Po co opony zimowe

Data: 2009-11-27 18:51:07
Autor: J.F.
Po co opony zimowe
Użytkownik "tall_30" <suryga@gmail.com> napisał w
 1) Gdy w Krakowie pada śnieg i na ulicach jest biało to czas jazdy
wydłuża sie z 15 minut do godziny, dwóch.
Pamietam jak kiedyś jechałem 2 godziny z rynku do dawnego Geanta gdy
padał śnieg (normalnie kilkanaście minut) wiec wtedy predkości rzadko
przekraczają 30 km/h

Co zadaje klam twierdzeniom ze najwieksza przepustowosc drogi jest przy ~40km/h :-)

Tylko co to ma do opon ? No moze tyle ze niektorzy ich nie maja ruch tamuja :-)

2)Taksówkarz mi opowiadał że akurat kilka dni wcześniej Kaczyński
zdymisionował szefa odpowiedzialnego za utrzymanie dróg bo była taka
szklanka na ulicach że było kilkadziesiat/set stłuczek- opony to nie
łyżwy i nawet zimowe na lodzie beda zachowywać sie jak letnie.

W nocy, w dzien ?   Pozostale setki  tys dojechalo bez stluczki :-)

Mam żone niedługo dziecko i opony zimowe a nie mam AC wiec i tak
pojade wymienic opony ale Czy to ma sens?
Samochód to nie ratrak :)))

No coz, jak sie mieszka w Warszawie czy Poznaniu, to moze i nie ma sensu wymieniac opon.
Uprzedzam tylko ze niektore letnie sa naprawde letnie - jesli nie ruszysz z parkingu to pol biedy, pojedziesz autobusem. Gorzej jesli sie nie dasz rady zatrzymac. Ale wystarcza bardziej uniwersalne .. tylko ktore to sa.

Ale jak sie mieszkasz w miescie gdzie gorek nie da sie uniknac .. no to zimowki lub dobre wielosezonowe beda coraz czesciej potrzebne.
A jak jeszcze musisz/lubisz wyskoczyc poza miasto, czy na narty, albo na Sylwestra do Zakopanego .. oj, lancuchy i lopata :-)

J.

Po co opony zimowe