Po co siÄ™ zmienia marki?

Data: 2010-03-08 10:35:13
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Po co siÄ™ zmienia marki?
Witam,

właśnie widzę w TV reklamę, że znana od 100 lat marka Calgon teraz
będzie się nazywała Finish. Rozumiem, że to oznacza finisz ich możliwości :D

Ale siÄ™ zastanawiam jaki jest tego powĂłd. Przecie taka zmiana marki
kosztuje, a i tak sporo klientów odpadnie. Np. ja kiedyś kupowałem
nośniki Basf, a jak się przemarkowały, to przeszedłem na Verbatim, bo
lubiÄ™ stare i sprawdzone marki.

Czy jest jakiĹ› prawny powĂłd albo prawny zysk takich ruchĂłw?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-03-08 01:50:01
Autor: BK
Po co się zmienia marki?
On 8 Mar, 10:35, Przemysław Adam ¦miejek <niec...@spamu.pl> wrote:
Witam,

wła¶nie widzę w TV reklamę, że znana od 100 lat marka Calgon teraz
będzie się nazywała Finish. Rozumiem, że to oznacza finisz ich możliwo¶ci :D

Ale się zastanawiam jaki jest tego powód. Przecie taka zmiana marki
kosztuje, a i tak sporo klientów odpadnie. Np. ja kiedy¶ kupowałem
no¶niki Basf, a jak się przemarkowały, to przeszedłem na Verbatim, bo
lubię stare i sprawdzone marki.

Czy jest jaki¶ prawny powód albo prawny zysk takich ruchów?

--
Przemysław Adam ¦miejek

Najczesciej takie zmianyt wynikaja ze zmian wlascicielskich lub checi
ujednolicenia marki na skale swiatowa.

W przypadku "calgon" chodzi o to, ze wiele firm ma do niego prawa:
he brands have their origin in Calgon, Inc. of Pittsburgh,
Pennsylvania, which first put Calgon water softener on the market in
1933.[1]  It was acquired by Merck in 1968 and later broken up and
sold off. Calgon was broken into:

    * Calgon bath and beauty products are provided by Ilex Consumer
Products Group ([1]).
    * Calgon water softener, sold to Reckitt Benckiser. Calgonit is
the brand name of Reckitt Benckiser's dishwasher detergent sold in
Continental Europe.
    * Calgon bath and beauty products, sold to Coty, Inc., and then
acquired by Ascendia Brands on 9 February 2007
    * Calgon Carbon Corporation, acquired by its management in a
leveraged buyout in 1985 and taken public in 1987
    * Calgon Water Management, sold to English China Clays in June
1993 for $307.5 million
    * Calgon Vestal Laboratories, sold to Bristol-Myers Squibb in
November 1994 for $261.5 million[2] and then to the Steris Corporation
in 1996

Data: 2010-03-08 10:54:42
Autor: Piotr [trzykoty]
Po co siÄ™ zmienia marki?
Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> napisał
Czy jest jakiĹ› prawny powĂłd albo prawny zysk takich ruchĂłw?

MarkÄ™ moĹĽna zmieniać ze wzglÄ™du np. na potencjalne naruszenia czyichĹ› praw, ujednolicenie marek na wielu terytoriach, zapobieganie kanibalizmowi wzajemnemu marek jednego przedsiÄ™biorstwa etc. Najczęściej jednak powĂłd nie jest prawny, a marketingowy.  Marka jak i produkt ma swĂłj cykl ĹĽycia, w pewnym momencie promocja nowej marki moĹĽe być zyskowniejsza niĹĽ eksploatacja starej.

Data: 2010-03-08 12:08:02
Autor: Herald
Po co siÄ™ zmienia marki?
Dnia Mon, 08 Mar 2010 10:35:13 +0100, Przemysław Adam ¦miejek napisał(a):

Ale się zastanawiam jaki jest tego powód. Przecie taka zmiana marki
kosztuje, a i tak sporo klientów odpadnie.

Może menedżerowie "nabroili" i się teraz Ľle kojarzy dana marka? ;)
Wiesz co¶ a`la kreatywna księgowo¶ć etc ;)

BTW - czy nasz stary poczciwy "TP" był brzydki? jednak zmieniono na
pomarańczowe ¶cierwo i odprowadzaj± do francji 0,5% obrotu, za korzystanie
z trademarku :/

Data: 2010-03-08 12:32:49
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
Po co się zmienia marki?

W dniu 2010-03-08 12:08, Herald pisze:
BTW - czy nasz stary poczciwy "TP" był brzydki? jednak zmieniono na
pomarańczowe ¶cierwo i odprowadzaj± do francji 0,5% obrotu, za korzystanie
z trademarku :/

no ale tu jest sprawa jasna. Jedna duża firma kupiła małego wypierdka i
chce go wł±czyć w swoje struktury, a do tego wła¶nie wyprowadzić
maksimum kasy z poddańczego narodu, który wyprzedał za bezcen albo
rozkradł cały maj±tek narodowy tylko dlatego, że kojarzył z PRL.

--
Przemysław Adam ¦miejek

Data: 2010-03-08 12:35:50
Autor: Arek
Po co się zmienia marki?
Przemysław Adam ¦miejek pisze:
[..]
narodu, który wyprzedał za bezcen albo  rozkradł cały maj±tek
> narodowy tylko dlatego, że kojarzył z PRL.

"Hm... A tego się nie da leczyć?"

Arek

--
www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2010-03-08 12:39:57
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
Po co się zmienia marki?
W dniu 2010-03-08 12:35, Arek pisze:
Przemysław Adam ¦miejek pisze:
[..]
narodu, który wyprzedał za bezcen albo  rozkradł cały maj±tek narodowy tylko dlatego, że kojarzył z PRL.
"Hm... A tego się nie da leczyć?"

A co, nieprawda? Kto rozwalił PGRy, Tepsę i inne wielkie maj±tki i
przedsiębiorstwa?

--
Przemysław Adam ¦miejek

Data: 2010-03-08 13:08:50
Autor: Przemysław Bernat
Po co się zmienia marki?
Dnia Mon, 08 Mar 2010 12:39:57 +0100, Przemysław Adam ¦miejek napisał(a):

A co, nieprawda? Kto rozwalił PGRy, Tepsę i inne wielkie maj±tki i
przedsiębiorstwa?

LOL Działały ¶wietnie, taka gospodarka wspaniała: szynka tylko na ¶więta, a na
telefon po dwana¶cie lat trzeba było czekać. Tak bardzo za tym tęsknisz? --
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2010-03-08 13:54:52
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
Po co się zmienia marki?
W dniu 2010-03-08 13:08, Przemysław Bernat pisze:
> [...]
telefon po dwana¶cie lat trzeba było czekać. Tak bardzo za tym tęsknisz?

Nie zrozumiałe¶. Chodzi o to, że skoro pochodziły z PRL to trzeba je
było rozdupczyć. O ile wiem, to w czechach PGRy s± do dzisiaj i
sprawdzaj± się w gospodarce rynkowej. Podobnie w Polsce Tepsa. Działa?
Działa. Więc po co było j± za bezcen sprzedawać Francji?

Generalnie w latach 90 zrównano z ziemi± albo zrobiono ruiny z wielu
zakładów, które można było spokojnie w nowym systemie mieć działaj±ce.
Masa maj±tku została rozkradziona dosłownie albo przez działania niby
prawne. To wszystko mogło działać i służyć nowej gospodarce.

Balcerowicz z kumplami rozwalił kraj i zmusił do budowy od zera. A to
się nie udało i teraz nie ma już własno¶ci polskiej. Większo¶ć to
własno¶ć zagraniczna i wypływ gotówki, jak wspomniana tepsa.

--
Przemysław Adam ¦miejek

Data: 2010-03-08 13:00:15
Autor: Olgierd
Po co się zmienia marki?
Dnia Mon, 08 Mar 2010 13:54:52 +0100, Przemysław Adam ¦miejek napisał(a):

Nie zrozumiałe¶. Chodzi o to, że skoro pochodziły z PRL to trzeba je
było rozdupczyć. O ile wiem, to w czechach PGRy s± do dzisiaj i
sprawdzaj± się w gospodarce rynkowej.

Nieprawda, proces prywatyzacji kołchozów w Czeskiej Republice zakończył się -- szybciej nawet, niż u nas ;-)

Podobnie w Polsce Tepsa. Działa?
Działa. Więc po co było j± za bezcen sprzedawać Francji?

A kasa na inwestycje? Mały fiat 126p też "działał".
Generalnie w latach 90 zrównano z ziemi± albo zrobiono ruiny z wielu
zakładów, które można było spokojnie w nowym systemie mieć działaj±ce.

Jasne.

Balcerowicz z kumplami rozwalił kraj i zmusił do budowy od zera. A to
się nie udało i teraz nie ma już własno¶ci polskiej.

Boże drogi, takie gadanie w 2000 r. mogło jeszcze przej¶ć. Ale w 2010 roku???

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
[reklama] dobry fotograf w mie¶cie Wrocław ==> http://foto-krzyki.pl

Data: 2010-03-08 14:09:32
Autor: Jacek_P
Po co siÄ™ zmienia marki?
Olgierd napisal:
Nieprawda, proces prywatyzacji kołchozów w Czeskiej Republice zakończył się -- szybciej nawet, niż u nas ;-)

I to byla kluczowa roznica: prywatyzacja a nie niszczaca likwidacja.

> Balcerowicz z kumplami rozwalił kraj i zmusił do budowy od zera. A to
> się nie udało i teraz nie ma już własności polskiej. Boże drogi, takie gadanie w 2000 r. mogło jeszcze przejść. Ale w 2010 roku???

Ehm, jaka jest struktura wlasnosciowa przedsiebiorstw operujacych
w Polsce? Szczegolnie tych monopoli naturalnych? No?

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-03-08 14:32:04
Autor: Olgierd
Po co się zmienia marki?
Dnia Mon, 08 Mar 2010 14:09:32 +0000, Jacek_P napisał(a):

Nieprawda, proces prywatyzacji kołchozów w Czeskiej Republice zakończył
się -- szybciej nawet, niż u nas ;-)

I to byla kluczowa roznica: prywatyzacja a nie niszczaca likwidacja.

Rozumiem, że jako wła¶ciciel (przed 1989 r.) takiego kołchozu nadal chętnie by¶ do niego dopłacał -- także przez kolejne 20 lat?

Wyczuwam podchwytliwo¶ć w pytaniu.

Data: 2010-03-08 20:34:47
Autor: Jacek_P
Po co siÄ™ zmienia marki?
Olgierd napisal:
Rozumiem, że jako właściciel (przed 1989 r.) takiego kołchozu nadal chętnie byś do niego dopłacał -- także przez kolejne 20 lat?

I tak byloby to tansze niz zasilki dla konsumentow wina Arizona.
Plus spore ograniczenie przestepczosci i demoralizacji na tamtym obszarze.

> Ehm, jaka jest struktura wlasnosciowa przedsiebiorstw operujacych w
> Polsce? Szczegolnie tych monopoli naturalnych? No?
Wyczuwam podchwytliwość w pytaniu.

Dobrze wyczuwasz ;)

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-03-08 14:26:54
Autor: Herald
Po co się zmienia marki?
Dnia Mon, 8 Mar 2010 13:00:15 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

Podobnie w Polsce Tepsa. Działa?
Działa. Więc po co było j± za bezcen sprzedawać Francji?

A kasa na inwestycje?

Co takiego zainwestował frncuz?
Wciskał stare technologicznie modemy do neostrady?
A co zainwestował vattenfall? Nie mówimy tutaj o kasie za sprzedaż, tylko o
INWESTYCJI o której wspominasz. Przecież te inwestycje jako odbiorcy sami
opłacamy - z każdej kWH jest czę¶ć na inwestycje i rozwój sieci.
I wła¶nie podczas lekkiej zimy dało się dostrzec te inwestycje - padło na
enion teraz. Przez parę tygodni ludzie byli pozbawieni dostaw energii
elektrycznej. W ubiegłym roku znowu w okresie letnim padło na pomorski ZE
:)
N amiejscu tych ludzi pozbwaionych dostaw energii, pocz±wszy od TRZECIEJ
doby wynaj±łbym agregat pr±dotwórczy i podpisał umowę z jak±¶ stacj± paliw
na dostawę paliwa :))) - po przywróceniu dostawy energii - rachuneczki od
razu do enionu :)))))
Zapamiętaj sobie, bez wody można żyć, wodę dostarczysz beczkowozem, kupisz
w butelkach. Energii elektrycznej - za chuja. Tylko kabelkami prze¶lesz :)

A co jest z t± jak±¶ ciepłowni± w warszawie, któr± chciał (chce?) kupić
vattenfall? Paru radnych aż się ¶lini by ja opchn±ć szwedom. Jakiemu celowi
to ma służyć?
Ano proste.
Kilkana¶cie lat temu to był deficytowy zakład, zaci±gał kredyty, rozwijał
infrastrukturę. Od kilku lat jest w PEŁNI dochodowym zakładem, pospłacał
kredyty, przynosi zyski. i TERAZ JAKI¦ PALANT chce to sprzedać????
No niech kto¶ powie ze to normalne.
hehehe :)))

Data: 2010-03-08 14:33:27
Autor: Olgierd
Po co się zmienia marki?
Dnia Mon, 08 Mar 2010 14:26:54 +0100, Herald napisał(a):

A co jest z t± jak±¶ ciepłowni± w warszawie, któr± chciał (chce?) kupić
vattenfall? Paru radnych aż się ¶lini by ja opchn±ć szwedom. Jakiemu
celowi to ma służyć?

Moja odpowiedĽ jest krótka: KGHM. --

Data: 2010-03-08 23:28:40
Autor: Zygmunt
Po co się zmienia marki?
[...]

Wszyscy się pewnie domy¶laj±, że zapewne zawsze komu¶ chodzi o otrzymanie osobistej sporej "premi"
gotówkowej  za podpisanie umowy sprzedaży czegokolwiek co jest państwowe i dochodowe.
W ten sposób znikaj± fajne firmy a pozostaj± jedsynie "¶mieci".

Pomarańcza za pozwolenie TPsa na używanie swojego znaku skosiła pewnie miliardy zł  i dalej doi - to taka
forma "legalnego" nieopodatkowanego wyprowadzania zysku z Polski, wcze¶niej to samo zrobili z komórkami.
France kiedy mu rz±d RP z Kulczykiem sprzedawali TPsa był bankrutem i potrzebował pilnie dochodowej firmy
na podtrzymanie swojej egzystencji  - nie był żadnym inwestrem bo nie miał kasy.

Data: 2010-03-09 11:23:12
Autor: niusy.pl
Po co się zmienia marki?

Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem>

[...]

No wiesz, kiedy zaprzestawano jego produkcji kosztował koło 10 tysięcy gdy seicento 20. To ja nie wiem czy nie lepiej mieć nowego malucha czy 10-letniego trupa nie-malucha.

Data: 2010-03-08 14:04:23
Autor: spp
Po co się zmienia marki?
W dniu 2010-03-08 13:54, Przemysław Adam ¦miejek pisze:

Podobnie w Polsce Tepsa. Działa?
Działa. Więc po co było j± za bezcen sprzedawać Francji?

PKP działa? Działa - po co cokolwiek zmieniać?

Rozpirzenie PGR-ów i większo¶ci dużych państwowych firm to było najlepsze posunięcie. :)

--
spp

Data: 2010-03-08 14:07:40
Autor: Jacek_P
Po co siÄ™ zmienia marki?
spp napisal:
Rozpirzenie PGR-Ăłw

Ehm, mam zdanie odrebne. Koszt owczesnych dotacji do PGR byl nizszy
niz koszt zasilkow dla bezrobotnych plus skumulowane straty wynikajace
z dewastacji majatku ruchomego i nieruchomosci. Jezeli doliczy sie
do tego, ze wiekszosc arealu PGR zostala rozdana pomiedzy rozmaite
zakony, diecezje koscielne oraz kumpli politycznych (vide groszowe
zakupy na Pomorzu Zachodnim Piskorskiego i jemu podobnych) to
straty sa BARDZO DUZE. I tylko w imie ortodoksji ekonomicznej
Od ktorej sam Friedman sie odzegnal, niestety dopiero na lozu
smierci. Dla nas, doswiadczonych Sachsem, nieco za pozno.

większości dużych państwowych firm to było najlepsze posunięcie. :)

Kolejny IMHO blad. Argumentacja jw. Mozna sie tak spierac w nieskonczonosc,
bo mleko sie rozlalo i alternatywnej, porownawczej historii juz sie
nie dozna. Niemniej poziom dewastacji majatku panstwowego przez
ostatnie dwadziescia lat byl KOLOSALNY. I akurat rabunek dokonywany
przez zalogi byl niewielkim ulamkiem w porownaniu z rabunkiem
dokonywanym przez stara i nowa nomenklature partyjna.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-03-08 14:30:08
Autor: Herald
Po co się zmienia marki?
Dnia Mon, 08 Mar 2010 14:04:23 +0100, spp napisał(a):

PKP działa? Działa - po co cokolwiek zmieniać?

A jak ci się wydaje - po co od wielu lat było "rozdrabnianie" PKP i jego
finansowe niszczenie?
Poczytaj troszkę np. o sprawach który jeden z wysokich rang± inspektorów w
"pkp", zgłaszał prokuratorom, szefom itd. Facet sobie "podarował" ta
robotę, bo nie mógł nic zrobić. Z kilkuset sprawach, chyba tylko jedna
zakończyła się wniesieniem oskarżenia. facet publikował pełn± dokumentację
w tych sprawach, którym ucinano łby.
Ale .... jak to mówiłem - DB wkrótce wjedzie na polskie tory ;)

Data: 2010-03-08 14:34:50
Autor: spp
Po co się zmienia marki?
W dniu 2010-03-08 14:30, Herald pisze:

Ale .... jak to mówiłem - DB wkrótce wjedzie na polskie tory ;)

I dobrze. Nareszcie zacznę podróżować jak człowiek.

--
spp

Data: 2010-03-08 14:40:05
Autor: Herald
Po co się zmienia marki?
Dnia Mon, 08 Mar 2010 14:34:50 +0100, spp napisał(a):

I dobrze. Nareszcie zacznę podróżować jak człowiek.

i przechodził przez zasrane dworce, które lada chwila run± :)

Data: 2010-03-08 14:58:34
Autor: Tomasz Chmielewski
Po co się zmienia marki?
On 08.03.2010 14:40, Herald wrote:
Dnia Mon, 08 Mar 2010 14:34:50 +0100, spp napisał(a):

I dobrze. Nareszcie zacznę podróżować jak człowiek.

i przechodził przez zasrane dworce, które lada chwila run± :)

Zasrane... Ale nasze!

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2010-03-08 13:17:04
Autor: Arek
Po co się zmienia marki?
Przemysław Adam ¦miejek pisze:
A co, nieprawda? Kto rozwalił PGRy, Tepsę i inne wielkie maj±tki i
przedsiębiorstwa?

Naród, Oni, Władza?
Kogo to obchodzi po tylu latach?

Arek

--
www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2010-03-08 13:55:31
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
Po co się zmienia marki?

W dniu 2010-03-08 13:17, Arek pisze:
Przemysław Adam ¦miejek pisze:
A co, nieprawda? Kto rozwalił PGRy, Tepsę i inne wielkie maj±tki i
przedsiębiorstwa?

Naród, Oni, Władza?
Kogo to obchodzi po tylu latach?

No to się w końcu zgadzasz czy nie zgadzasz?

--
Przemysław Adam ¦miejek

Data: 2010-03-08 14:40:17
Autor: Arek
Po co się zmienia marki?
Przemysław Adam ¦miejek pisze:
No to się w końcu zgadzasz czy nie zgadzasz?

Zbyt skomplikowany temat, żeby ogólnie się zgodzić lub nie.
Mi chodziło tylko o to kogo to teraz jeszcze obchodzi!?

Arek

--
www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2010-03-08 20:21:48
Autor: to
Po co się zmienia marki?
Przemysław Adam Śmiejek wrote:

A co, nieprawda? Kto rozwalił PGRy, Tepsę i inne wielkie majątki i
przedsiębiorstwa?

To były w znakomitej większości majątki wirtualne.

--
cokolwiek

Data: 2010-03-08 22:02:07
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Po co siÄ™ zmienia marki?

W dniu 2010-03-08 21:21, to pisze:
Przemysław Adam Śmiejek wrote:

A co, nieprawda? Kto rozwalił PGRy, Tepsę i inne wielkie majątki i
przedsiębiorstwa?

To były w znakomitej większości majątki wirtualne.

Taaa.... I dlatego do dzisiaj wirtualne kable idÄ… w wirtualnych
studzienkach wirtualnej tepsy i do dzisiaj konkurencja sobie z nimi nie
umie poradzić.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-03-09 11:20:57
Autor: to
Po co się zmienia marki?

Data: 2010-03-09 15:44:07
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Po co siÄ™ zmienia marki?

Data: 2010-03-09 10:11:11
Autor: olo
Po co się zmienia marki?

Data: 2010-03-08 12:39:28
Autor: Maddy
Po co siÄ™ zmienia marki?
W dniu 08-03-2010 12:08, Herald pisze:
Dnia Mon, 08 Mar 2010 10:35:13 +0100, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

Ale siÄ™ zastanawiam jaki jest tego powĂłd. Przecie taka zmiana marki
kosztuje, a i tak sporo klientĂłw odpadnie.

MoĹĽe menedĹĽerowie "nabroili" i siÄ™ teraz Ĺşle kojarzy dana marka? ;)
Wiesz coś a`la kreatywna księgowość etc ;)

BTW - czy nasz stary poczciwy "TP" był brzydki? jednak zmieniono na
pomarańczowe ścierwo i odprowadzają do francji 0,5% obrotu, za korzystanie
z trademarku :/

Mnie najbardziej ta pomarańcza wkurza.
Taka była ładna Idea, łatwa w użyciu w reklamie, zrozumiała.
To nie, będzie jak "na zachodzie".
A że nikt nie wie jak to właściwie wymawiać? Że kupę kasy kosztowała ta zmiana dobrze rozpoznawanego znaku na kompletnie nieznany?

A tam, ważne, że nowy właściciel może ssać kasę.

Swoją drogą co to za prywatyzacja, kiedy się sprzedaj udziały polskiego skarbu państwa innej spółce państwowej. Tyle że zagranicznej.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-03-08 12:43:13
Autor: Olgierd
Po co się zmienia marki?
Dnia Mon, 08 Mar 2010 12:39:28 +0100, Maddy napisał(a):

Swoj± drog± co to za prywatyzacja, kiedy się sprzedaj udziały polskiego
skarbu państwa innej spółce państwowej. Tyle że zagranicznej.

Teraz to już spółka giełdowa, rz±d paryski ma 1/4 akcyj.

Data: 2010-03-08 12:57:18
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Po co siÄ™ zmienia marki?
W dniu 2010-03-08 12:39, Maddy pisze:
Mnie najbardziej ta pomarańcza wkurza.
Taka była ładna Idea, łatwa w użyciu w reklamie, zrozumiała.

I znana z braku zasięgu. Nawet w filmie o Asteriksie z tego szydzili.

A że nikt nie wie jak to właściwie wymawiać?

No albo OranĹĽe z akcentem na e albo Orange z akcentem na n

że kupę kasy kosztowała ta
zmiana dobrze rozpoznawanego znaku na kompletnie nieznany?

No akurat chyba nie ma nikogo, kto nie został zaatakowany ich
wszechobecnością, więc o znajomość to bym się nie bał.

A tam, ważne, że nowy właściciel może ssać kasę.

No takie jest założenie biznesu :D
Gupie to było to, że w obrzydzeniu do PRL rozdupczono całość i sprzedano
za bezcen dla wypływu kasy.

Swoją drogą co to za prywatyzacja, kiedy się sprzedaj udziały polskiego
skarbu państwa innej spółce państwowej. Tyle że zagranicznej.

Ano właśnie.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-03-08 12:44:03
Autor: Olgierd
Po co się zmienia marki?
Dnia Mon, 08 Mar 2010 12:57:18 +0100, Przemysław Adam ¦miejek napisał(a):

A że nikt nie wie jak to wła¶ciwie wymawiać?
 No albo Oranże z akcentem na e albo Orange z akcentem na n

Ja to mówię Or±ż. Z naciskiem na "orżn±ć" ;-)

Data: 2010-03-08 13:04:18
Autor: Herald
Po co siÄ™ zmienia marki?
[...]

A że nikt nie wie jak to wła¶ciwie wymawiać? Że kupę kasy kosztowała ta zmiana dobrze rozpoznawanego znaku na kompletnie nieznany?

A tam, ważne, że nowy wła¶ciciel może ssać kasę.

A toszkę wcze¶niej - poszła odpowiednia dawka na inne rachunki ;)

Swoj± drog± co to za prywatyzacja, kiedy się sprzedaj udziały polskiego skarbu państwa innej spółce państwowej. Tyle że zagranicznej.

Dlatego "prywatyzacja" sektora energetycznego - jest kpin± i wciskaniem
kitu społeczeństwu. Vattenfall to szwedzka spółka skarbu państwa :))
I kasa z naszej kieszeni zamiast być tutaj inwestowana i "wydawana" wędruje
do społeczeństwa szwedzkiego.

Data: 2010-03-08 13:40:20
Autor: Maddy
Po co siÄ™ zmienia marki?
W dniu 08-03-2010 13:04, Herald pisze:
Dnia Mon, 08 Mar 2010 12:39:28 +0100, Maddy napisał(a):

Swoją drogą co to za prywatyzacja, kiedy się sprzedaj udziały polskiego
skarbu państwa innej spółce państwowej. Tyle że zagranicznej.

Dlatego "prywatyzacja" sektora energetycznego - jest kpinÄ… i wciskaniem
kitu społeczeństwu. Vattenfall to szwedzka spółka skarbu państwa :))
I kasa z naszej kieszeni zamiast być tutaj inwestowana i "wydawana" wędruje
do społeczeństwa szwedzkiego.

Spójrzmy na to obiektywnie - to jest tylko i wyłącznie nasza własna wina.
To jest kwestai fatalnego zarządzania przez Skarb Państwa ale i fatalnych regulacji i praktyki.
Ale jak może być dobrze, skoro posady w państwowych spółkach to wyborcze łupy a zarząd ma pewność zatrudnienia do najbliższej rekonstrukcji rządu, a może tylko do najbliższej scysji z jednym z trzech tuzinów związków zawodowych?

Z jakiegos powodu rząd Szwecji czy Francji potrafi zadbać, żeby państwowa firma była rynkowa i konkurencyjna i żeby jej nie dobijały związki zawodowe czy nieudolne zarządy z politycznego nadania.

I potem państwowa firm szwedzka wykupuje państwową firmę polską i ze słaniającego się na glinianych nogach kolosa robi sprawne przedsiębiorstwo.

My też tak umiemy! W prywatnych spółkach.
Jak coś państwowe to od razu musi być zarządzane przez idiotów.
Biernych, miernych ale wiernych.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813