Po zmianie opon - auto sciaga, ukl kier jakby ociezaly.

Data: 2011-03-08 14:11:06
Autor: P
Po zmianie opon - auto sciaga, ukl kier jakby ociezaly.
Czesc,

Zmienilem opony na letnie (BS Potenza ER050), felgi OK, dotad na zimowkach (nowych) tez bylo OK. Rozmiar ten sam co zawsze 205/55/16.

Po zmianie opon ukl kier jakby ociezaly, wrazenie jakby trudno krecic kolami w miejscu, opory, jakby na kapciu bylo.

Podczas jazdy po prostej auto sciaga w lewo/prawo - tak jakby ukl kier nieprawidlowo reagowal, jakby z jakas inercja. Sciaganie wyrazne i jak sie ustawi 'na wprost' - raz sciaga w prawo, raz w lewo - na tym samym odcinku.

Przejechal sie mechanik od sprzedawcy opon - twierdzi, ze to wina geometrii i poleca sprawdzenie.

Jakies inne pomysly?

Pozdr.P.

Data: 2011-03-08 14:14:17
Autor: Cavallino
Użytkownik "P" <zx040040@gmail.com> napisał w wiadomości news:

[...]

Mało wozduchu w oponkach.
Manometry to oni mają często gorsze niż barometry.

Data: 2011-03-08 14:16:47
Autor: marjan
W dniu 2011-03-08 14:11, P pisze:
[...]

Normalne. Zimowa opona ma bardziej miękką gumę, przez co przy kręceniu w miejscu daje mniejszy opór. Jest to bardzo odczuwalne zwłaszcza w samochodzie bez wspomagania.

[...]

Taki sam rozmiar masz letniej i zimowej? Szersza opona potrafi bardziej reagować na koleiny, co czuć właśnie w momencie przesiadki, gdy jest się przyzwyczajonym do lepszego prowadzenia się auta.

Przejechal sie mechanik od sprzedawcy opon - twierdzi, ze to wina geometrii
i poleca sprawdzenie.

Przy naszych dziurawych drogach, parkując często na krawężnikach to oczywiście, że warto raz na jakiś czas ją ustawić, zwłaszcza jak czujesz, że coś jest nie tak.

Jakies inne pomysly?

Pozdr.P.

--
Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz [marjan] Morycz

Data: 2011-03-08 14:41:42
Autor: P
[...]

Tak, ten rozmiar to standard w tym aucie (MB C220CDI W203 kombi)

Przy naszych dziurawych drogach, parkując często na krawężnikach to oczywiście, że warto raz na jakiś czas ją ustawić, zwłaszcza jak czujesz, że coś jest nie tak.

Hmm a co moglo pojsc "nie tak" przy zmianie opon. Ew. - czy jakies bledy/wady opon brac pod uwage?

Pozdr.P.

Data: 2011-03-08 20:24:13
Autor: Przemysław Czaja
Po zmianie opon - auto sciaga, ukl kier jakby ociezaly.

Użytkownik "P"

Hmm a co moglo pojsc "nie tak" przy zmianie opon. Ew. - czy jakies bledy/wady opon brac pod uwage?

Spotkałem się z sytuacją, że wulkanizator  PRZYWALIŁ felgi pneumatykiem z taką siłą, że felgi się odkształciły i auto straciło geometrię - na szczęście wystarczyło to odkrecić i użyć odpowiedniego klucza.

Data: 2011-03-08 14:23:33
Autor: kkk
Po zmianie opon - auto sciaga, ukl kier jakby ociezaly.
On 8 Mar, 20:24, "Przemys aw Czaja" <prze...@poczta.fm> wrote:
U ytkownik "P"

> Hmm a co moglo pojsc "nie tak" przy zmianie opon. Ew. - czy jakies
> bledy/wady opon brac pod uwage?

Spotka em si z sytuacj , e wulkanizator  PRZYWALI felgi pneumatykiem
z tak si , e felgi si odkszta ci y i auto straci o geometri - na
szcz cie wystarczy o to odkreci i u y odpowiedniego klucza.

Byzydury

P sprawdz zawieszenie, zimowa opona niektóre luzy potrafi skutecznie
"zamaskować". A z kolei Potenza to twarda, mało komfortowa opona,
wskaże wszelkie niedoskonałości zawieszenia, ja się właśnie pozbyłem
tych opon - przeciąganie kierownicy na każdej koleinie mnie
irytowało.... Są dobre do ostrej jazdy.

Data: 2011-03-09 00:33:18
Autor: P
[...]

No tego sie obawialem, ze lacze po prostu moze nie te...ale juz pewno nie zmienia na ER30 chocby...czyli co - sprzedawac ze strata, tez dramatic.....ah no - odjezdzic 3 lata w mekach? To bede ostatnie lacze dla tego auta (w moim posiadaniu)...

;(((((

Pozdr.P.

Data: 2011-03-09 21:32:29
Autor: Przemysław Czaja
Po zmianie opon - auto sciaga, ukl kier jakby ociezaly.

Użytkownik "kkk"

Widać wiesz lepiej :D

Data: 2011-03-08 14:43:57
Autor: Vlad The Ripper
[...]

A jakie ciśnienie w oponach? Ja bym w takiej sytuacji (nowe opony letnie) pompował max ile pozwala producent auta, ze 2,4 bara pewnie. Inna przyczyna to jakieś luzy w zawieszeniu.

Data: 2011-03-08 16:20:21
Autor: Jakub Witkowski
Po zmianie opon - auto sciaga, ukl kier jakby ociezaly.
W dniu 2011-03-08 14:11, P pisze:
Czesc,

Zmienilem opony na letnie

swoją drogą... dość odważnie :)

Data: 2011-03-08 16:52:06
Autor: marjan
Po zmianie opon - auto sciaga, ukl kier jakby ociezaly.
W dniu 2011-03-08 14:11, P pisze:
Czesc,

Zmienilem opony na letnie

swoją drogą... dość odważnie :)

Ja też zaryzykowałem, i w minioną sobotę zmieniłem kapcie na letnie. W Krakowie wiosna ;)

--
Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz [marjan] Morycz

Data: 2011-03-09 13:16:12
Autor: Waldek
Po zmianie opon - auto sciaga, ukl kier jakby ociezaly.
Zmienilem opony na letnie

swoją drogą... dość odważnie :)

Ja też zaryzykowałem, i w minioną sobotę zmieniłem kapcie na letnie. W Krakowie wiosna ;)
A ja w sobotę na pomorzu jechałem po lodzie i to na drodze krajowej, zero piaskarek
Więc poczekam ze zmianą
Waldek

Data: 2011-03-09 00:31:08
Autor: P
Po zmianie opon - auto sciaga, ukl kier jakby ociezaly.
Zmienilem opony na letnie

swoją drogą... dość odważnie :)

Ah no, pomyslalem ze jak juz zmienie - to zima sobie pojdzie weg ;)

Pozdr.P.

Data: 2011-03-09 13:00:43
Autor: Michał Baszyński
W dniu 2011-03-09 00:31, P pisze:
Zmienilem opony na letnie

swoją drogą... dość odważnie :)

Ah no, pomyslalem ze jak juz zmienie - to zima sobie pojdzie weg ;)

doświadczenie uczy, że w takiej sytuacji zazwyczaj łapie mróz i sypie śnieg..

--
Pozdr.
Michał

Po zmianie opon - auto sciaga, ukl kier jakby ociezaly.