PoRD: Badanie na alkohol

Data: 2009-04-06 10:14:07
Autor: Tristan
PoRD: Badanie na alkohol
Witam, w PoRD jest napisane, e badanie alkotestem jest waciwe. A co, jeli nie
zgadzam si z wynikiem? Czy mam jako prawo do dania badania krwi/moczu?

--
Tristan

Kupi pyty/kasety/mp3/cokolwiek z pyty Mydeko Fa 2

Data: 2009-04-06 10:27:23
Autor: zly
PoRD: Badanie na alkohol
Dnia Mon, 06 Apr 2009 10:14:07 +0200, Tristan napisa(a):

w PoRD jest napisane, e badanie alkotestem jest waciwe. A co, jeli nie
zgadzam si z wynikiem? Czy mam jako prawo do dania badania krwi/moczu?

Tak. Waniejsze jest badanie krwi
--
marcin

Data: 2009-04-06 11:01:22
Autor: Tristan
PoRD: Badanie na alkohol
W odpowiedzi na pismo z poniedziaek 06 kwiecie 2009 10:27 (autor zly publikowane na pl.soc.prawo, wasz znak: <31irod2svgov$.dlg@piki.fixed>):

w PoRD jest napisane, e badanie alkotestem jest waciwe. A co, jeli
nie zgadzam si z wynikiem? Czy mam jako prawo do dania badania
krwi/moczu?
Tak. Waniejsze jest badanie krwi

Podstawa prawna? Wg PoRD nie mog si tego domaga. --

Data: 2009-04-06 12:42:48
Autor: zly
PoRD: Badanie na alkohol
Dnia Mon, 06 Apr 2009 11:01:22 +0200, Tristan napisał(a):

Podstawa prawna? Wg PoRD nie mogę się tego domagać.

Cytat, glównie koncówka:
ZARZĄDZENIE NR 496 KOMENDANTA GŁÓWNEGO POLICJI
z dnia 25 maja 2004 r.
w sprawie badań na zawartość w organizmie alkoholu lub środka działającego
podobnie do alkoholu
Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji
(Dz. U z 2002 r. Nr 7, poz. 58 z późn. zm.)1 zarządza się, co następuje:
§3. Wynik badania, o którym mowa w ust. 2, należy zweryfikować badaniem
urządzeniem, o którym mowa w § 2 ust. 1 pkt 1 lub badaniem krwi, jeżeli:
1) badany uczestniczył w wypadku drogowym, w którym są zabici lub ranni;
2) zachodzi uzasadnione podejrzenie popełnienia przestępstwa przez
badanego;
3) badany żąda takiego badania lub zgłasza zastrzeżenia do prawidłowości
przeprowadzenia pierwszego badania;
4) zaistniała znaczna rozbieżność między pierwszym a drugim pomiarem. http://www.forum.prawnikow.pl/topics3/41425.htm

oraz:

Kwestie związane z przeprowadzaniem badania krwi są regulowane
rozporządzeniem Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 6 maja 1983 r.
w sprawie warunków i sposobu dokonywania badań na zawartość alkoholu w
organizmie. Rozporządzenie to nie zawiera postanowienia mówiącego, że
badanie powinno być powtórzone, czy, że w przypadku odmowy podpisania
protokołu powinno dokonać się badania krwi. Jednakże, w uzasadnieniu
uchwały  Pełnego Składu Izby Karnej Sądu Najwyższego z dnia 15 lutego 1989
r. VI KZP 10/88 – czytamy - analiza wydychanego powietrza na zawartość
alkoholu jest pośrednią analizą krwi przepływającej przez płuca w czasie
badania. Badanie aparatem o nazwie „Alcomat” zatem powinno być traktowane w
sensie dowodowym na równi z chemiczną analizą krwi, jeżeli osoba badana
podpisze protokół, w którym stwierdzi, że nie wyraża żądania pobrania krwi
do badań. Natomiast w wypadku, gdy protokół nie zostanie podpisany przez
badanego albo wyrazi on żądanie pobrania krwi do badania, wynik takiego
badania powinien być oceniony łącznie z wynikiem niezbędnej w takiej
sytuacji analizy krwi metodą chemiczną.
http://e-prawnik.pl/przestepstwo/sprawdzanie-nietrzezwosci-kierowcy,odpowiedzi,prawo-karne

Rzeczywiscie wg ustawy wynika, ze oba badania sa rownowazne. Ale wystarcczy
powiedziec, ze sie nie bedzie dmuchac i musza zrobic wtedy badanie
--
marcin

PoRD: Badanie na alkohol