Po ilu latach zmieniacie opony?

Data: 2018-09-10 13:35:24
Autor: marr
Po ilu latach zmieniacie opony?
Jak w temacie
Producenci zalecaja po 6 latach od daty produkcji... ale na czyms musza zarabiac:)
Ja mysle ze max 10 lat co moze opona miec

Data: 2018-09-10 13:55:43
Autor: Myjk
Po ilu latach zmieniacie opony?
Mon, 10 Sep 2018 13:35:24 +0200, marr
Jak w temacie
Producenci zalecaja po 6 latach od daty produkcji... ale na czyms musza zarabiac:)
Ja mysle ze max 10 lat co moze opona miec

Przejeździłem 8 (sezonów) na oponach (tylko dlatego tak długo, że ostatnie
3 lata jeździłem tyle co kot napłakał, w zasadzie mocno lokalnie). Niby
bieżnik miały jeszcze wystarczajacy, mimo tego już strach było na tym
jeździć z większą prędkością.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-09-10 13:56:33
Autor: Miroo
W dniu 2018-09-10 o 13:35, marr pisze:
Jak w temacie
Producenci zalecaja po 6 latach od daty produkcji... ale na czyms musza
zarabiac:)
Ja mysle ze max 10 lat co moze opona miec

Kiedyś jeździłem matizem na 4-5-letnich fabrycznych Kumho. Były twarde i śliskie jakby je zrobili z plastiku.
Ale opona oponie nierówna, nie można generalizować.

Pozdrawiam

Data: 2018-09-10 16:47:48
Autor: J.F.
Użytkownik "marr"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5b9656fc$0$680$65785112@news.neostrada.pl...
Jak w temacie
Producenci zalecaja po 6 latach od daty produkcji... ale na czyms musza zarabiac:)

Maja dylemat - jak przekonac kierowce, zeby co roku kupowal nowe opony, bo stare sa zle,
a jednoczesnie zapewnic, ze dwuletnie sa OK, zeby klient nie wybrzydzal i nie żądal naprawde nowych opon, ze swiezej produkcji, a za klientem dystrybutorzy odmawiali brania starego towaru  :-)

Na razie jest chyba unijny przepis - nieuzywana opona do trzech lat od produkcji jest "nowa" i klient nie moze protestowac :-)

Ja mysle ze max 10 lat co moze opona miec

Prawde mowiac to nigdy nie zauwazylem jakiego starzenia opon.
Na szczescie sie scieraja, i jak sa starte, to sie wymienia.

10 lat, to jakis "koscielny" i to na dwoch kompletach :-)

ADAC ponoc sprawdzal i potwierdzil te degradacje z wiekiem, ale bo to wiadomo ile mu za to zaplacili ?

Czesciej zreszta zmieniam samochody, a nowy ma inny rozmiar :-(

J.

Data: 2018-09-10 17:06:11
Autor: Jacek
W dniu 10.09.2018 o 13:35, marr pisze:
Jak w temacie
Producenci zalecaja po 6 latach od daty produkcji...
Wszystko zależy od temperatury i ilości promieni UV, jakie opona przyjmie. To są główne czynniki (poza zużyciem mechanicznym) działające destrukcyjnie na gumę. Jak ktoś auto trzyma w garażu w Finlandii, to spokojnie może jeździć kilkanaście lat. Jak ktoś garażuje pod bezchmurnym niebem południowych Włoch, to po 4-5 latach po gumie już o widać (siateczka spękań).
Nie da się sensownie uzasadnić, że 6 lat i opona do wymiany. Ale jak klient w to uwierzy, to dlaczego mu nie sprzedać nowych opon. Pecunia non olet.
Jacek

Data: 2018-09-10 19:02:41
Autor: J.F.
Użytkownik "Jacek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pn6196$gbt$1@node1.news.atman.pl...
[...]

a ta siateczka cos przeszkadza ?

Nie da się sensownie uzasadnić, że 6 lat i opona do wymiany. Ale jak klient w to uwierzy, to dlaczego mu nie sprzedać nowych opon. Pecunia non olet.

No, teraz modne slowo "postarzanie produktu".
Kto wie, czy i opon nie postarzaja ..

J.

Data: 2018-09-10 19:18:21
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .09.2018 o 19:02 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:

a ta siateczka cos przeszkadza ?

Ty to jesteś jednak Mistrz trollowania :-)

Opona jest mocniejsza z "siateczką" czy bez?

TG

Data: 2018-09-10 11:19:27
Autor: Zenek Kapelinder
Po ilu latach zmieniacie opony?
A masz jakies badania ze z siateczka jest slabsza?

Data: 2018-09-10 20:42:49
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .09.2018 o 20:19 Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> pisze:

A masz jakies badania ze z siateczka jest slabsza?

J.F'a się pytaj - ja nie wiem.

TG

Data: 2018-09-11 07:08:49
Autor: J.F.
Dnia Mon, 10 Sep 2018 19:18:21 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
W dniu .09.2018 o 19:02 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:
a ta siateczka cos przeszkadza ?
Ty to jesteś jednak Mistrz trollowania :-)
Opona jest mocniejsza z "siateczką" czy bez?

Po roku nadal widze siateczke spekan :-)

J.

Data: 2018-09-10 23:56:00
Autor: przemek.jedrzejczak
Po ilu latach zmieniacie opony?
-- Po roku nadal widze siateczke spekan :-)

spoko na bank nie peknie na autostradzie, no chyba ze bedziesz sie z SOP-em scigal :-)

Data: 2018-09-11 13:18:45
Autor: J.F.
Użytkownik przemek  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:d343ae55-69c4-41d1-b2dd-74a524dff179@googlegroups.com...
-- Po roku nadal widze siateczke spekan :-)

spoko na bank nie peknie na autostradzie, no chyba ze bedziesz sie z SOP-em scigal :-)

No i nie pekla :-)
Poza tym opone trzyma kord a nie guma

J.

Data: 2018-09-16 08:59:59
Autor: Budzik
Po ilu latach zmieniacie opony?
Użytkownik Tomasz Gorbaczuk gorbi@adres.pl ...

a ta siateczka cos przeszkadza ?

Ty to jesteś jednak Mistrz trollowania :-)

Opona jest mocniejsza z "siateczką" czy bez?

Dokładnie. Na wyscig po torze tylko dobre opony.
ale na codzien do normalnej jazdy...?
Jezdzilem wielokrotnie na oponie tkóra miała taka siateczke i nic złego sie nie dzieje.
Ale miałem kiedys opone ktora ze starosci zaczeła puszczac powietrze.
Gumiarz wkłada do wanny a tam pełno babelków na całej powierzchni :)))
Ale ona była naprawde stara.

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2018-09-11 16:08:49
Autor: Jacek
W dniu 10.09.2018 o 19:02, J.F. pisze:
a ta siateczka cos przeszkadza ?
Nie wiem, czy przeszkadza, jako taka, ale sygnalizuje, że guma się zestarzała. Zapewne jest też już mniej elastyczna.
Ostatnio porównywałem 7 letnie opony na aucie garażowanym, ale parkującym na parkingu pod chmurką 9 godzin dziennie przez 240 dni w roku w oponą wożoną w tym samym aucie w bagażniku. Różnica widoczna na pierwszy rzut oka.
Jacek

Data: 2018-09-11 16:51:56
Autor: J.F.
Użytkownik "Jacek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pn8i9j$sn6$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Ale czy przeklada sie jakos na parametry jezdne, moze nie ma co oceniac przyczepnosci na oko :-)

J.

Data: 2018-09-10 18:16:34
Autor: Cavallino
Po ilu latach zmieniacie opony?
W dniu 10-09-2018 o 13:35, marr pisze:
Jak w temacie

3-4 lata.
Zwłaszcza zimowe/wielosezonowe, które szybciej tracą sprężystość.

Data: 2018-09-10 21:06:56
Autor: Irokez
[...]

Letnie jak nie mogę skręcić na rondzie mając 60km/h tylko jadę prosto a skręca przy 40, zimowe jak autobus mnie wyprzedza pod górę a ja się ślizgam.
Mam takie u siebie testowe rondo i podjazdy.

Wychodzi właśnie te około 6 lat, kiedy plastikowy Dunlop SP Sport jechał prosto na skręconych kołach a plastikowy Uniroyal Winter miał problem ze zwykłą breją śniegową.
Wymiana na nowe i nagle życie stało się bezpieczniejsze, mimo bieżnika 6mm.

--
Irokez

Data: 2018-09-16 08:59:59
Autor: Budzik
Po ilu latach zmieniacie opony?
Użytkownik Irokez no.email@wp.pl ...

[...]

Znaczy przez 5 lat opona praktycznie nie zmienia swoich własciwości i w szóstym roku drastycznie, skokowo traci swoje własciwości? --
Pozdrawia... Budzik
"Bóg ukrył piekło w samym sercu raju,
abyśmy nieustannie pozostali czujni." - Paulo Coelho

Data: 2018-09-16 06:32:14
Autor: zbigniewgotkiewicz
Po ilu latach zmieniacie opony?
Jakaś firma oponiarska z USA odnalazła dwa samoloty bombowe po kilkudziesięciu latach. Jeden na pustyni a drugi pod śniegiem tylko po to żeby sprawdzić jak zestarzały się opony. W obu przypadkach ciśnienie w oponach było zgodne z instrukcją. Jeśli chodzi o kord, to taki na który nie pada UV zaczyna się starzeć chyba nie wcześniej niż po 12 latach, bo są to dane dotyczące nici poliestrowych używanych do szycia. W przypadku kordu może być podobnie. O procesach zachodzących wewnątrz gumy nie mam informacji.

Data: 2018-09-16 07:41:55
Autor: Zenek Kapelinder
Po ilu latach zmieniacie opony?
Jakis czas temu pojechalismy z kolega nurkowac. Znalezlismy utopiony niemicki motocykl. Od wojny tam byl. Wyciagnelismy i oplukalismy z mulu. W kolach troche malo powietrza bylo. W zbiorniku benzyna. W stacyjce kluczyk. Przekrecilem i sie reflektyor zapalil. Kolega kopnal i za drugim razem zapalil. O dziadku spod Sosnowca juz Ci pisalem?

Data: 2018-09-16 07:49:50
Autor: zbigniewgotkiewicz
Po ilu latach zmieniacie opony?
Zenek. Zamiast zarzucać mi kłamstwo to udowodnij je.

Data: 2018-09-16 17:05:40
Autor: Shrek
W dniu 16.09.2018 o 16:49, zbigniewgotkiewicz@gmail.com pisze:
Zenek. Zamiast zarzucać mi kłamstwo to udowodnij je.

To nie tak działa. Stawiasz tezę - ty masz zapodać wiarygodne źródełko.

Shrek

Data: 2018-09-16 08:15:34
Autor: zbigniewgotkiewicz
Po ilu latach zmieniacie opony?
Będziecto trudne bo informacja leży u mnie w głowie już wiele lat i pochodzi z druku a nie z Internetu. Zapewne po zmarnowaniu wielu godzin udało by się ją udowodnić, ale po pierwsze problem nie jest tego wart, po drugie anonim zarzucający mi kłamstwo nie jest tego wart i miejsce dyskusji nie jest tego warte bo informacja tu żyje krócej niż jej znalezienie.

Data: 2018-09-16 10:43:59
Autor: Zenek Kapelinder
Po ilu latach zmieniacie opony?
Twierdzisz ze zarzucilem ci klamstwo. W ktorym miejscu? Nigdzie nie napisalem anonimie ze klamiesz. Ale cos musi byc na rzeczy bo strasznie sie anonimie bronisz, do tego nieskutecznie.

Data: 2018-09-16 14:03:04
Autor: zbigniewgotkiewicz
Po ilu latach zmieniacie opony?
Zenek. Może mam uczulenie na trolli?

Data: 2018-09-16 14:16:30
Autor: Zenek Kapelinder
Po ilu latach zmieniacie opony?
Nie masz. Nie przezyl bys kontaktu ze soba.

Data: 2018-09-16 20:18:33
Autor: Shrek
W dniu 16.09.2018 o 17:15, zbigniewgotkiewicz@gmail.com pisze:
Będziecto trudne bo informacja leży u mnie w głowie już wiele lat i pochodzi z druku a nie z Internetu.

No to trudno - twoje słowo przeciw sceptykom.

Shrek

Data: 2018-09-16 19:07:54
Autor: Irokez
W dniu 2018-09-16 o 10:59, Budzik pisze:

Znaczy przez 5 lat opona praktycznie nie zmienia swoich własciwości i w
szóstym roku drastycznie, skokowo traci swoje własciwości?

Nie.
Opona z roku na rok traci właściwości, ale są one akceptowalne do pewnego momentu, kiedy stwierdzasz że "tak nosz kur#a być nie może".
Teraz kwestia tego czy ktoś słyszy że mu łożysko napier###a i trzeba mechanika czy nie słyszy i jak koło odfrunie to wtedy dopiero się naprawia.

Więc jak napisałem... mam testowe rondo na którym "monitoruję" zużycie i mi stan akceptowalny oscyluje w około 6 latach ;)

zdrówko

--
Irokez

Data: 2018-09-10 22:49:07
Autor: jerzu.xyz
On Mon, 10 Sep 2018 13:35:24 +0200, marr <marrnisa@gmail.com> wrote:

Producenci zalecaja po 6 latach od daty produkcji...

Ci sami producenci twierdzą, że 5 letnia opona, składowana w
odpowiednich warunkach (jakich to już nie piszą) jest traktowana jako
nowa.

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2018-09-11 09:02:15
Autor: Myjk
Po ilu latach zmieniacie opony?
Mon, 10 Sep 2018 22:49:07 +0200, jerzu.xyz@irc.pl
Ci sami producenci twierdzą, że 5 letnia opona, składowana w
odpowiednich warunkach (jakich to już nie piszą) jest traktowana jako
nowa.

Gdzie tak twierdzą? Ja bym temu nie wtórował do końca, niemniej z pewnością
opona składowana w odpowiedniej dla gumy temperaturze i wilgotności będzie
bardziej nowa niż ta sama opona PRACUJĄCA 5 sezonów na kołach.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-09-11 15:55:17
Autor: jerzu.xyz
Po ilu latach zmieniacie opony?
On Tue, 11 Sep 2018 09:02:15 +0200, Myjk <myjkel@nospam.op.pl> wrote:

Gdzie tak twierdzą?

Na swoich stronach. Michelin np. podaje, że opona powinna być
skontrolowana przez "specjalistę" 5 lat od daty pierwszego użycia, a
maksymalny czas jej życia to 10 lat od daty pordukcji. --

Data: 2018-09-11 23:41:55
Autor: gobo
Po ilu latach zmieniacie opony?
U mnie nie ma problemu.
W 3 sezony zajezdzam i zimowki i opony letnie.
Duzo jezdze, wiec opony nie maja czasu sie zestarzec:)
Pozdrawiam
Piotr

-- -

Po ilu latach zmieniacie opony?