Po co właściwie karta kredytowa?

Data: 2009-07-02 12:53:00
Autor: Marcepan
Po co właściwie karta kredytowa?
Zastanawiam się co warunkuje, żeby brać kartę, co komu właściwie ona daje

Jak rozpoznać posiadacza KK? Zbieramy się na kwiaty dla koleżanki, on nie
daje bo ma tylko kartę. Chodzi od biura do biura i wyłudza drobne bo nie ma
2 zł na coś do picia. Po paliwo jeździmy 40 km w jedną stronę bo zbiera
punkty na czajnik. Strach zostawić przy nim wafelek czy gazetę bo takich specjałow już pół roku nie widział.

Data: 2009-07-02 04:17:07
Autor: Krzysiek
On 2 Lip, 12:53, "Marcepan" <mi...@maila.on> wrote:

Jak rozpoznać posiadacza KK? Zbieramy się na kwiaty dla koleżanki, on nie
daje bo ma tylko kartę. Chodzi od biura do biura i wyłudza drobne bo nie ma
2 zł na coś do picia.
Ja myślę, że tak można zdefiniować płacącego kartą debetową, bo musi
mieć na koncie do płacenia więc nie ma w portfelu, a tak to większe
zakupy KK, większosć gotówki na lokacie(albo raczej koncie
oszczednosciowym), reszta gotowki w portfelu

Data: 2009-07-02 06:27:50
Autor: ls
> [...]

2 zł na coś do picia. Po paliwo jeździmy 40 km w jedną stronę bo zbiera
punkty na czajnik. Strach zostawić przy nim wafelek czy gazetę bo takich

E tam:
Zbieramy na kwiaty? Prosze podac nr konta - robie przelew (ciekawe, ze
niektorzy wstydza sie podac nr konta)
Poza tym ostatnio w kwiaciarni to ja placilem - KK, a inni oddawali mi
gotowke :)
Po paliwo 40km jezdi posiadacz karty konkretnej stacji (program
lojalnosciowy), a nie KK...
Gazeta i wafelek? Czemu nie? ;)
--
pozdr.
ls

Data: 2009-07-02 09:13:49
Autor: witek
Marcepan wrote:
Zastanawiam się co warunkuje, żeby brać kartę, co komu właściwie ona daje

Jak rozpoznać posiadacza KK? Zbieramy się na kwiaty dla koleżanki, on nie
daje bo ma tylko kartę.

oo to prawda.
szczególnie bolesna jak się okazało, że portfel z kartą został w domu,a ty jesteś w srodku zadupia i właśnie ci się benzyna kończy.

juz się nauczyłem trzyma trochę drobnych w samochodzie własnie na kwiatki dla koleżanki i na brak prądu i "terminal nie działa".

nauczyłem się też trzymać drugą kartę oddzielnie w samochodzie, bo portfela już niejeden raz zapomniałem.

Data: 2009-07-02 16:22:06
Autor: Szymon
Po co właściwie karta kredytowa?
nauczyłem się też trzymać drugą kartę oddzielnie w samochodzie, bo portfela już niejeden raz zapomniałem.

Ty się chwal :-) Jeszcze powiedz, gdzie konkretnie i gdzie pin zapisałeś, bo przecież zawsze można zapomnieć i wtedy jest problem ;-)

Data: 2009-07-02 10:15:30
Autor: witek
Po co właściwie karta kredytowa?
Szymon wrote:
nauczyÂłem siĂŞ teÂż trzymaĂŚ drugÂą kartĂŞ oddzielnie w samochodzie, bo portfela juÂż niejeden raz zapomniaÂłem.

Ty siĂŞ chwal :-) Jeszcze powiedz, gdzie konkretnie i gdzie pin zapisaÂłeÂś, bo przecieÂż zawsze moÂżna zapomnieĂŚ i wtedy jest problem ;-)
w skrytce, leĹźy luzem
pinu do karty kredytowej nie ma, gotówki nią nie wypłacisz

Data: 2009-07-02 17:47:39
Autor: Szymon
Po co właściwie karta kredytowa?
w skrytce, leży luzem
pinu do karty kredytowej nie ma, gotówki nią nie wypłacisz

No to teraz bank latwo moze Ci udowodnic nienalezyte przechowywanie i zabezpieczenie karty. Pech.

Data: 2009-07-02 15:06:43
Autor: witek
Po co właściwie karta kredytowa?
Szymon wrote:
w skrytce, leÂży luzem
pinu do karty kredytowej nie ma, gotĂłwki niÂą nie wypÂłacisz

No to teraz bank latwo moze Ci udowodnic nienalezyte przechowywanie i zabezpieczenie karty. Pech.
Nie mam tego zapisu w regulaminie.  :)

Data: 2009-07-02 17:59:12
Autor: rafal
Szymon pisze:

Ty się chwal :-) Jeszcze powiedz, gdzie konkretnie i gdzie pin zapisałeś, bo przecież zawsze można zapomnieć i wtedy jest problem ;-)

ustawił sobie nr z tablicy rejestracyjnej ;-)

Data: 2009-07-02 13:08:59
Autor: MarekZ
Użytkownik "Marcepan" <miema@maila.on> napisał w wiadomości news:h2i3ik$brs$1inews.gazeta.pl...

[...]

Hehehe, dobre, dobre! :)

Data: 2009-07-02 13:48:03
Autor: xbartx
Dnia Thu, 02 Jul 2009 12:53:00 +0200, Marcepan napisał(a):

[...]

Jeszcze można dorzucić:
- przy płaceniu przeprowadza skomplikowane obliczenia (GP, CB, punkty, promocje) jaką kartą najlepiej opłaca się zapłacić
- na kilka dni przed końcem okresu rozliczeniowego, już nic nie kupuje, aby wskoczyć w nowy GP (tylko jednokartowiec)
- idzie kupować do sklepu gdzie ma zniżkę jak zapłaci kk mimo, że w innym sklepie płacąc gotówką ma zdecydowanie taniej
- kupuje sobie np leki na zapas antycypując choroby, bo jest akurat promocja na kk z CB 5%

:]

Data: 2009-07-02 15:55:27
Autor: Tomasz Chmielewski
xbartx wrote:
[...]

A Panie, jaki piekny wzor ma ta karta!

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2009-07-02 20:02:39
Autor: Mithos
Marcepan pisze:
[...]

Czy ja wiem ? Ja mam w pracy koleżankę co nigdy nie ma przy sobie pieniędzy, a KK nie posiada. Po prostu ona co ma to wyda i ma reglamentowany dostęp do wszelkiego rodzaju środków płatniczych. Ma kartę debetową z limitem chyba 50 PLN :)

--
Mithos

Data: 2009-07-02 13:24:54
Autor: szczurwa
On 2 Lip, 20:02, Mithos <f...@adres.pl> wrote:

[...]

Jak to reglamentowany ? Jest ubezwłasnowolniona ?

Data: 2009-07-02 22:30:02
Autor: Mithos
szczurwa pisze:
Jak to reglamentowany ? Jest ubezwłasnowolniona ?

Sama się tak ograniczyła dla własnego dobra.

--
Mithos

Data: 2009-07-03 04:45:43
Autor: JanKo
Po co właściwie karta kredytowa?
Agent Marcepan nadaje:
Chodzi od biura do biura i wyłudza drobne
bo nie ma 2 zł na coś do picia.

Trochę to menelowato wygląda ale jest w tym sporo prawdy. :-)
Kiedyś zauważyłem że w usługach finansowych tkwi jakaś potężna luka. Idę do sklepiku "po bułki" lub powiedzmy że jestem komuś winien np. 13,17 zł. Najchętniej uregulowałbym to kartą (lub przelewem) bo raz że to jest garść ciężkiego bilonu którego mogę nie mieć akurat tyle przy sobie a dwa, jeśli wyciągnę banknot 100 lub 50 to znajomy ma kłopot i musi gdzieś znaleźć resztę, a jak już znajdzie to dostanę dwie garści kłopotliwego bilonu. Nie mogę zapłacić kartą bo prowizje zabijają drobny obrót finansowy.
Idę do sklepu np. po coś większego. Tak za 200-300 zł. Karta znakomicie się sprawdza ale... jest mi właściwie nie potrzebna bo tych kilka stówek zawsze mam przy sobie i nawet kilka tysięcy nie rozpycha zbytnio kieszeni. Ceny zwykle też zaokrąglone są do dziesiątek złotych więc kilka banknotów reszty nie powoduje urazu kręgosłupa.
Teraz czas na wieksze zakupy. Kupuję samochód lub mieszkanie i tu chętnie skorzystałbym z karty by nie biegać z reklamówką pieniędzy ale jak wyjmuję kartę to dealer chetnie użyczy najbardziej luksusowej limuzyny i w towarzystwie najpiękniejszych hostess osobiście mnie odwiezie do bankomatu bo karciana prowizja dotkliwie kąsa jego marżę.

Data: 2009-07-02 22:30:32
Autor: witek
Po co właściwie karta kredytowa?
JanKo wrote:
Agent Marcepan nadaje:
Chodzi od biura do biura i wyłudza drobne
bo nie ma 2 zł na coś do picia.

Trochę to menelowato wygląda ale jest w tym sporo prawdy. :-)

Ale tylko w Polsce.

Po co właściwie karta kredytowa?