Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Po艣lizg w czasie podjazdu pod wzniesi enie

Po艣lizg w czasie podjazdu pod wzniesi enie

Data: 2010-10-16 22:48:37
Autor: Filip KK
Po艣lizg w czasie podjazdu pod wzniesi enie
W dniu 2010-10-16 22:00, "Pawe艂 M." pisze:

Podje偶d偶amy zim膮 pod strome wzniesienie. Nagle pod ko艂ami mamy pi臋kn膮
"szklank臋" - samoch贸d jest bez szans i zaczyna si臋 zsuwa膰. Prezentacj臋
mamy tutaj, na s艂ynnym filmiku "ale urwa艂"

http://www.youtube.com/watch?v=EePk5UWtH9Y

Co robicie w takim momencie?

Mia艂em dwa razy tak膮 sytuacj臋 w 偶yciu... Za pierwszym razem podje偶d偶a艂em pod strom膮 g贸rk臋 i by艂a szklanka.. Nie dojecha艂em do ko艅ca g贸rki.. Samoch贸d si臋 stoczy艂 na zablokowanych ko艂ach wszystkich do do艂u, bez problemu wymanewrowa艂em w w膮skim w膮wozie.
Druga sytuacja.. Podje偶d偶a艂em pod g贸rk臋 za艣nie偶on膮 na letnich oponach i nie dojecha艂em ... G贸rka mia艂a oko艂o 100 metr贸w d艂ugo艣ci... Gdy samoch贸d cofa艂 si臋 (偶eby nie wjecha膰 do rowu ty艂em), skr臋ci艂em kierownic臋 i w tym czasie nacisn膮艂em mocno na hamulec, 偶eby przednie ko艂a zablokowa膰, pojazd si臋 idealnie odwr贸ci艂 przodem do jazdy i pi臋knie zjecha艂em do do艂u bez problem贸w :)

Data: 2010-10-16 23:00:38
Autor: Jacek
Po艣lizg w czasie podjazdu pod wzniesienie
U偶ytkownik "Filip KK" <nospam@nospam.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:i9d375$pak$1news.task.gda.pl...
Druga sytuacja.. Podje偶d偶a艂em pod g贸rk臋 za艣nie偶on膮 na letnich oponach i nie dojecha艂em ... G贸rka mia艂a oko艂o 100 metr贸w d艂ugo艣ci... Gdy samoch贸d cofa艂 si臋 (偶eby nie wjecha膰 do rowu ty艂em), skr臋ci艂em kierownic臋 i w tym czasie nacisn膮艂em mocno na hamulec, 偶eby przednie ko艂a zablokowa膰, pojazd si臋 idealnie odwr贸ci艂 przodem do jazdy i pi臋knie zjecha艂em do do艂u bez problem贸w :)

gratuluje opanowania, chyba mia艂e艣 troche mokro pod ubraniem ;)
miejsca te偶 chyba mia艂e艣 sporo, 偶adnych zaparkowanych aut ani g艂ebokich row贸w?

Jacek

Data: 2010-10-16 23:24:13
Autor: Filip KK
Po艣lizg w czasie podjazdu pod wzniesi enie
W dniu 2010-10-16 23:00, Jacek pisze:

gratuluje opanowania, chyba mia艂e艣 troche mokro pod ubraniem ;)
miejsca te偶 chyba mia艂e艣 sporo, 偶adnych zaparkowanych aut ani g艂ebokich
row贸w?

Mokro nie mia艂em.. :) W pe艂ni opanowana sytuacja... Nawet przez sekund臋 si臋 nie przerazi艂em.. :) Mia艂em bardzo ma艂o miejsca na obr贸t, bo uliczka by艂a szeroko艣ci mniej wi臋cej jak 1,5 samochodu. Wi臋c musia艂em tak obr贸ci膰 auto, manewruj膮c kierownic膮 偶eby nie wjecha膰 do rowu ty艂em. W momencie gdy jecha艂em bokiem, odkr臋ci艂em kierownic臋 w drug膮 stron臋 i wcisn膮艂em gaz, 偶eby nie wyjecha膰 ty艂em w r贸w.. :) Nie by艂o zaparkowanych aut ani kraw臋偶nik贸w, to by艂 podjazd taki do domk贸w jednorodzinnych. :)

Data: 2010-10-17 11:06:57
Autor: Pawe艂 M.
Po艣lizg w czasie podjazdu pod wzniesi enie
W dniu 2010-10-16 22:48, Filip KK pisze:
Druga sytuacja.. Podje偶d偶a艂em pod g贸rk臋 za艣nie偶on膮 na letnich oponach i
nie dojecha艂em ... G贸rka mia艂a oko艂o 100 metr贸w d艂ugo艣ci... Gdy samoch贸d
cofa艂 si臋 (偶eby nie wjecha膰 do rowu ty艂em), skr臋ci艂em kierownic臋 i w tym
czasie nacisn膮艂em mocno na hamulec, 偶eby przednie ko艂a zablokowa膰,
pojazd si臋 idealnie odwr贸ci艂 przodem do jazdy i pi臋knie zjecha艂em do
do艂u bez problem贸w :)

To mnie przekonuje i to sobie potrafi臋 wyobrazi膰 - samoch贸d ustawiamy lekko bokiem (skr臋cenie kierownicy), nagle robimy po艣lizg (hamulce), 艣rodek ci臋偶ko艣ci samochodu znajduj膮cy si臋 bli偶ej jego przodu przerzuca samoch贸d do pozycji przodem w d贸艂. P贸ki co t膮 technik臋 mam zamiar sobie wbija膰 do g艂owy.

Dzi臋ki i pozdrawiam!
Pawe艂

Data: 2010-10-17 17:49:02
Autor: Agent
Po艣lizg w czasie podjazdu pod wzniesienie

U偶ytkownik ""Pawe艂 M."" <wp.pl@paff1.zamien> napisa艂 w wiadomo艣ci news:i9edpd$fa0$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2010-10-16 22:48, Filip KK pisze:
Druga sytuacja.. Podje偶d偶a艂em pod g贸rk臋 za艣nie偶on膮 na letnich oponach i
nie dojecha艂em ... G贸rka mia艂a oko艂o 100 metr贸w d艂ugo艣ci... Gdy samoch贸d
cofa艂 si臋 (偶eby nie wjecha膰 do rowu ty艂em), skr臋ci艂em kierownic臋 i w tym
czasie nacisn膮艂em mocno na hamulec, 偶eby przednie ko艂a zablokowa膰,
pojazd si臋 idealnie odwr贸ci艂 przodem do jazdy i pi臋knie zjecha艂em do
do艂u bez problem贸w :)

To mnie przekonuje i to sobie potrafi臋 wyobrazi膰 - samoch贸d ustawiamy lekko bokiem (skr臋cenie kierownicy), nagle robimy po艣lizg (hamulce), 艣rodek ci臋偶ko艣ci samochodu znajduj膮cy si臋 bli偶ej jego przodu przerzuca samoch贸d do pozycji przodem w d贸艂. P贸ki co t膮 technik臋 mam zamiar sobie wbija膰 do g艂owy.

A mnie nie przekonuje. Jak auto ma zablokowane wszystkie ko艂a to na nic kr臋cenie kierownic膮 bo i tak pojedzie gdzie chce. Natomiast wiem 偶e zadzia艂a to co pisa艂 Tomasz Pyra. 膯wiczy艂em tak kiedy艣 obr贸t z jazdy na wstecznym do przodu bo sie w filmach naogl膮da艂em jak to robi膮 bez zatrzymywania. Najwa偶niejsze w tym wszystkim by艂o wprowadzenie podczas jazdy na wstecznyn przednich k贸艂 w po艣lizg i jednoczesne bardzo szybkie skr臋cenie kierownicy.

Data: 2010-10-18 11:50:01
Autor: Jakub Witkowski
Po艣lizg w czasie podjazdu pod wzniesi enie
W dniu 2010-10-17 17:49, Agent pisze:

U偶ytkownik ""Pawe艂 M."" <wp.pl@paff1.zamien> napisa艂 w wiadomo艣ci news:i9edpd$fa0$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2010-10-16 22:48, Filip KK pisze:
Druga sytuacja.. Podje偶d偶a艂em pod g贸rk臋 za艣nie偶on膮 na letnich oponach i
nie dojecha艂em ... G贸rka mia艂a oko艂o 100 metr贸w d艂ugo艣ci... Gdy samoch贸d
cofa艂 si臋 (偶eby nie wjecha膰 do rowu ty艂em), skr臋ci艂em kierownic臋 i w tym
czasie nacisn膮艂em mocno na hamulec, 偶eby przednie ko艂a zablokowa膰,
pojazd si臋 idealnie odwr贸ci艂 przodem do jazdy i pi臋knie zjecha艂em do
do艂u bez problem贸w :)

To mnie przekonuje i to sobie potrafi臋 wyobrazi膰 - samoch贸d ustawiamy lekko bokiem (skr臋cenie kierownicy), nagle robimy po艣lizg (hamulce), 艣rodek ci臋偶ko艣ci samochodu znajduj膮cy si臋 bli偶ej jego przodu przerzuca samoch贸d do pozycji przodem w d贸艂. P贸ki co t膮 technik臋 mam zamiar sobie wbija膰 do g艂owy.

A mnie nie przekonuje. Jak auto ma zablokowane wszystkie ko艂a to na nic kr臋cenie kierownic膮 bo i tak pojedzie gdzie chce.

Doprowadzasz najpierw do sytuacji 偶e si臋 cho膰 troch臋 obraca. Nast臋pnie blokujesz
wszystkie ko艂a. Co robi samoch贸d? Obraca si臋 nadal wok贸艂 swego 艣rodka ci臋偶ko艣ci.
A 艣rodek ten przemieszcza si臋 nadal w tym samym kierunku, co przed blokad膮.
A wi臋c nie jedzie "gdzie chce" tylko dok艂adnie tak, jak musi.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog膮 by膰 niepowa偶ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiada膰 w cz臋艣ci
gts /kropka/ pl    |  lub ca艂o艣ci pogl膮dom ich Autora.

Data: 2010-10-18 22:09:51
Autor: Filip KK
Po艣lizg w czasie podjazdu pod wzniesi enie
W dniu 2010-10-18 11:50, Jakub Witkowski pisze:

U偶ytkownik ""Pawe艂 M."" <wp.pl@paff1.zamien> napisa艂 w wiadomo艣ci
news:i9edpd$fa0$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2010-10-16 22:48, Filip KK pisze:
Druga sytuacja.. Podje偶d偶a艂em pod g贸rk臋 za艣nie偶on膮 na letnich oponach i
nie dojecha艂em ... G贸rka mia艂a oko艂o 100 metr贸w d艂ugo艣ci... Gdy
samoch贸d
cofa艂 si臋 (偶eby nie wjecha膰 do rowu ty艂em), skr臋ci艂em kierownic臋 i w
tym
czasie nacisn膮艂em mocno na hamulec, 偶eby przednie ko艂a zablokowa膰,
pojazd si臋 idealnie odwr贸ci艂 przodem do jazdy i pi臋knie zjecha艂em do
do艂u bez problem贸w :)

To mnie przekonuje i to sobie potrafi臋 wyobrazi膰 - samoch贸d ustawiamy
lekko bokiem (skr臋cenie kierownicy), nagle robimy po艣lizg (hamulce),
艣rodek ci臋偶ko艣ci samochodu znajduj膮cy si臋 bli偶ej jego przodu
przerzuca samoch贸d do pozycji przodem w d贸艂. P贸ki co t膮 technik臋 mam
zamiar sobie wbija膰 do g艂owy.

A mnie nie przekonuje. Jak auto ma zablokowane wszystkie ko艂a to na
nic kr臋cenie kierownic膮 bo i tak pojedzie gdzie chce.

Doprowadzasz najpierw do sytuacji 偶e si臋 cho膰 troch臋 obraca. Nast臋pnie
blokujesz
wszystkie ko艂a. Co robi samoch贸d? Obraca si臋 nadal wok贸艂 swego 艣rodka
ci臋偶ko艣ci.
A 艣rodek ten przemieszcza si臋 nadal w tym samym kierunku, co przed blokad膮.
A wi臋c nie jedzie "gdzie chce" tylko dok艂adnie tak, jak musi.

Jak naciskamy na hamulec, to blokuj膮 si臋 tylko przednie ko艂a, bo najwi臋kszy nacisk jest na tylne, na prz贸d prawie nie ma nacisku. Co za tym idzie, samoch贸d si臋 艂adnie obraca.

Po膰wiczy膰, sprawdzi膰, przekona膰 si臋, a nie pisa膰 bzdury na grup臋.

Data: 2010-10-19 11:05:30
Autor: Jakub Witkowski
Po艣lizg w czasie podjazdu pod wzniesi enie
W dniu 2010-10-18 22:09, Filip KK pisze:

Jak naciskamy na hamulec, to blokuj膮 si臋 tylko przednie ko艂a, bo najwi臋kszy nacisk jest na tylne, na prz贸d prawie nie ma nacisku. Co za tym idzie, samoch贸d si臋 艂adnie obraca.

Po膰wiczy膰, sprawdzi膰, przekona膰 si臋, a nie pisa膰 bzdury na grup臋.

Jak naciskamy konkretnie na hamulec na lodzie, to blokuj膮 si臋 wszystkie ko艂a,
gdy偶 si艂a niezb臋dna do ich blokowania, i przodu, i ty艂u, jest minimalna.
Po膰wiczy膰, sprawdzi膰, przekona膰 si臋, a nie pisa膰 bzdury na grup臋.

Albo te偶 si臋 nie zablokuj膮, je艣li si臋 ma ABS i on akurat skutecznie zadzia艂a
przy ma艂ej pr臋dko艣ci na lodzie (a bynajmniej nie ka偶dy zadzia艂a w tych warunkach).

W dobrych warunkach ko艂a przednie blokuj膮 si臋 generalnie szybciej, ale wcale nie dlatego
偶e "najwi臋kszy nacisk jest na tylne" :) Najcz臋艣ciej jest na odwr贸t, to na prz贸d nacisk
jest wi臋kszy. I to nawet przy je偶dzie pod g贸rk臋 (nie dotyczy malucha, rzecz prosta).
Przednie blokuj膮 si臋 szybciej, gdy偶 tak jest skonstruowany uk艂ad hamulcowy,
a to po to, aby zachowa膰 sterowno艣膰 w czasie typowego hamowania.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog膮 by膰 niepowa偶ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiada膰 w cz臋艣ci
gts /kropka/ pl    |  lub ca艂o艣ci pogl膮dom ich Autora.

Data: 2010-10-20 21:52:09
Autor: Filip KK
Po艣lizg w czasie podjazdu pod wzniesi enie
W dniu 2010-10-19 11:05, Jakub Witkowski pisze:

Jak naciskamy na hamulec, to blokuj膮 si臋 tylko przednie ko艂a, bo
najwi臋kszy nacisk jest na tylne, na prz贸d prawie nie ma nacisku. Co za
tym idzie, samoch贸d si臋 艂adnie obraca.

Po膰wiczy膰, sprawdzi膰, przekona膰 si臋, a nie pisa膰 bzdury na grup臋.

Jak naciskamy konkretnie na hamulec na lodzie, to blokuj膮 si臋 wszystkie
ko艂a,
gdy偶 si艂a niezb臋dna do ich blokowania, i przodu, i ty艂u, jest minimalna.
Po膰wiczy膰, sprawdzi膰, przekona膰 si臋, a nie pisa膰 bzdury na grup臋.

Jak si臋 "cofasz ty艂em" z g贸rki? To blokuj膮 si臋 przednie ko艂a, a nie wszystkie cztery! Po膰wiczy膰, przekona膰 si臋 i nie pierdoli膰 g艂upot!

Albo te偶 si臋 nie zablokuj膮, je艣li si臋 ma ABS i on akurat skutecznie
zadzia艂a
przy ma艂ej pr臋dko艣ci na lodzie (a bynajmniej nie ka偶dy zadzia艂a w tych
warunkach).

Bzdura do pot臋gi n-tej.

W dobrych warunkach ko艂a przednie blokuj膮 si臋 generalnie szybciej, ale
wcale nie dlatego
偶e "najwi臋kszy nacisk jest na tylne" :) Najcz臋艣ciej jest na odwr贸t, to
na prz贸d nacisk
jest wi臋kszy. I to nawet przy je偶dzie pod g贸rk臋 (nie dotyczy malucha,
rzecz prosta).
Przednie blokuj膮 si臋 szybciej, gdy偶 tak jest skonstruowany uk艂ad hamulcowy,
a to po to, aby zachowa膰 sterowno艣膰 w czasie typowego hamowania.

S艂uchaj, przesta艅 sadzi膰 bzdety.. Wjed藕 na oblodzon膮 g贸rk臋 i naci艣nij na hamulec, to zobaczysz 偶e jeste艣 w b艂臋dzie.

Po艣lizg w czasie podjazdu pod wzniesi enie

Nowy film z video.banzaj.pl wi阠ej »
Redmi 9A - recenzja bud縠towego smartfona