Po co opony zimowe

Data: 2009-11-27 19:11:06
Autor: Ludvigus
Po co opony zimowe
Some day 2009-11-27 17:08, some human being called *tall_30* claimed...

/ciach/
Mam żone niedługo dziecko i opony zimowe a nie mam AC wiec i tak
pojade wymienic opony ale
Czy to ma sens?
Samochód to nie ratrak :)))

Moje spostrzeżenia, krótko: jeśli Cię stać, to pomimo, że jeździsz zimą głównie po mieście, warto założyć zimówki. Natomiast jeśli nie masz akurat budżetu, to i na letnich (całorocznych) można śmiało jeździć, bo to umiejętności kierowcy są najważniejsze, a nie twardsza, czy miększa mieszanka gumy.

ps. AC w praktyce ma sens dopiero przy minimum kilkunastotysięcznej wartości samochodu, więc jego wykupywanie "zależy".

Pozdrawiam,

--
|____ UDVIGUS greetz you!   me_gg: 783307   me_mail: ludvigus AT op DOT pl

Data: 2009-11-27 20:43:57
Autor: Marcin
Po co opony zimowe
Moje spostrzeżenia, krótko: jeśli Cię stać, to pomimo, że jeździsz zimą głównie po mieście, warto założyć zimówki.

Ale dla niego warto czy warto czy dla producentów ogumienia, jego sprzedawców i ogólnie pojętego rozwoju gospodarki?? Ja stawiam na to drugie.

Data: 2009-11-27 21:04:35
Autor: WIHEDCNF
Po co opony zimowe

Użytkownik "Marcin"

Ale dla niego warto czy warto czy dla producentów ogumienia, jego sprzedawców i ogólnie pojętego rozwoju gospodarki?? Ja stawiam na to drugie.

Zakładając, że jeden komplet opon wystarcza na dwa lata, to dwa komplety na ile wystarczą?

Data: 2009-11-29 15:40:56
Autor: Adampio
Po co opony zimowe
WIHEDCNF pisze:
Zakładając, że jeden komplet opon wystarcza na dwa lata, to dwa komplety na ile wystarczą?

Jak ja lubie taka argumentacje ;-))
Jak zmieniasz co 2 lata oponki to jezdzisz stale na nowych (czytaj: elastycznych), a jak co cztery to dluzej jezdzisz na starych (czytaj: mniej elastycznych) oponach.

Data: 2009-11-27 22:46:33
Autor: Ludvigus
Po co opony zimowe
Some day 2009-11-27 20:43, some human being called *Marcin* claimed...
[...]

Warto dla własnego bezpieczeństwa. Przy niższych temperaturach miększa guma ma lepszą przyczepność. Wszystko.

Pozdr.,

Data: 2009-11-27 22:55:50
Autor: szerszen
Po co opony zimowe

Użytkownik "Ludvigus" <email@w.sygnaturce> napisał w wiadomości news:hephbp$7rb$1inews.gazeta.pl...

Warto dla własnego bezpieczeństwa. Przy niższych temperaturach miększa guma ma lepszą przyczepność. Wszystko.

opona to nie tylko guma, to rowniez bierznik, a zimy w naszym klimaci ostatnimi czasy skladaja sie glownie z wody, czasem blota posniegowego, zadko ze sniegu, oczywiscie generalizuje i pisze o miastach i glownych drogach, w przypadku opon, tak proste analogie prowadza do blednych wnioskow

Po co opony zimowe