Po co wchodzic na gielde?

Data: 2010-09-14 10:56:35
Autor: Marian Paździoch
Po co wchodzic na gielde?
Witam,
nie uwazam sie za zadnego rekina biznesu ;). Jednak tematyka przedsiebiorczosci mocno mnie interesuje i nachodza mnie czasem watpliwosci.
Po co wchodzic z firma na gielde jezeli ma sie po tym zostac minimalnym udzialowcem? Czy chodzi o plany rozwoju firmy tak, ze nawet ten minimalny udzial bedzie w przyszlosci wiecej wart niz teraz cala firma? Oczywiscie mozna ciagnac kase z emisji i wyprowadzac ja ze spolki, ale chcialbym sie skupic na legalnych rozwiazaniach :) i motywach czysto biznesowych.
A dlaczego rekiny biznesu zakladaja spolki gieldowe jesli stac ich na wlasne finansowanie?

Pozdrawiam,

Data: 2010-09-14 12:06:34
Autor: Daniel Stalica
Po co wchodzic na gielde?
W dniu 2010-09-14 10:56, Marian Paździoch pisze:
[...]

Na giełdę się wchodzi aby pozyskać kapitał dzięki któremu zarobisz więcej z mniejszym udziałem niż gdybyś nie otrzymał kapitału od nowych akcjonariuszy.

Potem możesz "łatwo" sprzedać swoje udziały i zainkasować kasę i iść na wakacje lub zająć się kolejnym biznesem.

To tak z punktu widzenia teoretyka-laika :)

--
Strony internetowe, sklepy internetowe.
Pozycjonowanie i optymalizacja.

Data: 2010-09-14 12:21:53
Autor: Marian Paździoch
Po co wchodzic na gielde?
Użytkownik "Daniel Stalica" <daniel@stalica.info> napisał w wiadomości news:i6nhfd$5mv$1inews.gazeta.pl...
Na giełdę się wchodzi aby pozyskać kapitał dzięki któremu zarobisz więcej z mniejszym udziałem niż gdybyś nie otrzymał kapitału od nowych akcjonariuszy.

No tak tylko czesto zarzady spolek, nad ktorymi nie ma "bata" przeznaczaja dywidende na dzialalnosc spolki pomijajac zysk akcjonariuszy. Jesli jestes mniejszosciowym to ciezko Ci to przeglosowac. I tak spolka sobie funkcjonuje bo jak nie ma komu wyplacac zysku tylko na swoja dzialalnosc to oczywiscie jest w bardzo dobrej kondycji. Oczywiscie mozna zarobic na sprzedazy udzialow, ale chyba nie tylko o to chodzi?

Pzdr.

Data: 2010-09-14 16:04:31
Autor: ktos
Po co wchodzic na gielde?
W dniu 2010-09-14 12:21, Marian Paździoch pisze:
  Jesli jestes
mniejszosciowym to ciezko Ci to przeglosowac.
Najpierw (przed wejściem na giełdę) spólka emituje 1 mln akcji po 10 groszy, ty je obejmujesz (=100 tys. zł).
Przy okazji wejścia na gielde spolka emituje 100 tys akcji po 100 zl = 10 mln.
Przy glosowaniach liczy sie ilosc akcji a nie udzial w kapitale
(a obok akcji zwyklych sa jeszcze uprzywilejowane, zlote ...)

Data: 2010-09-16 10:39:48
Autor: Marian Paździoch
Po co wchodzic na gielde?
Użytkownik "ktos" <ktos@nikt.pl> napisał w wiadomości news:i6nvdg$pkl$1node2.news.atman.pl...
[...]

Chyba liczy sie ilosc glosow, a nie akcji ;) ta moze byc rozna. I o ile sa akcje dajace wiekszy udzial glosow to nie widzialem jeszcze az takich roznic, zeby np. akcjonariujsz majacy 10proc. akcji spolki posiadal wiekszosc glosow. Chyba, ze malo widzialem...

Pzdr.
M.

Data: 2010-09-21 10:56:28
Autor: SDD
Po co wchodzic na gielde?

Użytkownik "Marian Paździoch" <niema@niema.pl> napisał w wiadomości news:i6sl4h$8vh$1news.dialog.net.pl...

[...]

Ale 10% sztuk czy 10% wartosci, bo to pewna rozmica jest :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-09-21 20:40:57
Autor: Marian Paździoch
Po co wchodzic na gielde?
Użytkownik "SDD" <sddwytnij@towszechwiedza.pl> napisał w wiadomości news:i79rvs$tfu$1news.onet.pl...

Ale 10% sztuk czy 10% wartosci, bo to pewna rozmica jest :)

Wartosci oczywiscie.

Pzdr.
M.

Data: 2010-10-01 11:01:23
Autor: Green
Po co wchodzic na gielde?
W dniu 14.09.2010 10:56, Marian Paździoch pisze:
[...]

Taniej i mniej ryzykownie zdobywasz kapitał na inwestycje niż np. przy kredycie. W wielkim skrócie.

--
Miłego Dnia
http://www.biznesforum.pl

Data: 2010-10-01 14:52:46
Autor: Marian Paździoch
Po co wchodzic na gielde?
Użytkownik "Green" <green_smoczek@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i84812$rkv$1inews.gazeta.pl...
Taniej i mniej ryzykownie zdobywasz kapitał na inwestycje niż np. przy kredycie. W wielkim skrócie.

No tak, ale kredyt splace i dalej mam 100% udzialow. Tutaj gdybym chcial miec spowrotem 100% to musialbym splacic juz wieksza sume (zakladam, ze firma sie rozwinie i kurs pojdzie do gory).

Pzdr.
M.

Po co wchodzic na gielde?