Po czerwcu Polska miała 5,2 mld zł deficytu w handlu zagranicznym

Data: 2018-08-14 06:52:51
Autor: japanizer
Po czerwcu Polska miała 5,2 mld zł deficytu w handlu zagranicznym
Jak pisiory obiecały - "Polska w ruinie" - tak się powoli dzieje:

https://www.bankier.pl/wiadomosc/Po-czerwcu-Polska-miala-5-2-mld-zl-deficytu-w-handlu-zagranicznym-4149332.html

  Po czerwcu Polska miała 5,2 mld zł deficytu w handlu zagranicznym

  Wartość eksportu w okresie od stycznia do czerwca br. wyniosła 452,5 mld zł, a   importu 457,7 mld zł, tym samym deficyt w handlu zagranicznym wyniósł w tym   okresie 5,2 mld zł - wynika z wtorkowego komunikatu GUS.   "Obroty towarowe handlu zagranicznego w okresie styczeń - czerwiec br. wyniosły   w cenach bieżących 452,5 mld zł w eksporcie oraz 457,7 mld zł w imporcie. Ujemne       saldo ukształtowało się na poziomie 5,2 mld zł, podczas gdy w analogicznym   okresie roku ubiegłego było dodatnie i wyniosło 4,3 mld zł.

Data: 2018-08-14 18:47:00
Autor: Grodek
Użytkownik <japanizer@japanizer.org> napisał w wiadomości

[...]

Deficyt to zaledwie ok. 1 % wartości eksportu, czyli pikuś.

Data: 2018-08-14 23:14:09
Autor: u2
W dniu 14.08.2018 o 15:52, japanizer@japanizer.org pisze:
[...]

dużo kradliście, ale przyszła kryska na matyska:)))))))))))))))

przy długu publicznym w ujęciu rocznym w I kw. tego roku 51,2 proc. PKB

https://wpolityce.pl/polityka/405695-po-i-polroczu-az-95-mld-zl-nadwyzki-w-budzecie-panstwa

Po I półroczu aż 9,5 mld zł nadwyżki w budżecie państwa

opublikowano: wczoraj ? aktualizacja: wczoraj

1/. Wczoraj ministerstwo finansów opublikowało komunikat dotyczący realizacji budżetu za pierwsze półrocze 2018 roku (styczeń - czerwiec), z którego wynika, że udało się osiągnąć wynoszącą aż 9,5 mld zł nadwyżką budżetową. W okresie styczeń-czerwiec tego roku zrealizowano 182,0 mld zł planowanych dochodów (tj. 51,2%), 172,5mld zł tj. 43,4 % planowanych wydatków, co oznacza nadwyżkę budżetową w wysokości aż 9,5 mld zł (całoroczny deficyt został zaplanowany w 2018 roku w wysokości 41,5 mld zł). Na szczególne podkreślenie zasługuje fakt, że od stycznia do czerwca odnotowano wzrost dochodów z 5 głównych podatków (VAT, PIT, CIT, podatek akcyzowy i od gier oraz podatek od instytucji finansowych) w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.

2/. W okresie 6 pierwszych miesięcy tego roku wszystkie dochody budżetu państwa były wyższe o 5,3 mld zł w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego, przy czym dochody podatkowe były wyższe o aż ponad 12,2 mld zł (o ok. 7,9 %). Po 6 miesiącach widać wreszcie wyraźny wzrost wpływów z podatku VAT w stosunku do roku ubiegłego, choć dochody z tego tytułu w 2017 roku były bardzo wyśrubowane (wzrosły one o 4,5%, tj. o ok. 3,6 mld zł). Z kolei dochody z podatku PIT były wyższe o 16,0 % w ujęciu rok do roku (tj. o ok. 3,8 mld zł), z podatku CIT były wyższe także o 18,1 % r/r (tj. ok. 2,9 mld zł), z podatku akcyzowego i od gier były wyższe o 5,8% r/r (tj. o ok. 1,9 mld zł), a z podatku od niektórych instytucji finansowych były wyższe o 3,7 % w ujęciu r/r.

3/. Jak podkreśla ministerstwo finansów w komunikacie wyższe niż w roku poprzednim, wpływy z PIT wynikają z dobrej sytuacji na rynku pracy, a także z wyższych wpłat podatkowych osób prowadzących działalność gospodarczą. Natomiast wyższe po 6 miesiącach aż o 18,1% (o ponad 2,9 mld zł) wpływy z CIT świadczą o tym, że coraz lepiej działa klauzula zabraniająca unikania opodatkowania, a przedsiębiorcy nie chcą ryzykować kontroli skarbowych. Z kolei wykonanie dochodów niepodatkowych po 6 miesiącach 2018 roku wyniosło ok. 13,6 mld zł i było niższe o 7,1 mld zł (34,1%) w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego , ponieważ nie było w roku 2018 wpłaty z zysku NBP, a taka wpłata w wysokości 8,7 mld zł wystąpiła w czerwcu 2017 roku. Wszystko to spowodowało, że dochody podatkowe i niepodatkowe po pierwszych 6 miesiącach 2018 roku, są wyraźnie wyższe w porównaniu do tego samego okresu roku ubiegłego, mimo tego, że ówczesne dochody stanowiły ,,wysoką bazę" do takiego porównania.

4/. Z kolei wykonanie wydatków po 6 miesiącach 2018 jak już wspomniałem wyniosło 172,5 mld zł tj. 43,4 % planu i było o niecałe 2 mld zł niższe niż w analogicznym okresie roku ubiegłego (170,8 mld zł -44,4 % planu). Jak wyjaśnia resort finansów niższe wykonanie wydatków okresie styczeń-czerwiec jest wynikiem niższej niż planowano dotacji z budżetu dla Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (mniejszej aż o 5,6 mld zł), co zostało spowodowane dobrą sytuacją na rynku pracy i lepszymi niż planowano wpływami składek do FUS. Przy wyraźnie wyższych dochodach podatkowych i niepodatkowych i niższych wydatkach po 5 miesiącach 2018, budżet państwa osiągnął nadwyżkę w wysokości aż 9,6 mld zł, co jest potwierdzeniem dobrego stanu polskiej gospodarki, wysokiego wzrostu gospodarczego i niskiego poziomu bezrobocia. Oczywiście do końca roku w budżecie na 2018 rok, pojawi się deficyt, ale ostateczne jego wykonanie, będzie zapewne wyraźnie niższe niż zaplanowano, szacuje się, że wyniesie on ok. 50% tego planowanego (przypomnijmy deficyt na koniec roku ma wynieść 41,5 mld zł).

autor: Zbigniew Kuźmiuk

--
General Skalski o zydach w UB :

tworza mowe nienawisci".

Data: 2018-08-14 15:21:46
Autor: japanizer
On Tuesday, August 14, 2018 at 9:14:08 PM UTC, u2 wrote:
> [...]

Po I półroczu aż 9,5 mld zł nadwyżki w budżecie państwa

Powtarzasz się mały pisiorku jak pinokio.

Chyba w jakiejś utopijnej wersji Pisiorolandii ta nadwyżka.

Bo w pisowskiej Wolsce jest 10 mld deficytu, a nie nadwyżki:

https://businessinsider.com.pl/finanse/makroekonomia/deficyt-budzetowy-po-lipcu-2018-r-komentarz-leszka-skiby/3cgvf3p

  Po lipcu w budżecie pojawił się deficyt, który w kolejnych miesiącach będzie
  się pogłębiał - powiedział PAP Biznes wiceminister finansów Leszek Skiba. To
  oznacza, że tylko w jednym miesiącu rząd musiał wydać o blisko 10 mld zł
  więcej, niż odnotował dochodu. - To duże zaskoczenie - piszą ekonomiści
  mBanku.

Data: 2018-08-15 00:34:35
Autor: u2
W dniu 15.08.2018 o 00:21, japanizer@japanizer.org pisze:
Powtarzasz się mały pisiorku jak pinokio.

Chyba w jakiejś utopijnej wersji Pisiorolandii ta nadwyżka.

Bo w pisowskiej Wolsce jest 10 mld deficytu, a nie nadwyżki

te hitlerek, to ty pisowiec ?:))))))))))

Data: 2018-08-15 01:52:10
Autor: Relatywizator rzeczywistości Dąs
W dniu środa, 15 sierpnia 2018 00:21:47 UTC+2 użytkownik japa...@japanizer.org napisał:

Powtarzasz się mały pisiorku jak pinokio.

Chyba w jakiejś utopijnej wersji Pisiorolandii ta nadwyżka.

Jakieś tam sukcesy pisiorstwo jednak ma, rozhuśtali nieco ryneczek
wpuścili trochu optymizmu i majo wzrost gospodarczy, to inny model polityki
niż "nie ma kasy i nie będzie" Rostoskiego Rothfelda.

Peło może co najwyżej się oblizywać i szczuć Rzońcą:)

Data: 2018-08-15 02:58:40
Autor: japanizer
On Wednesday, August 15, 2018 at 8:52:11 AM UTC, Relatywizator rzeczywistości Dąs wrote:
> Jakieś tam sukcesy pisiorstwo jednak ma, rozhuśtali nieco ryneczek
wpuścili trochu optymizmu i majo wzrost gospodarczy, to inny model polityki
niż "nie ma kasy i nie będzie" Rostoskiego Rothfelda.

Ano. Sprzedawcy dmuchanych materaców z Chin i 20-letnich "bezwypadkowych" aut z Niemiec zacierają ręce, że rozhuśtano im ryneczek, wpuszczono trochę optymizmu i mają wzrost gospodarczy w zamian za polski deficyt.

Data: 2018-08-15 07:01:20
Autor: Ciemny Lud
> [...]

Leszek Skiba. To oznacza, że tylko w jednym miesiącu rząd musiał
wydać o blisko 10 mld zł więcej, niż odnotował dochodu.

Aj waj! I co teraz? Nieroby potrzebują kasy! Rydzyk potrzebuje kasy! Emerytom już nie wystarczy!?

CL

Data: 2018-08-15 01:49:27
Autor: Relatywizator rzeczywistości Dąs
[...]

W takim razie Donek juz może wsiadać na patataja i z werwą wkroczyć
do wawki, pewno wygraną już ma w kieszeni:)

Po czerwcu Polska miała 5,2 mld zł deficytu w handlu zagranicznym