Po tragedii

Data: 2009-08-31 17:53:29
Autor: JL
Po tragedii
Nie wiem jak wy, ale ja chcialbym wystapic z takim apelem.
Bialoruscy piloci ktorzy prawdopodobnie do ostatka chcieli uniknac
upadku na okoliczne domostwa stracili to co najcenniejsze, zycie.
Byli naszymi goscmi !
Nie wiem kiedy i skad wykonaja swoj jedyny w swoim rodzaju ostatni lot,
ale apeluje badzmy z nimi.
Badzmy my milosnicy lotnictwa (i nie tylko) razem z nimi.
Nie watpie ze w ostatecznym pozegnaniu polskiej ziemi nie zabraknie odpowiednich
czynnikow wojskowych, ale niech nie zabraklnie i nas milosnikow lotnictwa tak jak nie brakowalo
nas na lotnisku w Radomiu.
Czesc Ich Pamieci !

Data: 2009-08-31 21:49:52
Autor: Andrzej
Po tragedii

Użytkownik "JL" <jltw@op.pl> napisał w wiadomości news:h7grln$241p$1opal.icpnet.pl...
[...]

podpisuje sie pod apelem
pewnie ich plany katapultowania sie zniweczyly linie wysokiego napiecia
domniemywam ze kontakt z nimi mogl przyczynic sie do awari elektoniki
mozemy jedynie domniemywac czy gdyby opuscicli samolot wczesniej czy pozniej
czy spadlby bezpicznie, jednak po tym jak walczyli dobrze widac jaka klase posiadali
takiego poswiecenia sie nie spodziewalem, honor dla nich,
odznaczenia posmiertne wskazane

Data: 2009-09-01 15:20:06
Autor: Menios
Po tragedii
"pewnie ich plany katapultowania sie zniweczyly linie wysokiego napiecia
domniemywam ze kontakt z nimi mogl przyczynic sie do awari elektoniki"

Fotele K-36D montowane w Su-27 dzialaja na zasadzie czysto mechanicznej, i raczej nie ma tam zadnej elektroniki

Data: 2009-09-03 11:23:26
Autor: Big Jack
Po tragedii
W wiadomości
*Andrzej* napisał(-a):

pewnie ich plany katapultowania sie zniweczyly linie wysokiego
napiecia

To teraz zastanów się ile czasu minęło od momentu kiedy hipotetycznie
znleźli się pod linią energetyczną do momentu kiedy uderzyli w ziemię.
Ile czasu mieli na ocenę sytuacji, podjęcie decyzji o katapultowaniu,
pociągnięcie za uchwyt? No i jeszcze zanim nastapiłby zrzut osłony i
wyrzucenie foteli? Ja tego czasu daję nie więcej niż 0,5s a i to chyba dobrze
przesadziłem. Linia energetyczna nie miała żadnego wpływu. Ani na ich
plany, ani na fotele.

BTW, przy okazji zastanawiam się co by się stało gdyby jeden pilot pociągnał za uchwyt, a drugi w tym czasie mocował się z drążkiem? Z drążkiem kabiny by nie opuścił, to pewne. Ale czy z ręką (rękami)? Przyciągu rąk nie ma.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2009-09-03 11:47:25
Autor: Andrzej
Po tragedii

*Andrzej* napisał(-a):

[...]

pewnie masz racje wiec nie dyskutuje
czasu cholernie malo powiadasz ze linie wysokiego napiecia jak i wyladowania atmosferyczne
trafienia piorunow nie maja wplywu na dzialanie foteli ?
przeciez tam tez jest elektronika ktora sprawdza w jakiej pozycji znajduje sie samolot
by katapultowac mniej wiecej fotel do pionu a nie prosto w ziemie

nie wiem jak jest w Su-27 ale niech sie znawcy wypowiedza, na moje oko pilot moze dwoch na raz wysadzic
czy ten z tylu moze zrobic to sam, pewnie tak, ale czy pierwszego pilota?
w zasadzie ten drugi do czego tam byl potrzebny, chyba ze do obserwacji przyrzadow

Data: 2009-09-03 12:56:18
Autor: Big Jack
Po tragedii
W wiadomości
*Andrzej* napisał(-a):

czasu cholernie malo powiadasz ze linie wysokiego napiecia jak i
wyladowania atmosferyczne
trafienia piorunow nie maja wplywu na dzialanie foteli ?

Nie mają. To jest urządzenie wyłącznie mechaniczne jeśli pominąć silnik elektryczny do regulacji wysokości miski (siedzenia)

nie wiem jak jest w Su-27 ale niech sie znawcy wypowiedza, na moje
oko pilot moze dwoch na raz wysadzic

To jest oczywiste. Jakby każdy mógł się katapultować indywidulanie, to byłoby to niebezpieczne.

czy ten z tylu moze zrobic to sam, pewnie tak, ale czy pierwszego
pilota?

Dla dwóch może to zrobić i pierwszy i drugi.

w zasadzie ten drugi do czego tam byl potrzebny, chyba ze do
obserwacji przyrzadow

W drugiej kabinie siedzi instruktor.

Data: 2009-09-03 16:59:09
Autor: Andrzej
Po tragedii

*Andrzej* napisał(-a):

[...]

skoro mechaniczne to jak silniki ustawiaja ciag by leciec do pionu?
a nie prosto w glebe w dol ?

Data: 2009-09-03 20:29:27
Autor: Big Jack
Po tragedii
W wiadomości
*Andrzej* napisał(-a):

skoro mechaniczne to jak silniki ustawiaja ciag by leciec do pionu?
a nie prosto w glebe w dol ?

Katapultowanie następuje w takiej pozycji w jakiej znajduje się s-t

Data: 2009-09-04 00:33:51
Autor: Dariusz K. Ładziak
Po tragedii
*Andrzej* napisał(-a):

skoro mechaniczne to jak silniki ustawiaja ciag by leciec do pionu?
a nie prosto w glebe w dol ?

Katapultowanie następuje w takiej pozycji w jakiej znajduje się s-t

Ale fotele po katapultowaniu wykręcają co najmniej do lotu poziomego - bodajże z poziomu ziemi można się strzelać poziomo a z kilkudziesięciu metrów wręcz głową w dół - w fotelach siedzi żyroskopowy układ sterowania, nie sądzę żeby bez elektroniki to zrobili. A może? Im mniej komplikacji tym mniej do popsucia... Sam jako stary elektronik szukałbym maksymalnie prostych rozwiązań - niechby i czysto mechanicznych byle maksymalnie niezawodnych.

--
Darek

Data: 2009-09-04 02:16:14
Autor: Andrzej
Po tragedii

Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <ladzk@waw.pdi.net> napisał w wiadomości news:h7pgcv$apj$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

nie wiem jak to dziala ale jest to skuteczne
nie raz widzialem program w ktorym omawiaono problematyke katapultowania sie
przy duzych predkosciach i niskim pulapie, taki fotel potrafi wyhamowac,
utrzymac predkosc w kierunku lotu i definitywnie obrac wlasciwy kierunek lotu
tak aby ocalic pilota, jakos to sprytnie wymyslili ze to dziala i sie sprawdza
czego dowodem sa wystarzaly w czasie roznych pokazow
choc jak widzialem ktoregos miga to fotel poslal pilota na glebe ale to bylo dawno dawno...

Data: 2009-09-04 14:07:36
Autor: Big Jack
Po tragedii
W wiadomości
*"Dariusz K. Ładziak"* napisał(-a):

w fotelach siedzi żyroskopowy układ
sterowania, nie sądzę żeby bez elektroniki to zrobili.

Jezuuuuuuuu! Tobie też indywidualnie trzeba klarować, że fotelach K-36 nie ma elektroniki, żyroskopów, GPS, ABS, ACS, ASR, ESP, etc?

Data: 2009-09-04 02:11:38
Autor: Andrzej
Po tragedii

Użytkownik "Big Jack" <aaaaa@bbbbb.zz> napisał w wiadomości news:4aa00b07$1news.home.net.pl...
Katapultowanie następuje w takiej pozycji w jakiej znajduje się s-t

ok ale fotel nie leci na slepo na dol gdy samolot leci na grzbiecie
tylko stara sie ukierunkowac pilota do pionu ku gorze
wystarczy sobie poogldac troche discovery i filmikow na youtube
wiec co za to w fotelu odpowiada jak nie elektornika?

Data: 2009-09-04 14:17:25
Autor: Big Jack
Po tragedii
W wiadomości
*Andrzej* napisał(-a):

[...]

Siedzi tam taki niewierny Tomasz jak Ty i po katapultowaniu kieruje fotelem. Elektroniki w nim nie ma.

Data: 2009-09-04 20:04:37
Autor: Andrzej
Po tragedii

Użytkownik "Big Jack" <aaaaa@bbbbb.zz> napisał w wiadomości news:4aa10556$1news.home.net.pl...
Siedzi tam taki niewierny Tomasz jak Ty i po katapultowaniu kieruje fotelem. Elektroniki w nim nie ma.

jak nie ma to jak dziala? co mo mowi w ktora strone leciec
i jak leciec ?

Data: 2009-09-05 08:12:45
Autor: Big Jack
Po tragedii
W wiadomości
*Andrzej* napisał(-a):

jak nie ma to jak dziala? co mo mowi w ktora strone leciec
i jak leciec ?

Poszukaj znajomego w najbliższej lub dalszej elt w której w ekspoloatacji są fotele K-36 żeby wypożyczył Ci z biblioteki opis techniczny tego fotela. Uzyskasz odpowiedź na powyższe pytania i wiele, wiele  innych.

Data: 2009-09-05 08:43:10
Autor: Menios
Po tragedii
Kiedyś na jakimś Discovery albo National Geographic byl caly program o tym fotelu ( K-36) i opisane krok po kroku wszystkie fazy od momentu uruchomienia katapulty....

Data: 2009-09-05 11:34:52
Autor: Andrzej
Po tragedii

Użytkownik "Menios" <menios@wp.pl> napisał w wiadomości news:h7t1a8$rfa$1mx1.internetia.pl...
Kiedyś na jakimś Discovery albo National Geographic byl caly program o tym fotelu ( K-36) i opisane krok po kroku wszystkie fazy od momentu uruchomienia katapulty....

no wlasnie widzialem ten program
ale kolega BJ sie wypowiada a sam nie wiem
wiec caly sens news traci sens
bo napisac nie ma bo nie ma elektroniki to kazdy potrafi
a nie traci to dyskusja

Data: 2009-09-05 17:41:11
Autor: Big Jack
Po tragedii
W wiadomości
*Andrzej* napisał(-a):

no wlasnie widzialem ten program
ale kolega BJ sie wypowiada a sam nie wiem
wiec caly sens news traci sens
bo napisac nie ma bo nie ma elektroniki to kazdy potrafi
a nie traci to dyskusja

Ale czego oczekujesz? Że Ci przywlokę taki fotel i rozbiorę na czynniki pierwsze żeby Ci udowodnić to co piszę? Nie mam takiej możliwości. Instrukcji ani jej skanów też _już_ nie pokażę. To co piszę, to nie wynika z moich imaginacji ani domysłów tylko z wiedzy. W d... mam czy przyjmujesz to do wiadomości czy nie, czy będziesz twierdził, że ma elektronikę. Nawiasem mówiąc funta kłaków nie byłby wart fotel z elektroniką w przypadku awarii zasilania. A takie też się zdażają. Jak dla Ciebie, to możesz wierzyć że jest elektronika, żyroskopy i co tam tylko jeszcze chcesz. Wszystko na lampach i przekaźnikach. Z mojej strony EOT, bo mówiąc delikatnie jesteś twardogłowy i nie mam zamiarau spalać się więcej, obalając Twoje "ma bo ma" które z niczego racjonalnego nie wynika.

Data: 2009-09-05 20:44:33
Autor: Marex
Po tragedii
*Andrzej* napisał(-a):

> [...]

Ale czego oczekujesz? Że Ci przywlokę taki fotel i rozbiorę na czynniki pierwsze żeby Ci udowodnić to co piszę? Nie mam takiej możliwości. Instrukcji ani jej skanów też _już_ nie pokażę. To co piszę, to nie wynika z moich imaginacji ani domysłów tylko z wiedzy. W d... mam czy przyjmujesz to do wiadomości czy nie, czy będziesz twierdził, że ma elektronikę. Nawiasem mówiąc funta kłaków nie byłby wart fotel z elektroniką w przypadku awarii zasilania. A takie też się zdażają. Jak dla Ciebie, to możesz wierzyć że jest elektronika, żyroskopy i co tam tylko jeszcze chcesz. Wszystko na lampach i przekaźnikach. Z mojej strony EOT, bo mówiąc delikatnie jesteś twardogłowy i nie mam zamiarau spalać się więcej, obalając Twoje "ma bo ma" które z niczego racjonalnego nie wynika.

    Wystarczy powiedzieć koledze, (jezeli się wie..), że katapultowanie sie w pozycji odwróconej samolotu i to na niskiej wysokosci - oznacza koniec zywota dla pilota.Zadnych cudów na kilkudziesieciu metrach nie ma co oczekiwać. Były przykłady gdy F-15 spadały z pokladu lotniskowców podczas startu i pilot akurat sie strzelał (gdy maszyna znalazla sie w pozycji odwróconej)- walił do wody. Cudów nie ma - pełna fizyka!!

Data: 2009-09-05 23:05:35
Autor: Rafal 'RAV' Miszczak
Po tragedii
Użytkownik Marex napisał:

Były przykłady gdy F-15 spadały z pokladu lotniskowców

Co Ty nie powiesz...

Pozdrawiam

Rafal "RAV" Miszczak        rav@e-rav.pl          http://www.e-rav.pl/
Skype: rav_wroc_pl            GG: 9783                tel: 0606-198315

Data: 2009-09-05 21:41:44
Autor: Marex
Po tragedii
Rafal 'RAV' Miszczak <rav@e-rav.pl> napisał(a):
Użytkownik Marex napisał:

Co Ty nie powiesz...

Pozdrawiam

    ostatni znany mi wypadek dotyczyl Horneta, a wiec F-18.. Nie doliczyłem..

Data: 2009-09-06 15:06:51
Autor: JasiekS
Po tragedii

Użytkownik "Marex" <marksv@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h7ulun$5ck$1inews.gazeta.pl...

Co Ty nie powiesz...

   ostatni znany mi wypadek dotyczyl Horneta, a wiec F-18.. Nie doliczyłem..

Pomyliłeś numerki. To F-14 był myśliwcem pokładowym; F-15 raczej nie.

--
JasiekS

Data: 2009-09-06 18:34:02
Autor: FD
Po tragedii
Marex pisze:

[...]

od kiedy to F15 na lotniskowcach lądował?

Data: 2009-09-07 11:34:39
Autor: Marex
Po tragedii
FD <fakedetector@o2.pl> napisał(a):
Marex pisze:

> [...]
podczas

od kiedy to F15 na lotniskowcach lądował?
    Myślałem od początku -o Szerszeniu, pomyliłem cyferki(stad "wylądował" tu F !5...   Istotą jednakże mojej uwagi- była możliwość groznego w skutkach katapultowania się pilota(ów) w dół, a to przeca było istotą pytania..?
   Niemniej precyzyjnych forumowiczów przepraszam za dyskomfort dostrzezenia błędu ,~                                                                            Pozdrawia~M

--

Po tragedii