Po jaka ch..... dwa standardy gniazd/wtyków 230 V zasilaczy zewnetrznych??

Data: 2014-04-18 11:13:44
Autor: 666
Po jaka ch..... dwa standardy gniazd/wtyków 230 V zasilaczy zewnetrznych??
Pytanie trochę retoryczne, money turns the world around ;-)
Ale mnie wq...., że jak mam kabel z koniczynką, to akurat potrzebuję kabla IEE, lub na odwrót.
I jeszcze niektóre zasilacze mają "ósemki", ale o tych nie mówmy (dla przykładu mam dwa dosłownie identyczne switche Planet, z których jeden ma zasilanie ósemką, a drugi IEC).
Mam już głeboką szufladę kabli (230V) i zawsze mi czegoś brakuje (no teraz rzucam q.....i, bo potrzebuję podłaczyć laptopa do wyjścia UPS-a, a oczywiście to dwa różne standardy q... ich mać).
Uff, ulżyło ;-)))

Data: 2014-04-18 11:24:05
Autor: Chris
Po jaka ch..... dwa standardy gniazd/wtyków 230 V zasilaczy zewnetrznych??
 666 nabazgrał(a):

[...]

Tak samo czemu w UPS montują gniazda komuterowe a nie sieciowe ?? ma dwa czy trzy takie UPS-y w szafie i leżą a bym podłączył pod sprzęt AV.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-04-18 11:52:35
Autor: elmer radi radisson
On 2014-04-18 11:24, Chris wrote:

Tak samo czemu w UPS montują gniazda komuterowe a nie sieciowe ?? ma dwa
czy trzy takie UPS-y w szafie i leżą a bym podłączył pod sprzęt AV.

Bo mityczne sprzataczki podlaczaja sie z odkurzaczami gdzie popadnie i patrzy na nie okragly ksztalt swinskiego ryjka ;)

Czy to duzy problem podlaczyc pod to zwykla listwe zasilajaca z
przerobionym kablem? Albo do kabla komputerowego dokupic za 7 zlotych
sama listwe z gniazdami, bez kabla.

--

memento lorem ipsum

Data: 2014-04-18 12:03:09
Autor: mr misio
Użytkownik elmer radi radisson napisał:

Czy to duzy problem podlaczyc pod to zwykla listwe zasilajaca z
przerobionym kablem? Albo do kabla komputerowego dokupic za 7 zlotych
sama listwe z gniazdami, bez kabla.

Zeby nie miec takich problemow kupuje upsy z normalnym gniazdkiem i sobie chwale. Nie musze kombinowac j.w. i moge podpiac odkurzacz ;)

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-04-18 12:25:59
Autor: elmer radi radisson
On 2014-04-18 12:03, mr misio wrote:

Zeby nie miec takich problemow kupuje upsy z normalnym gniazdkiem i
sobie chwale. Nie musze kombinowac j.w. i moge podpiac odkurzacz ;)

To nie problem. To cecha ;). Poza pewnym zabezpieczeniem przed podlaczaniem losowych urzadzen, w tym mogacych przeciazyc zasilanie,
takie komputerowe gniazdo IEC C14 zajmuje dwa razy mniej miejsca niz
typowe okragle.

No i UPSy z okraglym gniazdem to raczej wymierajaca rzadkosc.

--

memento lorem ipsum

Data: 2014-04-18 12:56:15
Autor: mr misio
Po jaka ch..... dwa standardy gniazd/wtyków 230 V zasilaczy zewnetrznych??
Użytkownik elmer radi radisson napisał:

No i UPSy z okraglym gniazdem to raczej wymierajaca rzadkosc.

Nooo niestety, ale jeszcze są :D

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-04-18 13:12:27
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Po jaka ch..... dwa standardy gniazd/wtykó w 230 V zasilaczy zewnetrznych??
Dnia 2014-04-18, o godz. 12:25:59
elmer radi radisson
<radi@spam-spam-spam-eggs-bacon-and.spam.wireland.org> napisał(a):

No i UPSy z okraglym gniazdem to raczej wymierajaca rzadkosc.

Jakoś nie zauważyłem. Np. większość Fideltronik-ów (zarówno domowych
jak i serwerowych) ma okrągłe gniazda.

Zdrówko

Data: 2014-04-18 14:06:33
Autor: elmer radi radisson
On 2014-04-18 13:12, Maciek Babcia Dobosz wrote:

Jakoś nie zauważyłem. Np. większość Fideltronik-ów (zarówno domowych
jak i serwerowych) ma okrągłe gniazda.

To chyba raczej nasza krajowa egzotyka i stare konstrukcyjnie modele.
W nowych Fideltronikach to juz raczej sie tego nie znajdzie. z Eatonow
czy APC, o ile nie sa to modele z premedytacja zrobione jako dawca
gniazd w stylu "podtrzymywana listwa", to okraglych gniazd nie
przypominam sobie ani w modelach wolnostojacych, ani w rackowych.

--

memento lorem ipsum

Data: 2014-04-18 14:28:19
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Po jaka ch..... dwa standardy gniazd/wtykó w 230 V zasilaczy zewnetrznych??
Dnia 2014-04-18, o godz. 14:06:33

On 2014-04-18 13:12, Maciek Babcia Dobosz wrote:

> [...]

To chyba raczej nasza krajowa egzotyka i stare konstrukcyjnie modele.
W nowych Fideltronikach to juz raczej sie tego nie znajdzie. z Eatonow

W nowych Fideltronikach masz w tej chwili albo okrągłe ale oba typy
gniazd.
czy APC, o ile nie sa to modele z premedytacja zrobione jako dawca
gniazd w stylu "podtrzymywana listwa", to okraglych gniazd nie
przypominam sobie ani w modelach wolnostojacych, ani w rackowych.

To zerknij na modele APC z gniazdami wyjściowymi typu French/Belgian z
CEE w nazwie - np. na APC Power Saving Back-UPS Pro 1500, 230V, CEE
7/5. Nie wiem jak z Eaton-ami z nimi mama mało do czynienia ale
przeglądając ich ofertę widzę że te z FR na końcu specyfikacji też maja
gniazda okrągłe.

Zdrówko

Data: 2014-04-18 20:20:31
Autor: elmer radi radisson
On 2014-04-18 14:28, Maciek Babcia Dobosz wrote:

[...]

Faktycznie. Moze troche przesadzilem z tym wymieraniem. Niemniej jednak
w przypadku wiekszosci producentow sa to pojedyncze modele na wypadek,
gdyby ktos takiego czegos szukal. Bo na codzien jednak nieporownywalnie
czesciej uzywa sie upsow z typowym komputerowym wtykiem i takie mozna
spotkac w wiekszosci miejsc i kupic 'z defaultu'. Np. klasyczne kremowe
APC, jeszcze sprzed przejecia firmy przez Schneidera, to autentycznie
nie wiem, czy w ogole byly jakies z gniazdem Schuko :).

--

memento lorem ipsum

Data: 2014-04-19 21:04:31
Autor: Pszemol
"elmer radi radisson" <radi@spam-spam-spam-eggs-bacon-and.spam.wireland.org> wrote in message news:lirqdh$f8c$1portraits.wsisiz.edu.pl...
On 2014-04-18 14:28, Maciek Babcia Dobosz wrote:

[...]

To chyba tylko oszczędność miejsca a nie chodzi o mityczne sprzątaczki
bo w USA wszystkie UPSy mają gniazda takie same jak w ścianie:
http://www.computerpowersolutions.com/BR800BLK.jpg

Data: 2014-04-23 11:14:19
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Po jaka ch..... dwa standardy gniazd/wtykó w 230 V zasilaczy zewnetrznych??
Dnia 2014-04-18, o godz. 20:20:31
[...]

Wszystko zależy na jaki rynek to jest kierowane. Np. w USA większość
UPS-ów ma "zwykłe" gniazda. We Francji poza modelami do szaf z kolei
dominują gniazda okrągłe i APC robi na ich rynek warianty z takimi
gniazdami właściwie w każdym modelu. Czemu w PL dominują akurat takie a
nie inne - nie mam pojęcia. Niemniej nie ma problemu z zakupem u nas
wariantu z gniazdami okrągłymi. Mam w jednym miejscu sztukę rackowego
APC (niestety nie pomnę modelu - któryś Smart 2U). Ma właśnie okrągłe
gniazda - był kupowany około półtora roku temu do sprzętu
telekomunikacyjnego i kupiliśmy od ręki.

Zdrówko

Data: 2014-04-23 12:47:44
Autor: 666
Po jaka ch..... dwa standardy gniazd/wtyków 230 V zasilaczy zewnetrznych??
Przykład ze "zwykłymi" gniazdkami 230V:
APC BE700G Back-UPS ES 700VA GREEN
(swoją drogą całkiem zgrabny, przy czym tylko połowa gniazd ma podtrzymanie UPS, co z kolei też ma swoje zalety, np. często nie tchcemy podtrzymywać monitora).

Data: 2014-04-19 18:41:08
Autor: Marek Dyjor
mr misio wrote:
[...]

tylko że jesteś raczej skazany na UPSy dla tzw ludu...

nie widzałęm raczej APC z gniazdkami normalnymi...

za kilak zł można kupic wtyczkę do gniada komputerowego...

Data: 2014-04-23 11:15:45
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Po jaka ch..... dwa standardy gniazd/wtykó w 230 V zasilaczy zewnetrznych??
Dnia 2014-04-19, o godz. 18:41:08
"Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał(a):

nie widzałęm raczej APC z gniazdkami normalnymi...

Zerknij na modele z CEE w nazwie.

Zdrówko

Data: 2014-04-18 12:42:12
Autor: Chris
Po jaka ch..... dwa standardy gniazd/wtyków 230 V zasilaczy zewnetrznych??
elmer radi radisson nabazgrał(a):

On 2014-04-18 11:24, Chris wrote:
[...]

Bo ciągle zapominam o tym żeby kupić taką listwę a UPS-y zostały z render farmy.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-04-18 12:45:24
Autor: elmer radi radisson
On 2014-04-18 12:42, Chris wrote:

Bo ciągle zapominam o tym żeby kupić taką listwę a UPS-y zostały z
render farmy.

Skoro napisales ze leza w domu i chcialbys je podlaczyc pod AV, a nie
mozesz, to zakladam ze jesli jest potrzeba, to znajdzie sie w koncu na
to czas ;)

--

memento lorem ipsum

Data: 2014-04-18 12:51:28
Autor: Chris

On 2014-04-18 12:42, Chris wrote:
[...]

Kiedyś to podłącze ale nie jest to mus :) leżą w szafie i przypominam sobie raz na rok o nich albo jak teraz przy okazji posta :)

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-04-18 12:56:42
Autor: mr misio

Data: 2014-04-18 16:40:22
Autor: Krystek
Po jaka ch..... dwa standardy gniazd/wtykĂłw 230 V zasilaczy zewnetrznych??
W dniu 2014-04-18 12:45, elmer radi radisson pisze:
On 2014-04-18 12:42, Chris wrote:

[...]

Mnie najtaniej wyszło (w sklepach ciężko znaleźć i trzeba z reguły przez Internet zamawiać) kupić samą obudowę listwy i podłączyć stary przewód od komputera, w którym tylko urżnąłem wtyczkę do gniazdka w ścianie. No, ale...

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2014-04-18 20:08:35
Autor: elmer radi radisson
On 2014-04-18 16:40, Krystek wrote:

[...]

Dokladnie o tym samym rozwiazaniu, zaproponowanym jako jedno z dwoch,
napisalem nieco powyzej.

--

memento lorem ipsum

Data: 2014-04-18 21:28:33
Autor: 666
Po jaka ch..... dwa standardy gniazd/wtykĂłw 230 V zasilaczy zewnetrznych??
Coś konfabulujesz.
"Przewód od komputera" ma na końcu wtyk IEC bez bolców (żeby Cię prąd nie kopnął).
Do UPS-a trzeba włożyć wtyk IEC, ale z bolcami ("bez bolców" jest gniazdo w UPS-ie, znów żeby Cię prąd nie kopnął).
Chyba, ze myślisz o przewodzie zasilajacym monitor (na obu końcach IEC) z gniazda 230 V w obudowie desktopa.

-- -- -
podłączyć stary przewód od komputera, w którym tylko urżnąłem wtyczkę do gniazdka w ścianie.

Data: 2014-04-18 23:24:48
Autor: elmer radi radisson
On 2014-04-18 21:28,  666 wrote:

Coś konfabulujesz.
[...]

W sumie nie wiadomo kogo cytujesz, ale..
Dokladnie rzecz ujmujac, trzeba wziac kabel UPS do podlaczenia PC (ten sam rodzaj zlacza, z jednej meski, z drugiej zenski), uciac strone z wtykiem zenskim, rozszyc z niej przewody i zakonczyc wewnatrz listwy.

W efekcie wyjdzie taka konstrukcja:
http://www.cyberbajt.pl/dat/big/3904_1.jpg

--

memento lorem ipsum

Data: 2014-04-19 13:50:24
Autor: Adam
On 2014-04-18 21:28,  666 wrote:

Coś konfabulujesz.
[...]

Bardzo ważne jest, aby ktoś się nie rozpędził, i nie dał listwy z filtrami (sprzedawanej jako "komputerowa"), gdyż jeśli UPS nie ma sinusa tylko aproksymację, czy wręcz prostokąt (tak, jak wiele klasy SOHO), to listwa to będzie traktować jako zakłócenie i będzie to próbowała filtrować.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-04-19 15:27:34
Autor: zil0g
Po jaka ch..... dwa standardy gniazd/wtykow 230 V zasilaczy zewnetrznych??
*Adam* wdusil[a] knefle:

[...]

Listwa filtruje zaklocenia w zakresach 90kHz ÷ 60MHz. Sinus z upsa przechodzi
przez listwy zupelnie niezmieniony. Co najwyzej moze go przesunac w fazie co
tez jest bez znaczenia.

Data: 2014-04-19 19:09:33
Autor: Adam
Po jaka ch..... dwa standardy gniazd/wtykow 230 V zasilaczy zewnetrznych??
W dniu 2014-04-19 15:27, zil0g pisze:
*Adam* wdusil[a] knefle:

[...]

Sinus tak - można używać listwy z filtrami.
Przestrzegałem przed UPS-ami, które _nie_ mają sinusa. Tam nie wolno używać filtrów.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-04-21 09:48:16
Autor: 666
Po jaka ch..... dwa standardy gniazd/wtykow 230 V zasilaczy zewnetrznych??
W moich UPS-ach (TrippLite, zapewne sinus) jest w instrukcji ostrzeżenie:

Equipment Connection Warnings
.. Do not connect surge suppressors or extension cords to the output of your UPS. This might
overload the UPS and will void the surge suppressor and UPS warranties.

-- -- -

Data: 2014-04-18 13:02:10
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Po jaka ch..... dwa standardy gniazd/wtykó w 230 V zasilaczy zewnetrznych??
Dnia 2014-04-18, o godz. 11:52:35

On 2014-04-18 11:24, Chris wrote:

> [...]

Bo mityczne sprzataczki podlaczaja sie z odkurzaczami gdzie popadnie
i patrzy na nie okragly ksztalt swinskiego ryjka ;)

Ty się zając śmiej... ;-)
Mityczne jak mityczne ale ~18 lat temu (w czasach Novella 3.11)
zastanawialiśmy się czemu przy braku prądu wszystko ładnie się zamyka i
tylko jeden z serwerów losowo zalicza pad jakby mu prąd odcinało
heblem. Testowaliśmy wszystko i było OK. A jak nikogo nie było w pokoju
z maszynami - najczęściej w weekendy - to czasami pad występował.
Tajemnicę odkrył kolega który w tymże pokoju pod biurkiem odsypiał w
sobotę imprezę - bliżej mu było do firmy niż do domu. Namierzył
sprzątaczkę która jak padłą prąd to robiła sobie kawkę bo to i ciemno
po korytarzach i odkurzacz nie działał. Nie wiem do tej pory jakim
sposobem doszła że w UPS-ie jest prąd. I wyciągała wtyczkę od serwera z
UPS-a po czym włączała tam czajniczek. Jakby mi kto to opowiadał to bym
nie uwierzył - ale czajniczek podpięty do UPS-a widziałem. Takiego
właśnie ze zwykłymi gniazdami.

Zdrówko

Data: 2014-04-18 13:10:48
Autor: Chris
Po jaka ch..... dwa standardy gniazd/wtyków 230 V zasilaczy zewnetrznych??
Maciek Babcia Dobosz nabazgrał(a):

On 2014-04-18 11:24, Chris wrote:
[...]

Lata temu jak Polbox był jednym niewielu dostarczycieli neta w PL i mieścił się na kilku piętrach kamienicy a kable w tym światłowody szly między piętrami góra <> dół to przyszli panowie instalować szafę (zwykła szafa) i nie pasowała im idealnie w rogu to wzieli diaxa i odcieli kable na dole i górze żeby szafa wlazła i nagle x% polskich internautów stracił neta :) nie pytaj jaka była mina prezesa po tym jak telefony zaczeły robić się czerwone i znależli czemu nagle brakuje 3m wiązki kabli i światłowodów :)

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-04-18 18:58:56
Autor: 666
Po jaka ch..... dwa standardy gniazd/wtyków 230 V zasilaczy zewnetrznych??
Co do sprzątaczek lub teściowej się zgadzam, ale nie w tym rzecz.
Mnie do podłączenia zasilaczy laptopowych potrzebne kable na jednym końcu IEC, na drugim "koniczynka".
I za ch..... nie rozumiem, dlaczego identyczny zasilacz do np. kamery ma wejście IEC, a do laptopa koniczynkę.
Oczywiście kabel umiałbym sobie zrobić.
Ale chciałbym życ bez tej komplikacji.
Bo wolę mieć w szufladzie zapas 3 sztuk kabli: 1 metr, 2 metry i 5 metrów (na wszelki wypadek), niż 33 różniste kable (a miedź tez kosztuje, grosz do grosza) z permutacją wszelkich możiwych wtyczek.
BTW widział ktoś przejsciówki IEC -> koniczynka ?

A faktycznie w zasilaczach APC takich nieco listwopodobnych są gniazda "z bolcem".

-- -- -