1inews.gazeta.pl...

To Ty sugerowales, ze przy 30 sie rozplynie. DoQ pisal, ze jak jest cieplej, opona zachowuje sie dobrze.

nie, doq sugeruje, ze opona ktora przy 15 zachowuje sie rewelacyjne, magicznie przy 7 traci swoje wlasciwosci i staje sie badziewiem, piszac ze to 2 ktorna roznica temperatur, wiec jesli ta opona tak trastycznie reaguje na zmiane temperatury, to strach pomyslec, co sie z nia stanie przy polskich upalach
ot i tyle, taki sarkazm pomieszany z ironia z mojej strony

Data: 2009-11-28 18:21:58
Autor: DoQ
Po co opony zimowe
szerszen pisze:

slyszalem, dziwi mnie jedynie zakres sugerowanych przez ciebie temperatur :)

Niby taki doswiadczony a sie dziwi...

Wiosna,lato,jesien - na zime sa inne, to takie dziwne?
jak wyzej, albo to bylo zwykle badziewie, albo po prostu to byla twoja autosugestia i tyle

...albo twoje doswiadczenie opiera sie na budżetowych oponach typu energy saver, Barum czy inny Matadorach, ktore to w kazdych warunkach sa nijakie.

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-11-30 10:03:36
Autor: Jan Strybyszewski
Po co opony zimowe
szerszen pisze:
[...]

Skad te bzdury o 7 stopniach ?  Letnia opona na suchym asfalcie JEST ZAWSZE LEPSZA od zimowej tak mowia testy KAZDE.

Data: 2009-12-05 15:58:20
Autor: Jurand
Po co opony zimowe

Użytkownik "kamil" <kamil@spam.com> napisał w wiadomości news:hf0218$ena$1inews.gazeta.pl...

"Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> wrote in message

Skad te bzdury o 7 stopniach ?  Letnia opona na suchym asfalcie JEST ZAWSZE LEPSZA od zimowej tak mowia testy KAZDE.

Zrodla?

Nie źródła, tylko "Źródło". Tygodnik Rodzin Katolickich robił takie testy, używając do tego celu Cinquecento plebana.

Jurand.

Data: 2009-11-27 23:01:16
Autor: J.F.
Po co opony zimowe
On Fri, 27 Nov 2009 22:15:26 +0100,  DoQ wrote:
J.F. pisze:
[...]

A to ty nie rozgrzewasz opon przed wyscigiem ? :-)

J.

Data: 2009-11-27 23:10:52
Autor: DoQ
Po co opony zimowe
J.F. pisze:

Przy <~7stC ContiSportContacty3 zachowuja sie b.slabo podczas hamowania na suchym asfalcie. Dopiero zalozenie zimowek uswiadomilo mnie jaka to jest przepasc.
A to ty nie rozgrzewasz opon przed wyscigiem ? :-)

Przed zabawa na zakretach dobrze je troche podgrzac, podobnie jak hamulce.

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-11-30 10:04:42
Autor: Jan Strybyszewski
Po co opony zimowe
J.F. pisze:
[...]

Letnia opona przy kazdej temperaturze jest LEPSZA od zimowki
i zadne zaklinanie rzeczywistosci nie ma uzasadnienia

J.

Data: 2009-12-05 15:59:20
Autor: Jurand
Po co opony zimowe

Uzytkownik "Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> napisal w wiadomosci news:hf01t5$deg$2inews.gazeta.pl...
J.F. pisze:
[...]

Letnia opona przy kazdej temperaturze jest lepsza od zimówki... Ciekawe...
Spróbuj sie moze wybrac na jakichs UltraHighPerformance letnich na kolo podbiegunowe ;)

Jurand.

Data: 2009-12-05 18:10:56
Autor: J.F.
Po co opony zimowe
On Sat, 5 Dec 2009 15:59:20 +0100,  Jurand wrote:
[...]

Ale zapewnisz suchy asfalt ? J.

Data: 2009-12-10 13:36:46
Autor: lleksem
Po co opony zimowe

Letnia opona przy kazdej temperaturze jest lepsza od zimówki... Ciekawe...
Spróbuj sie moze wybrac na jakichs UltraHighPerformance letnich na kolo podbiegunowe ;)

Jurand.
na suchym jest....

tylko w ujemnych temperaturach zazwyczaj nie ma nic suchego....

t.

Data: 2009-12-10 15:52:15
Autor: J.F.
Po co opony zimowe
Użytkownik <lleksem@lleksem.com.pl> napisał w wiadomości news:4b20f947.43471975news.gazeta.pl...
[...]

oprocz .. drogi :-)

Tyle tylko ze moze byc drobna warstewka lodu, szronu, szadzi, i to czasem moze sfalszowac wyniki.

J.

Po co opony zimowe