Po co w laptopach maly dysk SSD?

Data: 2012-07-16 21:21:27
Autor: DooMiniK
Po co w laptopach maly dysk SSD?
On 16/07/2012 09:17, abs wrote:
Czy ktos mi moze wyjasnic jaki jest sens pakowania do notebooka dodatkowego
dysku SSD (obok zwyklego) o jakiejs smiesznej pojemnosci? Np tu
http://www.euro.com.pl/laptopy-i-netbooki/acer-s3-951-2464g34iss-w7hp.bhtml
- po co to 20 GB SSD? Systemu sie na tym nie postawi, to po co? Wspolczynnik
lansu wzrasta i tylko tyle?

Wystarcza bez problemu na OS (XP, czy Win7) + dokumenty. Po co więcej
w służbowym laptopie, czy na uczelnie? Miejsce zajmuje muzyka, czy
filmy: a to masz w domu np. na dysku USB, czy NASie.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2012-07-17 20:14:03
Autor: qwerty
UĹźytkownik "DooMiniK"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:500477c8@news.home.net.pl...
Wystarcza bez problemu na OS (XP, czy Win7) + dokumenty. Po co więcej
w służbowym laptopie, czy na uczelnie? Miejsce zajmuje muzyka, czy
filmy: a to masz w domu np. na dysku USB, czy NASie.

Nie ośmieszaj się...
U mnie sam folder Windows zajmuje 21 GiB...

Data: 2012-07-17 19:28:38
Autor: DooMiniK
On 17/07/2012 19:14, qwerty wrote:
[...]

No to mi przykro ;-)

32bit po instalacji zajmuje około 5-6GB, x64 9-10GB. Dodać office, czy
inne oprogramowanie biuriowe, dając nawet 4GB na plik hibernacji -
jeszcze trochę zostanie na programy.
O katalog Windows można dbać, np. wywalając aktualizacje ($).

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2012-07-18 07:10:15
Autor: qwerty
UĹźytkownik "DooMiniK"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5005aed6$1@news.home.net.pl...
[...]

Hibernacja wywalona, plik wymiany wyłączony. Niby jak chcesz wywalić aktualizacje z Seven?

Data: 2012-07-18 08:24:55
Autor: Q
Po co w laptopach maly dysk SSD?
Hibernacja wywalona, plik wymiany wyłączony. Niby jak chcesz wywalić aktualizacje z Seven?

Np. integrujac poprawki recznie z opcja /nobackup (czy jakos tak),
albo usuwajac foldery $.. i inne jak pisal DooMiniK?
Moze masz w Temp-ie cos, itd...
Tak czy siak te Twoje 21 GB to naprawde wiecej niz standard.

Data: 2012-07-18 17:05:36
Autor: qwerty
Użytkownik "Q"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ju5ks7$85l$1@node1.news.atman.pl...
Np. integrujac poprawki recznie z opcja /nobackup (czy jakos tak),
albo usuwajac foldery $.. i inne jak pisal DooMiniK?

Takie foldery były za czasów XP. Od Visty już ich nie ma.

Moze masz w Temp-ie cos, itd...

Temp czysty.

Tak czy siak te Twoje 21 GB to naprawde wiecej niz standard.

Na stacjonarnym (instalowany system 1 lipca Windows zajmuje 17,3 GiB.

Data: 2012-07-22 00:27:42
Autor: Padre
W dniu 2012-07-18 07:10, qwerty pisze:
[...]

Siódemka przechowuje backup po service packu ok 5GB, można to śmiało wywalić odpowiednia komendą z linii poleceń

Data: 2012-07-18 05:40:48
Autor: Q
Po co w laptopach maly dysk SSD?
Nie ośmieszaj się...
U mnie sam folder Windows zajmuje 21 GiB...

Rozumiem Win7 x64?
Ale chyba nie czysty tylko po > roku sciagania aktualizacji i robienia backupow?
Widzisz... a u mnie ma jakies 12GB i to juz troche zasyfiony, zaniedbany.

Data: 2012-07-18 07:10:44
Autor: qwerty
Użytkownik "Q"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ju5b89$uo7$1@node1.news.atman.pl...
Rozumiem Win7 x64?
Ale chyba nie czysty tylko po > roku sciagania aktualizacji i robienia backupow?
Widzisz... a u mnie ma jakies 12GB i to juz troche zasyfiony, zaniedbany.

Nieco ponad pół roku i backupy wyłączone.

Data: 2012-07-18 18:10:59
Autor: DooMiniK
On 18/07/2012 06:10, qwerty wrote:
[...]

Podpytaj na grupie o Windowsie... bo się ośmieszasz ;-)
(mspanc).

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2012-07-19 06:59:58
Autor: qwerty
Użytkownik "DooMiniK"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5006ee24@news.home.net.pl...
Podpytaj na grupie o Windowsie... bo się ośmieszasz ;-)
(mspanc).

Nie potrzebuję wiedzieć, gdzie są te GiB danych w Windows. Mnie to nie interesuje. Komputer to stary trup, ale mam miejsce na system. Nie fapuję (fapię?), gdy widzę ilość wolnego miejsca.

Data: 2012-07-19 07:45:29
Autor: Dawid
W dniu 2012-07-19 06:59, qwerty pisze:
[...]

Masz rację, mam folder WIN OK 21 GiB i wali mnie to, miejsca mam na kilka systemów.Ośmiesza się fachowiec z dyskiem 8GiB i drży gdy jego system spuchnie o 1 MB.DooMinik postaw sobie winde na karcie SD 1 giga,
to dopiero zabłyśniesz na grupie.

Data: 2012-07-19 16:11:32
Autor: DooMiniK
On 19/07/2012 06:45, Dawid wrote:
[...]

- nie ja zacząłem dyskusję od tekstów o "ośmieszaniu się"
- zadano na grupie konkretne pytanie, więc odpowiedziałe,
- raczej nie Twoja sprawa co gdzie ja sobie 'stawiam'.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2012-07-19 16:11:57
[...]