Po ilu małpkach "kulom się nie klaniał"?

Data: 2009-04-20 06:34:31
Autor: cirrus
Po ilu małpkach "kulom się nie klaniał"?
# Podczas konwencji SLD - UP zbierano podpisy w obronie dobrego imienia generała "Waltera" odpowiedzialnego za śmierć setek żołnierzy Armii Krajowej
- Dla nas "Walter" był, jest i będzie bohaterem. Ręce precz od naszych pomników - denerwował się podczas konwencji starszy mężczyzna, który zbierał podpisy pod apelem przeciwko planom likwidacji poznańskiego pomnika komunistycznego generała Karola "Waltera" Świerczewskiego.
Decyzję o likwidacji monumentu wydała w marcu rada miasta Poznania.
To nie podoba się członkom Komitetu Obrony Lewicowych Tradycji (KOLT) wspierającego koalicję SLD - UP. KOLT skupia przede wszystkim byłych działaczy PZPR i emerytowanych żołnierzy ludowego Wojska Polskiego.
25 kwietnia lewica organizuje pikietę w obronie "Waltera" pod jego pomnikiem w Poznaniu. Jednym z uczestników akcji ma być eurodeputowany Marek Siwiec, szef kampanii wyborczej SLD - UP do PE.
Generał Karol "Walter" Świerczewski w czasie wojny polsko-bolszewickiej jako dowódca 5. Batalionu 510. Pułku 57. Dywizji Strzeleckiej Armii Czerwonej walczył przeciwko oddziałom Wojska Polskiego. W czasie wojny domowej w Hiszpanii, dowodząc międzynarodową dywizją, której utworzenie sfinansowało ZSRR, zasłynął z udziału w mordach na jeńcach wojennych. Jako generał broni LWP realizował wytyczne Stalina i odmawiał prawa łaski skazanym na śmierć żołnierzom Armii Krajowej.
Po śmierci władze komunistyczne w PRL kreowały go na bohatera narodowego. Jego podobiznę umieszczono m.in. na 50-złotowym banknocie #
Ze strony:
http://tnij.org/c9c0

--
stevep

Data: 2009-04-20 09:15:42
Autor: awe
Po ilu małpkach "kulom się nie klaniał"?
Ja nie bardzo wiem o co Ci chodzi steve? Odnosze wrazenie ze jestescie tak mierni ze ryjecie nochalami o bruk...
Jak patrze na was to od razu zaczynam cieplo myslec o Stalinie. Pod sciane do rozwalki, lub do roboty na sybir i po co sobie zawracac glowe.
awe

Data: 2009-04-20 10:15:16
Autor: boukun

Użytkownik "awe" <fakej2345@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gsh7h2$q3r$1news.onet.pl...
[...]

Wy macie i tak więcej wspólnego, niż was dzieli, he, he..

Wspólny biesiadny stół...

boukun

Po ilu małpkach "kulom się nie klaniał"?