Po co opony zimowe

Data: 2009-11-27 18:43:37
Autor: Piter
Po co opony zimowe
Podobno wciskaja nam kit
1)ze jest globalne ocieplenie
2)ze jest/nie ma kryzysu
itd
i takie różne teorie spiskowe

I tak pojade wymienić ale tak sie zastanawiam.

Pare razy w TV oglądałem jak na białym śniegu gość najpierw normalnymi
a póżniej zimówkami robił ósemki.
I oczywiście na zimówka szło mu jak nie 1000 to 100 razy lepiej ale:

  1) Gdy w Krakowie pada śnieg i na ulicach jest biało to czas jazdy
wydłuża sie z 15 minut do godziny, dwóch.
Pamietam jak kiedyś jechałem 2 godziny z rynku do dawnego Geanta gdy
padał śnieg (normalnie kilkanaście minut) wiec wtedy predkości rzadko
przekraczają 30 km/h
  2) Kiedyś byłem w zimie na delegacji w W-wie jak prezydentem był
Kaczyński
Taksówkarz mi opowiadał że akurat kilka dni wcześniej Kaczyński
zdymisionował szefa odpowiedzialnego za utrzymanie dróg bo była taka
szklanka na ulicach że było kilkadziesiat/set stłuczek- opony to nie
łyżwy i nawet zimowe na lodzie beda zachowywać sie jak letnie.
  3)Zwykle o ile pamieć mnie nie myli to w zimie drogi są odśnieżone w
Krakowie i utrzymane w jako takim stanie chyba że zima jak zawsze
zaskoczy drogowców.

Mam żone niedługo dziecko i opony zimowe a nie mam AC wiec i tak
pojade wymienic opony ale
Czy to ma sens?
Samochód to nie ratrak :)))

ja bym chciał dodać jeszcze że amerykanie nie wiedzą co to zimówki, no ale oni zakrętów nie mają :)

Po co opony zimowe