Połączenia z numeru 943451265

Data: 2012-10-18 21:35:12
Autor: Michal Tyrala
Połączenia z numeru 943451265
On Thu, 18 Oct 2012 23:17:10 +0200, Chris94 wrote:
 Dzisiaj na komórkę żony 3-krotnie dzwonił kto¶ z numeru 943451265.
 Za trzecim razem żona odebrała, ale nikt się nie odezwał.
 Google nic nie wie o takim numerze, ale domy¶lam się, że to jaki¶ nowy
 przekręt tele-naci±gaczy.

Po jakiej linii przekret?

BTW, to wyglada na stacjonarke ze strefy ,,Koszalin'', podchodziles do
tematu od tej strony? :-)

--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2012-10-20 02:18:14
Autor: Chris94
Połączenia z numeru 943451265
Dnia Thu, 18 Oct 2012 21:35:12 +0000 (UTC), Michal Tyrala napisał(a):

Po jakiej linii przekret?

Swego czasu były informacje, że oszuści wykonują głuche połączenia z
numerĂłw, ktĂłre prezentujÄ… siÄ™ numerami z taryfy Premium Rate po to, ĹĽeby
ofiara do nich oddzwoniła.
Sądziłem, że to jest właśnie taki przypadek.

BTW, to wyglada na stacjonarke ze strefy ,,Koszalin'', podchodziles do
tematu od tej strony? :-)

To mi do głowy nie przyszło :(
Byłem przekonany, że po reformie Planu Numeracji Krajowej wszystkie
numery zaczynające się na 9 zostały przeznaczone do wykorzystania jako
numery skrócone bądź numery Premium Rate - w każdym razie takie było
uzasadnianie konieczności tej reformy. A że sobie tego z palca nie wyssałem, to świadczy choćby fakt, że w
Orange'u wysłanie MMS-a na numer z zakresu 919000–919999 kosztuje 23,18
zł.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2012-10-20 10:45:53
Autor: Tomek

Użytkownik "Chris94" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał:

Byłem przekonany, że po reformie Planu Numeracji Krajowej wszystkie
numery zaczynające się na 9 zostały przeznaczone do wykorzystania jako
numery skrĂłcone bÄ…dĹş numery Premium Rate

A że sobie tego z palca nie wyssałem, to świadczy choćby fakt, że w
Orange'u wysłanie MMS-a na numer z zakresu 919000–919999 kosztuje 23,18
zł.

A zauważyłeś tą subtelna różnicę w długości numeru 943451265 i 919999?

Data: 2012-10-20 13:38:38
Autor: Chris94
Poł±czenia z numeru 943451265
Dnia Sat, 20 Oct 2012 10:45:53 +0200, Tomek napisał(a):

[...]

Czy oczekujesz ode mnie, że powinienem mieć w głowie PNK oraz tabele
taryfikacji wszystkich operatorĂłw?

Data: 2012-10-20 14:23:31
Autor: Tomek
[...]

Numery stacjonarne z prefiksami kierunkowymi mają taką długość od wielu lat. Jakim zacofańcem trzeba być, żeby na pierwszy rzut oka tego nie skojarzyć? No ale czego więcej można oczekiwać od kogoś, dla kogo korzystanie z google jest barierą nie do pokonania.

Data: 2012-10-20 14:35:37
Autor: Chris94
Poł±czenia z numeru 943451265
Dnia Sat, 20 Oct 2012 14:23:31 +0200, Tomek napisał(a):

Numery stacjonarne z prefiksami kierunkowymi maj± tak± długo¶ć od wielu lat.

No i co z tego, że numery stacjonarne maj± tak± długo¶ć?
Pozostałe numery Premium Rate (inne niż akurat tutaj podany przeze mnie)
maj± dokładnie taka sam± długo¶ć jak numery stacjonarne, więc
rozpoznawanie numerów Premium Rate po ich długo¶ci jest z góry skazane
na niepowodzenie.
A je¶li nie wierzysz, to przestudiuj sobie cenniki operatorów.

--
Krzysztof
(dawniej używaj±cy nicka 'Chris')

Data: 2012-10-20 18:15:02
Autor: Piotr M
Poł±czenia z numeru 943451265
W dniu 20.10.2012 o 14:23 Tomek <precz@ze.spamem> pisze:

A z ciekawo¶ci..
Mamy numery co pierwsze 3 cyfry występuj± zarówno w stacjonarnych i  komórkowych?

--
Pozdrawiam, Piotr M

Data: 2012-10-20 19:36:33
Autor: bolo
Poł±czenia z numeru 943451265
Użytkownik "Piotr M" <xx@xx.xx> napisał w wiadomo¶ci news:op.wmhjfcpo13q3bqmasneti-pl...
W dniu 20.10.2012 o 14:23 Tomek <precz@ze.spamem> pisze:

A z ciekawo¶ci..
Mamy numery co pierwsze 3 cyfry występuj± zarówno w stacjonarnych i komórkowych?

Na szczę¶cie takiego absurdu jeszcze nie osi±gnęli¶my i nie jest to możliwe, za wyj±tkiem wynalazków typu komórka z numerem stacjonarnym itp

Data: 2012-10-20 23:55:22
Autor: PiotRek
[...]

Po pierwsze - dlaczego kłamiesz? Powyższe słowa s± Twojego autorstwa,
a nie Tomka.

Po drugie - zadałe¶ bardzo nieprecyzyjne pytanie, ale domy¶lam się,
o co Ci chodziło.

Dwie pierwsze cyfry numeru jednoznacznie okre¶laj±,
czy jest to numer stacjonarny czy komórkowy (a s± i inne numery).
Zajrzyj do PNK.

Piotr

Data: 2012-10-21 02:31:22
Autor: Piotr M
W dniu 20.10.2012 o 23:55 PiotRek <bell1876usunto@gazeta.pl.invalid> pisze:

[...]

Wyci±ł się i wsi±kł cytowany tekst i faktycznie, wyszło kłamstwo :)

Po drugie - zadałe¶ bardzo nieprecyzyjne pytanie, ale domy¶lam się,
o co Ci chodziło.

A z ciekawo¶ci, jakie mog± być wg Ciebie różne znaczenia tego pytania?

Dwie pierwsze cyfry numeru jednoznacznie okre¶laj±,
czy jest to numer stacjonarny czy komórkowy (a s± i inne numery).

Czyli cyfry nie mog± być wspólne. OKI.

Zajrzyj do PNK.

Zajrzałem od razu do spisu prefiksów gsm
http://pl.wikipedia.org/wiki/Prefiksy_GSM
i faktycznie, tak kombinuj± aby nie powtórzyły się.

BTW.
Przy okazji dowiedziałem się, że jeden z moich nr o pocz±tku 690, to ten z  pierwszych prefiksów w Polsce, typu 501 601 i 602, a nawet niby najpierszy  ;) bo genezę ma jeszcze z analogowej..

--
Pozdrawiam, Piotr M

Data: 2012-10-21 10:00:08
Autor: bolo
Poł±czenia z numeru 943451265
Użytkownik "Piotr M" <xx@xx.xx> napisał w wiadomo¶ci news:op.wmh6ekok13q3bqmasneti-pl...
[...]

Niby tak, choć został od¶wieżony, bo w oryginalne był to 90... 690 zrobili ostatnimi czasy

Data: 2012-10-24 01:06:16
Autor: PiotRek
> [...]

> a nie Tomka.

Wyci±ł się i wsi±kł cytowany tekst i faktycznie, wyszło kłamstwo :)

Taaa... Sam się wyci±ł i sam wsi±kł, czy może jednak Ty go wyci±łe¶? ;-)

> Po drugie - zadałe¶ bardzo nieprecyzyjne pytanie, ale domy¶lam się,
> o co Ci chodziło.

A z ciekawo¶ci, jakie mog± być wg Ciebie różne znaczenia tego pytania?

Nie chodzi o różne znaczenia. Ale kto¶ zło¶liwy mógłby Ci odpowiedzieć
(zgodnie z prawd±):
"Tak, oczywi¶cie; mamy numery co pierwsze 3 cyfry występuj± zarówno
w stacjonarnych i komórkowych. Przykład: 661 - komórki, 616 - strefa
poznańska".
;-)

Piotr

Połączenia z numeru 943451265