Po której stronie dachu antena cb?

Data: 2009-04-06 21:15:59
Autor: Bialy
 Michał Stępień napisal(a):

| Po której stronie dachu najlepiej położyć antenę magnesową
| (akurat ML-145, 12,5 cm podstawa)? Właśnie taką nabyłem
| a opowieści o odpadających antenach mrożą krew w żyłach.

Najlepiej ze wzgledu odbioru i nadawania to chyba mniej wiecej na srodku dachu by wypadalo...
A jesli juz koniecznie nie, to moze lepiej z lewej, zeby nie zahaczyc o jakies niskie galezie, itp. ?

--
-) Bialy
( GG: 1092403

Data: 2009-04-06 21:58:06
Autor: Jacek Sowiński
Użytkownik "Bialy" <mr-b@o2.pl.wytnijpokropce> napisał w wiadomości news:grdjts$u5n$1srv.cyf-kr.edu.pl...
Najlepiej ze wzgledu odbioru i nadawania to chyba mniej wiecej na srodku
dachu by wypadalo...
A jesli juz koniecznie nie, to moze lepiej z lewej, zeby nie zahaczyc o
jakies niskie galezie, itp. ?

albo z prawej, zeby podmuch od tirów z przeciwka jej nie zdmuchnął.
Najoptymalniej na środku auta, w tylnej części dachu.
Gdzies na grupie widziałem grafiki, moc rozchodzenia sie sygnału względem przeciwwagi jaką jest dach.
Wynikało tam z tego, ze im bardziej tyłu dachu stała antena, tym mocniej promieniowała do przodu.
Im bardziej z prawej strony dachu była antena, tym mocniej promieniowała w lewo itd.
--
Stoout
prywatnie CC 700 '97 & Uniden 520 / Hustler

Po której stronie dachu antena cb?