Po co opony zimowe

Data: 2009-11-30 01:59:42
Autor: jacek2v
Po co opony zimowe
On 27 Lis, 17:08, tall_30 <sur...@gmail.com> wrote:
Podobno wciskaja nam kit
1)ze jest globalne ocieplenie

Moim zdaniem wciskają :)

2)ze jest/nie ma kryzysu

HGW :)

I tak pojade wymienić ale tak sie zastanawiam.

Moim zdaniem dobrze zrobisz.

Mam żone niedługo dziecko i opony zimowe a nie mam AC wiec i tak
pojade wymienic opony ale
Czy to ma sens?
No właśnie czy żona i dziecko ma sens :) - żart :)

Samochód to nie ratrak :)))

Ale czy ratrak to samochód? :)

Moje doświadczenia z oponami:
1. Nie raz wyciągałem "oszczędzaczy" na letnich ze śniegu (niezbyt
głębokiego) - kiedy ja na zimówkach swoim Tico (hehehe) przejeżdżałem
bez problemu .
2. Nie raz widziałem tańczących na śniegu (tak ze 2-3cm) na letnich -
może powodem były zbyt niskie umiejętności, ale przypadek, że na
letnich :)
3. Sam kiedyś jeździłem na letnich - bo nie miałem kasy na zimówki - i
więcej tego nie będę robił :), bo to cholernie stresujące. Nawet
głupie błoto pośniegowe staje się problemem.
4. Moim zdaniem raz/dwa razy na rok opony trzeba obejrzeć, zdjąć z
felgi i przesmarować - dlatego druga para felg jest zbyteczna.
5. Jeśli chodzi o zachowanie zimówki podczas deszczu to i tak zwalniam
jak jest dużo wody na drodze :)
6. Przy niskich temperaturach od kilku stopni w dół - odczuwalna jest
gorsza przyczepność letnich opon, zwłaszcza przy ruszaniu (2WD) i
hamowaniu - ja to czuję :) i nie zamierzam oszczędzać na
bezpieczeństwie. Nawet jeśli opony zimowe przydadzą się raz na 5 lat,
to warto.

Pzdr.
Jacek

Po co opony zimowe