Po wizycie u mechanika "ściąga" na je dną stronę

Data: 2010-04-11 09:54:19
Autor: Jacek
Po wizycie u mechanika "ściąga" na je dną stronę
Witam
Takie pytanie zanim pojadę znów do mechaników:
Zostawiłem autko (Scenic 99) na remont zawieszenia + wymiana kół. Wymienione zostały drążki kierownicze, jakieś gumy na wahaczach, sworzeń wahacza, 2 poduszki pod silnikiem. Zrobiona została geometria, oraz wymienione opony. Po odebraniu samochodu auto ściąga w lewa strone, dodatkowo strasznie trzęsie całą "budą" powyżej 60km/h.
Co mogli spieprzyć? Przed odstawieniem do warsztatu słychać było stuki w zawieszeniu na dziurach ale autko trzymało kierunek jazdy, nie ściągało i nie telepało przy wyższych prędkościach.
Wybieram sie do nich jutro i się zastanawiam o co się pytać.

Jacek

Data: 2010-04-11 10:20:26
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "Jacek" <jackrzyzak@wyborcza.pl> napisał w wiadomości news:hprv70$fre$1inews.gazeta.pl...

Wybieram sie do nich jutro i się zastanawiam o co się pytać.

o nic. To nie Ty sie masz znac. Oni mają to poprawić.
Inaczej byloby, gdybyś naprawiał tłumik, a zacząłby ściągac, ale skoro robiles zawieche i drążki kierownicze oraz geometrie to znaczy, ze najprawdopodobniej źle zrobili to ostatnie - czyli geometrie.
Oczywiście moze sie okazać, ze źle zrobili coś w zawieszeniu (założyli np. niewłasciwy element od innego modelu/rocznika itp), ale to nie zmienia faktu, ze Twój powrót tam to po prostu reklamacja.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-04-11 13:13:06
Autor: Karolek
Jacek pisze:
Witam
Takie pytanie zanim pojadę znów do mechaników:
Zostawiłem autko (Scenic 99) na remont zawieszenia + wymiana kół.

Wymiana kol na jakie?
Nowe felgi + opony, czy zestaw zimowy na letni zostal zamieniony?

Po odebraniu samochodu auto ściąga w lewa strone, dodatkowo strasznie trzęsie całą "budą" powyżej 60km/h.
Co mogli spieprzyć?

Pewnie nic, ja bym stawial na trafiona opone, lub felge.

--
Karolek

Data: 2010-04-11 16:14:37
Autor: Jacek
Karolek pisze:
Jacek pisze:
[...]

Zimówki na letnie, same opony.

--
Jacek

Data: 2010-04-11 21:56:51
Autor: Karolek
Jacek pisze:
Karolek pisze:
Jacek pisze:
[...]

Opony nowe, czy stare?
Ja stawiam, ze opony masz trafione.

--
Karolek

Data: 2010-04-12 05:52:35
Autor: Massai
Karolek wrote:

Jacek pisze:
> [...]

> strasznie trzęsie całą "budą" powyżej 60km/h.  Co mogli spieprzyć? Pewnie nic, ja bym stawial na trafiona opone, lub felge.

Najprawdopodobniej niewyważone koło.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-04-12 07:56:29
Autor: Karolek
Massai pisze:

Najprawdopodobniej niewyważone koło.

To by chyba tylko telepalo.
Z reguly telepanie polaczone ze sciaganiem, swa przyczyne ma w krzywej oponie, lub feldze.

--
Karolek

Data: 2010-04-12 07:36:49
Autor: Massai
Karolek wrote:

Massai pisze:

> To by chyba tylko telepalo.
Z reguly telepanie polaczone ze sciaganiem, swa przyczyne ma w
krzywej oponie, lub feldze.

Też kiedyś myslałem że objawy niewyważenia ograniczają się tylko do
telepania - do czasu gdy po przekładce u dyletantów zaczął ściągać.
Podjechałem do dobrego majstra, który wyważanie zaczyna od zdjęcia
wszystkich cieżarków i kręcenia oponą na feldze, wyważył glancuś - i
jak ręką odjął.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-04-12 08:05:12
Autor: Jacek
Karolek pisze:
Massai pisze:

Najprawdopodobniej niewyważone koło.

To by chyba tylko telepalo.
Z reguly telepanie polaczone ze sciaganiem, swa przyczyne ma w krzywej oponie, lub feldze.

Dzwoniłem do "majstrów" i też twierdzą że to niewyważone opony, umówiłem się ponowne wyważenie i przekładkę opon. Dzięki za podpowiedzi.

--
Jacek

Data: 2010-04-11 22:34:51
Autor: Plumpi
[...]

Jedź ponownie do warsztatu, gdzie ustawiali geometrię i każ im poprawić.
Zakładam oczywiście, że geometria była ustawiana na przyrządach w warsztacie diagnostycznym, mgdzie najpierw wszystko powinno być sprawdzone.
Miałem kiedyś identyczną sutuację. Gość, który ustawiał geometrię po prostu zrobił to źle. Poprawiał 4 razy. W końcu złożyłem w biurze zażalenie na usługę i skierowano mnie do innego diagnosty. Dopiero ten ustawił tak jak trzeba i po jego robocie auto zaczęło jeździć "jak po szynach".

Data: 2010-04-12 09:32:56
Autor: Paweł W.
Po wizycie u mechanika "ściąga" na jedną stron

 Zrobiona została geometria, oraz
wymienione opony.

Skoro została zrobiona to wrzuć skan tej geometrii.
p.

Data: 2010-04-12 10:18:57
Autor: Jakub Witkowski
Paweł W. pisze:
 Zrobiona została geometria, oraz
wymienione opony.

Skoro została zrobiona to wrzuć skan tej geometrii.

Znaczy co, zdjęcie pana robiącego geometrię czy skan rachunku?

Data: 2010-04-12 10:20:15
Autor: Jacek
Jakub Witkowski pisze:
Paweł W. pisze:
 Zrobiona została geometria, oraz
wymienione opony.

Skoro została zrobiona to wrzuć skan tej geometrii.

Znaczy co, zdjęcie pana robiącego geometrię czy skan rachunku?

Dostałem wydruk z wynikami, to o to chodzi ;)

--
Jacek

Data: 2010-04-12 10:46:06
Autor: Jakub Witkowski
Jacek pisze:
Jakub Witkowski pisze:
Paweł W. pisze:
[...]

A, to spoko :) Bo ja jeżdżę do takiego, co ustawia przyrządami bynajmniej
nie komputerowymi. Zwiększa to szanse, że mechanik myśli (bo te czynności
wymagają rozumienia, co się odczytuje i co się reguluje). Poza tym, sam
widzę co robi i jak, więc mogę sobie wyrobić pogląd o fachowcu.
A komputer to głupi jest niestety.

Data: 2010-04-12 10:42:43
Autor: Paweł W.
Po wizycie u mechanika "ściąga" na jedną stron

Znaczy co, zdjęcie pana robiącego geometrię czy skan rachunku?

Wystarczy zdjęcie drogi dojazdowej do warsztatu ;-)

p.
P.S.
Wydruku z geometrii nigdy nie widziałeś? No chyba, że na starym sprzęcie z lamkami była robiona, znam jeszcze takiego co patykiem mierzy i całkiem nieźle mu to wychodzi, klientów ma full.

Data: 2010-04-12 10:46:55
Autor: Jakub Witkowski
Paweł W. pisze:
[...]

Dokładnie. Lampkami bądź laserkami, wszystko jedno, ale ręcznie.

Data: 2010-04-12 13:08:06
Autor: BaX
[...]

A jak się da 'nie ręcznie'? Przecież 'komputer' w tym wypadku to nic innego jak zobrazowanie wyników, on sam z siebie nic nie ustawia. Pracownik ręcznie reguluje nastawy, sprzęt pokazuje zakres. Chyba że chodzi o system gdzie na tylnych kołach wisiała podziałka, a na przednich 'latarnie' ale jakoś nie potrafie sobie wyobrazić jak czymś takim ustawić całą geometrie. /obie osie/

Data: 2010-04-12 14:21:03
Autor: Jakub Witkowski
BaX pisze:
[...]

To oczywiste :) Tyko że ślepe słuchanie się poleceń komputera nie jest
panaceum na każdą wadę zawieszenia. Identycznie jest przy np. wyważaniu.

[...]

Mnie takim właśnie sprzętem ustawiano wszystko: pochylenie, wyprzedzenie,
zbieżność. Nie widzę powodu aby nie dało się tego zrobić na obu osiach?
Oczywiście nie jednocześnie, tylko po kolei. Wszak geometrię ustawiano
jakoś również w czasach prehistorycznych:)

Data: 2010-04-12 10:19:23
Autor: Jacek
Paweł W. pisze:
 Zrobiona została geometria, oraz
wymienione opony.

Skoro została zrobiona to wrzuć skan tej geometrii.

Postaram sie wieczorem wrzucić, nie mam teraz tych kwitów pod ręką. dzięki za odzew.

--
Jacek

Po wizycie u mechanika "ściąga" na je dną stronę