Po co właściwie karta kredytowa?

Data: 2009-07-02 12:18:31
Autor: Szymon
Po co właściwie karta kredytowa?
Zastanawiam się co warunkuje, żeby brać kartę, co komu właściwie ona daje i na razie wysnułem takie wnioski:

Ten problem od wielu lat stale wraca.

- gdy potrzebny kredyt (nie trzeba chodzić i się prosić, jest od ręki).

Biorąc pod uwagę fakt, iż kredyt w karcie należy do najdroższych - wątpię.

- żeby robić cały miesiąc zakupy przy pomocy KK, pensje trzymać w tym czasie na lokacie / 1mc i w końcu terminu spłacić zadłużenie (tylko tu też zależy o jakiej wypłacie mówimy, żeby było o co w ogóle zawracać sobie głowę)

jeden z głównych powodów dla mnie. Mnie się opłaca :-) Czasami dostaję też kasę z firmy na zakup czegoś tam, a płacę kartą.

I to tyle w gruncie, bo wszędzie promowane - Nie masz kasy? Wydawaj przyszłą pensje już dziś! - To poza ww. punktami jaki to ma sens, gdy i tak trzeba będzie to zadłużenie spłacić? W taki sposób żeby się nie okazało, że już dziś wydajemy pieniądze, które dostaniemy za 2-3 mc.

Myśleć trzeba przy KK. Często są też programy rabatowe, ostatnio 1%, chociaż bywa i 7% (Furora), albo wszelkiej maści punkty (PremiumClub, PartnerClub, Vitay, Shell itp.)

Wiem, może pytanie wyda się dziwne, gdy mamy limity na karcie pozwalające kupować nowy samochód, dom, to taka karta wydaję się sensowna, ale z punktu widzenia Kowalskiego, nie banku, to co na tym jeszcze zyskuje?

Wygodę płacenia zamiast dziubania w portfelu, bo kasjerka nie ma rozmienić, wydać itp.
Wyobraź sobie, że Kowalski wydaje 3000zł/mc kartą. Kasa leży mu na koncie - rocznie da to 180zł. Do tego z 36.000 wydatków dostanie 360zł cashback. Jest 540zł rocznie do przodu. Nie biega do bankomatów, wygodnie płaci w sklepach itp. Czy ponad 500zł rocznie dla Kowalskiego to dużo czy mało? Każdy sam musi sobie odpowiedzieć na to pytanie.

Data: 2009-07-02 03:23:44
Autor: BK
On 2 Lip, 12:18, "Szymon" <x...@o2.pl> wrote:
> Zastanawiam się co warunkuje, żeby brać kartę, co komu właściwie ona daje
> i na razie wysnułem takie wnioski:

Ten problem od wielu lat stale wraca.

Ja sie wlasnie zastanawiam czemu on wraca.

Jesli ktos nie rozumie po co jest karta kredytowa i nie wie co ona
wlasciwie daje - to po co pyta - przeciez ewidentnie ta karta nie jest
dla niego :)

Data: 2009-07-02 09:09:32
Autor: witek
BK wrote:
[...]

bo  starzy odchodza, młodzi przychodzą i poznawanie świata zaczyna się od początku

Data: 2009-07-02 16:35:36
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Po co właściwie karta kredytowa?

"witek" h2if2t$t86$2@inews.gazeta.pl

bo  starzy odchodza, młodzi przychodzą i poznawanie świata zaczyna się od początku

Ja nigdy takiego pytania nie zadałem, chyba że w cytacie. :)
I znam starych zadających to pytanie od wielu lat. :)

Data: 2009-07-02 10:25:46
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 02 Jul 2009 12:18:31 +0200, Szymon napisał(a):

Wygodę płacenia zamiast dziubania w portfelu, bo kasjerka nie ma
rozmienić, wydać itp.

Dla mnie to jest najważniejsze. Plus brak obaw, że wydadzą resztę w jakichś fałszywkach czy coś. A do tego, że portfel będzie mi się urywał.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
[Reklama]: Potrzebny tani i dobry fotograf we Wrocławiu? ==> http://zaklad.foto-krzyki.pl <==

Data: 2009-07-02 12:49:38
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Thu, 2 Jul 2009 10:25:46 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

[...]

 Ale do tego wcale nie jest potrzebna karta kredytowa :)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2009-07-02 12:58:17
Autor: Szymon
[...]

Wystarczy karta... niemniej ze wszystkich kredytowa jest najwygodniejsza. Zwykle jej limit jest odpowiednio wysoki, zaś na debetowej musisz pilnować konta.

Po co właściwie karta kredytowa?