Po ktĂłrej stronie dachu antena cb?

Data: 2009-04-06 20:47:45
Autor: Michał Stępień
Po ktĂłrej stronie dachu antena cb?
Po której stronie dachu najlepiej położyć antenę magnesową
(akurat ML-145, 12,5 cm podstawa)? Właśnie taką nabyłem
a opowieści o odpadających antenach mrożą krew w żyłach.
--
* Można być wolnym ale czasem wymaga to większego
  wysiłku i szerszego światopoglądu oraz pewnej zaradności.

Data: 2009-04-06 21:10:51
Autor: Stefan Szczygielski
Po której stronie dachu antena cb?
Michał Stępień wrote:
Po której stronie dachu najlepiej położyć antenę magnesową
(akurat ML-145, 12,5 cm podstawa)?

Na środku i tam zestroić. W miarę możliwości co najmniej łokieć od
anteny radiowej.

S.

Data: 2009-04-06 21:13:00
Autor: Kuba \(aka cita\)
Po której stronie dachu antena cb?
Michał Stępień wydusił z siebie te słowy:

Po której stronie dachu najlepiej położyć antenę magnesową
(akurat ML-145, 12,5 cm podstawa)? Właśnie taką nabyłem
a opowieści o odpadających antenach mrożą krew w żyłach.

jeżdze z ML 145 od początku posiadania CB - czyli ze 3 lata.
Zwykle nie jeżdze szybciej niz 140 ... ale zdarzyły mi sie momenty słabości na A2 .. i dokręciłem E320 do licznikowych 240km/h (wg navi bylo 234)
Antena pozostała na miejscu (ufff...  no w każdym razie nie próbujcie tego w domu)

Mialem podstawe 12,5 .. teraz mam 16.

A gdzie postawić ... im bardziej na srodku .. tym lepiej z punktu widzenia odbioru i nadawania

Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

Data: 2009-04-06 21:15:59
Autor: Bialy
 Michał Stępień napisal(a):

| Po której stronie dachu najlepiej położyć antenę magnesową
| (akurat ML-145, 12,5 cm podstawa)? Właśnie taką nabyłem
| a opowieści o odpadających antenach mrożą krew w żyłach.

Najlepiej ze wzgledu odbioru i nadawania to chyba mniej wiecej na srodku dachu by wypadalo...
A jesli juz koniecznie nie, to moze lepiej z lewej, zeby nie zahaczyc o jakies niskie galezie, itp. ?

--
-) Bialy
( GG: 1092403

Data: 2009-04-06 21:58:06
Autor: Jacek Sowiński
Użytkownik "Bialy" <mr-b@o2.pl.wytnijpokropce> napisał w wiadomości news:grdjts$u5n$1srv.cyf-kr.edu.pl...
Najlepiej ze wzgledu odbioru i nadawania to chyba mniej wiecej na srodku
dachu by wypadalo...
A jesli juz koniecznie nie, to moze lepiej z lewej, zeby nie zahaczyc o
jakies niskie galezie, itp. ?

albo z prawej, zeby podmuch od tirów z przeciwka jej nie zdmuchnął.
Najoptymalniej na środku auta, w tylnej części dachu.
Gdzies na grupie widziałem grafiki, moc rozchodzenia sie sygnału względem przeciwwagi jaką jest dach.
Wynikało tam z tego, ze im bardziej tyłu dachu stała antena, tym mocniej promieniowała do przodu.
Im bardziej z prawej strony dachu była antena, tym mocniej promieniowała w lewo itd.
--
Stoout
prywatnie CC 700 '97 & Uniden 520 / Hustler

Data: 2009-04-07 07:44:49
Autor: Piotr Wasil
Po której stronie d achu antena cb?
A montowal ktos z was do relingow dachowych?

--
-- Moje podróże -- http://www.piotrwasil.com

Data: 2009-04-07 07:54:44
Autor: Gabriel'Varius'
Użytkownik Piotr Wasil napisał:

A montowal ktos z was do relingow dachowych?
Tak. Ja mialem montowana MLke do relingu, tyle ze musialem dolozyc kawalek (10 cm)miedzianego kabla aby byla masa (kabel od anteny do sruby mocujacej reling pod maskownica) Wszystko pieknie dzialalo przez prawie 2 lata az do zmiany auta

        -- -- -- -- -- > www.varius.jawnet.pl/fotki <-- -- -- -- --
                Oskar Wilde

Data: 2009-04-07 17:51:07
Autor: JKK

Użytkownik "Piotr Wasil" <adres@na.www> napisał w wiadomości news:f1qlt41i9108fn0s0gvm7942frct4on5qq4ax.com...
A montowal ktos z was do relingow dachowych?

Tak - Astra G, tylko musisz wykombinować taki uchwyt,
coby miał styk do metalu.

Co do strony to zdecydowanie po lewej - z reguły przydrożne drzewa rosną po prawej ;-)

Pzdr

JKK

Data: 2009-04-07 10:18:35
Autor: pluton
Po której stronie dachu antena cb?

Po której stronie dachu najlepiej położyć antenę magnesową
(akurat ML-145, 12,5 cm podstawa)? Właśnie taką nabyłem
a opowieści o odpadających antenach mrożą krew w żyłach.

Zaloz swoj stary, wierny beret z antenka i popatrz, w ktora strone
przechyli sie antenka. I po tej stronie zakladaj antene magnesowa.
Oczywiscie na masce, zebys ja ciagle mogl podziwiac.

pozdrawiam
pluton

Data: 2009-04-07 11:12:12
Autor: Robson
Po której stronie dachu antena cb?
Po której stronie dachu najlepiej położyć antenę magnesową
(akurat ML-145, 12,5 cm podstawa)? Właśnie taką nabyłem
a opowieści o odpadających antenach mrożą krew w żyłach.

Ja umiescilem po zewnetrznej stronie, bo jak probowalem po wewnetrznej to mi odpadala od podsufitki :/

Data: 2009-04-07 11:14:56
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2009-04-06, Michał Stępień <prezi77@o2.pl> wrote:

Po której stronie dachu najlepiej położyć antenę magnesową
(akurat ML-145, 12,5 cm podstawa)?

Od zewnętrznej...

Właśnie taką nabyłem
a opowieści o odpadających antenach mrożą krew w żyłach.

.... acz jak zamontujesz po wewnętrznej to będziesz mógł spać spokojniej
:)

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-04-07 20:01:52
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Mon, 6 Apr 2009 20:47:45 +0200, Michał Stępień napisał(a):

Po której stronie dachu najlepiej położyć antenę magnesową
(akurat ML-145, 12,5 cm podstawa)? Właśnie taką nabyłem
a opowieści o odpadających antenach mrożą krew w żyłach.

Po wewnętrznej. --

Po ktĂłrej stronie dachu antena cb?