Po czterech miesiącach br. polskie górnictwo ma 1,2 mld zł czystego zysku

Data: 2017-07-03 22:42:49
Autor: u2
Po czterech miesiącach br. polskie górnictwo ma 1,2 mld zł czystego zysku
http://niewygodne.info.pl/artykul8/03850-Polskie-gornictwo-z-szansa-na-historyczny-rekord.htm

Wygląda na to, że wydobywanie węgla znowu staje się bardzo opłacalną gałęzią gospodarki naszego kraju. Rosnące ceny na światowych rynkach istotnie wpływają na dochodowość polskich kopalni, które w Europie nie mają już zbyt wielkiej konkurencji. Zgodnie z danymi Agencji Rozwoju Przemysłu (ARP) - w okresie I-IV polskie kopalnie miały 1,2 mld zł zysku. W analogicznym okresie rok temu zysk sektora wynosił jedynie 52 mln zł, a w 2015 roku notowane były straty. I pomyśleć, że jeszcze nie tak dawno "eksperci" mówili, iż sektor górniczy w Polsce to można już tylko zaorać.

r e k l a m y

Agencja Rozwoju Przemysłu (ARP) przygotowała raport na temat stanu polskiego górnictwa po czterech pierwszych miesiącach tego roku. Okazuje się, że spółki wydobywające węgiel kamienny w naszym kraju (a większość z nich jest kontrolowana przez państwo) zanotowały w tym czasie 1 mld 256 mln zł zysku na czysto. Ten świetny wynik było pochodną zwiększonych przychodów z jego sprzedaży (wzrost o 32,8 proc. r/r) oraz zmniejszających się kosztów produkcji (spadek o 8,4 proc. r/r).

Decydujący wpływ na wzrost przychodów ze sprzedaży miała sytuacja na rynku węgla koksowego, który - dzięki skokowemu wzrostowi cen na światowych rynkach - zdrożał o ponad 143 proc. (czyli o 432,78 zł na tonie), osiągając między styczniem a kwietniem średnią cenę w wysokości 735,26 zł za tonę. Natomiast średnia cena dominującego w polskiej produkcji węgla energetycznego wyniosła 229,71 zł i była wyższa od ceny sprzed roku o 16,76 zł na tonie (wzrost o 7,9 proc.).

r e k l a m y

Warto zauważyć, że jeśli tempo generowania zysków z pierwszych czterech miesięcy zostanie utrzymane do końca grudnia, to rok 2017 zakończy się rekordowym wynikiem 3,6 mld zł. Jak do tej pory najlepszy wynik polskie górnictwo osiągnęło w 2011 roku, kiedy wygenerowało zysk na poziomie 2,8 mld zł. I pomyśleć, że jeszcze 2-3 lata temu wszelkiej maści "eksperci" od górnictwa twierdzili, że kopalnie w Polsce to można już tylko zamykać (ewentualnie sprzedawać niemieckim inwestorom).

Źródło: Ponad 1,2 mld zł zysku górnictwa po czterech miesiącach tego roku (Bankier.pl)
Źródło: Ceny węgla (Wnp.pl)

wpis z dnia 27/06/2017

--
General Skalski o zydach w UB :

tworza mowe nienawisci".

Data: 2017-07-03 23:16:57
Autor: Olkotek
Po czterech miesiącach br. polskie górnictwo w plecy.

Wygląda na to, że wydobywanie węgla znowu staje się bardzo opłacalną

Nierentowne kopalnie PiS wcisnął do energetyki
i dopłacił do nich 2,2 mld złotych,
czyli jeden miliard złotych w plecy na polskim górnictwie.

PiS do perfekcji opanował kreatywną księgowość.

Data: 2017-07-04 02:59:50
Autor: Zenek Kapelinder
Po czterech miesiącach br. polskie górnictwo w plecy.
To i tak niezle pizdziak vel olkotek. Do konca roku odrobia doplate. Za zlodziejskich poprzednich rzadow doplacalismy 6 miliardow tylko po to zeby wykazac nierentownosc gornictwa i sprzedac polskie kopalnie i polski wegiel wnukom straznikow z Oswiecimia. W potrzebie sa bo wyczerpali swoje zloza wegla i zamkneli ostatnia kopalnie jaka mieli, a potrzebuja minimum 50 milionow ton wegla kamiennego rocznie. Dali by paru z panstwa teoretycznego po 50 tysiecy ojro i kupili by nierentowne kopalnie za damski chuj.

Data: 2017-07-04 12:11:22
Autor: Olkotek
Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4kogutek44@gmail.com> napisał w wiadomości news:c6dcc821-2625-4c4d-afdd-9e53ac790d65googlegroups.com...

 Do konca roku odrobia doplate.

Już przez wiele lat odrabiają, odrabiają i odrobić nie mogą.

Ostatni raz odrobili w 2006 roku, bo swiatowe ceny węgla
były bardzo wysokie.
Ale wtedy rządziły PiSdziaki i jak zwykle zyski z górnictwa
przeznaczyli na CHGW jakie potrzeby.

Data: 2017-07-04 12:31:43
Autor: Yogi
Dnia Tue, 4 Jul 2017 02:59:50 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

[...]

Co to za bełkot? Kto ci do tego koguciego łba nawciskał takiego kitu?

Wystąpienie Jarosława Kaczyńskiego dowiodło, dlaczego jest tylko jeden kandydat na przywództwo w PiS. - Chcę zabiegać o to, by stanąć jeszcze raz na czele rządu Rzeczypospolitej - krzyczał donośnie prezes PiS.
Brawo! - odpowiedzieli delegaci, wstając z krzeseł. - Nie dla władzy, ale po to by zrealizować program 2020, zamożna Polska w G20 - zakończył
swoje przemówienie. W czasie prawie godzinnego wystąpienia prezesa PiS
nie padł jednak żaden konkret na temat tego planu.
Zwyciężymy! Zwyciężymy! Zwyciężymy! - skandował prezes PiS z całą salą.

Data: 2017-07-04 12:48:02
Autor: Presidente de San Escobar
Zenek Kapelinder napisał(a):

> [...]

Co to za bełkot? Kto ci do tego koguciego łba nawciskał takiego kitu?

Prany ma mózg codziennie to i efekty takie jak widać :DDD
Jakbyś przyjmował goebbelsowy TVPislam nonstop też byś wysiadł :DDD
U Zenków mózgi po takiej dawce wpadają w delirkę :DDD

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2017-07-04 18:16:48
Autor: Olkotek
Po czterech z pocałowaniem reki.
Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4kogutek44@gmail.com> napisał w wiadomości

Za  poprzednich rzadow doplacalismy 6 miliardow tylko po to zeby wykazac
nierentownosc gornictwa i sprzedac polskie kopalnie i polski wegiel

rząd PiS robi to samo.
PiS sprzeda wszystko nawet z pocałowaniem ręki.
PiS potrzebuje euro tak samo jak kiedyś komuna potrzebowała dolary.

Data: 2017-07-04 17:18:44
Autor: Zenek Kapelinder
Po czterech z pocałowaniem reki.
Chetnie zbierzemy sie na grupie po pare zlotych zeby doplacic niemcom ze cie pizdziak kupia jako malo rentownego. Moga wykorzystac jak beda chcieli z eksperymentami medycznymi wlacznie.

Data: 2017-07-05 07:58:52
Autor: Wróg Ludu
Kogutek weźmie posadę stróza z pocałowaniem reki.
łachmyta "Zenek Kapelinder" <4kogutek44@gmail.com> napisał w wiadomości news:55d8adbc-8815-4480-805b-edb87a590eb2googlegroups.com...
Chetnie zbierzemy sie na grupie po pare zlotych zeby doplacic niemcom ze cie pizdziak kupia jako malo rentownego. Moga wykorzystac jak beda chcieli z eksperymentami medycznymi wlacznie.

Nie masz łajzo argumentów? ;-))))))

http://www.newsweek.pl/g/i.aspx/680/0/newsweek/635632135243039184.jpg

CL

Data: 2017-07-04 22:20:31
Autor: Olkotek
Po czterech. do energetyki.
Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4kogutek44@gmail.com> napisał w wiadomości

To i tak niezle

Zenek, masz wiedzę na poziomie ucznia szkoły podstawowej.

Polskich nierentownych kopalń nie tylko że nikt nie kupi
to nie zechce ich nawet za darmo, bo musiałby przejąć kopalnie
razem z pracownikami.

PiSdziaki na siłe przyłączyli takie kopalnie do energetyki
i teraz każdy kto płaci za prąd to zapłaci również
za nierentowne kopalnie.

Data: 2017-07-04 17:16:14
Autor: Zenek Kapelinder
Po czterech. do energetyki.
Wbij sobie pizdziak gwozdzia w czaszke. Nareszcie bedziesz mial cos w glowie.

Data: 2017-07-05 07:52:09
Autor: Wróg Ludu
Po czterech. do energetyki.
Użytkownik "Olkotek" <platocko@trew.pl> napisał w wiadomości news:ojgtb1$73j$1news.mixmin.net...
przygłup "Zenek Kapelinder" <4kogutek44@gmail.com> napisał w wiadomości

[...]

Sądzisz, że ten idiota genetyczny to zrozumie? Ten przygłup nie odróżnia inflacji od deflacji.

CL

Data: 2017-07-04 09:32:59
Autor: Presidente de San Escobar
"Olkotek" <platocko@trew.pl> napisał(-a):

> [...]

i dopłacił do nich 2,2 mld złotych,
czyli jeden miliard złotych w plecy na polskim górnictwie.

PiS do perfekcji opanował kreatywną księgowość.

Czyli nawet górka na cenach węgla nie pomogło.
Pisuar potrafi nawet hossę zjebać :DDDD

Zupełnie jak z koniami arabskimi.

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2017-07-04 10:56:07
Autor: Trefniś
W dniu .07.2017 o 09:32 Presidente de San Escobar  <presidente@sanescobar.so> pisze:

Zupełnie jak z koniami arabskimi.

Uczta się polskiego, absolwenci WUML!!!

--
Trefniś

Data: 2017-07-04 11:36:56
Autor: Presidente de San Escobar
Trefniś <trefnis1@mailinator.com> napisał(-a):

Uczta się polskiego, absolwenci WUML!!!

Uczta to jest na weselu, absolwencie WSKSiM.

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2017-07-04 12:33:36
Autor: Yogi
Dnia Tue, 04 Jul 2017 10:56:07 +0200, Trefniś napisał(a):

W dniu .07.2017 o 09:32 Presidente de San Escobar  <presidente@sanescobar.so> pisze:

Zupełnie jak z koniami arabskimi.

Uczta się polskiego, absolwenci WUML!!!

Uczta się! Uczta! Co za ignorant! ;-]]]]]]]

Data: 2017-07-04 13:11:03
Autor: Trefniś
W dniu .07.2017 o 12:33 Yogi <yogi002@vp.pl> pisze:

[...]

Wy naprawdę jesteście niedouczone, ciotunie.
Dziwić się, że nie wie taki jeden z drugim, co znaczy być Polakiem???
EOD, poniżej pewnego poziomu nie zejdę. Szmat nie ruszam.

--
Trefniś

Data: 2017-07-04 19:37:59
Autor: Presidente de San Escobar
Po czterech miesiącach br. polskie górnictwo w plecy.
Trefniś <trefnis1@mailinator.com> napisał(-a):

Wy naprawdę jesteście niedouczone, ciotunie.
Dziwić się, że nie wie taki jeden z drugim, co znaczy być Polakiem???

Dobrze że wy wiecie, Polcy i Polaki.

EOD, poniżej pewnego poziomu nie zejdę. Szmat nie ruszam.

To jak się podcierasz?

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2017-07-05 07:46:34
Autor: Wróg Ludu
Użytkownik "Presidente de San Escobar" <presidente@sanescobar.so> napisał w wiadomości news:4g2nlct35vhs53j9upi22ouqgpj9ocsolv4ax.com...

Przygłup <trefnis1@mailinator.com> napisał(-a):

[...]

Ci gnoje jak trefny, u2, zenus widzą, że smród wokół PiS robi się coraz większy, a nie mając argumentów wypisują brednie by tylko nie poruszać tkwiącego im w dupie jak zadra tematu. Jakim trzeba byc idiotą by bronić tych łajdaków z PiS? Coż, właściel kota potrzebuje przygłupów.

CL

Data: 2017-07-04 06:52:00
Autor: Wróg Ludu
Po czterech miesiącach br. polskie górnictwo ma 1,2 mld zł czystych strat
przygłup "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości
http://niewygodne.info.pl/artykul8/03850-Polskie-gornictwo-z-szansa-na-historyczny-rekord.htm

Wygląda na to, że wydobywanie węgla znowu staje się bardzo opłacalną
gałęzią gospodarki naszego kraju.

http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/polskie-gornictwo-w-najblizszych-latach-moze,14,0,2008078.html

"Polskie górnictwo w najbliższych latach może wymagać nawet 5 mld złotych pomocy publicznej."

Buuuuuuuhahahahahahhahahahahahahhahaaaa! lol lol lol!

CL

Data: 2017-07-04 12:37:21
Autor: Yogi
Dnia Mon, 3 Jul 2017 22:42:49 +0200, u2 napisał(a):

[...]

Człowieku, po jaką cholerę kopiujesz te brednie? Gierek ci się we łbie śni
czy jak? Polskie górnictwo to czasy średniowiecza. Prymitywne, a tym samym
kosztowne. Y

Data: 2017-07-04 12:49:20
Autor: Presidente de San Escobar
Yogi <yogi002@vp.pl> napisał(-a):

Człowieku, po jaką cholerę kopiujesz te brednie? Gierek ci się we łbie śni
czy jak? Polskie górnictwo to czasy średniowiecza. Prymitywne, a tym samym
kosztowne.

On wierzy w wungiel :DDD
Atom to takie samo zło jak kanalizacja 200 lat temu :DDD
Wiadra z wodą (czyli wungiel) to przyszłość :DDD

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Po czterech miesiącach br. polskie górnictwo ma 1,2 mld zł czystego zysku