Po wymianie modemu net nie działa jesli kabel jest podpięty do UPS

Data: 2012-12-21 16:35:52
Autor: Piotrek
Po wymianie modemu net nie działa jesli kabel jest podpięty do UPS
Witam

Miałem internet z Vectry podpięty tak: Z modemu kablowego szedł kabel
sieciowy RJ45 do wej¶cia IN UPSa Lupus 700, a z wyj¶cia Out drugim kablem
do karty sieciowej. Je¶li to ma znaczenie - karta jest gigabitowa
zitegrowana na płycie głównej Gigabyte GA-P35C-DS3R. Internet to 8/16
Mbit/s, a modem to stary Scientific Atlanta. Zachciało mi się 20 Mbit, no
ale tu trzeba modem wymienić na działaj±cy w DOCSIS 3.0. Dali mi Arris
CM820. Podł±czyłem wszystko, ale Windows 7 wy¶wietlił, że kabel sieciowy
nie jest podł±czony? Podpi±łem z pominięciem UPSa i... wszystko działa. Czy
ma kto¶ pomysł dlaczego? Próbowłem na innych kablach sieciowych - za każdym
razem wpięcie do UPSa powoduje, że nie ma internetu. A przecież ładnych
parę lat mi to działało bez problemu. O co chodzi?

Data: 2012-12-22 13:25:38
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 21.12.2012 16:35, Piotrek pisze:

[...]

To chyba oczywiste, nie?

Filtry z UPSa na tyle pogarszaj± parametry poł±czenia, że nie wszystko
tak zadziała.

Data: 2012-12-22 13:43:14
Autor: Piotrek
Dnia Sat, 22 Dec 2012 13:25:38 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

[...]

Nooo... wła¶nie zdziwiony jestem. Chodziło to lata bezawaryjnie - czemu nie
chce teraz?

Data: 2012-12-22 15:28:09
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 22.12.2012 13:43, Piotrek pisze:

[...]

Patrz wyżej.

(zakładam, że sprawdziłe¶ z innymi kablami żeby wyeliminować ich
uszkodzenie)

Data: 2012-12-22 15:56:44
Autor: BartekK
W dniu 2012-12-21 16:35, Piotrek pisze:
Witam

Miałem internet z Vectry podpięty tak: Z modemu kablowego szedł kabel
sieciowy RJ45 do wejścia IN UPSa Lupus 700, a z wyjścia Out drugim kablem
do karty sieciowej. Jeśli to ma znaczenie - karta jest gigabitowa
zitegrowana na płycie głównej Gigabyte GA-P35C-DS3R. Internet to 8/16
Mbit/s, a modem to stary Scientific Atlanta. Zachciało mi się 20 Mbit, no
ale tu trzeba modem wymienić na działający w DOCSIS 3.0. Dali mi Arris
CM820. Podłączyłem wszystko, ale Windows 7 wyświetlił, że kabel sieciowy
nie jest podłączony? Podpiąłem z pominięciem UPSa i... wszystko działa. Czy
ma ktoś pomysł dlaczego? Próbowłem na innych kablach sieciowych - za każdym
razem wpięcie do UPSa powoduje, że nie ma internetu. A przecież ładnych
parę lat mi to działało bez problemu. O co chodzi?
Może stary modem był 10Mbit, więc chodził "na byleczym" - dziwne, że w ogóle chodził, bo w specyfikacji widzę że Lupus700 ma "filtr RJ45 - linia modemowa/faxowa, DSL" a to zdecydowanie nie zadziała z ethernet 1Gbit. Możesz spróbować ręcznie w ustawieniach karty sieciowej wymusić tryb 10 lub 100Mbit, może ruszy

Data: 2012-12-22 16:18:01
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 22.12.2012 15:56, BartekK pisze:

Może stary modem był 10Mbit, więc chodził "na byleczym" - dziwne, że w
ogóle chodził, bo w specyfikacji widzę że Lupus700 ma "filtr RJ45 -
linia modemowa/faxowa, DSL" a to zdecydowanie nie zadziała z ethernet

A no tak, zapomniałem o oczywistej przyczynie - PEBKAC, czyli
użyszkodnik nie przeczytał instrukcji obsługi ;-/

Po wymianie modemu net nie działa jesli kabel jest podpięty do UPS