Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Po jedzie próbnej Peugeot 3008

Po jedzie próbnej Peugeot 3008

Data: 2016-12-05 14:10:33
Autor: WW
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
Witam

Po przejechaniu się tym samochodem:

+ dobra pozycja w fotelu kierowcy, doskonałe trzymanie boczne, klawiszowe przyciski na desce, dobra widoczność, dobre rozwiązanie bagażnika.

- ekran na środku sterczy jak ch*j na weselu. Nie jest chowany i bardzo podatny na uszkodzenia mechaniczne.

Dyskwalifikujące jest IMHO brak napędu 4x4 dla samochodu klasy SUW.
Dopiero od sprzedawcy się dowiedziałem, że SUW-y z napędem na jedna oś to ponad 90-% wszystkich SUW-ów
Tego nie rozumiem. Od samochodów klasy SUW oczekuje się więcej niż od zwykłych sedanów czy kombi.

Pozdrawiam
Ww

Data: 2016-12-05 05:35:42
Autor: Zenek Kapelinder
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
Od kazdego samochodu oczekuje sie tylko jednego. Ze dowiezie tych co w srodku z punktu A do punktu B. Mozesz wytlumaczyc po co naped na cztery kola w samochodzie osobowym?

Data: 2016-12-05 14:49:26
Autor: J.F.
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości
Od kazdego samochodu oczekuje sie tylko jednego.
Ze dowiezie tych co w srodku z punktu A do punktu B.
Mozesz wytlumaczyc po co naped na cztery kola w samochodzie osobowym?

No wiesz, punkt B bywa czasem gdzies na koncu stromej i osniezonej gory.

Choc prawde mowiac, ja, stary narciarz, a lancuchy wyciagalem dwa razy, z czego raz niepotrzebnie ...


J.

Data: 2016-12-05 06:33:00
Autor: Zenek Kapelinder
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
Jak ktos jest lesniczym to mu nadlesnictwo kupuje odpowiedni samochod. Kupowanie samochodu z napedem na 4 kola w przypadku gdy jest szansa uzycia go raz na cztery lata mija sie z celem. Co innego jak ktos ma kaprys. Z wyjatkiem jakis rajdow samochodow terenowych nie ma gdzie uzyc takiego samochodu. Z tym ze taki ze sklepu jesli nie robiony na terenowy to nawet do amatorskich rajdow srednio sie nadaje. Jak ktos lubi zuzywac minimum litr paliwa wiecej to latem na autostradzie moze sobie jechac na napedzanych dwoch osiach.

Data: 2016-12-05 16:09:48
Autor: J.F.
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości
Jak ktos jest lesniczym to mu nadlesnictwo kupuje odpowiedni samochod.

A zonie tez kupi ?

Kupowanie samochodu z napedem na 4 kola w przypadku gdy jest szansa uzycia go raz na cztery lata mija sie z celem. Co innego jak ktos ma kaprys.

No ... summa summarum nie kupilem, bo jak piszesz - przydaje sie raz na 4 lata, a paliwo przepala codziennie.

Z wyjatkiem jakis rajdow samochodow terenowych nie ma gdzie uzyc takiego samochodu.

Wystarczy, ze ktos narty lubi, albo ma domek na zadupiu.
Takiej absolutnej potrzeby nie ma, bo jakos sobie radzil do tej pory z oska i inni sobie radza ... ale o ile przyjemniej sie nie meczyc i popatrzec na innych z gory.

Jeszcze jest zachowanie na zwyklej drodze, ponoc lepsze, ale nie mam, to sie nie wypowiem.

J.

Data: 2016-12-05 22:05:59
Autor: Poldek
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
W dniu 2016-12-05 o 15:33, Zenek Kapelinder pisze:

Jak ktos lubi zuzywac minimum litr paliwa wiecej to latem na autostradzie moze sobie jechac na napedzanych dwoch osiach.


Poza nielicznymi samochodami naprawdę terenowymi typu GAZ, Honker itp. to we współczesnych samochodach 4×4 podczas jazdy po autostradzie napędzana jest jedna oś. W zależności od modelu, ale typowo powyżej 40 km/godz. napęd na drugą oś jest odłączany.

Data: 2016-12-05 13:53:18
Autor: Zenek Kapelinder
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
Gaz jest dobrym przykladem. Nie mial pomiedzy mostami dodatkowego mechanizmu roznicowego. Naped na przednia os dolaczalo sie z kabiny i mozna go bylo uzywac tylko w terenie. Zeby odlaczyc calkowicie kola od mechanizmu roznicowego niektore gazy mialy przy kolach sprzegla ktorymi odlaczalo sie kola od mechanizmu roznicowego. Gaz byl samochodem terenowym i wyposazenie go w naped na obie osie bylo uzasadnione. Wyposazanie samochodow osobowych w taka funkcje to bzdura.

Data: 2016-12-06 02:23:50
Autor: J.F.
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
Dnia Mon, 5 Dec 2016 22:05:59 +0100, Poldek napisał(a):
W dniu 2016-12-05 o 15:33, Zenek Kapelinder pisze:
Jak ktos lubi zuzywac minimum litr paliwa wiecej to latem na autostradzie moze sobie jechac na napedzanych dwoch osiach.

Poza nielicznymi samochodami naprawdę terenowymi typu GAZ, Honker itp. to we współczesnych samochodach 4×4 podczas jazdy po autostradzie napędzana jest jedna oś. W zależności od modelu, ale typowo powyżej 40 km/godz. napęd na drugą oś jest odłączany.

A nie odwrotnie ?

W terenowych po dobrej drodze nalezy naped na 4 wylaczyc i zostawic na
1 os (tak jak w Gaz wlasnie), sa natomiast osobowki ze stalym napedem
na 4. W terenie radzily sobie tak sobie, bo mialy dyfra
miedzyosiowego.

Po czym przyszla masa rozwiazan z LSD - czy to Torsen, czy
elektronicznie-automatycznie dolaczany Haldex, czy teraz hamowanie
hamulcami...
Plus wiszace na glowa hybrydy z elekrycznym napedem na 4 kola.

J.

Data: 2016-12-06 16:42:53
Autor: RadoslawF
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
W dniu 2016-12-05 o 22:05, Poldek pisze:

Jak ktos lubi zuzywac minimum litr paliwa wiecej to latem na
autostradzie moze sobie jechac na napedzanych dwoch osiach.


Poza nielicznymi samochodami naprawdę terenowymi typu GAZ, Honker itp.
to we współczesnych samochodach 4×4 podczas jazdy po autostradzie
napędzana jest jedna oś. W zależności od modelu, ale typowo powyżej 40
km/godz. napęd na drugą oś jest odłączany.

Poważnie ?
Prawdziwe terenówki mają napęd na oba mosty zapięty przez fabrykę.
Na stałe.
Bieda terenówki lub prawie terenówki mają stały napęd na jedną
oś a na drugą włączany.
Ostatnio jest moda SUWy udające terenówki gdzie nawet jak włączysz
z palca napęd na drugą oś to automat odłączy ją po osiągnięciu
prędkości w okolicy 40km/h.

No a fabrycznie 4x4 czyli napęd na cztery koła ma tylko jeden samochód
mieszczący się w kategorii osobówek.  :-)

I żeby było trudniej część osobówek z aspiracjami sportowymi
ma też na stale napędzane obie osie.


Pozdrawiam

Data: 2016-12-06 17:51:53
Autor: J.F.
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o26m9s$ug4$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 2016-12-05 o 22:05, Poldek pisze:
Poza nielicznymi samochodami naprawdę terenowymi typu GAZ, Honker itp.
to we współczesnych samochodach 4×4 podczas jazdy po autostradzie
napędzana jest jedna oś. W zależności od modelu, ale typowo powyżej 40
km/godz. napęd na drugą oś jest odłączany.

Poważnie ?
Prawdziwe terenówki mają napęd na oba mosty zapięty przez fabrykę.
Na stałe.
Bieda terenówki lub prawie terenówki mają stały napęd na jedną
oś a na drugą włączany.

A Gaz to prawdziwa terenowka, czy bieda ?

Te prawdziwe, to ktore, i jaki maja naped ?

Bo o ile pamietam, to albo polaczysz obie osie na stale ... i rozwalisz naped na asfalcie, albo polaczysz je przez dyfer - i wtedy lod pod jedna osia wylaczy ci naped, choc dzis to mozna troche skorygowac hamulcami.
Albo zastosujesz jakies rozwiazanie LSD ... i tu jest szeroka gama rozwiazan.

Tu jakies porownanie, ale to widac, ze to nieprawdziwe terenowki :-)
https://www.youtube.com/watch?v=Crezn6sh9II

ciekawie sie robi w 1:50.

Prawdziwy naped na 4 to bedzie, jak beda silniki elektryczne osobne dla kazdego kola :-)


https://www.youtube.com/watch?v=med9V-vO9d0
tu mam wrazenie, ze Subaru cos upiekszyl

https://www.youtube.com/watch?v=kRniF4JQN2U
a tu ladna demonstracja ...


P.S. Robi wrazenie ... i dym nie leci :-)
https://www.youtube.com/watch?v=oaxggGLwWHE

J.

Data: 2016-12-06 21:52:54
Autor: RadoslawF
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
W dniu 2016-12-06 o 17:51, J.F. pisze:

Poza nielicznymi samochodami naprawdę terenowymi typu GAZ, Honker itp.
to we współczesnych samochodach 4×4 podczas jazdy po autostradzie
napędzana jest jedna oś. W zależności od modelu, ale typowo powyżej 40
km/godz. napęd na drugą oś jest odłączany.

Poważnie ?
Prawdziwe terenówki mają napęd na oba mosty zapięty przez fabrykę.
Na stałe.
Bieda terenówki lub prawie terenówki mają stały napęd na jedną
oś a na drugą włączany.

A Gaz to prawdziwa terenowka, czy bieda ?

Bida.
Włącznik przedniego mostu masz w kabinie obok wajchy do reduktora
a dodatkowo ręcznie możesz odpiąć w piastach kół co zmniejszy opory
toczenia.

Te prawdziwe, to ktore, i jaki maja naped ?

Mercedes G.

Bo o ile pamietam, to albo polaczysz obie osie na stale ... i rozwalisz
naped na asfalcie, albo polaczysz je przez dyfer - i wtedy lod pod jedna
osia wylaczy ci naped, choc dzis to mozna troche skorygowac hamulcami.
Albo zastosujesz jakies rozwiazanie LSD ... i tu jest szeroka gama
rozwiazan.

Rozwalenie napędu na asfalcie nastąpi jak zblokujesz oba koła
na osi.

Tu jakies porownanie, ale to widac, ze to nieprawdziwe terenowki :-)
https://www.youtube.com/watch?v=Crezn6sh9II

ciekawie sie robi w 1:50.

Diabli wiedzą co która ma na wyposażeniu i co było włączone
w czasie testów.

Prawdziwy naped na 4 to bedzie, jak beda silniki elektryczne osobne dla
kazdego kola :-)

Jak masz możliwość zblokowania obu mostów plus przeniesienia
równocześnie mocy na obie osie to masz napędzane wszystkie cztery
koła. Tylko to nie bardzo skręca a jak wyjedziesz na asfalt
to ryzykujesz tym co już pisałeś.


Pozdrawiam

Data: 2016-12-07 12:05:28
Autor: J.F.
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o278f5$imi$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 2016-12-06 o 17:51, J.F. pisze:
Poważnie ?
Prawdziwe terenówki mają napęd na oba mosty zapięty przez fabrykę.
Na stałe.
Bieda terenówki lub prawie terenówki mają stały napęd na jedną
oś a na drugą włączany.

A Gaz to prawdziwa terenowka, czy bieda ?

Bida.
Włącznik przedniego mostu masz w kabinie obok wajchy do reduktora
a dodatkowo ręcznie możesz odpiąć w piastach kół co zmniejszy opory
toczenia.

Bida, ale z zalozenia terenowa :-)

Te prawdziwe, to ktore, i jaki maja naped ?
Mercedes G.

Doczytam.

Bo o ile pamietam, to albo polaczysz obie osie na stale ... i rozwalisz
naped na asfalcie, albo polaczysz je przez dyfer - i wtedy lod pod jedna
osia wylaczy ci naped, choc dzis to mozna troche skorygowac hamulcami.
Albo zastosujesz jakies rozwiazanie LSD ... i tu jest szeroka gama
rozwiazan.

Rozwalenie napędu na asfalcie nastąpi jak zblokujesz oba koła
na osi.

Nie tylko. miedzy osiami tez grozi.

Tu jakies porownanie, ale to widac, ze to nieprawdziwe terenowki :-)
https://www.youtube.com/watch?v=Crezn6sh9II
ciekawie sie robi w 1:50.

Diabli wiedzą co która ma na wyposażeniu i co było włączone
w czasie testów.

No jak to co - kupujemy nowoczesne auto, ze stalym napedem na 4, to chyba nie chcemy nic wlaczac ? :-)

A nie jakas bida terenowka, gdzie trzeba wajchowac slisko/nie slisko :-)

Prawdziwy naped na 4 to bedzie, jak beda silniki elektryczne osobne dla
kazdego kola :-)
Jak masz możliwość zblokowania obu mostów plus przeniesienia
równocześnie mocy na obie osie to masz napędzane wszystkie cztery
koła. Tylko to nie bardzo skręca a jak wyjedziesz na asfalt
to ryzykujesz tym co już pisałeś.

Czyli bida panie ...

J.

Data: 2016-12-07 15:59:40
Autor: RadoslawF
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
W dniu 2016-12-07 o 12:05, J.F. pisze:

A Gaz to prawdziwa terenowka, czy bieda ?

Bida.
Włącznik przedniego mostu masz w kabinie obok wajchy do reduktora
a dodatkowo ręcznie możesz odpiąć w piastach kół co zmniejszy opory
toczenia.

Bida, ale z zalozenia terenowa :-)

To wszystko w celu zmniejszenia zużycia paliwa.
Stąd określenie że bida.

Te prawdziwe, to ktore, i jaki maja naped ?
Mercedes G.

Doczytam.

Bo o ile pamietam, to albo polaczysz obie osie na stale ... i rozwalisz
naped na asfalcie, albo polaczysz je przez dyfer - i wtedy lod pod jedna
osia wylaczy ci naped, choc dzis to mozna troche skorygowac hamulcami.
Albo zastosujesz jakies rozwiazanie LSD ... i tu jest szeroka gama
rozwiazan.

Rozwalenie napędu na asfalcie nastąpi jak zblokujesz oba koła
na osi.

Nie tylko. miedzy osiami tez grozi.

Skoro masz sprawne mechanizmy różnicowe na osiach to one zniwelują
różnice prędkości i zagrożenie znika.

Tu jakies porownanie, ale to widac, ze to nieprawdziwe terenowki :-)
https://www.youtube.com/watch?v=Crezn6sh9II
ciekawie sie robi w 1:50.

Diabli wiedzą co która ma na wyposażeniu i co było włączone
w czasie testów.

No jak to co - kupujemy nowoczesne auto, ze stalym napedem na 4, to
chyba nie chcemy nic wlaczac ? :-)

A to już zależy w jakim celu takie auta kupiłeś.
I czy one na pewno mają stały napęd na obie osie ?
Bo Nissan na pewno nie ma.

A nie jakas bida terenowka, gdzie trzeba wajchowac slisko/nie slisko :-)

Prawdziwy naped na 4 to bedzie, jak beda silniki elektryczne osobne dla
kazdego kola :-)
Jak masz możliwość zblokowania obu mostów plus przeniesienia
równocześnie mocy na obie osie to masz napędzane wszystkie cztery
koła. Tylko to nie bardzo skręca a jak wyjedziesz na asfalt
to ryzykujesz tym co już pisałeś.

Czyli bida panie ...

No masz, w dodatku auta niektórych czytających się obraziły. :-)


Pozdrawiam

Data: 2016-12-07 22:48:56
Autor: yabba
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości news:o2984t$hhd$1node1.news.atman.pl...
W dniu 2016-12-07 o 12:05, J.F. pisze:

A Gaz to prawdziwa terenowka, czy bieda ?

Bida.
Włącznik przedniego mostu masz w kabinie obok wajchy do reduktora
a dodatkowo ręcznie możesz odpiąć w piastach kół co zmniejszy opory
toczenia.

Bida, ale z zalozenia terenowa :-)

To wszystko w celu zmniejszenia zużycia paliwa.
Stąd określenie że bida.

Te prawdziwe, to ktore, i jaki maja naped ?
Mercedes G.

Doczytam.

Bo o ile pamietam, to albo polaczysz obie osie na stale ... i rozwalisz
naped na asfalcie, albo polaczysz je przez dyfer - i wtedy lod pod jedna
osia wylaczy ci naped, choc dzis to mozna troche skorygowac hamulcami.
Albo zastosujesz jakies rozwiazanie LSD ... i tu jest szeroka gama
rozwiazan.

Rozwalenie napędu na asfalcie nastąpi jak zblokujesz oba koła
na osi.

Nie tylko. miedzy osiami tez grozi.

Skoro masz sprawne mechanizmy różnicowe na osiach to one zniwelują
różnice prędkości i zagrożenie znika.

Nie zniwelują. Tylne koła pokonują znacząco inną drogę niż przednie. Dlatego wszystkie samochody ze stałym 4x4 mają międzyosiowy mechanizm różnicowy: wspomniany przez Ciebie Mercedes G, Toyota LC, na pewno te starsze Land Rovery i Range Rovery, Łada Niwa, i chyba też Mitsubishi L200.


Tu jakies porownanie, ale to widac, ze to nieprawdziwe terenowki :-)
https://www.youtube.com/watch?v=Crezn6sh9II
ciekawie sie robi w 1:50.

Diabli wiedzą co która ma na wyposażeniu i co było włączone
w czasie testów.

No jak to co - kupujemy nowoczesne auto, ze stalym napedem na 4, to
chyba nie chcemy nic wlaczac ? :-)

A to już zależy w jakim celu takie auta kupiłeś.
I czy one na pewno mają stały napęd na obie osie ?
Bo Nissan na pewno nie ma.

A nie jakas bida terenowka, gdzie trzeba wajchowac slisko/nie slisko :-)

Prawdziwy naped na 4 to bedzie, jak beda silniki elektryczne osobne dla
kazdego kola :-)
Jak masz możliwość zblokowania obu mostów plus przeniesienia
równocześnie mocy na obie osie to masz napędzane wszystkie cztery
koła. Tylko to nie bardzo skręca a jak wyjedziesz na asfalt
to ryzykujesz tym co już pisałeś.

Czyli bida panie ...

No masz, w dodatku auta niektórych czytających się obraziły. :-)





--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2016-12-08 02:11:52
Autor: J.F.
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
Dnia Wed, 7 Dec 2016 15:59:40 +0100, RadoslawF napisał(a):
W dniu 2016-12-07 o 12:05, J.F. pisze:
A Gaz to prawdziwa terenowka, czy bieda ?

Bida.
Włącznik przedniego mostu masz w kabinie obok wajchy do reduktora
a dodatkowo ręcznie możesz odpiąć w piastach kół co zmniejszy opory
toczenia.

Bida, ale z zalozenia terenowa :-)

To wszystko w celu zmniejszenia zużycia paliwa.
Stąd określenie że bida.

Oszczednosc paliwa w ZSRR ? Cos zmyslasz :-)

Bo o ile pamietam, to albo polaczysz obie osie na stale ... i rozwalisz
naped na asfalcie, albo polaczysz je przez dyfer - i wtedy lod pod jedna
osia wylaczy ci naped, choc dzis to mozna troche skorygowac hamulcami.
Albo zastosujesz jakies rozwiazanie LSD ... i tu jest szeroka gama
rozwiazan.

Rozwalenie napędu na asfalcie nastąpi jak zblokujesz oba koła
na osi.

Nie tylko. miedzy osiami tez grozi.

Skoro masz sprawne mechanizmy różnicowe na osiach to one zniwelują
różnice prędkości i zagrożenie znika.

Jakim niby cudem ? Mowimy o roznicach miedzyosiowych.

Tu jakies porownanie, ale to widac, ze to nieprawdziwe terenowki :-)
https://www.youtube.com/watch?v=Crezn6sh9II
ciekawie sie robi w 1:50.

Diabli wiedzą co która ma na wyposażeniu i co było włączone
w czasie testów.

No jak to co - kupujemy nowoczesne auto, ze stalym napedem na 4, to
chyba nie chcemy nic wlaczac ? :-)

A to już zależy w jakim celu takie auta kupiłeś.
I czy one na pewno mają stały napęd na obie osie ?
Bo Nissan na pewno nie ma.

Wyglada na to, ze ma (chyba, ze sa rozne odmiany, albo ma niestaly).
Ale jak widac - naped napedowi nierowny :-)


J.

Data: 2016-12-08 19:43:44
Autor: RadoslawF
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
W dniu 2016-12-08 o 02:11, J.F. pisze:

A Gaz to prawdziwa terenowka, czy bieda ?

Bida.
Włącznik przedniego mostu masz w kabinie obok wajchy do reduktora
a dodatkowo ręcznie możesz odpiąć w piastach kół co zmniejszy opory
toczenia.

Bida, ale z zalozenia terenowa :-)

To wszystko w celu zmniejszenia zużycia paliwa.
Stąd określenie że bida.

Oszczednosc paliwa w ZSRR ? Cos zmyslasz :-)

Nie tylko tam.

Bo o ile pamietam, to albo polaczysz obie osie na stale ... i rozwalisz
naped na asfalcie, albo polaczysz je przez dyfer - i wtedy lod pod jedna
osia wylaczy ci naped, choc dzis to mozna troche skorygowac hamulcami.
Albo zastosujesz jakies rozwiazanie LSD ... i tu jest szeroka gama
rozwiazan.

Rozwalenie napędu na asfalcie nastąpi jak zblokujesz oba koła
na osi.

Nie tylko. miedzy osiami tez grozi.

Skoro masz sprawne mechanizmy różnicowe na osiach to one zniwelują
różnice prędkości i zagrożenie znika.

Jakim niby cudem ? Mowimy o roznicach miedzyosiowych.

Nie.
Mówimy o różnicach między kołami na różnych osiach,
A na każdej osi mechanizm różnicowy jest.

Tu jakies porownanie, ale to widac, ze to nieprawdziwe terenowki :-)
https://www.youtube.com/watch?v=Crezn6sh9II
ciekawie sie robi w 1:50.

Diabli wiedzą co która ma na wyposażeniu i co było włączone
w czasie testów.

No jak to co - kupujemy nowoczesne auto, ze stalym napedem na 4, to
chyba nie chcemy nic wlaczac ? :-)

A to już zależy w jakim celu takie auta kupiłeś.
I czy one na pewno mają stały napęd na obie osie ?
Bo Nissan na pewno nie ma.

Wyglada na to, ze ma (chyba, ze sa rozne odmiany, albo ma niestaly).
Ale jak widac - naped napedowi nierowny :-)

Nisan ma stały na jedną oś a na drugą włączany ręcznie lub automagicznie, w zależności od rocznika. Podobnie ma Subaru.
Pozostałych nie sprawdzałem ale skoro w opisie jest że to suwy
to nie liczył bym na stały napęd na obie osie.


Pozdrawiam

Data: 2016-12-09 17:15:15
Autor: J.F.
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o2c9kr$kia$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 2016-12-08 o 02:11, J.F. pisze:
Bo o ile pamietam, to albo polaczysz obie osie na stale ... i rozwalisz
naped na asfalcie, albo polaczysz je przez dyfer - i wtedy lod pod jedna
osia wylaczy ci naped, choc dzis to mozna troche skorygowac hamulcami.

Rozwalenie napędu na asfalcie nastąpi jak zblokujesz oba koła
na osi.

Nie tylko. miedzy osiami tez grozi.

Skoro masz sprawne mechanizmy różnicowe na osiach to one zniwelują
różnice prędkości i zagrożenie znika.

Jakim niby cudem ? Mowimy o roznicach miedzyosiowych.

Nie.
Mówimy o różnicach między kołami na różnych osiach,
A na każdej osi mechanizm różnicowy jest.

A myslisz, ze po co ta wajha jest ?
To samo co sie dzieje po kolach w roznych stron dzieje sie tez miedzy osiami.
Czy to na skutek niewielkich roznic srednic opon, czy np ... promienie przednich i tylnych kol w zakrecie inne, to i przebyte drogi inne.

Dyfer miedzyosiowy, albo wajha.

Tu jakies porownanie, ale to widac, ze to nieprawdziwe terenowki :-)
https://www.youtube.com/watch?v=Crezn6sh9II
ciekawie sie robi w 1:50.

Diabli wiedzą co która ma na wyposażeniu i co było włączone
w czasie testów.
No jak to co - kupujemy nowoczesne auto, ze stalym napedem na 4, to
chyba nie chcemy nic wlaczac ? :-)

A to już zależy w jakim celu takie auta kupiłeś.
I czy one na pewno mają stały napęd na obie osie ?
Bo Nissan na pewno nie ma.

Wyglada na to, ze ma (chyba, ze sa rozne odmiany, albo ma niestaly).
Ale jak widac - naped napedowi nierowny :-)

Nisan ma stały na jedną oś a na drugą włączany ręcznie lub automagicznie, w zależności od rocznika. Podobnie ma Subaru.
Pozostałych nie sprawdzałem ale skoro w opisie jest że to suwy
to nie liczył bym na stały napęd na obie osie.

W opisie stoi, ze Nissan i Honda sa 4WD, Subaru AWD, a Mazda 2WD.
i w okolicach 1:50 widac, ze Nissan ma przednie i tylne kola napedzane.

Watpliwosci mam tylko czy ma otwarty dyfer miedzyosiowy, czy w tej trasie zlosliwie dwa kola po przekatnej w powietrzu, i to zwykłe dyfry w obu osiach wylaczaja naped mimo, ze obie osie sztywno sprzegniete (przez jakies automagiczne sprzeglo).

J.

Data: 2016-12-09 19:58:24
Autor: RadoslawF
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
W dniu 2016-12-09 o 17:15, J.F. pisze:

Bo o ile pamietam, to albo polaczysz obie osie na stale ... i
rozwalisz
naped na asfalcie, albo polaczysz je przez dyfer - i wtedy lod
pod jedna
osia wylaczy ci naped, choc dzis to mozna troche skorygowac
hamulcami.

Rozwalenie napędu na asfalcie nastąpi jak zblokujesz oba koła
na osi.

Nie tylko. miedzy osiami tez grozi.

Skoro masz sprawne mechanizmy różnicowe na osiach to one zniwelują
różnice prędkości i zagrożenie znika.

Jakim niby cudem ? Mowimy o roznicach miedzyosiowych.

Nie.
Mówimy o różnicach między kołami na różnych osiach,
A na każdej osi mechanizm różnicowy jest.

A myslisz, ze po co ta wajha jest ?
To samo co sie dzieje po kolach w roznych stron dzieje sie tez miedzy
osiami.
Czy to na skutek niewielkich roznic srednic opon, czy np ... promienie
przednich i tylnych kol w zakrecie inne, to i przebyte drogi inne.

Ale zdajesz sobie sprawę że łączność między mostami idzie przez
ich mechanizmy różnicowe ?

Dyfer miedzyosiowy, albo wajha.

Jak masz nieblokowany dyfer to napęd idzie na jedno koło z czterech.
Jak masz wajchę to idzie na jedno koło każdej osi.

Tu jakies porownanie, ale to widac, ze to nieprawdziwe terenowki :-)
https://www.youtube.com/watch?v=Crezn6sh9II
ciekawie sie robi w 1:50.

Diabli wiedzą co która ma na wyposażeniu i co było włączone
w czasie testów.
No jak to co - kupujemy nowoczesne auto, ze stalym napedem na 4, to
chyba nie chcemy nic wlaczac ? :-)

A to już zależy w jakim celu takie auta kupiłeś.
I czy one na pewno mają stały napęd na obie osie ?
Bo Nissan na pewno nie ma.

Wyglada na to, ze ma (chyba, ze sa rozne odmiany, albo ma niestaly).
Ale jak widac - naped napedowi nierowny :-)

Nisan ma stały na jedną oś a na drugą włączany ręcznie lub
automagicznie, w zależności od rocznika. Podobnie ma Subaru.
Pozostałych nie sprawdzałem ale skoro w opisie jest że to suwy
to nie liczył bym na stały napęd na obie osie.

W opisie stoi, ze Nissan i Honda sa 4WD, Subaru AWD, a Mazda 2WD.
i w okolicach 1:50 widac, ze Nissan ma przednie i tylne kola napedzane.

A ja w opisach znalazłem że Nisan i Subaru nie miały stałego napędu
na obie osie. A ładne fabryczne nazwy oznaczają że firma chce ci wcisnąć
gówno a nie że mają stały napęd.

Watpliwosci mam tylko czy ma otwarty dyfer miedzyosiowy, czy w tej
trasie zlosliwie dwa kola po przekatnej w powietrzu, i to zwykłe dyfry w
obu osiach wylaczaja naped mimo, ze obie osie sztywno sprzegniete (przez
jakies automagiczne sprzeglo).

Poszukaj jakiejś strony z dokładnym opisem poszczególnych modeli i się
dowiesz prawdy. Omijaj bełkot marketingowy na stronach sprzedawców.
Wedle mojej orientacji to suw nie ma obowiązku mieć napędu na obie osie,
o stałym napędzie na obie nawet nie wspomnę. I byłbym bardzo zdziwiony
jakby się okazało że mają po trzy dyferencjały. Bo to kosztuje a w fabrykach rządzą księgowi a nie inżynierowie.


Pozdrawiam

Data: 2016-12-06 19:56:01
Autor: AL
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> Wrote in message:
W dniu 2016-12-05 o 22:05, Poldek pisze:

Jak ktos lubi zuzywac minimum litr paliwa wiecej to latem na
autostradzie moze sobie jechac na napedzanych dwoch osiach.


Poza nielicznymi samochodami naprawdę terenowymi typu GAZ, Honker itp.
to we współczesnych samochodach 4×4 podczas jazdy po autostradzie
napędzana jest jedna oś. W zależności od modelu, ale typowo powyżej 40
km/godz. napęd na drugą oś jest odłączany.

Poważnie ?
Prawdziwe terenówki mają napęd na oba mosty zapięty przez fabrykę.
Na stałe.
Bieda terenówki lub prawie terenówki mają stały napęd na jedną
oś a na drugą włączany.
Ostatnio jest moda SUWy udające terenówki gdzie nawet jak włączysz
z palca napęd na drugą oś to automat odłączy ją po osiągnięciu
prędkości w okolicy 40km/h.

No a fabrycznie 4x4 czyli napęd na cztery koła ma tylko jeden samochód
mieszczący się w kategorii osobówek.  :-)

I żeby było trudniej część osobówek z aspiracjami sportowymi
ma też na stale napędzane obie osie.


Dobrze, że mój SUV nie wie tego co piszesz.  Ogólnie mijasz się z prawdą albo nie miałeś nigdy auta z napędem 4x4

--
AL


-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2016-12-06 20:12:48
Autor: masti
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
RadoslawF wrote:

W dniu 2016-12-05 o 22:05, Poldek pisze:

Jak ktos lubi zuzywac minimum litr paliwa wiecej to latem na
autostradzie moze sobie jechac na napedzanych dwoch osiach.


Poza nielicznymi samochodami naprawdę terenowymi typu GAZ, Honker itp.
to we współczesnych samochodach 4×4 podczas jazdy po autostradzie
napędzana jest jedna oś. W zależności od modelu, ale typowo powyżej 40
km/godz. napęd na drugą oś jest odłączany.

Poważnie ?
Prawdziwe terenówki mają napęd na oba mosty zapięty przez fabrykę.
Na stałe.
Bieda terenówki lub prawie terenówki mają stały napęd na jedną
oś a na drugą włączany.

powiedziałem Jeepowi, że jest biedaterenówką. Obraził się.

--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2016-12-07 11:47:30
Autor: RadoslawF
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
W dniu 2016-12-06 o 21:12, masti pisze:

Jak ktos lubi zuzywac minimum litr paliwa wiecej to latem na
autostradzie moze sobie jechac na napedzanych dwoch osiach.


Poza nielicznymi samochodami naprawdę terenowymi typu GAZ, Honker itp.
to we współczesnych samochodach 4×4 podczas jazdy po autostradzie
napędzana jest jedna oś. W zależności od modelu, ale typowo powyżej 40
km/godz. napęd na drugą oś jest odłączany.

Poważnie ?
Prawdziwe terenówki mają napęd na oba mosty zapięty przez fabrykę.
Na stałe.
Bieda terenówki lub prawie terenówki mają stały napęd na jedną
oś a na drugą włączany.

powiedziałem Jeepowi, że jest biedaterenówką. Obraził się.

Miał rację.
Czytający tez się obrażą bo nie napisałeś jaki to jeep.
Trollujesz czy co ?


Pozdrawiam

Data: 2016-12-07 11:48:01
Autor: masti
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
RadoslawF wrote:

W dniu 2016-12-06 o 21:12, masti pisze:

Jak ktos lubi zuzywac minimum litr paliwa wiecej to latem na
autostradzie moze sobie jechac na napedzanych dwoch osiach.


Poza nielicznymi samochodami naprawdę terenowymi typu GAZ, Honker itp.
to we współczesnych samochodach 4×4 podczas jazdy po autostradzie
napędzana jest jedna oś. W zależności od modelu, ale typowo powyżej 40
km/godz. napęd na drugą oś jest odłączany.

Poważnie ?
Prawdziwe terenówki mają napęd na oba mosty zapięty przez fabrykę.
Na stałe.
Bieda terenówki lub prawie terenówki mają stały napęd na jedną
oś a na drugą włączany.

powiedziałem Jeepowi, że jest biedaterenówką. Obraził się.

Miał rację.
Czytający tez się obrażą bo nie napisałeś jaki to jeep.

stopkę widział czy ślepy?

--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2016-12-07 15:41:40
Autor: RadoslawF
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
W dniu 2016-12-07 o 12:48, masti pisze:

Poza nielicznymi samochodami naprawdę terenowymi typu GAZ, Honker itp.
to we współczesnych samochodach 4×4 podczas jazdy po autostradzie
napędzana jest jedna oś. W zależności od modelu, ale typowo powyżej 40
km/godz. napęd na drugą oś jest odłączany.

Poważnie ?
Prawdziwe terenówki mają napęd na oba mosty zapięty przez fabrykę.
Na stałe.
Bieda terenówki lub prawie terenówki mają stały napęd na jedną
oś a na drugą włączany.

powiedziałem Jeepowi, że jest biedaterenówką. Obraził się.

Miał rację.
Czytający tez się obrażą bo nie napisałeś jaki to jeep.

stopkę widział czy ślepy?

Stopek z założenia nie czytam.


Pozdrawiam

Data: 2016-12-07 15:57:06
Autor: masti
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
RadoslawF wrote:

W dniu 2016-12-07 o 12:48, masti pisze:

Poza nielicznymi samochodami naprawdę terenowymi typu GAZ, Honker itp.
to we współczesnych samochodach 4×4 podczas jazdy po autostradzie
napędzana jest jedna oś. W zależności od modelu, ale typowo powyżej 40
km/godz. napęd na drugą oś jest odłączany.

Poważnie ?
Prawdziwe terenówki mają napęd na oba mosty zapięty przez fabrykę.
Na stałe.
Bieda terenówki lub prawie terenówki mają stały napęd na jedną
oś a na drugą włączany.

powiedziałem Jeepowi, że jest biedaterenówką. Obraził się.

Miał rację.
Czytający tez się obrażą bo nie napisałeś jaki to jeep.

stopkę widział czy ślepy?

Stopek z założenia nie czytam.

a to już twój problem

--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2016-12-07 21:51:13
Autor: RadoslawF
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
W dniu 2016-12-07 o 16:57, masti pisze:

Poza nielicznymi samochodami naprawdę terenowymi typu GAZ, Honker itp.
to we współczesnych samochodach 4×4 podczas jazdy po autostradzie
napędzana jest jedna oś. W zależności od modelu, ale typowo powyżej 40
km/godz. napęd na drugą oś jest odłączany.

Poważnie ?
Prawdziwe terenówki mają napęd na oba mosty zapięty przez fabrykę.
Na stałe.
Bieda terenówki lub prawie terenówki mają stały napęd na jedną
oś a na drugą włączany.

powiedziałem Jeepowi, że jest biedaterenówką. Obraził się.

Miał rację.
Czytający tez się obrażą bo nie napisałeś jaki to jeep.

stopkę widział czy ślepy?

Stopek z założenia nie czytam.

a to już twój problem

W tym wątku wyszło że nie tylko mój.  :-)


Pozdrawiam

Data: 2016-12-06 16:57:21
Autor: z
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
W dniu 2016-12-05 o 14:49, J.F. pisze:
No wiesz, punkt B bywa czasem gdzies na koncu stromej i osniezonej gory.

Nie musi być góra. Mam do przejechania 300m zawianej drogi utwardzonej ale polnej ;-). Wiatr zazwyczaj zachodni (choćby najmniejszy) zawsze nawiewa tam śnieg. Odśnieżanie tych 300m kosztuje i jest bezcelowe.

z

Data: 2016-12-06 17:20:31
Autor: J.F.
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5846dfdf$0$5148$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2016-12-05 o 14:49, J.F. pisze:
No wiesz, punkt B bywa czasem gdzies na koncu stromej i osniezonej gory.
Nie musi być góra. Mam do przejechania 300m zawianej drogi utwardzonej ale polnej ;-). Wiatr zazwyczaj zachodni (choćby najmniejszy) zawsze nawiewa tam śnieg. Odśnieżanie tych 300m kosztuje i jest bezcelowe.

Ale zaraz - oska sobie radzi, czy jeepa kupiles ?

J.

Data: 2016-12-06 17:28:56
Autor: z
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
W dniu 2016-12-06 o 17:20, J.F. pisze:
Ale zaraz - oska sobie radzi, czy jeepa kupiles ?

Wielokrotnie utknąłem tam zwykłymi samochodami.
Gdybym miał choćby Suzuki SX4 to bym przejechał.

z

No chyba że przesiadłbym się znowu na Corsę I. Ta to dopiero fruwała po śniegu :-)

Data: 2016-12-06 19:49:01
Autor: 007
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
J.F. w <news:58457069$0$5148$65785112news.neostrada.pl>:

Choc prawde mowiac, ja, stary narciarz, a lancuchy wyciagalem dwa razy, z czego raz niepotrzebnie ...

<http://www.miejski.pl/slowo-Narciarz>

Skąd te łańcuchy wyciągałeś...?

--
'Tom N'

Data: 2016-12-05 14:53:02
Autor: masti
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
Zenek Kapelinder wrote:

Od kazdego samochodu oczekuje sie tylko jednego. Ze dowiezie tych co w srodku z punktu A do punktu B. Mozesz wytlumaczyc po co naped na cztery kola w samochodzie osobowym?

rozumiem, że jeździsz trabanem czy fordem T?

--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2016-12-05 06:59:56
Autor: Zenek Kapelinder
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
Mozesz wytlumaczyc po co naped na 4 kola w samochodzie osobowym?

Data: 2016-12-05 07:51:17
Autor: Bolko
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
W dniu poniedziałek, 5 grudnia 2016 15:59:57 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
Mozesz wytlumaczyc po co naped na 4 kola w samochodzie osobowym?

Jak byłem w USA to szef miał auto 5+ litra tysiąćpińset koni itd itp.
Do tego opony całoroczne opony.
Efekt jak popadał deszcz (o śniegu nie mówie) to problem był ruszyć na dwóch kołach.
Ale przy czterech dawał rady.

a z innej bajki:
https://www.youtube.com/watch?v=lGGfYkvTIBc

Data: 2016-12-05 08:29:48
Autor: Zenek Kapelinder
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
Tam pod filmem napisali ze ma cztery skrecane kola a nie za naped jest na cztery kola.

Data: 2016-12-05 08:31:36
Autor: Zenek Kapelinder
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
Slowo kluczowe to szef. Wczesiej napisalem ze jak kogos stac to dla kaprysu moze miec.

Data: 2016-12-05 16:13:31
Autor: masti
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
Zenek Kapelinder wrote:

Mozesz wytlumaczyc po co naped na 4 kola w samochodzie osobowym?

trabant też dowiezie Cię z punktu A do punktu B. to po co ci lepszy?
A już takie fanaberie jak dach czy ogrzewanie są zupełnie zbędne

--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2016-12-05 08:26:36
Autor: Zenek Kapelinder
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
Mozesz wytlumaczyc po co naped na cztery kola w samochodzie osobowym?

Data: 2016-12-05 17:56:10
Autor: Shrek
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
W dniu 05.12.2016 o 17:26, Zenek Kapelinder pisze:
Mozesz wytlumaczyc po co naped na cztery kola w samochodzie osobowym?

Ja bym chcał mieć coś koło 250KM i wtedy napęd na 4 łapy się przydaje, żeby szpanersko ze świateł ruszyć;)

NIe dla każdego samochód służy tylko do jazdy z A do B. Ja na przykład lubię jeżdzić. I lubię duże przyspieszenia. Możesz mówić, że to kaprys, możesz tłumaczyć rzekomą długością kutasa, kryzysem wieku średniego, jak sobie chcesz. Ale niektórzy po prostu lubią samochody i je prowadzić.

Shrek

Data: 2016-12-05 09:16:07
Autor: Zenek Kapelinder
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
No i co Ci z tego szpanerskiego ruszenia spod swiatel jak z reguly musisz skonczyc przyspieszac przy piecdziesieciu na godzine?

Data: 2016-12-05 18:31:38
Autor: Shrek
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
W dniu 05.12.2016 o 18:16, Zenek Kapelinder pisze:
No i co Ci z tego szpanerskiego ruszenia spod swiatel jak z reguly musisz skonczyc przyspieszac przy piecdziesieciu na godzine?

A po co jeść zupę, skoro kończysz po jednym talerzu,
po co do kina, skoro po jednym seansie, po co do łóżka, skoro i tak skończysz;)

Bo lubię. Znaczy w dupie mam tak naprawdę szpan. Po prostu lubię.

Shrek

Data: 2016-12-05 10:09:57
Autor: Zenek Kapelinder
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
Lubienia sie nie czepiam bo lubienie czegos nie musi miec nic wspolnego z logika.

Data: 2016-12-05 19:09:59
Autor: masti
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
Zenek Kapelinder wrote:

Mozesz wytlumaczyc po co naped na cztery kola w samochodzie osobowym?

zaciąłeś się?
bo on ma wiele zastosowań. np. jazdę po górach.

--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2016-12-05 11:32:17
Autor: Zenek Kapelinder
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
Po gorach albo sie chodzi albo wspina. Do dostepnych dla ludzi miejsc w gorach budowane sa drogi zeby normalnym samochodem dojechac. Czasami zdarza sie ze jest zalecenie lub obowiazek jechania z zalozonymi lancuchami. Jesli nie przejada zwyczajne osobowe z zalozonymi lancuchami to i nie przejedzie wycudowany nawet jak lancuchy zalozy. I nie dlatego ze moze nie dac rady a dlatego ze droga bedzie zablokowana przez te co nie przejechaly. A na gorskiej drodze raczej poboczem pojechac sie nie da bo z jednej strony skaly a z drugiej dziura na trzysta metrow. Naped na cztery kola zawsze byl zarezerwowany dla okreslonego typu samochodow. Osobowe majace byc uzytkowan w miastach i na asfaltowych drogach pomiedzy miastami w tym typie sie nie mieszcza.

Data: 2016-12-05 19:31:55
Autor: masti
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
Zenek Kapelinder wrote:

Po gorach albo sie chodzi albo wspina. Do dostepnych dla ludzi miejsc w gorach budowane sa drogi zeby normalnym samochodem dojechac. Czasami zdarza sie ze jest zalecenie lub obowiazek jechania z zalozonymi lancuchami. Jesli nie przejada zwyczajne osobowe z zalozonymi lancuchami to i nie przejedzie wycudowany nawet jak lancuchy zalozy. I nie dlatego ze moze nie dac rady a dlatego ze droga bedzie zablokowana przez te co nie przejechaly. A na gorskiej drodze raczej poboczem pojechac sie nie da bo z jednej strony skaly a z drugiej dziura na trzysta metrow. Naped na cztery kola zawsze byl zarezerwowany dla okreslonego typu samochodow. Osobowe majace byc uzytkowan w miastach i na asfaltowych drogach pomiedzy miastami w tym typie sie nie mieszcza.

bo ty tak zarządziłeś. To jak tam z twoim trabantem?

--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2016-12-06 02:44:18
Autor: J.F.
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
Dnia Mon, 5 Dec 2016 11:32:17 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
Po gorach albo sie chodzi albo wspina.

Albo jedzi rowerem, albo lata ...

Do dostepnych dla ludzi miejsc w gorach budowane sa drogi zeby
normalnym samochodem dojechac.

Trzeba je jeszcze odsniezac.

Czasami zdarza sie ze jest zalecenie
lub obowiazek jechania z zalozonymi lancuchami.

Nie ma znaku na zalecenie, jest tylko na obowiazek.
Idiotyczny zreszta, bo po czarnym asfalcie za takim znakiem tez musisz
w lancuchach.

Jesli nie przejada
zwyczajne osobowe z zalozonymi lancuchami to i nie przejedzie
wycudowany nawet jak lancuchy zalozy. I nie dlatego ze moze nie dac
rady a dlatego ze droga bedzie zablokowana przez te co nie
przejechaly.

Oj, roznie bywa.
Ale fakt - zazwyczaj wystarczaja lancuchy na jednej osi.

Naped na cztery kola zawsze byl zarezerwowany dla okreslonego typu
samochodow. Osobowe majace byc uzytkowan w miastach i na
asfaltowych drogach pomiedzy miastami w tym typie sie nie mieszcza.

Swiat sie troche zmienil.

Np nie kazdy lubi sie p* z lancuchami :-)

J.

Data: 2016-12-06 09:35:38
Autor: WW
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
W dniu 2016-12-06 o 02:44, J.F. pisze:


Np nie kazdy lubi sie p* z lancuchami :-)

J.


Czasami nie masz wyboru. W zeszłym roku do Zieleńca, do którego dojazd jest leśną drogą idącą od asfaltówki, policja nie wpuszczała nikogo, kto nie miał łańcuchów i/lub 4x4. Tyle napadało śniegu, że tylko wozy z łańcuchami i 4x4 mogły tamtędy przejechać. Przed skrętem stało z 50 samochodów, w tym wiele właśnie SUW-ów i Crossoverów, bo tylko nieliczni wzięli łańcuchy, albo mieli właśnie 4x4.


Pozdrawiam
WW

Data: 2016-12-06 10:07:31
Autor: radekp@konto.pl
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
Tue, 6 Dec 2016 09:35:38 +0100, w <o25t8t$20m2$1@adenine.netfront.net>, WW
<wuwu0@vp.pl> napisał(-a):

W dniu 2016-12-06 o 02:44, J.F. pisze:

> Np nie kazdy lubi sie p* z lancuchami :-)
>
Czasami nie masz wyboru. W zeszłym roku do Zieleńca, do którego dojazd jest leśną drogą idącą od asfaltówki, policja nie wpuszczała nikogo, kto nie miał łańcuchów i/lub 4x4. Tyle napadało śniegu, że tylko wozy z łańcuchami i 4x4 mogły tamtędy przejechać. Przed skrętem stało z 50 samochodów, w tym wiele właśnie SUW-ów i Crossoverów, bo tylko nieliczni wzięli łańcuchy, albo mieli właśnie 4x4.

To chyba jakiś dzień raz na 100 lat, nie widziałem policji przed Zieleńcem
nawet jak padało i samochody stały w korku.

Data: 2016-12-06 11:41:43
Autor: Shrek
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
W dniu 06.12.2016 o 09:35, WW pisze:

Np nie kazdy lubi sie p* z lancuchami :-)

J.


Czasami nie masz wyboru. W zeszłym roku do Zieleńca, do którego dojazd
jest leśną drogą idącą od asfaltówki, policja nie wpuszczała nikogo, kto
nie miał łańcuchów i/lub 4x4. Tyle napadało śniegu, że tylko wozy z
łańcuchami i 4x4 mogły tamtędy przejechać. Przed skrętem stało z 50
samochodów, w tym wiele właśnie SUW-ów i Crossoverów, bo tylko nieliczni
wzięli łańcuchy, albo mieli właśnie 4x4.

W zimę warto mieć. Choć jeszsze ani razu nie używałem w śniegu (jak nie mogłem podjechać, to albo dało się dalej do "atrakcji" z buta, albo rezygnowałem i jechałem inną drogą), to... gdyby nie łańcuchy to w wiele miejsc bym nie wjechał, z obawy, że nie wyjadę. Raz po dwóch podjazdach po jakieś 700 metrów zabrało mi może z 10 metrów do "szczytu" bez łańcówchów i dałem sobie spokój. I dobrze, bo pół roku później jechałem tą drogą i nie wiem czy z łańcuchami bym wyjechał, jakbym to wzniesienie minął;)

BTW - wbrew pozorom nawet tak nie terenowym samochodem jak accord da się wjechać tam gdzie wydawałoby się, że tylko terenówki. Zresztą - im lepsza terenówka tym dalej po traktor trzeba iść;)

Shrek

Data: 2016-12-06 12:19:16
Autor: J.F.
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
Użytkownik "WW"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o25t8t$20m2$1@adenine.netfront.net...
W dniu 2016-12-06 o 02:44, J.F. pisze:
Np nie kazdy lubi sie p* z lancuchami :-)

Czasami nie masz wyboru. W zeszłym roku do Zieleńca, do którego dojazd jest leśną drogą idącą od asfaltówki, policja nie wpuszczała nikogo, kto nie miał łańcuchów i/lub 4x4. Tyle napadało śniegu, że tylko wozy z łańcuchami i 4x4 mogły tamtędy przejechać.

A znak pozwala wjechac 4x4 ? Czy w tym przypadku funkcjonariusz ma pierwszenstwo ?

I pomyslec, ze tyle lat tam narod jezdzil bez lancuchow, i nawet bez zimowych opon.
I jeszcze droga byla gorsza, bo przed przebudowa.

Przed skrętem stało z 50 samochodów, w tym wiele właśnie SUW-ów i Crossoverów, bo tylko nieliczni wzięli łańcuchy, albo mieli właśnie 4x4.

A to moze trzeba bylo mowic "oczywiscie ze ma 4x4, to przeciez SUV" :-)



J.

Data: 2016-12-06 11:31:23
Autor: BUNIEK
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
Mozesz wytlumaczyc po co naped na 4 kola w samochodzie osobowym?

Na te kilka razy co sie będziesz wściekał ze go nie masz.
Dla poprawy stabilności w zakrętach (to w tych nieco bardziej zaawansowanych)
No i dynamiczniej można ruszyć, z autopsji wiem dynamiczne ruszenie z przednim napędem zazwyczaj kończy sie mieleniem przednich kół,
Potem wchodzi kontrola trakcji i dławi silnik.

BUNIEK

Data: 2016-12-05 18:02:06
Autor: WW
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
W dniu 2016-12-05 o 14:35, Zenek Kapelinder pisze:
Od kazdego samochodu oczekuje sie tylko jednego. Ze dowiezie tych co w srodku z punktu A do punktu B. Mozesz wytlumaczyc po co naped na cztery kola w samochodzie osobowym?


Dziś oczekujemy od samochodu, że nie tylko dowiezie Cię z punktu A do B, ale zrobi to szybko, bezpiecznie, skutecznie i wygodnie.
Samochód z napędem 4x4 nawet na asfalcie lepiej trzyma się drogi niż zwykły, co przekłada się i na szybkość średnia i na bezpieczeństwo. Do tego w ciężkich warunkach: śnieg, błoto dojedzie dalej niż zwykły.
Od pojazdów typu SUW właśnie tego oczekujemy, nawet jego reklama o tym wspomina.

Pozdrawiam
WW

Data: 2016-12-05 09:11:20
Autor: Zenek Kapelinder
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
Nareszcie jakis konkretny argument za napedem na cztery kola. Zachwalaja w reklamie.

Data: 2016-12-06 09:39:26
Autor: WW
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
W dniu 2016-12-05 o 18:11, Zenek Kapelinder pisze:
Nareszcie jakis konkretny argument za napedem na cztery kola. Zachwalaja w reklamie.


Dowcip polega na tym, ze w tej reklamie zachwalają samochód, który właśnie nie ma 4x4!  :-)
Przyznaje, ze skuszony reklama pojeździłem nim trochę, ale tyko dla przyjemności. Do głowy mi nie przyszło, że taki samochód nie ma 4x4, o czym dowiedziałem się dopiero tuż przed jazdą.

Pozdrawiam
WW

Data: 2016-12-05 21:30:23
Autor: radekp@konto.pl
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
Mon, 5 Dec 2016 18:02:06 +0100, w <o246ig$2vqb$1@adenine.netfront.net>, WW
<wuwu0@vp.pl> napisał(-a):

W dniu 2016-12-05 o 14:35, Zenek Kapelinder pisze:
> Od kazdego samochodu oczekuje sie tylko jednego. Ze dowiezie tych co w srodku z punktu A do punktu B. Mozesz wytlumaczyc po co naped na cztery kola w samochodzie osobowym?
>

Dziś oczekujemy od samochodu, że nie tylko dowiezie Cię z punktu A do B, ale zrobi to szybko, bezpiecznie, skutecznie i wygodnie.
Samochód z napędem 4x4 nawet na asfalcie lepiej trzyma się drogi niż zwykły, co przekłada się i na szybkość średnia i na bezpieczeństwo. Do tego w ciężkich warunkach: śnieg, błoto dojedzie dalej niż zwykły.

Próbuję sobie przypomnieć, kiedy to napęd na 2 koła przeszkodził mi w
dojechaniu tam gdzie chcę i nie mogę sobie przypomnieć.

Od pojazdów typu SUW właśnie tego oczekujemy, nawet jego reklama o tym wspomina.

To nie jest SUW, co więcej -- nie ma pojazdów SUW.

Data: 2016-12-05 21:17:44
Autor: masti
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
radekp@konto.pl wrote:

Mon, 5 Dec 2016 18:02:06 +0100, w <o246ig$2vqb$1@adenine.netfront.net>, WW
<wuwu0@vp.pl> napisał(-a):

W dniu 2016-12-05 o 14:35, Zenek Kapelinder pisze:
> Od kazdego samochodu oczekuje sie tylko jednego. Ze dowiezie tych co w srodku z punktu A do punktu B. Mozesz wytlumaczyc po co naped na cztery kola w samochodzie osobowym?
>

Dziś oczekujemy od samochodu, że nie tylko dowiezie Cię z punktu A do B, ale zrobi to szybko, bezpiecznie, skutecznie i wygodnie.
Samochód z napędem 4x4 nawet na asfalcie lepiej trzyma się drogi niż zwykły, co przekłada się i na szybkość średnia i na bezpieczeństwo. Do tego w ciężkich warunkach: śnieg, błoto dojedzie dalej niż zwykły.

Próbuję sobie przypomnieć, kiedy to napęd na 2 koła przeszkodził mi w
dojechaniu tam gdzie chcę i nie mogę sobie przypomnieć.

podobnie jak nie przeszkadzało mi w dojechaniu gdzie chcę napęd na tył,
cienkie uniwersalne opony, brak poduszek, ABS, ESP i miliona innych na 3
litery.

tylko co z tego wynika?

--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2016-12-06 02:37:29
Autor: J.F.
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
Dnia Mon, 05 Dec 2016 21:30:23 +0100, radekp@konto.pl napisał(a):
Mon, 5 Dec 2016 18:02:06 +0100, w WW
Dziś oczekujemy od samochodu, że nie tylko dowiezie Cię z punktu A do B, ale zrobi to szybko, bezpiecznie, skutecznie i wygodnie.
Samochód z napędem 4x4 nawet na asfalcie lepiej trzyma się drogi niż zwykły, co przekłada się i na szybkość średnia i na bezpieczeństwo. Do tego w ciężkich warunkach: śnieg, błoto dojedzie dalej niż zwykły.

Próbuję sobie przypomnieć, kiedy to napęd na 2 koła przeszkodził mi w
dojechaniu tam gdzie chcę i nie mogę sobie przypomnieć.

Przelecz Okraj w zimie jest ciekawa. Zmusila mnie do zalozenia
lancuchow.

Ta droga w Szczecinie z "ale urwal" tez ... choc ciekawe czy naped na
4 by pomogl w tym dniu ... P.S. Okraj ... bialo wszedzie, znak "nakaz uzywania lancuchow", a z
calej kolejki okazuje sie, ze tylko ja mam lancuchy w bagazniku. Fantazja w narodzie nie ginie :-)


J.

Data: 2016-12-05 23:51:18
Autor: przemek.jedrzejczak
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
-- Przelecz Okraj w zimie jest ciekawa. Zmusila mnie do zalozenia lancuchow.

to chyba tylko z naszej strony bo z drugiej jest linia autobusowa :-)

-- Ta droga w Szczecinie z "ale urwal" tez ... choc ciekawe czy naped na 4 by pomogl w tym dniu ...

na Kusocinskiego jest 12% i byla slizgawka (pominieta przy odsniezaniu) ale kawalek dalej jest podobny spadek (chyba ul.Piekary) czarna, posolona i jezdzilo sie normalnie -- P.S. Okraj ... bialo wszedzie, znak "nakaz uzywania lancuchow", a z calej kolejki okazuje sie, ze tylko ja mam lancuchy w bagazniku. Fantazja w narodzie nie ginie :-)

zaraz tam nakaz ... a nie jest to jedynie uprzejme zalecenie ? P.

Data: 2016-12-06 12:12:23
Autor: EdekS
Po jedzie próbnej ... C-18
Użytkownik <przemek.jedrzejczak@gmail.com> napisał w wiadomości
news:0aa06c9c-f14d-4660-b8de-32b3d6cc2b32googlegroups.com...

 znak "nakaz uzywania lancuchow",

zaraz tam nakaz ... a nie jest to jedynie uprzejme zalecenie ?

P.

Jest to nakaz.
rozporządzenie, par. 42. 1. Znak C-18 ,,nakaz używania łańcuchow
przeciwpoślizgowych" oznacza, że na drodze, na ktorej

Data: 2016-12-06 11:46:04
Autor: Shrek
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
W dniu 06.12.2016 o 02:37, J.F. pisze:

P.S. Okraj ... bialo wszedzie, znak "nakaz uzywania lancuchow", a z
calej kolejki okazuje sie, ze tylko ja mam lancuchy w bagazniku.

A skąd wiesz co kto miał w bagażniku?

Fantazja w narodzie nie ginie :-)

To jest nakaz czy zezwolenie? Po prawdzie to parę razy w okolicach sylwkach tamtędy przejeżdzałem (dla funu) i tragedii nie bylo. Trochę śniegu trochę asfaltu, w obie strony i było ok. (łańcuchy w bagaażniku miałem).

Shrek

Data: 2016-12-06 12:12:53
Autor: J.F.
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o264tc$23k$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 06.12.2016 o 02:37, J.F. pisze:
P.S. Okraj ... bialo wszedzie, znak "nakaz uzywania lancuchow", a z
calej kolejki okazuje sie, ze tylko ja mam lancuchy w bagazniku.

A skąd wiesz co kto miał w bagażniku?

Bo reszta, zamiast je zakladac, to probowala, probowala az w koncu zawracala.

A w miedzyczasie jak czekalem w kolejce, to mnie minely dwie prawdziwe terenowki ... i chyba byly bez lancuchow, za to z napetem na 4 :-)

Fantazja w narodzie nie ginie :-)
To jest nakaz czy zezwolenie?

A w niebieskim kolku to jakie sa znaki ?

Co ciekawe - jak jest bialo, to uzywac lancuchow mozesz bez specjalnego zezwolenia.
A jak jest czarno, ale znak stoi ... znak wazniejszy.

Po prawdzie to parę razy w okolicach sylwkach tamtędy przejeżdzałem (dla funu) i tragedii nie bylo. Trochę śniegu trochę asfaltu, w obie strony i było ok. (łańcuchy w bagaażniku miałem).

W tym przypadku asfaltu nie bylo widac :-)
Zreszta pamietam ja i oblodzona. I przejechalem bez lancuchow, choc od czeskiej strony.


J.

Data: 2016-12-06 12:38:36
Autor: Shrek
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
W dniu 06.12.2016 o 12:12, J.F. pisze:

P.S. Okraj ... bialo wszedzie, znak "nakaz uzywania lancuchow", a z
calej kolejki okazuje sie, ze tylko ja mam lancuchy w bagazniku.

A skąd wiesz co kto miał w bagażniku?

Jak już pisałem, ja mimo że mam, to zwykle nie zakładam - może im nie zależało.

A w niebieskim kolku to jakie sa znaki ?

Ale że co - jak akurat śniegu nie ma, to mam zakładać?

Co ciekawe - jak jest bialo, to uzywac lancuchow mozesz bez specjalnego
zezwolenia.
A jak jest czarno, ale znak stoi ... znak wazniejszy.

No właśnie. bessęsu;)

Shrek.

Data: 2016-12-06 13:15:47
Autor: J.F.
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o267vs$23j$4@node2.news.atman.pl...
W dniu 06.12.2016 o 12:12, J.F. pisze:
P.S. Okraj ... bialo wszedzie, znak "nakaz uzywania lancuchow", a z
calej kolejki okazuje sie, ze tylko ja mam lancuchy w bagazniku.

A skąd wiesz co kto miał w bagażniku?

Jak już pisałem, ja mimo że mam, to zwykle nie zakładam - może im nie zależało.

Jasne, jechali pare km pod gore, sprobowali wiekszego podjazdu i sie poddali.
I jeszcze samochody pelne nart.

A w niebieskim kolku to jakie sa znaki ?
Ale że co - jak akurat śniegu nie ma, to mam zakładać?

Co ciekawe - jak jest bialo, to uzywac lancuchow mozesz bez specjalnego
zezwolenia.
A jak jest czarno, ale znak stoi ... znak wazniejszy.

No właśnie. bessęsu;)

Bezsęsu to jest ustawianie nakazu tam, gdzie rodacy przez 50 lat jezdzili bez lancuchow :-)

Swoja droga nie pamietam - autobusy znak obowiazuje ?
Bo do Zielenca autokarow troche zjezdza ...

J.

Data: 2016-12-06 20:55:16
Autor: Shrek
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
W dniu 06.12.2016 o 13:15, J.F. pisze:

Jasne, jechali pare km pod gore, sprobowali wiekszego podjazdu i sie
poddali.

No - ja jechałem tam dla funu;) jakbym nie dawał rady to by mi się pewnie nie chciało łap ubrudzić, żeby łańcuchy zakładać;)

I jeszcze samochody pelne nart.

Na Słowację są też inne drogi:P

Shrek

Data: 2016-12-07 11:53:26
Autor: J.F.
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o27534$ilt$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 06.12.2016 o 13:15, J.F. pisze:
Jasne, jechali pare km pod gore, sprobowali wiekszego podjazdu i sie
poddali.

No - ja jechałem tam dla funu;) jakbym nie dawał rady to by mi się pewnie nie chciało łap ubrudzić, żeby łańcuchy zakładać;)

I jeszcze samochody pelne nart.

Na Słowację są też inne drogi:P

Na Czechy.

Sa inne ... ale dluzsze. Tzn w praktyce krotsze :-)

Tym niemniej przy pewnej lokalizacji pkt A i B, wydaje sie, ze najlepsza droga prowadzi przez przelecz Okraj.

Ale to tylko takie glupie wrazenie :-)

J.

Data: 2016-12-07 14:11:40
Autor: Shrek
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
W dniu 07.12.2016 o 11:53, J.F. pisze:

Na Słowację są też inne drogi:P

Na Czechy.

Oczywiście. Przepraszam.

Shrek

Data: 2016-12-06 22:03:43
Autor: 007
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
J.F. w <news:58469d39$0$653$65785112news.neostrada.pl>:

[ciach Jarkowe trollowe wstawki]

Zreszta pamietam ja i oblodzona.

Pamiętasz Ty i kto? ;P

I przejechalem bez lancuchow, choc od czeskiej strony.

<http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/9284649,koszmar-kierowcow-droga-na-przelecz-okraj-nieodsniezona-od-kilku-tygodni-auta-w-rowie,id,t.html>

Co mieli zrobić, i jak nie postawić znaku "łańcuchy", skoro nikt nie kwapił
się do odśnieżania po polskiej stronie, a od strony czeskiej był czarny
asfalt...

--
'Tom N'

Data: 2016-12-07 12:01:34
Autor: J.F.
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
Użytkownik "007"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:161206.220343.pms.3727.45@int.dyndns.org.invalid.161206.invalid...
J.F. w
[ciach Jarkowe trollowe wstawki]
Zreszta pamietam ja i oblodzona.

Pamiętasz Ty i kto? ;P

I zadnego innego odwaznego nie widzialem wtedy ... ale w lodzie byly koleiny, wiec paru jeszcze widzialo :-)

I przejechalem bez lancuchow, choc od  czeskiej strony.
http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/9284649,koszmar-kierowcow-droga-na-przelecz-okraj-nieodsniezona-od-kilku-tygodni-auta-w-rowie,id,t.html>

Co mieli zrobić, i jak nie postawić znaku "łańcuchy", skoro nikt nie kwapił
się do odśnieżania po polskiej stronie, a od strony czeskiej był czarny
asfalt...

a) postawienie takiego znaku wymaga codziennych odwiedzin i sprawdzenia czy warunki znak uzasasadniaja. Glupota ... to moze lepiej nie ustawiac ?

b) pare aut w rowie ... a ilu przejechalo ? A gdzie polska zlota wolnosc ? :-)

c) jest inny wlasciwy znak - "inne niebezpieczenstwa" z tabliczka "droga nieutrzymywana w sezonie zimowym"

d) a u gory taki znak jest ?
     Bo przyjedzie ktos z Czech, a potem bedzie "ale urwal" ...

J.

Data: 2016-12-06 17:18:39
Autor: z
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
W dniu 2016-12-05 o 21:30, radekp@konto.pl pisze:

Próbuję sobie przypomnieć, kiedy to napęd na 2 koła przeszkodził mi w
dojechaniu tam gdzie chcę i nie mogę sobie przypomnieć.

Skąd Ty mieszkasz? ;-) Ile i gdzie jeździsz? :)

z

Data: 2016-12-06 21:44:59
Autor: radekp@konto.pl
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
Tue, 6 Dec 2016 17:18:39 +0100, w
<5846e4de$0$15191$65785112@news.neostrada.pl>, z <z@z.pl> napisał(-a):

W dniu 2016-12-05 o 21:30, radekp@konto.pl pisze:

> Próbuję sobie przypomnieć, kiedy to napęd na 2 koła przeszkodził mi w
> dojechaniu tam gdzie chcę i nie mogę sobie przypomnieć.

Skąd Ty mieszkasz? ;-) Ile i gdzie jeździsz? :)

Dolny Śląsk -- na narty najgorszy dojazd jest do Zieleńca.
Ale tylko raz na letnie gumy musiałem założyć łańcuchy (powinienem w zasadzie
dwa razy).

Data: 2016-12-07 12:08:20
Autor: J.F.
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
Użytkownik  radekp napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:fn8e4c5efebh9g3haoj6i83vmlngb95ddq@4ax.com...
Tue, 6 Dec 2016 17:18:39 +0100, w
> Próbuję sobie przypomnieć, kiedy to napęd na 2 koła przeszkodził > mi w
> dojechaniu tam gdzie chcę i nie mogę sobie przypomnieć.

Skąd Ty mieszkasz? ;-) Ile i gdzie jeździsz? :)

Dolny Śląsk -- na narty najgorszy dojazd jest do Zieleńca.

Najgorszy, hm ... zawsze dojechalem tam bez lancuchow.

Glowne ryzyko to jak pisales - znak stoi, i czasem policja stoi i pilnuje.
A nawet jak nie pilnuje, to w razie wypadku moze byc okolicznosc obciazajaca.

J.

Data: 2016-12-07 12:14:28
Autor: radekp@konto.pl
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
Wed, 7 Dec 2016 12:08:20 +0100, w
<5847edab$0$15207$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

Glowne ryzyko to jak pisales - znak stoi, i czasem policja stoi i pilnuje.

Znaku już dawno nie ma.

Data: 2016-12-08 19:52:20
Autor: z
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
W dniu 2016-12-06 o 21:44, radekp@konto.pl pisze:
Dolny Śląsk -- na narty najgorszy dojazd jest do Zieleńca.
Ale tylko raz na letnie gumy musiałem założyć łańcuchy (powinienem w zasadzie
dwa razy).

Bez jaj. Na narty to sobie można wypożyczyć odpowiednią furmankę.

Pomówmy o normalnym użytkowaniu. :-)

z

Data: 2016-12-08 20:31:04
Autor: radekp@konto.pl
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
Thu, 8 Dec 2016 19:52:20 +0100, w
<5849abe3$0$15197$65785112@news.neostrada.pl>, z <z@z.pl> napisał(-a):

W dniu 2016-12-06 o 21:44, radekp@konto.pl pisze:
> Dolny Śląsk -- na narty najgorszy dojazd jest do Zieleńca.
> Ale tylko raz na letnie gumy musiałem założyć łańcuchy (powinienem w zasadzie
> dwa razy).

Bez jaj. Na narty to sobie można wypożyczyć odpowiednią furmankę.
Pomówmy o normalnym użytkowaniu. :-)

To tym bardziej.

Data: 2016-12-09 17:05:31
Autor: J.F.
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5849abe3$0$15197$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2016-12-06 o 21:44, radekp@konto.pl pisze:
Dolny Śląsk -- na narty najgorszy dojazd jest do Zieleńca.
Ale tylko raz na letnie gumy musiałem założyć łańcuchy (powinienem w zasadzie
dwa razy).

Bez jaj. Na narty to sobie można wypożyczyć odpowiednią furmankę.
Pomówmy o normalnym użytkowaniu. :-)

To jest wlasnie normalne uzytkowanie - zima w weekend na narty.
A poza weekendem to tramwajem :-(

z

Data: 2016-12-09 21:33:45
Autor: z
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
W dniu 2016-12-09 o 17:05, J.F. pisze:
To jest wlasnie normalne uzytkowanie - zima w weekend na narty.
A poza weekendem to tramwajem :-(

I cała dyskusja poszła się je... bo normalne dla każdego znaczy coś innego ;-) Czy ze względów lokalizacyjnych, czy uwarunkowań pracy czy osobistych upodobań.
NIE DA SIĘ PORÓWNYWAĆ :-)

z

Data: 2016-12-10 20:09:08
Autor: Cavallino
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
W dniu 05-12-2016 o 21:30, radekp@konto.pl pisze:
Mon, 5 Dec 2016 18:02:06 +0100, w <o246ig$2vqb$1@adenine.netfront.net>, WW
<wuwu0@vp.pl> napisał(-a):

W dniu 2016-12-05 o 14:35, Zenek Kapelinder pisze:
Od kazdego samochodu oczekuje sie tylko jednego. Ze dowiezie tych co w

srodku z punktu A do punktu B. Mozesz wytlumaczyc po co naped na cztery kola w samochodzie osobowym?


Dziś oczekujemy od samochodu, że nie tylko dowiezie Cię z punktu A do B,
ale zrobi to szybko, bezpiecznie, skutecznie i wygodnie.
Samochód z napędem 4x4 nawet na asfalcie lepiej trzyma się drogi niż
zwykły, co przekłada się i na szybkość średnia i na bezpieczeństwo. Do
tego w ciężkich warunkach: śnieg, błoto dojedzie dalej niż zwykły.

Próbuję sobie przypomnieć, kiedy to napęd na 2 koła przeszkodził mi w
dojechaniu tam gdzie chcę i nie mogę sobie przypomnieć.

Napęd 2WD ogranicza Ci za to listę celów do których chcesz dojechać.

Od pojazdów typu SUW właśnie tego oczekujemy, nawet jego reklama o tym
wspomina.

To nie jest SUW, co więcej -- nie ma pojazdów SUW.

To się zgadza, to jest crossover, koło SUV-a nawet nie leżał.

Data: 2016-12-11 11:09:44
Autor: radekp@konto.pl
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
Sat, 10 Dec 2016 20:09:08 +0100, w <o2hjsh$tdv$3@gioia.aioe.org>, Cavallino
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(-a):

> Próbuję sobie przypomnieć, kiedy to napęd na 2 koła przeszkodził mi w
> dojechaniu tam gdzie chcę i nie mogę sobie przypomnieć.

Napęd 2WD ogranicza Ci za to listę celów do których chcesz dojechać.

Jeżeli zamienisz "chcesz" na "możesz" to może to być prawda.
Niestety, na razie najczęściej tam gdzie bym mógł dojechać (chociaż
niekoniecznie chciał) to na przeszkodzie staje nie brak 4x4, ale znak zakazu.

Pomijam juz przypadki, że zwyczajnie szkoda opon.

>> Od pojazdów typu SUW właśnie tego oczekujemy, nawet jego reklama o tym
>> wspomina.
>
> To nie jest SUW, co więcej -- nie ma pojazdów SUW.

To się zgadza, to jest crossover, koło SUV-a nawet nie leżał.

Data: 2016-12-06 10:32:22
Autor: quent
Po jedzie prĂłbnej Peugeot 3008
On 05.12.2016 14:35, Zenek Kapelinder wrote:
Mozesz wytlumaczyc po co naped na cztery kola w samochodzie osobowym?

Jak ktoś całe lato jeździ w rózne miejsca np. slipować łódkę czy inny skuter to takie z napędem na 4 koła radzi sobie z tym lepiej.

Zimą też, nawet na równinie, mieszkając gdzieś pod lasem może się przydawać.

--
Pozdr.
Q
www.elipsa.info

Data: 2016-12-06 10:33:47
Autor: quent
Po jedzie prĂłbnej Peugeot 3008
On 06.12.2016 10:32, quent wrote:
On 05.12.2016 14:35, Zenek Kapelinder wrote:
Mozesz wytlumaczyc po co naped na cztery kola w samochodzie osobowym?

Jak ktoś całe lato jeździ w rózne miejsca np. slipować łódkę czy inny
skuter to takie z napędem na 4 koła radzi sobie z tym lepiej.

Zimą też, nawet na równinie, mieszkając gdzieś pod lasem może się
przydawać.


https://www.youtube.com/watch?v=3bcj5WSPv5M
;-)

--
Pozdr.
Q
www.elipsa.info

Data: 2016-12-06 02:34:12
Autor: przemek.jedrzejczak
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
audi to nie pezio ... i co z tego ze francuskie marketoidy naklamia ile sie da w reklamach ? jest (byla) nawet panda w wersji 4x4 ale trzeba miec niezle namieszane pod czaszka zeby sie zloscic jak polegnie na gruntowce ... P.

Data: 2016-12-06 11:32:12
Autor: J.F.
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
Użytkownik "quent"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o260jb$m3r$2@dont-email.me...
On 06.12.2016 10:32, quent wrote:
Zimą też, nawet na równinie, mieszkając gdzieś pod lasem może się
przydawać.

https://www.youtube.com/watch?v=3bcj5WSPv5M
;-)

niezle ... ale trzeba by oska sprobowac.

To przede wszyskim wymaga odpowiedniego sniegu, rownego pobocza, znajomosci tego pobocza ...

J.

Data: 2016-12-05 14:51:53
Autor: J.F.
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
Użytkownik "WW"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o23p0b$r2e$1@adenine.netfront.net...
Po przejechaniu się tym samochodem:
+ dobra pozycja w fotelu kierowcy, doskonałe trzymanie boczne, klawiszowe przyciski na desce, dobra widoczność, dobre rozwiązanie bagażnika.

Dyskwalifikujące jest IMHO brak napędu 4x4 dla samochodu klasy SUW.
Dopiero od sprzedawcy się dowiedziałem, że SUW-y z napędem na jedna oś to ponad 90-% wszystkich SUW-ów
Tego nie rozumiem. Od samochodów klasy SUW oczekuje się więcej niż od zwykłych sedanów czy kombi.

Widac przecietny klient oczekuje:
-nazwy SUV,
-stosownego wygladu,
-zalet z pierwszego +,
-niskiej ceny.

A i taki SUV sie przydaje, np mozna nim zaparkowac na chodniku z 15cm kraweznikiem :-)

J.

Data: 2016-12-05 15:37:24
Autor: abn140
Po jedzie prbnej Peugeot 3008
Jakie to C5 masz?
Te 'pierwsze'?

Data: 2016-12-05 16:05:03
Autor: J.F.
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
Użytkownik "Kamil 'Model'"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o23tcu$47m$1@gioia.aioe.org...
W dniu 2016-12-05 o 14:51, J.F. pisze:
A i taki SUV sie przydaje, np mozna nim zaparkowac na chodniku z 15cm
kraweznikiem :-)

Do tego to wystarcza mi C5'tka z hydro. Zawias w max. wysoką pozycję i jazda na wysokie krawężniki, czy moja polna droga do domu.

A co jest tansze w zakupie i utrzymaniu - 3008 czy C5 hydro ? :-)

J.

Data: 2016-12-06 08:29:23
Autor: abn140
Po jedzie próbnej Peugeot 3008

 mnie 12k PLN...

to chyba dobra cena za polift co nie?
i powiedz mi ten komfort jazdy faktycznie jest taki zjawiskowy?
masz porownanie do czegos innego 'normalnego'?
mam swoje lata i wlasnie zaczynam szukac czegos o max komforcie....

Data: 2016-12-05 16:00:28
Autor: radekp@konto.pl
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
Mon, 5 Dec 2016 14:10:33 +0100, w <o23p0b$r2e$1@adenine.netfront.net>, WW
<wuwu0@vp.pl> napisał(-a):

Dyskwalifikujące jest IMHO brak napędu 4x4 dla samochodu klasy SUW.

Piszesz o SUV-ach czy o Peugeocie 3008?
Bo to zbiory rozłączne.

I po co ci napęd 4x4 w aucie, które w zasadzie nie powinno zjeżdżać z asfaltu?

Data: 2016-12-10 20:08:46
Autor: Cavallino
Po jedzie próbnej Peugeot 3008
W dniu 05-12-2016 o 14:10, WW pisze:
Witam

Po przejechaniu się tym samochodem:

+ dobra pozycja w fotelu kierowcy, doskonałe trzymanie boczne,
klawiszowe przyciski na desce, dobra widoczność, dobre rozwiązanie
bagażnika.

- ekran na środku sterczy jak ch*j na weselu. Nie jest chowany i bardzo
podatny na uszkodzenia mechaniczne.

Dyskwalifikujące jest

Przede wszystkim cena.
W drzwiach bym zażądał rabatu 20%, potem mógłbym przystępować do oglądania i ew. negocjacji dalszych rabatów.


IMHO brak napędu 4x4 dla samochodu klasy SUW.

Oczywiście.
Dlatego badziewia nie kupię, mimo że b. ładne.

Dopiero od sprzedawcy się dowiedziałem, że SUW-y z napędem na jedna oś
to ponad 90-% wszystkich SUW-ów
Tego nie rozumiem. Od samochodów klasy SUW oczekuje się więcej niż od
zwykłych sedanów czy kombi.

To jest skutek pakowania 4x4 tylko do wyższych wersji silnikowych.
Jak gdzieś można zamówić 4x4 z każdym silnikiem, jego udział wynosi nawet ponad 40%.

Też nie dopłaciłbym 30 czy 40 tys za 4x4, dlatego mam Dacię, która tego typu numerów nie robiła, a nie coś fajniejszego np. Sportage.

Po jedzie próbnej Peugeot 3008

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona