PoRD pytanie

Data: 2017-04-15 12:55:25
Autor: Michał
PoRD pytanie
Będąc w tym miejscu:
https://www.google.pl/maps/@52.4348496,16.9054493,3a,75y,150.83h,85.44t/data=!3m6!1e1!3m4!1sDm5IYbodnROjIhZUAxnOaA!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1

Czy mam pierwszeństwo przed białym dostawczakiem jadącym z lewej (z Witosa), czy nie?

Pozdr.
Michał

Data: 2017-04-15 13:28:56
Autor: Shrek
PoRD pytanie
W dniu 15.04.2017 o 12:55, Michał pisze:
[...]

A co powoduje u ciebie konkretnie watpliwość - masz znak ustąp, to znaczy że masz ustąpić (sprawdzić jak pasy wymalowane, ale tu akurat nic to nie zmienia).

Za dużo kombinujesz patrząc na znaki nie przeznaczone dla ciebie i zastanawiając się jak duże jest skrzyżowanie i czy to jeszcze to samo skrzyużowanie. Masz jasno postawiony znak ustąp, to po co kombinować?

Shrek

Data: 2017-04-15 14:59:42
Autor: Michał
PoRD pytanie
On 15.04.2017 13:28, Shrek wrote:
[...]

Ja bym nie kombinował, ale inni mogą. Ostatnio jechałem tam z
instruktorem - a jechałem z Witosa, czyli tak jak dostawczak - i
dostałem OPR, że nie ustąpiłem facetowi jadącemu z prawej.

Bo wg. instruktora to wszystko to jest jedno wielkie skrzyżowanie
i dlatego dostawczak musi ustępować temu po prawej - co wynika
z ogólnej zasady, że pierwszeństwo ma ten z prawej.

W podręczniku od prawka w ogóle nie widzę przypadku takich
rozległych skrzyżowań.
W sumie problem sprowadza się do tego, do kiedy wysepka
jest zwykłą wysepką, a kiedy staje się na tyle duża, że zjazd/odnoga
którą oddziela przestaje być częścią skrzyżowania.

Nie wiem czy nie stosować tu Art 2 p 2 - że droga twarda jest
taką jeżeli ma min. 20m, i argumentować że jeżeli taka odnoga/zjazd
ma te 20m, to jest to już osobna droga i tworzy osobne skrzyżowanie.

Michał

Data: 2017-04-15 15:38:15
Autor: Shrek
PoRD pytanie
W dniu 15.04.2017 o 14:59, Michał pisze:

[...]

A to jest inne pytanie niż w pierwszym poście;) To że wyjeżdzając spod "ustąp pierwszeństwa" nie ma się tam pierwszeństwa jest oczywiste. Ale ty się zastanawiasz czy ten biały ma pierwszeństwo, a to inne zagadnienie. Moim zdaniem ma.

Bo wg. instruktora to wszystko to jest jedno wielkie skrzyżowanie
i dlatego dostawczak musi ustępować temu po prawej - co wynika
z ogólnej zasady, że pierwszeństwo ma ten z prawej.

To dopóki jeżdzisz z tym instruktorem to tak rób - część środowiska okołoprawojzdowego to nieuleczalni stulejarze, co się tym bardziej cieszą im bardziej głupią interpretację uda im się wymyśleć. Ponieważ nic na to nie poradzisz, to olej i udawaj ze się zgadzasz:P

Shrek

Data: 2017-04-15 17:45:05
Autor: 007
PoRD pytanie
Shrek w <news:oct7o6$et1$5node2.news.atman.pl>:

W dniu 15.04.2017 o 14:59, Michał pisze:

Moim zdaniem ma.

Nie ma: <https://goo.gl/maps/ESpXbFT8hcv>, a na pewno nie ma przed beemką
<https://goo.gl/maps/LvNoBvvfZQt>

--
'Tom N'

Data: 2017-04-15 18:17:27
Autor: Shrek
PoRD pytanie
W dniu 15.04.2017 o 17:45, 007 pisze:

W dniu 15.04.2017 o 14:59, Michał pisze:

Moim zdaniem ma.

Nie ma: <https://goo.gl/maps/ESpXbFT8hcv>,

IMHO ma - tabliczka z przebiegiem pierszeństwa twierdzi, że ten prawoskręt to już nie należy do tego skrzyżowania. Zresztą znak ustąp pierwszeństwa nie miałby wtedy sensu.

Co więcej - w tym samym miejscu jeden by miał pierszeństwo drugi nie w zależności od tego skąd 50m wcześniej przyjechali - tak po ludzku to nawet ciężko wymagać, żeby ktoś takie łamigłówki rozkminiał i jeszcze pamiętał kto gdzie wjechał na "poprzednie" skrzyżowanie

a na pewno nie ma przed beemką
<https://goo.gl/maps/LvNoBvvfZQt>

Ale to już zupełnie inna sytuacja (i IMHO skrzyżowanie).

Shrek.

Data: 2017-04-15 19:10:35
Autor: 007
PoRD pytanie
Shrek w <news:octh2m$et1$7node2.news.atman.pl>:

[...]

Ciekawe skąd przeświadczenie, ze tabliczka cokolwiek twierdzi.

Co więcej - w tym samym miejscu jeden by miał pierszeństwo drugi nie w zależności od tego skąd 50m wcześniej przyjechali

Dokładnie tak zostało to zapisane w PoRD i stowarzyszonych rozporządzeniach
Ba, na tym skrzyżowaniu widać (no chyba, ze mgła) kto skąd nadjechał

a na pewno nie ma przed beemką
<https://goo.gl/maps/LvNoBvvfZQt>

Ale to już zupełnie inna sytuacja (i IMHO skrzyżowanie).

Wyjaśnisz na podstawie obowiązujących przepisów dlaczego "inne
skrzyżowanie"?

--
'Tom N'

Data: 2017-04-15 19:21:43
Autor: Shrek
PoRD pytanie
W dniu 15.04.2017 o 19:10, 007 pisze:

[...]

Czepisz się słowa "twierdzi", czy meritum? No dobra na tabliczce umieszczono schemat skrzyżowania i nie ma na nim tego prawoskrętu - więc należy sądzić, że do tego skrzyżowania nie należy.

[...]

Skąd ten człowiek spod tego znaku ma wiedzieć jakie znaki mają inni - nie wie - więc ma znak ustąp, to ustępuje.

[...]

Na podstawie tych tabliczek pod znakami - zarówno to od bemki, jak i to od białego dostawczaka są wyposażone w znaczki określające przebieg drogi głównej, a prawoskręt już w żaden sposób nie. Więc wygląda na to że już inne. A nawet jak to samo, to w żaden sposób tabliczki na pozostałych wlotach nie obowiązują na prawoskręcie, więc smoro ma ustąp to ma ustąp i nawet nie ma pojęcia że jedni są z drogi głównej a inni nie.

Ale odwróćmy pytanie - dlaczego to samo. I co jeszcze należy do tego skrzyżowania - bo może się okazać, że kończy się ono absurdalnie daleko;)

Shrek

Data: 2017-04-15 19:42:09
Autor: 007
PoRD pytanie
Shrek w <news:octkr6$50n$1node1.news.atman.pl>:

[...]

Czekaj, twierdzisz, że bmw ma pierwszeństwo, więc dlaczego uważasz, że
tabliczka pokazuje nieprawdę? To, że "konstrukcja" rozdzieliła ruch z drogi
po prawej na ten na wprost i na ten w prawo nie oznacza, że ten ruch
"nadjechał" w różnych dróg.

[...]

Jak zwykle próbujesz dyskusję skierować na boczne tory -- nie musi wiedzieć
nic o innych znakach, dopóki nie będzie zdarzenia, nie ma problemu, a gdy
wystąpi to tym innym odpowiednie służby wyjaśnia jakie błędy popełnili...

[...]

Zacznij od początku, czyli od definicji skrzyżowania, proszę...

Ale odwróćmy pytanie - dlaczego to samo. I co jeszcze należy do tego skrzyżowania - bo może się okazać, że kończy się ono absurdalnie daleko;)

Może, np. takie jest w Głogowie

--
'Tom N'

Data: 2017-04-15 21:02:22
Autor: Shrek
PoRD pytanie
W dniu 15.04.2017 o 19:42, 007 pisze:

Czekaj, twierdzisz, że bmw ma pierwszeństwo, więc dlaczego uważasz, że
tabliczka pokazuje nieprawdę?

BMW ma pierwszeństwo bo tak twierdzą znaki (znak + tabliczka pod nim + zasada prawej ręki).

W przypadku o który pytal wątkotwórca jest tylko znak ustąp pierszeństwa i koniec - nie ma żadnej drogi głównej, łamanego pierwszeństwa czy innych cudów - ustąp pierwszeństwa i koniec - cała reszta znaków na innych wlotach nie ma dla niego znaczenia.

[...]

Zaraz - sugerujesz, że zanim ustąpi pierszeństwa to ma obejść skrzyzowanie dookoła i obejrzeć jakie znaki mają inni?

Shrek

Data: 2017-04-15 21:36:10
Autor: 007
PoRD pytanie
Shrek w <news:octqnt$haa$1node2.news.atman.pl>:

[...]

[...]
Zaraz - sugerujesz, że zanim ustąpi pierszeństwa to ma obejść skrzyzowanie dookoła i obejrzeć jakie znaki mają inni?

I wychodzi hipokryta, znak pokazuje (razem z tabliczką) jaki jest układ dróg
-- skoro trzy (drogi) tworzą skrzyżowanie, w tym, jedna oznaczona jako
"główna", to pozostałe dwie są podrzędne, a wtedy ta z prawej ma
"pierwszeństwo". Żeby nie miała, to Ty powinieneś *udowodnić*, że to już nie jest
skrzyżowanie wg PoRD, póki co nie potrafisz, wręcz unikasz, i twierdzisz, że
pół tej drogi (z bmw) jest na skrzyżowaniu, a drugie pół (bardziej na prawo)
nie jest...

--
'Tom N'

Data: 2017-04-15 22:02:44
Autor: Shrek
PoRD pytanie
W dniu 15.04.2017 o 21:36, 007 pisze:

[...]

Spójrz na znak z prawoskrętu - widzisz tam jakieś tabliczki? No to skoro nie ma, to nie ma i już. Co jest gdzie indziej nie ma tu znaczenia. Koniec - masz ustąpić wszystkim, bo tak pokazuje znak.

Shrek

Data: 2017-04-19 10:54:29
Autor: Michał Jankowski
PoRD pytanie
W dniu 15.04.2017 22:02, Shrek pisze:

Spójrz na znak z prawoskrętu - widzisz tam jakieś tabliczki? No to
skoro nie ma, to nie ma i już. Co jest gdzie indziej nie ma tu
znaczenia. Koniec - masz ustąpić wszystkim, bo tak pokazuje znak.

Na zwykłym skrzyżowaniu z trójkątem też ustąpisz temu, kto nadjechał z
przeciwka i skręcił w lewo?

   MJ

Data: 2017-04-19 13:14:02
Autor: Shrek
PoRD pytanie
W dniu 19.04.2017 o 10:54, Michał Jankowski pisze:
[...]

A zdefiniuj "zwykłe". Jak tez skręcający zakończył manewr z 50 metrów wczesniej a ja mam ustąp pierwszństwa to jak najbardziej. Choćby dlatego, że nie chce mi się analizować skląd on wyhechał 50 metrów wcześniej - raczej skupiam się wtedy na tym, żeby rowerzystów na przejeżdzie nie porozjeżdzać.

Shrek

Data: 2017-04-17 00:33:55
Autor: witek
PoRD pytanie
On 4/15/2017 2:02 PM, Shrek wrote:

Zaraz - sugerujesz, że zanim ustąpi pierszeństwa to ma obejść
skrzyzowanie dookoła i obejrzeć jakie znaki mają inni?

A uważasz, że nie?

Jak dojeżdżasz do skrzyżowania ze znakiem ustąp to skąd wiesz, czy ten po twojej prawej nie ma stop?

Data: 2017-04-17 09:20:18
Autor: Shrek
PoRD pytanie
W dniu 17.04.2017 o 07:33, witek pisze:
On 4/15/2017 2:02 PM, Shrek wrote:

Zaraz - sugerujesz, że zanim ustąpi pierszeństwa to ma obejść
skrzyzowanie dookoła i obejrzeć jakie znaki mają inni?

A uważasz, że nie?

Żartujesz, prawda?

Jak dojeżdżasz do skrzyżowania ze znakiem ustąp to skąd wiesz, czy ten
po twojej prawej nie ma stop?

Zwykle z tabliczki T-6 (nie ma znaczenia czy tam jest stop czy ustąp pierwszeństwa).

Shrek

Data: 2017-04-17 19:29:36
Autor: Shrek
PoRD pytanie
W dniu 17.04.2017 o 19:13, witek pisze:

[...]

To gdzie jest haczyk?

[...]

Dobre pytanie - co robisz jak widzisz znak "ustąp pierwszeństwa", bez tabliczki T-6? Co to jest - ukryta kamera?

Shrek

Data: 2017-04-15 21:37:28
Autor: Michał
PoRD pytanie
On 15.04.2017 19:42, 007 wrote:
[...]

Sam zacząłem, ale (jak dla mnie) nic szczególnego z niej nie wynika:

"skrzyżowanie - przecięcie się w jednym poziomie dróg mających jezdnię, ich połączenie lub rozwidlenie, łącznie z powierzchniami utworzonymi przez takie przecięcia, połączenia lub rozwidlenia; [...]"

Pierwsza interpretacja: ten prawoskręt to w sumie rozwidlenie, więc z
tego by wynikało, że to już osobne skrzyżowanie (trochę naciągane):
https://www.google.pl/maps/@52.4348496,16.9054493,3a,75y,346.8h,54.84t/data=!3m6!1e1!3m4!1sDm5IYbodnROjIhZUAxnOaA!2e0!7i13312!8i6656
A potem połączenie tego prawoskrętu (tej odnogi) z Witosa to kolejne skrzyżowanie:
https://www.google.pl/maps/@52.4348496,16.9054493,3a,75y,150.83h,85.44t/data=!3m6!1e1!3m4!1sDm5IYbodnROjIhZUAxnOaA!2e0!7i13312!8i6656
I tam trzeba wszystkich przepuścić.

I druga interpretacja: "łącznie z powierzchniami utworzonymi przez takie przecięcia" - więc ta wielka wysepka pomiędzy głównym skrzyżowaniem a prawoskrętem:
https://www.google.pl/maps/@52.4348496,16.9054493,3a,40.2y,107.32h,70.85t/data=!3m6!1e1!3m4!1sDm5IYbodnROjIhZUAxnOaA!2e0!7i13312!8i6656
to ciągle część skrzyżowania i wtedy prawoskręt też jest częścią skrzyżowania. I wtedy mamy pierwszeństwo przed dostawczakiem.

Ale odwróćmy pytanie - dlaczego to samo. I co jeszcze należy do tego
skrzyżowania - bo może się okazać, że kończy się ono absurdalnie daleko;)

Może, np. takie jest w Głogowie

Można link?

Data: 2017-04-15 21:49:07
Autor: 007
PoRD pytanie
Michał w <news:58f27678$0$15205$65785112news.neostrada.pl>:

[...]

Czyli jednak...

Można link?

http://mapy.pomocnik.com/mapy-satelitarne/?mapa=4863

Tylko sie nie zgub ;)

--
'Tom N'

Data: 2017-04-15 22:20:46
Autor: Shrek
PoRD pytanie
W dniu 15.04.2017 o 21:37, Michał pisze:

[...]

Pisałem ci już, że niepotrzebnie szukasz dziury w całym. Nieważne gdzie skrzyżowanie się kończy i zaczyna, nieważne jakie jest oznakowanie na innych wlotach tego czy innego skrzyżowania, skręcając w prawo masz samotny znak ustąp pierwszeństwa, więc masz ustąpić - koniec, nie będzie z tego doktoratu.

Osobną sprawą jest czy przypadkiem biały dostawczak też nie powinien ustąpić. Przy odpowiednio naciąganej interpretacji - też ma ustąpić i sytuacja będzie patowa. A przy nie naciąganej intepretacji - skoro nawet są wątpliwości, to znak stopu dla prawoskrętu widać, więc też nie ma się co doktoryzować.

Jak już pisałem - jak zdajesz prawko, to trudno - udawaj że im wierzysz, bo dyskutować nie ma sensu. A jak zdasz to nauczysz się jeździć;)

Shrek

Data: 2017-04-15 20:51:53
Autor: Sonn
PoRD pytanie
W dniu 2017-04-15 o 19:21, Shrek pisze:

Czepisz się słowa "twierdzi", czy meritum? No dobra na tabliczce
umieszczono schemat skrzyżowania i nie ma na nim tego prawoskrętu - więc
należy sądzić, że do tego skrzyżowania nie należy.

Dokładnie tak.

--
Sonn

Data: 2017-04-15 17:51:52
Autor: t-1
PoRD pytanie
W dniu 2017-04-15 o 14:59, Michał pisze:

[...]

Ten instruktor nie dość, że dureń to jeszcze ślepy.
Nie widział znaku, że jedziecie drogą z pierwszeństwem.

https://www.google.pl/maps/@52.4349352,16.9069079,3a,75y,264.02h,86.31t/data=!3m6!1e1!3m4!1s6Jpe-DeubIiO4U4ch2Rsuw!2e0!7i13312!8i6656

Data: 2017-04-15 17:54:33
Autor: 007
PoRD pytanie
t-1 w <news:octfih$as$1node1.news.atman.pl>:

[...]

Nie wiem, czyś dureń, ale manipulant na pewno -- Michał jechał
https://goo.gl/maps/Gb4cZR8NZ722

Nie widział znaku, że jedziecie drogą z pierwszeństwem.
https://www.google.pl/maps/@52.4349352,16.9069079,3a,75y,264.02h,86.31t/data=!3m6!1e1!3m4!1s6Jpe-DeubIiO4U4ch2Rsuw!2e0!7i13312!8i6656

Jednak manimpulant, to inne miejsce.

--
'Tom N'

Data: 2017-04-15 20:29:26
Autor: Uzytkownik
PoRD pytanie
W dniu 2017-04-15 o 17:51, t-1 pisze:
[...]

Ten instruktor nie jest durniem. Idiotą jest ten, kto tak stawia znaki drogowe.

Znak, który wskazałeś obowiązuje tylko i wyłącznie na najbliższym skrzyżowaniu. Powinien on być powtórzony przed następnym skrzyżowaniem, czyli na tym o które pyta Michał. Niestety tego znaku powtórzonego nie ma, dlatego jadący tą drogą powinien ustąpić temu z prawej, bo to wynika z ogólnych zasad PoRD.

Ten z prawej natomiast ma znak ustąp pierwszeństwa i praktycznie sytuacja jest patowa, jeden drugiemu musi ustąpić.

Prawdopodobnie o to właśnie chodziło instruktorowi, aby młodego kierowcę uczulić na prawidłową obserwację i interpretację znaków drogowych i bycia czujnym oraz pamiętaniu, że znaki obowiązują do najbliższego skrzyżowania.

Jest jeszcze kwestia dlaczego na tej drodze nie ma powtórzonego znaku droga z pierwszeństwem.

Otóż w całym PoRD istnieją dwa bardzo charakterystyczne i inne niż pozostałe znaki drogowe. Znaki te mają taki kształt, że zawsze mogą być rozpoznane, zarówno od przodu jak i od tyłu, a także w przypadku, kiedy byłyby całkowicie ośnieżone, zabrudzone czy zamalowane farbą.

Jeden z nich to znak stop, a drugi ustąp pierwszeństwa. Jednak nie zawsze mamy widoczność na drogę ze znakiem ustąp pierwszeństwa, zwłaszcza w terenie zabudowanym, gdzie widoczność jest utrudniona. Jeżeli na drodze, którą jedziemy nie ma znaku o drodze z pierwszeństwem to powinniśmy traktować taką drogę z prawej jako drogę z pierwszeństwem, do póki nie upewnimy się, że nadjeżdżający pojazd z prawej ma znak ustąp pierwszeństwa lub ustępuje nam pierwszeństwa.

Drogowcy niestety wiedząc o tym, oszczędzają na znakach i dlatego takich skrzyżowań w Polsce jest cała masa.

Data: 2017-04-15 21:04:53
Autor: Shrek
PoRD pytanie
W dniu 15.04.2017 o 20:29, Uzytkownik pisze:

[...]

Akurat znak "droga z pierwszeństwem" OIDP ... nie musi być powtarzany przed każdym skrzyżyowaniem.

Shrek

Data: 2017-04-15 21:25:57
Autor: Uncle Pete
PoRD pytanie
[...]

W tym przypadku znak ustąp pierwszeństwa jest widoczny bardzo dobrze.

Data: 2017-04-16 00:57:03
Autor: Robert Tomasik
PoRD pytanie
W dniu 15-04-17 o 20:29, Uzytkownik pisze:

[...]

Wiesz czemu znaki "STOP" i "USTĄP ..." mają inny od innych znaków
kształt? To taka podpowiedź.

Data: 2017-04-16 11:00:58
Autor: Uzytkownik
PoRD pytanie
[...]

Panie mądrala, a czytałeś moją całą wypowiedź?

Poza tym godzina 1 w nocy to środek nocy, kiedy ludzie powinni spać, a nie wypisywać bzdury - to taka mała podpowiedź :)

Data: 2017-04-16 12:34:27
Autor: Robert Tomasik
PoRD pytanie
W dniu 16-04-17 o 11:00, Użytkownik pisze:
[...]

Fakt, nie doczytałem, ale w takim razie tym bardziej się dziwię.

Poza tym godzina 1 w nocy to środek nocy, kiedy ludzie powinni spać, a
nie wypisywać bzdury - to taka mała podpowiedź :)

Żadna godzina nie jest dobra do wypisywania bzdur. Koncepcja, jakoby
każda "przełączka" w obrębie jednego skrzyżowania była osobnym
skrzyżowaniem jest niedorzeczna.

Skrzyżowanie, to przecięcie się w jednym poziomie dróg mających jezdnię,
ich połączenie lub rozwidlenie, łącznie z powierzchniami
utworzonymi przez takie przecięcia, połączenia lub rozwidlenia. Ponieważ
przy definicji jednego skrzyżowania mamy w liczbie mnogiej przecięcia, i
połączeni, no to cały ten system jest jednym skrzyżowaniem.

Data: 2017-04-16 13:06:10
Autor: Shrek
PoRD pytanie

[...]

W sumie kwestia czy to jedno czy kilka skrzyżowań robi się poboczna (nawet jak to jedno to nic nie zmienia), ale robi się ciekawie - w zasadzie to widzimy tu część skrzyżowania - druga część jest po drugiej stronie wiaduktu.

Shrek

Data: 2017-04-16 13:24:41
Autor: Robert Tomasik
PoRD pytanie
W dniu 16-04-17 o 13:06, Shrek pisze:

[...]

Prawa jest taka, że ustawiony tam znak T6 jest nieprawidłowy, albowiem
powinien przedstawiać schemat całego skrzyżowania. Tego, co na znaku w
terenie nie ma.

Data: 2017-04-16 13:36:26
Autor: Shrek
PoRD pytanie

[...]

Z drugiej strony jakby tak literalnie podchodzić to skrzyżowanie jest ograniczone zjazdami i wjazdami z tej drogi pod wiaduktem, "podskrzyżowaniami" po obu stronach wiaduktu z eksterytorialnym korytarzem pod wiaduktem. I co - mają to wszystko narysować na schemacie, a ten po drugiej stronie wiaduktu ma się zastanawiać kto którym wjazdem wjechał bo od tego zależy czy ma mu ustąpić czy nie (jak wjechał główną to ustąpić, jak nie to zasada prawej ręki)?

IMHO z tym znakiem jest wszytko w porządku, a problemem są ci, co próbują wycisnąć z tego jakieś teorie z pierwszeństwem Schrodingera tam gdzie sprawa jest prosta - jeden znak ustąp pierszeństwa - pracy doktorskiej tu nie będzie, można się rozejść.

Shrek.

Data: 2017-04-16 14:36:58
Autor: Robert Tomasik
PoRD pytanie
W dniu 16-04-17 o 13:36, Shrek pisze:

[...]

Ten drugi ma ustąp i i by schematu nie widział. Chodzi o tych na
głównej. Żeby mieli pewność, że mają tam pierwszeństwo.

Ja również tak uważam.

Data: 2017-04-16 15:09:20
Autor: Shrek
PoRD pytanie

[...]

To już ustaliliśmy.

Chodzi o tych na
głównej. Żeby mieli pewność, że mają tam pierwszeństwo.

Problem w tym, że jakbyś ten prawoskręt dorysował, tam ten z głównej miałby pierwszenstwo, ale ten z innej podporządkowanej już nie i pat. I tak dalej, aż po drugą stronę wiaduktu. A tam nikt by nie wiedział kto skąd wjechał.

Shrek

Data: 2017-04-16 17:28:08
Autor: Robert Tomasik
PoRD pytanie
W dniu 16-04-17 o 15:09, Shrek pisze:

[...]

W mojej ocenie problemem nie jest to, że ci z podporządkowanych nie będą
tego rozumieć. Oni mają znaki "Ustąp (...)" i to dla nich jednoznaczne.
Problemem,który tu został wygenerowany jest to, że jadący główną drogą
nie ma pewności, czy wszyscy pozostali mają "Ustąp (...)" albo "STOP". A
to odpowiednia tabliczka T-6 by załatwiła. Ale tylko na przebiegu
głównej drogi.

Data: 2017-04-16 18:02:54
Autor: Shrek
PoRD pytanie

[...]

No właśnie pewnym problemem jest, że jak masz znak bez tabliczki to musisz ustąpić wszystkim, a jak z tabliczką to tym z drogi głównej, a z pozostałych to jak reguła prawej ręki mówi. Stąd problem instruktora wątkotwórcy - przy pewnych "kopnietych" założeniach (jakby tam były takie tabliczki T-6) to ten z podporządkowanej (biały wan z pierwszego postu) na skrzyżowaniu z prawoskrętem musiałby ustąpić pierszeństwa.

Problemem,który tu został wygenerowany jest to, że jadący główną drogą
nie ma pewności,

Jadący główną nie są problemem. Problemem są jadący innymi drogami (a w zasadzie jezdniami) podporządkowanymi.

Shrek

Data: 2017-04-16 16:44:33
Autor: rg
PoRD pytanie
Sun, 16 Apr 2017 13:24:41 +0200, w
<58f3547a$0$5153$65785112@news.neostrada.pl>, Robert Tomasik
<robert.tomasik@gazeta.pl> napisał(-a):

Prawa jest taka, że ustawiony tam znak T6 jest nieprawidłowy, albowiem
powinien przedstawiać schemat całego skrzyżowania. Tego, co na znaku w
terenie nie ma.

Pod warunkiem, że ta boczna droga faktycznie ma należeć do skrzyżowania.

Data: 2017-04-16 17:29:10
Autor: Robert Tomasik
PoRD pytanie
W dniu 16-04-17 o 16:44, rg pisze:
[...]

Gdyby nie należała, to przed nią na kierunku głównej musiałby być jakiś
znak.

Data: 2017-04-16 18:04:03
Autor: Shrek
PoRD pytanie

Pod warunkiem, że ta boczna droga faktycznie ma należeć do skrzyżowania.

Gdyby nie należała, to przed nią na kierunku głównej musiałby być jakiś
znak.

Teoretycznie nie musiałby być - nie ma obowiazku powtarzania "drogi z pierwszeństwem" przed każdym skrzyżowaniem.

Shrek

Data: 2017-04-18 21:41:11
Autor: rg
PoRD pytanie
Sun, 16 Apr 2017 18:04:03 +0200, w <od04lj$r3v$2@node2.news.atman.pl>, Shrek
<1@wp.pl> napisał(-a):

> Gdyby nie należała, to przed nią na kierunku głównej musiałby być jakiś
> znak.

Powinien. Choć w tym przypadku (jak i wielu innych) pewnie "zapomniano".

Teoretycznie nie musiałby być - nie ma obowiazku powtarzania "drogi z pierwszeństwem" przed każdym skrzyżowaniem.

Nie chce mi się sprawdzać przepisów -- chyba jest w nich, że powinien (a
powinien znaczy musi).

Data: 2017-04-19 09:44:06
Autor: rg
PoRD pytanie
Tue, 18 Apr 2017 22:53:25 +0200, w <od5uc5$871$1@node2.news.atman.pl>, Shrek
<1@wp.pl> napisał(-a):

> Nie chce mi się sprawdzać przepisów -- chyba jest w nich, że powinien (a
> powinien znaczy musi).

Sprawdź;)

"Jako zasadę należy przyjąć powtarzanie przed każdym skrzyżowaniem wzdłuż trasy
z pierwszeństwem znaków D-1 o zmniejszonych wymiarach (pkt 5.2.1.1); można ich
nie powtarzać, jeżeli odległość między skrzyżowaniami jest nie większa od 50
m."

Data: 2017-04-19 10:46:58
Autor: Shrek
PoRD pytanie
W dniu 19.04.2017 o 09:44, rg pisze:

[...]

Racja - ale tu masz mniej niż 50 metrów do poprzedniego skrzyżowania.

Shrek

Data: 2017-04-16 16:43:37
Autor: rg
PoRD pytanie
Sun, 16 Apr 2017 00:57:03 +0200, w
<58f2a546$0$5147$65785112@news.neostrada.pl>, Robert Tomasik
> [...]

> z ogólnych zasad PoRD.

Wiesz czemu znaki "STOP" i "USTĄP ..." mają inny od innych znaków

To bez znaczenia.
Wyjeżdżając z podporządkowanej i jadąc już główną nie masz żadnego znaku
poświadczającego twoje pierwszeństwo.
To, że widzisz na bocznej jezdni znak "ustąp" nie oznacza, że ty masz
automatycznie pierwszeństwo.

Data: 2017-04-16 17:30:05
Autor: Robert Tomasik
PoRD pytanie
W dniu 16-04-17 o 16:43, rg pisze:

[...]

Tylko niby co oznacza? Bo jakoś inna interpretacja mi ie przychodzi do
głowy.

Data: 2017-04-18 21:42:09
Autor: rg
PoRD pytanie
Sun, 16 Apr 2017 17:30:05 +0200, w
<58f38dff$0$5163$65785112@news.neostrada.pl>, Robert Tomasik

W dniu 16-04-17 o 16:43, rg pisze:

> [...]
> automatycznie pierwszeństwo.
> Tylko niby co oznacza? Bo jakoś inna interpretacja mi ie przychodzi do

Oznacza, że tamten jest na podporządkowanej. Ty być może także :)

Data: 2017-04-16 16:39:57
Autor: rg
PoRD pytanie
Sat, 15 Apr 2017 20:29:26 +0200, w
<58f26684$0$15186$65785112@news.neostrada.pl>, Uzytkownik <adres@serwer.pl>
napisał(-a):

[...]

Ano dokładnie.
https://www.google.pl/maps/@52.4349222,16.9059253,3a,75y,217.11h,86.52t/data=!3m6!1e1!3m4!1sBWAJ42L8LKNC3fQGg9_Xuw!2e0!7i13312!8i6656
Obok tego srebrnego pojazdu powinien być powtórzony znak "droga z
pierszeństwem", co zamyka wszelkie dywagacje czy jest to jedno skrzyżowanie czy
nie (bo przestaje to mieć znaczenie).

Na logikę to intencją było stworzenie oddzielnego skrzyżowania, ale brak tego
znaku temu przeczy.

Data: 2017-04-16 18:14:39
Autor: Shrek
PoRD pytanie
W dniu 16.04.2017 o 16:39, rg pisze:

[...]

Przyjrzałem się innym znanym mi skrzyżowaniom z wydzielonym prawoskrętem. Wszędzie stoją po prostu znaki ustąp pierwszeństwa i nikt nie stawia "drogi z pierwszeństwem" na tej wysepce. Ba są takie gdzie w zasadzie każdy powinien ustąpić, bo obaj mają znak ustąp - jeden przed skrzyżowaniem, drugi przed skrętem;)

IMHO idea jest taka, że jak widzisz, że przeciwnik ma ustąp, to znaczy że ty masz pierwszeństwo.

Shrek

Data: 2017-04-16 19:10:58
Autor: Robert Tomasik
PoRD pytanie
W dniu 16-04-17 o 18:14, Shrek pisze:

[...]

Ja tu problemu żadnego nie widzę akurat.

Data: 2017-04-16 19:19:16
Autor: Shrek
PoRD pytanie

[...]

Toteż nie tobie pisałem;)

Shrek

Data: 2017-04-17 00:17:53
Autor: mahe
PoRD pytanie
W dniu 2017-04-16 o 18:14, Shrek pisze:

IMHO idea jest taka, że jak widzisz, że przeciwnik ma ustąp, to znaczy że ty masz pierwszeństwo.

ZTCP droga z pierwszeństwem (znak D-1) obowiązuje DO MOMENTU odwołania (znak D-2) więc nie ma potrzeby powtarzania znaku. Dodatkowo znaki poziome (linie ciągłe bądź przerywane) także wskazują drogę główną.

--
pozdro
mahe

Data: 2017-04-17 09:22:09
Autor: Shrek
PoRD pytanie
W dniu 17.04.2017 o 00:17, mahe pisze:
[...]

Wiem - ale rzeczywiście ten bialy wan z pierszego postu nie miał nigdzie znaku pierwszeństwa.

Dodatkowo znaki
poziome (linie ciągłe bądź przerywane) także wskazują drogę główną.

Tu akuart nie ma.

Shrek

Data: 2017-04-17 15:34:19
Autor: Uncle Pete
PoRD pytanie
Wiem - ale rzeczywiście ten bialy wan z pierszego postu nie miał nigdzie
znaku pierwszeństwa.

Ale pod A-7 miał żółtą tabliczkę T-6 z której wynikało, że wjeżdża na drogę z pierwszeństwem. Tak samo jak byłby sam znak A-7, kiedy wyjeżdżasz z podporządkowanej na drogę z pierwszeństwem.

Data: 2017-04-17 15:42:46
Autor: Shrek
PoRD pytanie
W dniu 17.04.2017 o 15:34, Uncle Pete pisze:
[...]

W sumie racja - niby nic by nie stało na przeszkodzie dać A-7 przed tym ogryzkiem, z drugiej to jest dowód na upadek cywilizacji białego człowieka. Bez lasu znaków na skrzyżowaniu będą wymyślać pierwszeństwo Schrodingera, a jak nastawiają to płacz, że znakami nasrali i kto by się w tym połapał;)

A jak widać spory udział maja w tym instruktorzy i metodycy od egzaminów na prawa jazdy - kto głupszą teorię wysra, robiąc dwójkę na kiblu i czytając PoRD i rozporządzenie od ługiej nazwie ten dumniejszy z siebie;)

Shrek

Data: 2017-04-18 21:44:44
Autor: rg
PoRD pytanie
Sun, 16 Apr 2017 18:14:39 +0200, w <od059f$r3v$3@node2.news.atman.pl>, Shrek
<1@wp.pl> napisał(-a):

> [...]

Przyjrzałem się innym znanym mi skrzyżowaniom z wydzielonym prawoskrętem. Wszędzie stoją po prostu znaki ustąp pierwszeństwa i nikt nie stawia "drogi z pierwszeństwem" na tej wysepce. Ba są takie gdzie w zasadzie każdy powinien ustąpić, bo obaj mają znak ustąp - jeden przed skrzyżowaniem, drugi przed skrętem;)

Bo być może były to przypadki skrzyżowań, gdzie prawoskręt wchodził w skład
skrzyżowania.
Tutaj najwyraźniej miał nie wchodzić.

IMHO idea jest taka, że jak widzisz, że przeciwnik ma ustąp, to znaczy że ty masz pierwszeństwo.

Bzdura :)

Data: 2017-04-16 00:55:10
Autor: Robert Tomasik
PoRD pytanie
W dniu 15-04-17 o 14:59, Michał pisze:

Ja bym nie kombinował, ale inni mogą. Ostatnio jechałem tam z
instruktorem - a jechałem z Witosa, czyli tak jak dostawczak - i
dostałem OPR, że nie ustąpiłem facetowi jadącemu z prawej.

Zmień instruktora jak najszybciej, bo nie wiadomo ile Ci jeszcze głupot
nagada.

Data: 2017-04-16 16:45:52
Autor: rg
PoRD pytanie
Sun, 16 Apr 2017 00:55:10 +0200, w
<58f2a4d5$0$5147$65785112@news.neostrada.pl>, Robert Tomasik
> [...]

> dostałem OPR, że nie ustąpiłem facetowi jadącemu z prawej.

Zmień instruktora jak najszybciej, bo nie wiadomo ile Ci jeszcze głupot

W 3 ostatnich postach 3-krotnie sobie zaprzeczasz...

Data: 2017-04-16 17:32:10
Autor: Robert Tomasik
PoRD pytanie
W dniu 16-04-17 o 16:45, rg pisze:

[...]

Nikt ni jest doskonały. Wystarczy, ze Ty umiałeś to policzyć :-)

Data: 2017-04-19 13:35:06
Autor: J.F.
PoRD pytanie
Użytkownik "Michał"  napisał w wiadomości grup
[...]

Ale dodatkowo w sensie takim, ze jadacy z Witosa nie jedzie droga z pierwszenstwem, nawet w miejscu pokazanym na obrazku ?

No coz, mozesz grzecznie zaproponowac rozwiazanie polubowne - zawrocmy, spotkajmy sie jeszcze raz, stuknijmy, a potem sad nas rozsądzi :-)

Ja kiedys, przed przebudowa, mialem watpliwosci w tym miejscu
https://goo.gl/maps/3SPmrW8rLMy

Droga od pl. Grunwaldzkiego (najdluzszy plac w Europie, a moze i na swiecie) w Kochanowskiego ma pierwszenstwo.
Kopernika dochodzila do Kochanowskiego.

I jadac Parkowa po skreceniu w Kochanowskiego ...  jedziemy ulica z pierwszenstwem, czy to to tylko jedna z ulic skrzyzowania ?
Jesli jedno skrzyzowanie, to powinnismy ustapic tym z Kopernika.
Jesli dwa, to nie musimy.

Odleglosci tam byly    kilkunastometrowe.

J.

Data: 2017-04-17 00:30:07
Autor: witek
PoRD pytanie
On 4/15/2017 6:28 AM, Shrek wrote:

A co powoduje u ciebie konkretnie watpliwość - masz znak ustąp, to
znaczy że masz ustąpić (sprawdzić jak pasy wymalowane, ale tu akurat nic
to nie zmienia).

Ten dostawczak też.
A on jest z prawej strony dostawczaka.

Data: 2017-04-17 09:24:05
Autor: Shrek
PoRD pytanie
W dniu 17.04.2017 o 07:30, witek pisze:
[...]

I na tabliczce t-6 jest narysowane którego skrzyżowania to dotyczy. Widzisz na tej tabliczce prawoskręt? Widzisz tabliczkę pod znkiem ustąp na prawoskręcie?

Shrek

Data: 2017-04-17 12:15:48
Autor: witek
PoRD pytanie
On 4/17/2017 2:24 AM, Shrek wrote:
[...]

A jakie znaczenie dla pierwszenstwa ma wysepka pomiedzy pasem do skretu w prawo a pasem do jazdy na wprost?

Tym jadącym prosto ma ustąpić czy nie?

Data: 2017-04-17 19:31:28
Autor: Shrek
PoRD pytanie
W dniu 17.04.2017 o 19:15, witek pisze:

[...]

Oddziela różne jezdnie - i dla tych różnych jezdni są inne znaki?

Tym jadącym prosto ma ustąpić czy nie?

Jeśli myślimy o tym BMW jadąc białym dostawczakiem to tak. Masz PJ?

Shrek

Data: 2017-04-17 13:48:36
Autor: witek
PoRD pytanie
On 4/17/2017 12:31 PM, Shrek wrote:
Tym jadącym prosto ma ustąpić czy nie?

Jeśli myślimy o tym BMW jadąc białym dostawczakiem to tak. Masz PJ?

To dlaczego nie ma ustąpić temu skręcającemu w prawo?

Data: 2017-04-17 22:02:28
Autor: Shrek
PoRD pytanie
W dniu 17.04.2017 o 20:48, witek pisze:
On 4/17/2017 12:31 PM, Shrek wrote:
Tym jadącym prosto ma ustąpić czy nie?

Jeśli myślimy o tym BMW jadąc białym dostawczakiem to tak. Masz PJ?

To dlaczego nie ma ustąpić temu skręcającemu w prawo?

Bo mają inne znaki. Masz PJ?

Shrek

Data: 2017-04-17 15:14:52
Autor: witek
PoRD pytanie
On 4/17/2017 3:02 PM, Shrek wrote:
[...]

Bo mają inne znaki.

A jakie inne znaki mają?

  Masz PJ?

Muszę sprawdzić bo nie pamiętam.

Data: 2017-04-17 23:59:04
Autor: Shrek
PoRD pytanie
W dniu 17.04.2017 o 22:14, witek pisze:

To dlaczego nie ma ustąpić temu skręcającemu w prawo?

Bo mają inne znaki.

A jakie inne znaki mają?

T-6.

Shrek

Data: 2017-04-17 17:22:36
Autor: witek
PoRD pytanie
On 4/17/2017 4:59 PM, Shrek wrote:
[...]

A jakby tej tabliczki tam nie było to cokolwiek by to zmieniło dla tych na podporządkowanej.?

Data: 2017-04-17 17:25:37
Autor: witek
PoRD pytanie
On 4/17/2017 5:22 PM, witek wrote:
[...]

https://www.google.com/maps/@51.1013564,17.0286752,3a,75y,120.59h,87.77t/data=!3m6!1e1!3m4!1sBMQRLO-UIS-KP_2SaSiLGw!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1

To masz podobne skrzyżowanie.
Pomińmy znaki, które tam są i postawmy takie same jak na tamtym skrzyżowaniu?

Czy tu masz wątpliwości kto komu powinien ustąpić?

Data: 2017-04-18 00:31:02
Autor: Robert Tomasik
PoRD pytanie
W dniu 18-04-17 o 00:22, witek pisze:

A jakby tej tabliczki tam nie było to cokolwiek by to zmieniło dla tych
na podporządkowanej.?

Nie, ale ten na głównej mógłby mieć wątpliwości cytowanego na wstępie
instruktora.

Data: 2017-04-18 21:46:56
Autor: rg
PoRD pytanie
Mon, 17 Apr 2017 09:24:05 +0200, w <od1qik$dhm$3@node2.news.atman.pl>, Shrek
<1@wp.pl> napisał(-a):

I na tabliczce t-6 jest narysowane którego skrzyżowania to dotyczy. Widzisz na tej tabliczce prawoskręt? Widzisz tabliczkę pod znkiem ustąp na prawoskręcie?

Pełno jest takich tabliczek, gdzie jakaś nitka na rozjeździe nie jest
uwzględniona (a powinna).

Data: 2017-04-18 22:58:12
Autor: Shrek
PoRD pytanie
W dniu 18.04.2017 o 21:46, rg pisze:

[...]

Powinna czy nie. Skoro nikt nie namalował, to znaczy że nie namalował czyli "nie dotyczy".

Co jeszcze chciałbyś na tym znaczku dorysować? Resztę skrzyżowania po drugiej stronie wiaduktu? Wjazd i zjazd z jezdni pod wiaduktem z dwóch stron? Plan dzielnicy? Miasta? Narysowano co istotne, a reszty to nie dotyczy.

Shrek

Data: 2017-04-19 09:45:29
Autor: rg
PoRD pytanie
Tue, 18 Apr 2017 22:58:12 +0200, w <od5ul4$871$2@node2.news.atman.pl>, Shrek
<1@wp.pl> napisał(-a):

> [...]

Co jeszcze chciałbyś na tym znaczku dorysować? Resztę skrzyżowania po drugiej stronie wiaduktu? Wjazd i zjazd z jezdni pod wiaduktem z dwóch stron? Plan dzielnicy? Miasta? Narysowano co istotne, a reszty to nie dotyczy.

Ja nic bym nie dorysował. Po co?

Data: 2017-04-19 10:09:26
Autor: Shrek
PoRD pytanie
W dniu 19.04.2017 o 09:45, rg pisze:

[...]

Bo twierdzisz, że coś powinno być uwzględnione a nie jest. Moim zdaniem jest tam dokładnie uwzględnione dokładnie to, co powinno. I prawoskrętu (jednego i drugiego) nie ma.

Aczkolwiek jak spojrzeć na drugą stronę skrzyżowania, to faktycznie autor oznakowania chciał chyba testować spostrzegawczość kierowców, albo mu przypadkiem pierwszeństwa powychodziły.

Shrek.

Data: 2017-04-15 14:17:16
Autor: Robert Tomasik
PoRD pytanie
W dniu 15-04-17 o 12:55, Michał pisze:
[...]

W czym wątpliwość? Przecież tam jest znak "Ustąp".

Data: 2017-04-15 17:51:59
Autor: 007
PoRD pytanie
Robert Tomasik w <news:58f20f51$0$15209$65785112news.neostrada.pl>:

[...]

Jadący z Witosa (czyli dostawczak) też ma ustąp

<https://goo.gl/maps/ESpXbFT8hcv>.

Pa.

--
'Tom N'

Data: 2017-04-15 18:47:48
Autor: Sonn
PoRD pytanie
[...]

"Ustąp" dotyczy drogi głównej. Dla pozostałych pojazdów wjeżdżających na skrzyżowanie obowiązuje zasada "prawej ręki" o ile nie ma tam jeszcze jakichś innych znaków, a nie wygląda na to.

--
Sonn

Data: 2017-04-15 18:58:58
Autor: Shrek
PoRD pytanie
W dniu 15.04.2017 o 18:47, Sonn pisze:

Czy mam pierwszeństwo przed białym dostawczakiem jadącym z lewej (z
Witosa), czy nie?

W czym wątpliwość? Przecież tam jest znak "Ustąp".

"Ustąp" dotyczy drogi głównej.

Skąd ten pomysł? Nie ma tam żadenj tabliczki z przebiegiem drogi głównej. Ustąp dotyczy wszystkich, gdyż nie ma żadnych wskazówek, , że jest inaczej. Tu nie ma IMHO wątpliwości.

Co nie znaczy, że ta biała ciężarówka też nie ma pierwszeństwa (IMHO ma) i jest to zupełnie oddzielna kwestia;)

Shrek

Data: 2017-04-15 20:48:46
Autor: Sonn
PoRD pytanie
W dniu 2017-04-15 o 18:58, Shrek pisze:
[...]

Mówimy o skrzyżowaniu czy prawoskręcie dającym wyjazd na drogę główną? Zobacz znaki na skrzyżowaniu. Oznaczenie rzędności dróg jest na skrzyżowaniu pomiędzy znakiem "ustąp" i "przejście dla pieszych". Ja pisze o skrzyżowaniu.

Jeśli natomiast mówimy o wyjeździe na drogę główną to bezwzględne pierwszeństwo mają poruszający się tą drogą. Wyjeżdżający z prawoskrętu (zjeżdżający z Solidarności w Witosa) musi bezwzględnie ustąpić pierwszeństwa. Na latarni zresztą jest znak. W tej sytuacji sprawa jest oczywista i nie podlega żadnym dyskusjom.

--
Sonn.

Data: 2017-04-15 21:08:34
Autor: Shrek
PoRD pytanie
W dniu 15.04.2017 o 20:48, Sonn pisze:

[...]

O tym.

[...]

A my o prawoskręcie. Widać się nie dogadaliśmy.

Shrek

Data: 2017-04-17 00:43:53
Autor: witek
PoRD pytanie
On 4/15/2017 11:47 AM, Sonn wrote:
[...]

No właśnie.
Oboje mają ustąp a dostawczak ma go po prawej.

Data: 2017-04-15 18:51:30
Autor: Wiesiaczek
PoRD pytanie
[...]

he he , ale komu? :)

--
Wiesiaczek (dziś z DC)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

Data: 2017-04-17 00:42:59
Autor: witek
PoRD pytanie
On 4/15/2017 7:17 AM, Robert Tomasik wrote:
[...]

w tym, ze dostawczak też ma ustąp.

Data: 2017-04-17 00:29:14
Autor: witek
PoRD pytanie
On 4/15/2017 5:55 AM, Michał wrote:
[...]

Tak.
Oboje stoicie na podporządkowanej, a ty jesteś z prawej.
Przy czym ja bym bardzo uważał, czy ten drugi zdaje sobie z tego sprawę.
Bardzo zdradliwe skrzyżowanie.

Data: 2017-04-17 09:25:18
Autor: Shrek
PoRD pytanie
W dniu 17.04.2017 o 07:29, witek pisze:

Tak.
Oboje stoicie na podporządkowanej, a ty jesteś z prawej.
Przy czym ja bym bardzo uważał, czy ten drugi zdaje sobie z tego sprawę.
Bardzo zdradliwe skrzyżowanie.

Praktycznie każde skrzyżowanie z wydzielonymi skrętami tak wygląda - u jakoś wszyscy żyją.

Shrek

Data: 2017-04-17 12:18:31
Autor: witek
PoRD pytanie
On 4/17/2017 2:25 AM, Shrek wrote:
[...]

zwykle są mniejsze,
wysepka oddzielająca pas do skrętu w prawo jest mniejsza, lub jej nie lub jest tylko w postaci powierzchni wylączonej z ruchu.

Tu jest zdradliwie bo ten pas do skrętu w prawo jest dosyć daleko i tam jeszcze jest górka.

Data: 2017-04-17 21:07:10
Autor: Michał
PoRD pytanie
On 17.04.2017 19:18, witek wrote:
[...]

Więc jeszcze raz napiszę, że wszystko się rozbija o rozmiar
wysepki. Gdyby miała 1m2 nikt by nie miał wątpliwości, że
dostawczak mi ustępuje. Gdyby miała kilometr nikt by
nie twierdził, że dalej stanowi jedno skrzyżowanie i dostawczak
ma mi ustąpić. I pytanie jest takie czy da się wywieść prawnie
czy dana wysepka jest jedynie wysepką, czy też jest już na tyle
duża, że przestaje być częścią skrzyżowania. Dlatego pisałem o
tym, że w definicji drogi jest min. 20m i można by się tego
uczepić, ale nikt nie pociągnął tego wątku.

Pozdr.
Michał

Data: 2017-04-17 14:32:32
Autor: witek
PoRD pytanie
On 4/17/2017 2:07 PM, Michał wrote:
Więc jeszcze raz napiszę, że wszystko się rozbija o rozmiar
wysepki

I nic więcej nie wymyślisz.

Jak popatrzysz na to z tej perspektywy to wygląda to jak zwykłe skrzyżowanie
https://www.google.pl/maps/@52.4349391,16.9064282,711a,35y,90h/data=!3m1!1e3

Zresztą dokładnie taki sam dylemat mają ci z drugiej strony

https://www.google.pl/maps/@52.4350075,16.9074651,250a,35y,270h/data=!3m1!1e3

tam nie ma żadnego znaku.
I wjeżdżając na tą rampę nie mają pojęcia czy ten który jedzie po ich lewej ma pierwszeństwo czy nie.
I cz ten znak ustąp widoczny do tyłu majączący daleko daleko  po lewej stronie jeszcze ich dotyczy czy nie.

Głupie skrzyżowanie i po porstu trzeba uważać.

Data: 2017-04-17 22:01:58
Autor: Uncle Pete
PoRD pytanie
[...]

Gdzie dokładnie nie ma żadnego znaku? U mnie oba Twoje linki pokazują zdjęcia z góry.

Data: 2017-04-17 15:14:08
Autor: witek
PoRD pytanie
On 4/17/2017 3:01 PM, Uncle Pete wrote:
[...]

Acha.
Jedno z jednej strony, a drugie z drugiej.
Pojedz sobie z obu stron w prawo

Data: 2017-04-17 22:07:05
Autor: Shrek
PoRD pytanie
W dniu 17.04.2017 o 22:01, Uncle Pete pisze:

tam nie ma żadnego znaku.

Gdzie dokładnie nie ma żadnego znaku? U mnie oba Twoje linki pokazują
zdjęcia z góry.

Sądze, że chodzi o to miejsce:

https://www.google.pl/maps/@52.4350291,16.9071461,3a,75y,47.57h,73.49t/data=!3m6!1e1!3m4!1sLu_ldk2ocDmkvU4mn0Lhog!2e0!7i13312!8i6656

Rzeczywiście spieprzone - prawoskręt ma w tym miejscy pierwszeństwo. Niby tak można, ale zupełnie nie intuicyjnie.

Shrek

Data: 2017-04-17 15:15:53
Autor: witek
PoRD pytanie
On 4/17/2017 3:07 PM, Shrek wrote:
[...]

No ale z czego to pierwszeństwo wynika wg ciebie?

Data: 2017-04-17 22:56:18
Autor: Uncle Pete
PoRD pytanie
[...]

Kurde, koszmar... Test na uwagę, aby egzaminowanych na PJ uwalać.

Data: 2017-04-17 16:19:58
Autor: witek
PoRD pytanie
On 4/17/2017 3:56 PM, Uncle Pete wrote:
[...]

https://www.google.com/maps/@51.1011801,17.0301388,3a,75y,305.47h,89.39t/data=!3m6!1e1!3m4!1sqgLQFgS0be7AeMlk_WBvPA!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1

Pytanie:
Co ze znaku koniec drogi z pierwszeństwem przejazdu wynika?
i to jeszcze taki hektar od samego skrzyżowania, gdzie po dojechaniu nikt już o nim nie pamięta.

podpowiedz: po północy świateł nie ma

Data: 2017-04-18 00:37:53
Autor: Uncle Pete
PoRD pytanie
[...]

Przy niedziałających światłach skrzyżowanie staje się równorzędne?

Data: 2017-04-18 12:25:07
Autor: witek
PoRD pytanie
On 4/17/2017 5:37 PM, Uncle Pete wrote:
[...]

należysz do tych 10%, którzy się kapną zanim się stukną.

Reszta pół na pół. Albo nie zauważyła znaku i wali przed siebie i w bok tego po prawej, a drugiej połowie wydaje się, że jak im się główna skończyła to są na podporządkowanej i twardo ustępują wszystkim blokując całe skrzyżowanie.

A dokładając tam jeszcze przejżdżający tramwaj to horror jest lepszy niż w większości filmów.

Data: 2017-04-19 09:47:04
Autor: Uncle Pete
PoRD pytanie
[...]

Ale mi też łatwo nie poszło - najpierw pomyślałem, że ta poprzeczna będzie z pierwszeństwem (bo rzadko widuję, żeby tak duże skrzyżowania były równorzędne). Potem zauważyłem brak znaku A-7. Uważam, że generalnie znaków u nas jest za dużo, ale tu akurat zabrakło A-5.

Data: 2017-04-19 08:57:47
Autor: witek
PoRD pytanie
On 4/19/2017 2:47 AM, Uncle Pete wrote:
[...]

Nie zabrakło.
Mógłby być dla ułatwienia kojarzenia. Ale nie ma takiego obowiązku
Koniec drogi z pierwszeństwem przejazdu + brak zanku ustąp autmatycznie daje ci skrzyżowanie równorzędne.
Tylko ciężko to skojarzyć jak sie nie trenowało wcześniej.

Data: 2017-04-20 22:36:43
Autor: Uncle Pete
PoRD pytanie
[...]

Formalnie nie, ale w praktyce by się przydało, aby nie zajmować się rozwiązywaniem zadań logicznych.

Data: 2017-04-17 23:09:03
Autor: Shrek
PoRD pytanie
W dniu 17.04.2017 o 22:56, Uncle Pete pisze:
[...]

Tym bardziej, że w zamyśle była tam rozbiegówka...

Shrek

Data: 2017-04-18 09:44:19
Autor: szerszen
PoRD pytanie
On Sat, 15 Apr 2017 12:55:25 +0200
Michał <niema@niema.pl> wrote:

Czy mam pierwszeństwo przed białym dostawczakiem jadącym z lewej (z Witosa), czy nie?

Jeżeli stoisz jak ta czerwona skoda, to masz pierwszeństwo, jeśli jedziesz tym prawoskrętem, to masz na końcu A7 i Ty ustępujesz. --
pozdrawiam
szerszeń

PoRD pytanie