Po jakim czasie nagrzewa sie wam samochod w srodku?

Data: 2016-10-15 18:22:28
Autor: daniuek
Po jakim czasie nagrzewa sie wam samochod w srodku?
Po jakim czasie nagrzewa sie wam samochod w srodku jak wlaczycie klime np na 23 stopnie ?

Data: 2016-10-15 20:34:41
Autor: P.B.
Dnia Sat, 15 Oct 2016 18:22:28 +0200, daniuek napisał(a):

Po jakim czasie nagrzewa sie wam samochod w srodku jak wlaczycie klime np na 23 stopnie ?

To zależy. FF mk2 TDCI 1,6 i 1,8 potrafią nie nagrzać się nigdy. Wystarczy
-10 i jazda w korku - silnik nie osiąga nominalnej temperatury pracy, a z
nawiewów leci chłodne powietrze. Teraz też wielkiego szału nie ma, ale po
kilku kilometrach jazdy w mieście jest ciepło. Dużo lepiej jest na trasie:
więcej ciepła z silnika i lepszy przepływ powietrza przez kabinę. Testowane
na kilku egzemplarzach z roczników 2007 - 2010: ten typ tak ma. Dla odmiany Citroen berlingo z 1,6HDI (czyli ten sam silnik, co 1,6TDCI w
focusie) po kilometrze już dmucha ciepłym, po dwóch, trzech robi się
gorąco. --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2016-10-15 21:55:42
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2016-10-15 o 20:34, P.B. pisze:
[...]

Bo Ford gówno wort. ;)

Dla odmiany Citroen berlingo z 1,6HDI (czyli ten sam silnik, co 1,6TDCI w
focusie) po kilometrze już dmucha ciepłym, po dwóch, trzech robi się
gorąco.

Berlingo i inne auta z dieslem hdi, mają z reguły dogrzewacz elektryczny kabiny. W starszych modelach, jest to blok z 4-ema świecami żarowymi, nagrzewający płyn w małym obiegu. W nowszych, jest to elektryczna grzałka w obudowie wentylatora kabiny.
Ford o takim rozwiązaniu nie pomyślał. Przynajmniej w F2.

P.s. znam jeden przypadek samodzielnego domontowania tego dogrzewacza z wczesnych hdi, w takim Focusie. Działa dość skutecznie.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2016-10-16 00:51:53
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  Marcin "Kenickie" Mydlak pisze tak:

[...]

Jaką moc ma alternator w takich modelach? ;)

--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.

Data: 2016-10-18 22:59:55
Autor: jerzu.xyz
On Sun, 16 Oct 2016 00:51:53 +0200, PiteR <email@fauszywy.pl> wrote:

Jaką moc ma alternator w takich modelach? ;)

150A minimum.

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2016-10-16 08:44:47
Autor: ToMasz
Po jakim czasie nagrzewa sie wam samochod w srodku?

P.s. znam jeden przypadek samodzielnego domontowania tego dogrzewacza z
wczesnych hdi, w takim Focusie. Działa dość skutecznie.

czy w każdym citroenie (picasso) jest miejsce i wiązka do elektrycznego podgrzewacza? Mam picasso i kupiłem oryginalny podgrzewacz elektryczny, znaczy taką ramkę jak pół kartki A4. Nie bardzo mi się chce grzebać na ślepo, rozbierać pół auta żeby sprawdzić że mój model niema miejsca na elekttryczną nagrzewnice
ToMasz

Ps to to ma 120W, więc wiele nie pogrzeje, ale lepszy rydz niż nic

Data: 2016-10-16 12:33:57
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .10.2016 o 08:44 ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl> pisze:

Ps to to ma 120W, więc wiele nie pogrzeje, ale lepszy rydz niż nic

W moim (2.0 HDI) podgrzewacz elektryczny  ma 1,8KW. Może zgubiłeś jedno  zero?

TG

Data: 2016-10-16 14:24:43
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  Tomasz Gorbaczuk pisze tak:

Ps to to ma 120W, więc wiele nie pogrzeje, ale lepszy rydz niż
nic

W moim (2.0 HDI) podgrzewacz elektryczny  ma 1,8KW. Może zgubiłeś
jedno  zero?

1800W / 14v = 128A

łał

alternator chyba jest 150A czy większy?

podgrzewacz pewnie nie chodzi non stop.

--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.

Data: 2016-10-16 14:53:49
Autor: P.B.
Dnia Sun, 16 Oct 2016 14:24:43 +0200, PiteR napisał(a):

1800W / 14v = 128A

łał

alternator chyba jest 150A czy większy?

podgrzewacz pewnie nie chodzi non stop.

Podgrzewacz działa tylko przez krótki czas po uruchomieniu - bilans prądu
nie musi być dodatni.

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2016-10-16 15:01:42
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .10.2016 o 14:24 PiteR <email@fauszywy.pl> pisze:

[...]

Alternator 230A. Podgrzewacz chodzi do czasu osiągnięcia temp. zadanej. Ma  z tego co pamiętam 6 trybów (sekcji) pracy załączanych wg jakiegoś  algorytmu. Max moc pewnie występuje sporadycznie.
Nie startuje na słabym lub rozładowanym akumulatorze - zgłaszałem kiedyś  usterkę pt. "brak grzania" na gwarancji - kumaty (o dziwo :-) ) mechanik w  ASO sensownie mi to wytłumaczył.

TG

Data: 2016-10-16 15:23:55
Autor: PiteR
[...]

zazdraszczam ;)

--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.

Data: 2016-10-16 15:31:46
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .10.2016 o 15:23 PiteR <email@fauszywy.pl> pisze:

[...]

No fakt, kumaty mechanik w ASO to rarytas :-)

Co do podgrzewacza - mają to inne marki.
Miałem to samo (moc 1,5 lub 1,8KW) w Grand Scenicu z ulubionej stajni  Cavallino - Renault :-)

TG

Data: 2016-10-16 16:51:36
Autor: Scobowski
Po jakim czasie nagrzewa sie wam samochod w srodku?
W dniu 16.10.2016 o 15:31, Tomasz Gorbaczuk pisze:

aik to jest to elektryczne dogrzewanie> Co do podgrzewacza - mają to inne marki.
Miałem to samo (moc 1,5 lub 1,8KW) w Grand Scenicu z ulubionej stajni
Cavallino - Renault :-)

I całkiem ładnie działa - żona ma. Jeśli ustawi się "wysoko" temperatrę w kabinie, to po 2-3 minutach od uruchomienia silnika z nawiewów wydostaje się wyraźnie ciepła powietrze mimo, że silnikowi daleko jeszcze do nominalnych temperatur pracy.

Ale afaik to jest to dogrzewanie kabyny grzałkami w nawiewie, a nie świecami w obiegu płyny chłodzącego.

Data: 2016-10-17 12:37:53
Autor: J.F.
Użytkownik "Scobowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nu045o$f14$1@sunflower.man.poznan.pl...
[...]

Hm, i to jest dogrzewanie ?
Bo IMO - po 2-3 minutach to silnik nabierze ze 40C, i juz powietrze moze byc wyczuwalnie cieple.

Ale afaik to jest to dogrzewanie kabyny grzałkami w nawiewie, a nie świecami w obiegu płyny chłodzącego.

Grzalki w nawiewie powinny dzialac szybciej, suszarce wystarcza sekundy :-)

Dogrzewanie plynu moze miec sens ekologiczny.

J.

Data: 2016-10-16 15:26:20
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Po jakim czasie nagrzewa sie wam samochod w srodku?
W dniu .10.2016 o 15:01 Tomasz Gorbaczuk <gorbi@adres.pl> pisze:

1800W / 14v = 128A

Dołóż do tego:
- wspomaganie elektryczne - 80-120A
- świece żarowe - 80-100A
- ogrzewanie lusterek, szyby, foteli - strzelam - kolejne 80A
- pompa wtryskowa  i wtryski - strzelam - 30A
- światła, radio, nawigacja, ładowarki - 30A
- inne sterowniki - 100A (abs, esp, poduchy, klimatyzacja, elektrozawory,  el. szyby, wycieraczki)

Trzeba niezłego kontrolera aby to wszystko ogarnąć i zapewnić jednoczesne  działanie. Przy bilansie ujemnym (nie starcza alternatora) buforem jest  aku. Jak aku słaby komputer decyduje co w danej chwili jest niezbędne.  Miałem słaby akumulator i przestało mi działać ogrzewanie elektryczne (nie  było charakterystycznego cykania). Wymiana akumulatora "naprawiła"  ogrzewanie.

Jak się podłączy narzędziem diagnostycznym do cytryny - w ustawieniach  rożnych sterowników są hasła typu: "strategia komfortu cieplnego",  "strategia ogrzewania", "strefa klimatyczna" itp. W zależności od ustawień  sterownik może zapewnić max komfort kosztem np. spalania. W zależności od  kraju przeznaczenia ustawienia te mają różne wartości. W przypadku auta  kupionego od handlarza warto się zainteresować jaki był docelowy kraj  przeznaczenia - może się okazać, że mamy auto po Hiszpanie lub Francuzie i  ustawiony zakres klimatyczny +5 - +35.
Wtedy ogrzewanie w zimie słabo działa :-)

TG

Data: 2016-10-16 16:45:25
Autor: J.F.
Dnia Sun, 16 Oct 2016 15:26:20 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
W dniu .10.2016 o 15:01 Tomasz Gorbaczuk <gorbi@adres.pl> pisze:
1800W / 14v = 128A
Dołóż do tego:
- wspomaganie elektryczne - 80-120A

Chwilami,

- świece żarowe - 80-100A

Tylko na poczatku.

- ogrzewanie lusterek, szyby, foteli - strzelam - kolejne 80A
- pompa wtryskowa  i wtryski - strzelam - 30A

Pompa nie jest mechaniczna ?

- światła, radio, nawigacja, ładowarki - 30A
- inne sterowniki - 100A (abs, esp, poduchy, klimatyzacja, elektrozawory,  el. szyby, wycieraczki)

100A jak hamujesz. Bo reszta to drobiazg.

[...]

No i wcale nie taki niezly ten komputer. Stosunkowo prosty.

[...]

Czy tylko d* nie grzeje ?

J.

Data: 2016-10-17 14:47:27
Autor: Kamil 'Model'
W dniu 2016-10-16 o 08:44, ToMasz pisze:

[...]

Miejsce jest, ale mimo tego, że Peugeot i Citroen to jeden koncern PSA, to o ile jeszcze nie spotkałem Puga (od mniej więcej 2002r. produkcji) który by nie miał pełnej instalacji pod wszystkie bajery, wystarczy wpiąć co się chce i aktywować PP/diagiem opcje, to o tyle w Cytrynach różnie to bywa. Jeżeli masz XP na pierwszej instalacji (kwadratowe przełączniki pod kierownicą) to na bank nie masz instalacji pod grzałki. Jeżeli XP po pełnym lifcie to masz 75% szans, że instalacja będzie.

Data: 2016-10-16 16:29:56
Autor: J.F.
Po jakim czasie nagrzewa sie wam samochod w srodku?
Dnia Sat, 15 Oct 2016 21:55:42 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak
[...]

Sierra grzala znakomicie. No ale tam bylo ogrzewanie na gaz :-)
Tzn - grzala po paru minutach, jak juz silnik sie zagrzal.

Nowoczesniejsza Vectra ... tam diesel tez jakis niedogrzany, ale
przeciez nawet 70 stopni wystarcza do grzania kabiny.

[...]

A to o komfort pasazerow chodzi, czy spelnienie norm emisji spalin ?

J.

Data: 2016-10-17 12:08:15
Autor: Chris
W dniu 2016-10-15 o 21:55, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
[...]

E tam, w moim Mondeo MK4 po 5 min już mam ciepło (w ziemie przy -xx) tylko że mam firmową farelkę zamontowaną w aucie :)

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-10-18 22:59:27
Autor: jerzu.xyz
Po jakim czasie nagrzewa sie wam samochod w srodku?
On Sat, 15 Oct 2016 21:55:42 +0200, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak"
<mojnick@onet.pl> wrote:

Ford o takim rozwiązaniu nie pomyślał. Przynajmniej w F2.

A to już są pomówienia i plotki ;) Owszem, FF2 1.6TDCi (HDi) ma PTC
jak najbardziej. Tylko że nie są świece żarowe, a elektryczna grzałka
zamontowana w nawiewie. Wygląda to tak:

http://www.fordserwis.com.pl/0x5Erepository?resource=726e17d8f77a57acda1efa76950006a9

A taką nagrzewnicę z trzema świecami żarowymi miałem w Mondeo.

Data: 2016-12-13 18:28:05
Autor: jerzu.xyz

<mojnick@onet.pl> wrote:

[...]

Tak mi się dziś przypomniało ;)

http://i.imgur.com/W6w8Drd.jpg
http://i.imgur.com/ArkCp3l.jpg

Data: 2016-10-16 05:05:26
Autor: sczygiel
W dniu sobota, 15 października 2016 20:38:02 UTC+2 użytkownik P.B.. napisał:
> [...]

focusie) po kilometrze już dmucha ciepłym, po dwóch, trzech robi się
gorąco. W FF 1.8 TDCi jest z grubsza podobnie.
Od startu do chwili kiedy sie sciąga czapke i jest akuratnie ciepło w uszy - 10-12 minut przy mrozie -10.
Ostatnio przy temperaturze około 2-3 stopni jechałem około 6 minut zanim z nawiewu szło ciepłe powietrze.

No i nie włączanie nawiewu jak silnik zimny deczko przyspiesza ten cykl.

I kolejna uwaga:
To że wskaźnik temperatury doszedł do tych 90stopni nie oznacza ze caly silnik osiagnal temperature nominalna. Spora jego czesc dalej jest zimna i katownaie go wtedy nie wychodzi mu na zdrowie.

Data: 2016-10-16 09:23:36
Autor: Cavallino
W dniu 15-10-2016 o 20:34, P.B. pisze:

> [...]
Dla odmiany Citroen berlingo z 1,6HDI (czyli ten sam silnik, co 1,6TDCI w
focusie) po kilometrze już dmucha ciepłym, po dwóch, trzech robi się

Pewnie ma grzałkę w układzie.
Duster 1.5 dci chyba ma podobnie, bo nagrzewa się dość szybko.

Data: 2016-10-16 10:53:17
Autor: Przemeq
Po jakim czasie nagrzewa sie wam samochod w srodku?
Wszystkie silniki 1.5 dci czy w thali, clio, megane, scenik, daci.
Maja podgrzewacz w układzie chłodzenia 3 świece żarowe wkręcone w układ.
ale i tak ciepełko w zimę przy mrozie po 2-3 km jazdy.

Przemeq

Data: 2016-10-15 20:38:50
Autor: m4rkiz
On 2016-10-15 18:22, daniuek wrote:
Po jakim czasie nagrzewa sie wam samochod w srodku jak wlaczycie klime
np na 23 stopnie ?

kazdy po innym

masz tu milion zmiennych jak np: temperatura na zewnatrz, pojemnosc silnika, sprawnosc silnika, rodzaj paliwa, termostat, odpowietrzenie, wielkosc kabiny, czy samochod stoi czy jedzie itp itd

z grubsza, na oko i bez dalszych szczegolow moza zalozyc ze sprawny samochod przy obecnych temperaturach zacznie dmuchac na cieplo po kilku (2-4) kilometrach jazdy

Data: 2016-10-16 12:35:25
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .10.2016 o 18:22 daniuek <danieluka1@op.pl> pisze:

Po jakim czasie nagrzewa sie wam samochod w srodku jak wlaczycie klime  np na 23 stopnie ?

W mojej cytrynie po 3-4 min leci ciepłe powietrze. W największe mrozy może  po 5min. Bez znaczenia czy jadę czy stoję w korku.

TG

Data: 2016-10-16 12:50:08
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .10.2016 o 12:35 Tomasz Gorbaczuk <gorbi@adres.pl> pisze:

W mojej cytrynie po 3-4 min leci ciepłe powietrze. W największe mrozy  może po 5min. Bez znaczenia czy jadę czy stoję w korku.

TG

Jest jeszcze ciekawe zjawisko o którym warto wspomnieć. Mój HDI ma  "mokrego fap'a" - wypala się bez względu na warunki jazdy i temp. silnika.  Może tak działać bo przed wypalaniem sterownik ma możliwość podniesienia  temp. spalin - robi to na dwa sposoby:
1. zwiększa obciążenie silnika/alternatora (min . odpalając  ogrzewanie  lusterek, ogrzewanie tylnej szyby)
2. robi dodatkowy wtrysk paliwa
Po przerwanym procesie wypalania (po zgaszeniu silnika) procedura jest  wznawiana po kolejnym uruchomieniu. W związku z tym często się zdarza w  zimie, że dosłownie chwilę po porannym uruchomieniu z nawiewów leci gorące  powietrze - wznowiony został właśnie przerwany poprzedniego dnia proces  regeneracji fap'a.

TG

Data: 2016-10-16 13:05:15
Autor: daniuek
Po jakim czasie nagrzewa sie wam samochod w srodku?
a w benzynach jak macie ?

Data: 2016-10-16 15:11:51
Autor: cef
Po jakim czasie nagrzewa sie wam samochod w srodku?
W dniu 2016-10-16 o 13:05, daniuek pisze:
a w benzynach jak macie ?

Zależy od paliwa. Albo po 95 albo po 98 sekundach.

Data: 2016-10-16 21:09:15
Autor: RadoslawF
W dniu 2016-10-16 o 15:11, cef pisze:

a w benzynach jak macie ?

Zależy od paliwa. Albo po 95 albo po 98 sekundach.

Jak przełączy się na LPG to można nadmuch włączać. :-)

Pozdrawiam

Data: 2016-10-17 00:03:08
Autor: PiteR
Po jakim czasie nagrzewa sie wam samochod w srodku?
na  ** p.m.s **  daniuek pisze tak:

a w benzynach jak macie ?

po 2km i 9 minutach pracy silnika mamy 88st
na dworze dziś jest 9st nawiewy wyłączone.

--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.

Data: 2016-10-19 16:37:39
Autor: J.F.
Użytkownik "daniuek"  napisał w wiadomości
Po jakim czasie nagrzewa sie wam samochod w srodku jak wlaczycie klime np na 23 stopnie ?

Wlaczylem tryb serwisowy w vetrze diesel.
Temperatura poczatkowa plynu 15C.
Po dwoch minutach wyjezdzania z parkingu i czekania pod swiatlami - juz 28C.

Po 4km i 6 minutach od startu robi sie ~60C.

Ciepelko z nawiewow leci juz wczesniej, ale "nagrzaniem wnetrza" to bym tego nie nazwal.
Tym niemniej ... juz sie w rece robi przyjemniej.

Zakladam, ze jak startowo bedzie -15, to sie po prostu wyniki przesuna o te 30C ... ale przy -15 nawet te +15 dmuchajace na kierownice to duzy komfort :-)

J.

Data: 2016-11-18 11:11:08
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Po jakim czasie nagrzewa sie wam samochod w srodku?
"J.F." 58078535$0$5164$65785112@news.neostrada.pl

Zakladam, ze jak startowo bedzie -15, to sie po prostu
wyniki przesuna o te 30C ... ale przy -15 nawet te +15
dmuchajace na kierownice to duzy komfort :-)

Panna Mercedes, -20°C, start spod bloku:

    53.116647, 23.142503
    53°06'59.9"N 23°08'33.0"E

a na tym skrzyżowaniu:

    53.117574, 23.144193
    53°07'03.3"N 23°08'39.1"E

już nieźle/przyjemnie grzała...

Nowe Volvo S40 startuje zwykle z ciepłego (teraz jest
tam 11°C i 65% ww.) garażu. Na zewnątrz jest około 5°C.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://danutac.net.pl  '.O_'

Data: 2016-11-16 04:40:58
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Po jakim czasie nagrzewa sie wam samochod w srodku?

"daniuek" 580257c5$0$642$65785112@news.neostrada.pl

Po jakim czasie nagrzewa sie wam samochod w srodku

W środku lata, tygodnia czy drogi donikąd? ;)
NewerMajnd ;) -- po czasie rzeczywistym. ;)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://danutac.net.pl  '.O_'

Po jakim czasie nagrzewa sie wam samochod w srodku?