Po ilu latach zmieniacie opony?

Data: 2018-09-10 17:06:11
Autor: Jacek
Po ilu latach zmieniacie opony?
W dniu 10.09.2018 o 13:35, marr pisze:
Jak w temacie
Producenci zalecaja po 6 latach od daty produkcji...
Wszystko zależy od temperatury i ilości promieni UV, jakie opona przyjmie. To są główne czynniki (poza zużyciem mechanicznym) działające destrukcyjnie na gumę. Jak ktoś auto trzyma w garażu w Finlandii, to spokojnie może jeździć kilkanaście lat. Jak ktoś garażuje pod bezchmurnym niebem południowych Włoch, to po 4-5 latach po gumie już o widać (siateczka spękań).
Nie da się sensownie uzasadnić, że 6 lat i opona do wymiany. Ale jak klient w to uwierzy, to dlaczego mu nie sprzedać nowych opon. Pecunia non olet.
Jacek

Data: 2018-09-10 19:02:41
Autor: J.F.
Użytkownik "Jacek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pn6196$gbt$1@node1.news.atman.pl...
[...]

a ta siateczka cos przeszkadza ?

Nie da się sensownie uzasadnić, że 6 lat i opona do wymiany. Ale jak klient w to uwierzy, to dlaczego mu nie sprzedać nowych opon. Pecunia non olet.

No, teraz modne slowo "postarzanie produktu".
Kto wie, czy i opon nie postarzaja ..

J.

Data: 2018-09-10 19:18:21
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .09.2018 o 19:02 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:

a ta siateczka cos przeszkadza ?

Ty to jesteś jednak Mistrz trollowania :-)

Opona jest mocniejsza z "siateczką" czy bez?

TG

Data: 2018-09-10 11:19:27
Autor: Zenek Kapelinder
Po ilu latach zmieniacie opony?
A masz jakies badania ze z siateczka jest slabsza?

Data: 2018-09-10 20:42:49
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .09.2018 o 20:19 Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> pisze:

A masz jakies badania ze z siateczka jest slabsza?

J.F'a się pytaj - ja nie wiem.

TG

Data: 2018-09-11 07:08:49
Autor: J.F.
Dnia Mon, 10 Sep 2018 19:18:21 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
W dniu .09.2018 o 19:02 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:
a ta siateczka cos przeszkadza ?
Ty to jesteś jednak Mistrz trollowania :-)
Opona jest mocniejsza z "siateczką" czy bez?

Po roku nadal widze siateczke spekan :-)

J.

Data: 2018-09-10 23:56:00
Autor: przemek.jedrzejczak
Po ilu latach zmieniacie opony?
-- Po roku nadal widze siateczke spekan :-)

spoko na bank nie peknie na autostradzie, no chyba ze bedziesz sie z SOP-em scigal :-)

Data: 2018-09-11 13:18:45
Autor: J.F.
Użytkownik przemek  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:d343ae55-69c4-41d1-b2dd-74a524dff179@googlegroups.com...
-- Po roku nadal widze siateczke spekan :-)

spoko na bank nie peknie na autostradzie, no chyba ze bedziesz sie z SOP-em scigal :-)

No i nie pekla :-)
Poza tym opone trzyma kord a nie guma

J.

Data: 2018-09-16 08:59:59
Autor: Budzik
Po ilu latach zmieniacie opony?
Użytkownik Tomasz Gorbaczuk gorbi@adres.pl ...

a ta siateczka cos przeszkadza ?

Ty to jesteś jednak Mistrz trollowania :-)

Opona jest mocniejsza z "siateczką" czy bez?

Dokładnie. Na wyscig po torze tylko dobre opony.
ale na codzien do normalnej jazdy...?
Jezdzilem wielokrotnie na oponie tkóra miała taka siateczke i nic złego sie nie dzieje.
Ale miałem kiedys opone ktora ze starosci zaczeła puszczac powietrze.
Gumiarz wkłada do wanny a tam pełno babelków na całej powierzchni :)))
Ale ona była naprawde stara.

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2018-09-11 16:08:49
Autor: Jacek
W dniu 10.09.2018 o 19:02, J.F. pisze:
a ta siateczka cos przeszkadza ?
Nie wiem, czy przeszkadza, jako taka, ale sygnalizuje, że guma się zestarzała. Zapewne jest też już mniej elastyczna.
Ostatnio porównywałem 7 letnie opony na aucie garażowanym, ale parkującym na parkingu pod chmurką 9 godzin dziennie przez 240 dni w roku w oponą wożoną w tym samym aucie w bagażniku. Różnica widoczna na pierwszy rzut oka.
Jacek

Data: 2018-09-11 16:51:56
Autor: J.F.
Użytkownik "Jacek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pn8i9j$sn6$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Ale czy przeklada sie jakos na parametry jezdne, moze nie ma co oceniac przyczepnosci na oko :-)

J.

Po ilu latach zmieniacie opony?