Po wizycie u mechanika "ściąga" na jedną stronę

Data: 2010-04-11 13:13:06
Autor: Karolek
Po wizycie u mechanika "ściąga" na jedną stronę
Jacek pisze:
Witam
Takie pytanie zanim pojadę znów do mechaników:
Zostawiłem autko (Scenic 99) na remont zawieszenia + wymiana kół.

Wymiana kol na jakie?
Nowe felgi + opony, czy zestaw zimowy na letni zostal zamieniony?

Po odebraniu samochodu auto ściąga w lewa strone, dodatkowo strasznie trzęsie całą "budą" powyżej 60km/h.
Co mogli spieprzyć?

Pewnie nic, ja bym stawial na trafiona opone, lub felge.

--
Karolek

Data: 2010-04-11 16:14:37
Autor: Jacek
Karolek pisze:
Jacek pisze:
[...]

Zimówki na letnie, same opony.

--
Jacek

Data: 2010-04-11 21:56:51
Autor: Karolek
Jacek pisze:
Karolek pisze:
Jacek pisze:
[...]

Opony nowe, czy stare?
Ja stawiam, ze opony masz trafione.

--
Karolek

Data: 2010-04-12 05:52:35
Autor: Massai
Karolek wrote:

Jacek pisze:
> [...]

> strasznie trzęsie całą "budą" powyżej 60km/h.  Co mogli spieprzyć? Pewnie nic, ja bym stawial na trafiona opone, lub felge.

Najprawdopodobniej niewyważone koło.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-04-12 07:56:29
Autor: Karolek
Massai pisze:

Najprawdopodobniej niewyważone koło.

To by chyba tylko telepalo.
Z reguly telepanie polaczone ze sciaganiem, swa przyczyne ma w krzywej oponie, lub feldze.

--
Karolek

Data: 2010-04-12 07:36:49
Autor: Massai
Karolek wrote:

Massai pisze:

> To by chyba tylko telepalo.
Z reguly telepanie polaczone ze sciaganiem, swa przyczyne ma w
krzywej oponie, lub feldze.

Też kiedyś myslałem że objawy niewyważenia ograniczają się tylko do
telepania - do czasu gdy po przekładce u dyletantów zaczął ściągać.
Podjechałem do dobrego majstra, który wyważanie zaczyna od zdjęcia
wszystkich cieżarków i kręcenia oponą na feldze, wyważył glancuś - i
jak ręką odjął.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-04-12 08:05:12
Autor: Jacek
Karolek pisze:
Massai pisze:

Najprawdopodobniej niewyważone koło.

To by chyba tylko telepalo.
Z reguly telepanie polaczone ze sciaganiem, swa przyczyne ma w krzywej oponie, lub feldze.

Dzwoniłem do "majstrów" i też twierdzą że to niewyważone opony, umówiłem się ponowne wyważenie i przekładkę opon. Dzięki za podpowiedzi.

--
Jacek

Po wizycie u mechanika "ściąga" na jedną stronę