PoĹĽegnanie.

Data: 2010-08-17 11:51:58
Autor: TGor
PoĹĽegnanie.
Nie z grupą, naturalnie. Z operatorem. Plus pomimo starań nie zszedł ani trochę z ceny telefonu (Omnia II) w większym niż do tej pory abonamencie. No nawet nie negocjowali...

Wyprzedzająco rozejrzałem się po rynku: nie opłaca się zakup telefonu + obniżony abonament (Waldek Godel + paru jeszcze czekają chyba na taką ofertę jeszcze "od przedwojnia" wynika z tego). Oszczędzam jakąś stówę - dwie w zamian za mniejszą ilość minut.

To ja siÄ™ pytam co za interes jest?

Więc w końcu Play dała mi -20% + -50% (13 miesięcy) + 2x więcej minut (a nawet pojedynczy pakiet w Play jest większy od Plusowego). Telefon sobie odpuściłem - wziąłem HTC na Androidzie* za zyla + VAT. Jak się znudzi poszukam innego. Na razie wrażenia dobre.

Odpowiedź z Plusa ... natychmiastowa. 1000 minut za wycofanie oferty. No chyba podziękuję.

W rozmowie z interfejsem białkowym (rozgarnięty, co nieczęsto się trafia w Biurze Olewania Klienta) usłyszałem, że w sieci dzieje się źle. A pan sam ma telefon w Play. ;-)

No teraz wiem, dlaczego.

TG

Data: 2010-08-17 12:44:18
Autor: gr
Pożegnanie.

OdpowiedĽ z Plusa ... natychmiastowa. 1000 minut za wycofanie oferty. No chyba podziękuję.

W rozmowie z interfejsem białkowym (rozgarnięty, co nieczęsto się trafia w Biurze Olewania Klienta) usłyszałem, że w sieci dzieje się Ľle. A pan sam ma telefon w Play. ;-)

2 lata i kawałek temu, też oczekiwałem jakiej¶ oferty w plusie, no i niestety
podobnie jak ty się niedoczekałem.
Przeszedłem do Play-a, przez 2 lata byłem zadowolniony bardzo, rachunki spadły mi
ze 160 (Plus) do 75 (Play), po 19 miesi±cach zadzwoniła Pani z Playa, że może by skrócić tamt± umowę
i może bym chciał now± umowę na 12 m-cy bez telefonu, i za te same warunki płaciłbym 50%.
No i teraz płacę 38,5.
Wniosek w Plusie było 160 zł teraz mam więcej i lepiej i 38,5 za 1000 kupiłem telefon.
pozdr.
gr

Data: 2010-08-17 13:11:16
Autor: TGor
PoÂżegnanie.
On 2010-08-17 12:44, gr wrote:

Wniosek w Plusie byÂło 160 zÂł teraz mam wiĂŞcej i lepiej i 38,5 za 1000
kupiÂłem telefon.
pozdr.
gr

Kompletnie ich nie rozumiem. Choć dociera do mnie, że sieć nastawiona na obsługę urzędników i korporacji (zatrudnia przeróżne polityczne spady) olewa smolbiznesmenów.
Smolbiznesmeni olewają Plusa. Ja w Plusie miewałem po 2 telefony i siedzę u nich od chyba 8 lat z kawałem.

Jak na razie churn do Playa rośnie. Przyczyniłem się i ja do tego.

TG

Data: 2010-08-17 12:16:49
Autor: Waldek Godel
PoÂżegnanie.
Dnia Tue, 17 Aug 2010 13:11:16 +0200, TGor napisał(a):

Kompletnie ich nie rozumiem. Choć dociera do mnie, że sieć nastawiona na obsługę urzędników i korporacji (zatrudnia przeróżne polityczne spady) olewa smolbiznesmenów.
Smolbiznesmeni olewaj± Plusa. Ja w Plusie miewałem po 2 telefony i siedzę u nich od chyba 8 lat z kawałem.

Jak na razie churn do Playa ro¶nie. Przyczyniłem się i ja do tego.

Za zaoszczędzone na Tobie i innych pieni±dze mog± sobie co¶ kupić... Na przykład P4 - razem z Playem. I twoim abonamentem:
 http://telepolis.pl/news.php?id=19034
  ;-)

"Buhahha nie rozsmieszaj mnie JA ZA TA GRUPA GLOSOWALEM jak powstawala"-
Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

Data: 2010-08-17 11:36:13
Autor: Ircys
Pożegnanie.
On 17 Sie, 13:16, Waldek Godel pisze...
Za zaoszczędzone na Tobie i innych pieni±dze mog± sobie co¶ kupić...
Na przykład P4 - razem z Playem. I twoim abonamentem:
 http://telepolis.pl/news.php?id=19034

Tak, wszyscy kupuj± P4: http://blogplay.pl/2010/07/juz-nas-orange-nie-kupuje/
:)

Ircys

Data: 2010-08-17 14:28:51
Autor: TGor
PoÂżegnanie.
On 2010-08-17 13:16, Waldek Godel wrote:

Za zaoszczędzone na Tobie i innych pieniądze mogą sobie coś kupić...
Na przykład P4 - razem z Playem. I twoim abonamentem:
  http://telepolis.pl/news.php?id=19034

  ;-)

No aleĹĽ proszÄ™. Czemu nie?! ;-)
Ale na razie to ja oszczędzam na Plusie.

TG

Data: 2010-08-17 14:09:06
Autor: Artur\(m\)
PoĹĽegnanie.

Użytkownik "TGor" <tgor@onet.pyl> napisał w wiadomości news:i4dm4r$3eq$1news.onet.pl...
Nie z grupą, naturalnie. Z operatorem. Plus pomimo starań nie zszedł ani trochę z ceny telefonu (Omnia II) w większym niż do tej pory abonamencie. No nawet nie negocjowali...

Mam to samo
Od 14 lat jestem u nich i nie ma mowy o jakichkolwiek
negocjacjach cenowych.
Planuje ostatni rok z Plusem, bo muszÄ™:(
NaprawdÄ™ dno.

Artur(m)

Data: 2010-08-17 14:12:15
Autor: J.F.
Pożegnanie.
On Tue, 17 Aug 2010 11:51:58 +0200,  TGor wrote:
Nie z grup±, naturalnie. Z operatorem. Plus pomimo starań nie zszedł ani trochę z ceny telefonu (Omnia II) w większym niż do tej pory abonamencie. No nawet nie negocjowali...
Wyprzedzaj±co rozejrzałem się po rynku: nie opłaca się zakup telefonu + obniżony abonament (Waldek Godel + paru jeszcze czekaj± chyba na tak± ofertę jeszcze "od przedwojnia" wynika z tego). Oszczędzam jak±¶ stówę - dwie w zamian za mniejsz± ilo¶ć minut.

Cos, czego Waldek nie chcial mi przyznac - skonczyly sie czasy
dotowania aparatow, jak ktos gada malo, to i placilby malo, a z tego
sie dobrego telefonu nie wykrzesa. Przyznaje i ja - przy wysokich abonamentach rachunek jest inny.

W rozmowie z interfejsem białkowym (rozgarnięty, co nieczęsto się trafia w Biurze Olewania Klienta) usłyszałem, że w sieci dzieje się Ľle.

Taki interfejs miewa bardzo ograniczone pole widzenia.

A pan sam ma telefon w Play. ;-)

Coz chcesz - stanowisko pracy dla biedoty, kazda zlotowka sie liczy
:-)

J.

Data: 2010-08-17 13:21:20
Autor: Waldek Godel
Pożegnanie.
Dnia Tue, 17 Aug 2010 14:12:15 +0200, J.F. napisał(a):

Cos, czego Waldek nie chcial mi przyznac - skonczyly sie czasy
dotowania aparatow, jak ktos gada malo, to i placilby malo, a z tego
sie dobrego telefonu nie wykrzesa.

OIDP to rozmowa była o kanałach sprzedaży telefonów a nie dotowaniu, więc
b±dĽ łaskaw nie płaszczycować...

"Mnie wisi jako akcjonariusza gdzie apple zarabia. Wazne zeby byla
dywidenda i wzrost kursu" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

Data: 2010-08-17 14:31:10
Autor: TGor
Pożegnanie.
On 2010-08-17 14:21, Waldek Godel wrote:

OIDP to rozmowa była o kanałach sprzedaży telefonów a nie dotowaniu, więc
b±dĽ łaskaw nie płaszczycować...

Co do kanałów sprzedaży, to chciałem zauważyć, że plotka jakoby sieci komórkowe "nie były zainteresowane" sprzedaż± telefonów jest lekko mówi±c nietrafiona.

Nie ma dobrej oferty dla kogo¶, kto chce kupić sobie telefon i mieć tylko abonament. Jakbym nie liczył bardziej się opłaca kupić u operatora.

TG

Data: 2010-08-17 13:42:24
Autor: Waldek Godel
Pożegnanie.
Dnia Tue, 17 Aug 2010 14:31:10 +0200, TGor napisał(a):

Co do kanałów sprzedaży, to chciałem zauważyć, że plotka jakoby sieci komórkowe "nie były zainteresowane" sprzedaż± telefonów jest lekko mówi±c nietrafiona.

Ale tamta dyskusja była, że sprzedaż telefonów przez sieci zanika i teraz
się już sprzedaje "luzem" w marketach, salonach itp, co jest bredni±, bo w
dalszym ci±gu tylko maleńki ułamek sprzedaży telefonów tak się odbywa.
I to nawet w rzekomej jaskini wolnego rynku, czyli Zwi±zku Socjalistycznych
Republik Amerykańskich - kupuj±c iPoo w Apple Store, czy Dell Streak ze
sklepu online Della de facto kupuje się od AT&T - telefony s±
zasimlockowane i wymagaj± umowy. Dell Streak co prawda może być kupiony bez
umowy, ale simlock AT&T wci±z będzie:
http://www.engadget.com/2010/08/12/off-contract-dell-streak-is-still-sim-locked-to-atandt-wrongs-sti/

A że operatorzy oferuj±cy jedne z najdroższych w Europie telefony i jedne z
najdroższych w Europie usługi jęcz± jak to im jest strasznie Ľle i uważaj±
to za pretekst do płacenia mniej za dwuletni± smycz (i pejcz) na abonenta
(zwan± oględnie umow± na czas okreslony) to już całkiem inna para kaloszy.
Ani też specjalna nowo¶ć - telefony w sklepie dla idiotów czy innych
sklepach internetowych (nie mylić z alledrogo) w cenie "luzem" poniżej ceny
"promocyjnej" zaczęły się pojawiać już kilka lat temu.

Jaki¶ niecały rok temu pokazywałem wyliczenia, że HTC Hero w Play jest
jednym z najdroższych w Europie (przy okazji dostaj±c najdłuższy cyrograf i
najmniej minut w abo)

"Apple daje multitasking tylko wtedy gdy dziala on rewelacyjnie a wiec 3GS
i HD proste i logiczne"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

Data: 2010-08-17 15:30:02
Autor: TGor
Pożegnanie.
On 2010-08-17 14:42, Waldek Godel wrote:

Ale tamta dyskusja była, że sprzedaż telefonów przez sieci zanika i teraz
się już sprzedaje "luzem" w marketach, salonach itp, co jest bredni±,

W sumie dokładnie to chciałem powiedzieć i o naszym rynku. Liczyłem, liczyłem i nijak mi się opłacało kupować w sklepie.

Głupio tylko słuchać operatorów, jak się tłumacz± (m.in. przy okazji dochodzenia roszczeń natury gwarancyjno-niezgodnozumowo¶ciowych), że "oni tylko usługi sprzedaj±". Byzydura - wciskaj± telefony z premedytacj±.

Na plus (!) Playowi musze zaliczyć to, że HTC kupiłem bez s.p. lock. Ale może to już stadardzik się robi, choć żony E66 zablokowane a kupowane wiosn±.

TG

Data: 2010-08-17 19:19:30
Autor: J.F.
Pożegnanie.
On Tue, 17 Aug 2010 14:31:10 +0200,  TGor wrote:
On 2010-08-17 14:21, Waldek Godel wrote:
[...]

Zainteresowane to one jak najbardziej sa, nawet jesli chwilowo nie
zdaja sobie z tego sprawy, tylko cena nie musi byc zachecajaca :-)

Aczkolwiek znow mi dzis bok dzwonil chca mi wcisnac drugi abonament
bez telefonu - wiec Era jak widac ciagle niezdecydowana czego chce :-)

Nie ma dobrej oferty dla kogo¶, kto chce kupić sobie telefon i mieć tylko abonament. Jakbym nie liczył bardziej się opłaca kupić u operatora.

U operatora czy u Play ? No i miales troche drozszy model, wiec pewnie i wiekszy abonament.

J.

Data: 2010-08-17 20:29:52
Autor: J.F.
Pożegnanie.
On Tue, 17 Aug 2010 19:19:30 +0200,  J.F. wrote:
[...]

Znow zadzwonila Era, tym razem zaczeli od "jakie telefony sie panu
podobaja". Ale zdania nie bardzo zmienie - oni chca mi wcisnac drugi
abonament, wiec interesu nie bedzie, ale nawet gdybym odniosl do
obecnego - drozej o 35zl, razy 24 = 840. A w e-sklepach nokia 5230
dostepna od 490zl. Fakt - minut troche wiecej, niepotrzebne mi.
Ale tez nie doszlismy do ceny aparatu - a chyba nie po zlotowce.

Niestety - jesli chca utrzymac obroty, to w moim przypadku musza sie
bardziej postarac - albo obnizyc ceny, albo zepsuc oferte bez
telefonu. Co zreszta zrobili, ale ja ciagle mam stare warunki.

J.

Data: 2010-08-21 08:24:50
Autor: TGor
Pożegnanie.
On 2010-08-17 19:19, J.F. wrote:

U operatora czy u Play ?
No i miales troche drozszy model, wiec pewnie i wiekszy abonament.

J.

Nie liczyłem każdego, ale o ile nie jest się "pryszczersem" z limitem 20 zł / miesi±c to zakup takiej Omnii II (w sklepach za cirka ebałt 1200-1300 zł, Allegro pomijam) w abonamencie za 60-80zł wychodzi na to samo lub nieco więcej, niż zakup jej w sklepie i kombinowanie z prepaidem czy jakim¶ abonamentem ze zniżk±.

Pewnie trafi± się jakie¶ przypadki, że lepiej kupić w sklepie, ale to akurat jednostkowe sprawy.

Ja tę Omnię wyłudzałem w TR180 w +, co kosztowałoby mnie ~500zł. Z abonamentem to daje ok 83zł/miesi±c (w promocji -20% na abonament). Jak wezmę go w sklepie i (chyba nie maj±, ale załóżmy) zniżkę 50% na tenże abonament  wychodzi mi 85-87zł.
No niech ta Omnia II kosztuje 1000zł, okazja, to jest 76zł miesięcznie.

Sprytnie, trzeba ich pochwalić za umiejętne dotarcie do umiej±cych liczyć pieni±dze. ;-)

No wiem, że się czepiam szczegółów, ale nie miałem 5 stów po naprawie rozrz±du na urlopie i paru innych wydatkach więc postanowiłem ponegocjować.

TG

Data: 2010-08-21 10:30:13
Autor: Waldek Godel
Pożegnanie.
Dnia Sat, 21 Aug 2010 08:24:50 +0200, TGor napisał(a):

Pewnie trafi± się jakie¶ przypadki, że lepiej kupić w sklepie, ale to akurat jednostkowe sprawy.

SprawdĽ najnowsz± nieograniczenie genialn± promocję na iPhone4 w Play

Jak zapłacisz za przelot nietanimi liniami, hotel w Londynie, bilet
sieciowy na cała komunikację miejs± Londynu na jeden dzień, dobr± kolację
plus cenę telefonu w Apple Store (bez aktywacji, bez simlocka) to i tak
wychodzi taniej o jakie¶ 400 zł od ceny telefonu z najtańszym abonamentem i
cyrografem na dwa lata. Akurat, żeby mieć za darmo Fresha z pakietami
internetowymi przez rok albo nawet dwa lata (zależy ile kto¶ używa).

Jako, że można kupić dwa telefony na osobę, na blogu rzecznika Play rzucono
nawet hasło - "Kup Playowi telefon"

A to jest tańsza z ofert, bo jeszcze jest Plus. Co do Plusa nawet się nie
wypowiem, parafrazuj±c hasło z CK Dezerterzy: "w języku kulturalnych ludzi
nie ma słów, żeby dostatecznie obelżywie opisać..."

". Apple robi dokładnie to co mówi filozofia tej firmy"- Paweł "robbo"
Kamiński aka Jan Strybyszewski

Data: 2010-08-21 12:05:00
Autor: ALEX
Pożegnanie.
W dniu 21-08-10 11:30, Waldek Godel pisze:

[...]

Sznurek do cenników w Play.
http://www.telepolis.pl/news.php?id=19127
Przebijaj± cen± nawet RTV Euro AGD. Ja chyba z jakiego¶ innego matrixa jestem :-/

--
ALEX Templar

Data: 2010-08-21 17:06:52
Autor: TGor
Pożegnanie.
On 2010-08-21 11:30, Waldek Godel wrote:

SprawdĽ najnowsz± nieograniczenie genialn± promocję na iPhone4 w Play

Nawet nie zagl±dałem, dzięki za informację. Po podwyżce VAT człowiek łaknie rozrywki.

Jako, że można kupić dwa telefony na osobę, na blogu rzecznika Play rzucono
nawet hasło - "Kup Playowi telefon"

Czyli jak na forum GW czy Onetu: komentarze ważniejsze od artykułów. ;-)

A to jest tańsza z ofert, bo jeszcze jest Plus. Co do Plusa nawet się nie
wypowiem, parafrazuj±c hasło z CK Dezerterzy: "w języku kulturalnych ludzi
nie ma słów, żeby dostatecznie obelżywie opisać..."

I tym to optymistycznym akcentem...

TG

Data: 2010-08-17 14:28:34
Autor: mz
Pożegnanie.
A ja pożegnałem się wczoraj z Er± na rzecz Play. Mam trochę obaw co do tego jak to będzie wygl±dac ale zobaczymy.
Wiem, że w BOI (każdej sieci) pracuj± ludzie, którzy odpowiadaj± zgodnie ze schematem. Jak zadasz pytanie poza schematem to plot± bez zwi±zku z pytaniem.
Era zaproponowała na przedłużenie umowy tak ¶mieszne warunki, że podziękowałem. Oczywi¶cie wszędzie w Erze straszono mnie jaki to ten Play straszny i niedługo zmieni mi warunki umowy. Ble ble ble. Jak zmieni na gorsze to je wypowiem.
Pozdrawiam i witam w Play

Data: 2010-08-17 14:33:32
Autor: AL
Pożegnanie.
mz pisze:
[...]
to w koncu sprowadzili dla Ciebie ten telefon?

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2010-08-17 14:36:47
Autor: mz
Pożegnanie.

Użytkownik "AL" <adam@skads.tam> napisał w wiadomo¶ci news:i4dvin$pg0$1inews.gazeta.pl...
mz pisze:
[...]

Sprowadzili by go w ci±gu 14 dni. Miałem juz do¶ć czekania. Wziełem inny, taki bardziej rozbudowany niż ten którego chciałem.

Data: 2010-08-17 18:19:58
Autor: Paweł
Po�egnanie.
mz wrote:

A ja po�egna�em si� wczoraj z Er� na rzecz Play. Mam troch� obaw co do
tego jak to b�dzie wygl�dac ale zobaczymy.

nie ma zadnych problemow, tez przenosilem numer do pleja z ery.

Era zaproponowa�a na przed�u�enie umowy tak �mieszne warunki, �e
podzi�kowa�em.

chyba wiekszosc telekomow i bankow ma takie podejscie, np. upc tez nie
oferuje nic specjalnego za to, ze z nimi zostajesz i kazdy rozsadny
zmienia umowe promocyjna co rok na inna osobe w lokalu. widac tak im
statystycznie wychodzi, ze odplyw klientow do pleja i przyplyw swiezych
zlapanych na bilboardowe promocje dobrze sie bilansuje i proby zatrzymania
klienta nie sa brane pod uwage.

Pozdrawiam i witam w Play

witamy w plej, teraz juz mamy nieograniczone rozmowy wewnatrz sieci
przez 30dni za 10pln :)

Data: 2010-08-23 18:30:49
Autor: radekp@konto.pl
Po?egnanie.
Tue, 17 Aug 2010 18:19:58 +0200, w <i4ecre$419$1@news.net.icm.edu.pl>, Paweł
<root@127.0.0.1> napisał(-a):

witamy w plej, teraz juz mamy nieograniczone rozmowy wewnatrz sieci
przez 30dni za 10pln :)

Co¶ przegapiłem? Kupowałem ostatnio dla rodziny starter, to stało o doładowaniu
za 30zł za stan darmowy.

Data: 2010-08-23 18:40:03
Autor: spiderpl
Po?egnanie.
<root@127.0.0.1>  napisał(-a):

[...]

Teraz s± dwa stany darmowe: pierwszy bezpłatny za 30zł a drugi płatny za 10zł (w drugim przypadku stan darmowy kosztuje 10zł)

Data: 2010-08-23 18:48:28
Autor: Paweł
Po?egnanie.

Paweł <root@127.0.0.1> napisał(-a):

witamy w plej, teraz juz mamy nieograniczone rozmowy wewnatrz sieci
przez 30dni za 10pln :)

Coś przegapiłem? Kupowałem ostatnio dla rodziny starter, to stało o
doładowaniu za 30zł za stan darmowy.

ja w zakladce uslugi w moim freshu mam:

"Nieograniczone rozmowy w Play 10,00 PLN Abonamentowa

Nieograniczone rozmowy w Play to nowy pakiet, w którym można rozmawiać
ze wszystkimi w Play bez limitów! Wystarczy, że włączysz płatny pakiet,
a przez kolejne 30 dni nie będziesz nic płacić za rozmowy w Play.
Bez limitĂłw, ile chcesz! Koszt Pakietu Nieograniczone rozmowy w Play
to 10 zł, ważność 30 dni od dnia aktywacji. Rozmawiaj za darmo i bez
limitĂłw juĹĽ teraz!"

PoĹĽegnanie.