PoRD pytanie

Data: 2017-04-17 00:29:14
Autor: witek
PoRD pytanie
On 4/15/2017 5:55 AM, Michał wrote:
Będąc w tym miejscu:
https://www.google.pl/maps/@52.4348496,16.9054493,3a,75y,150.83h,85.44t/data=!3m6!1e1!3m4!1sDm5IYbodnROjIhZUAxnOaA!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1

Czy mam pierwszeństwo przed białym dostawczakiem jadącym z lewej (z
Witosa), czy nie?

Pozdr.
Michał

Tak.
Oboje stoicie na podporządkowanej, a ty jesteś z prawej.
Przy czym ja bym bardzo uważał, czy ten drugi zdaje sobie z tego sprawę.
Bardzo zdradliwe skrzyżowanie.

Data: 2017-04-17 09:25:18
Autor: Shrek
PoRD pytanie
W dniu 17.04.2017 o 07:29, witek pisze:

Tak.
Oboje stoicie na podporządkowanej, a ty jesteś z prawej.
Przy czym ja bym bardzo uważał, czy ten drugi zdaje sobie z tego sprawę.
Bardzo zdradliwe skrzyżowanie.

Praktycznie każde skrzyżowanie z wydzielonymi skrętami tak wygląda - u jakoś wszyscy żyją.

Shrek

Data: 2017-04-17 12:18:31
Autor: witek
PoRD pytanie
On 4/17/2017 2:25 AM, Shrek wrote:
[...]

zwykle są mniejsze,
wysepka oddzielająca pas do skrętu w prawo jest mniejsza, lub jej nie lub jest tylko w postaci powierzchni wylączonej z ruchu.

Tu jest zdradliwie bo ten pas do skrętu w prawo jest dosyć daleko i tam jeszcze jest górka.

Data: 2017-04-17 21:07:10
Autor: Michał
PoRD pytanie
On 17.04.2017 19:18, witek wrote:
[...]

Więc jeszcze raz napiszę, że wszystko się rozbija o rozmiar
wysepki. Gdyby miała 1m2 nikt by nie miał wątpliwości, że
dostawczak mi ustępuje. Gdyby miała kilometr nikt by
nie twierdził, że dalej stanowi jedno skrzyżowanie i dostawczak
ma mi ustąpić. I pytanie jest takie czy da się wywieść prawnie
czy dana wysepka jest jedynie wysepką, czy też jest już na tyle
duża, że przestaje być częścią skrzyżowania. Dlatego pisałem o
tym, że w definicji drogi jest min. 20m i można by się tego
uczepić, ale nikt nie pociągnął tego wątku.

Pozdr.
Michał

Data: 2017-04-17 14:32:32
Autor: witek
PoRD pytanie
On 4/17/2017 2:07 PM, Michał wrote:
Więc jeszcze raz napiszę, że wszystko się rozbija o rozmiar
wysepki

I nic więcej nie wymyślisz.

Jak popatrzysz na to z tej perspektywy to wygląda to jak zwykłe skrzyżowanie
https://www.google.pl/maps/@52.4349391,16.9064282,711a,35y,90h/data=!3m1!1e3

Zresztą dokładnie taki sam dylemat mają ci z drugiej strony

https://www.google.pl/maps/@52.4350075,16.9074651,250a,35y,270h/data=!3m1!1e3

tam nie ma żadnego znaku.
I wjeżdżając na tą rampę nie mają pojęcia czy ten który jedzie po ich lewej ma pierwszeństwo czy nie.
I cz ten znak ustąp widoczny do tyłu majączący daleko daleko  po lewej stronie jeszcze ich dotyczy czy nie.

Głupie skrzyżowanie i po porstu trzeba uważać.

Data: 2017-04-17 22:01:58
Autor: Uncle Pete
PoRD pytanie
[...]

Gdzie dokładnie nie ma żadnego znaku? U mnie oba Twoje linki pokazują zdjęcia z góry.

Data: 2017-04-17 15:14:08
Autor: witek
PoRD pytanie
On 4/17/2017 3:01 PM, Uncle Pete wrote:
[...]

Acha.
Jedno z jednej strony, a drugie z drugiej.
Pojedz sobie z obu stron w prawo

Data: 2017-04-17 22:07:05
Autor: Shrek
PoRD pytanie
W dniu 17.04.2017 o 22:01, Uncle Pete pisze:

tam nie ma żadnego znaku.

Gdzie dokładnie nie ma żadnego znaku? U mnie oba Twoje linki pokazują
zdjęcia z góry.

Sądze, że chodzi o to miejsce:

https://www.google.pl/maps/@52.4350291,16.9071461,3a,75y,47.57h,73.49t/data=!3m6!1e1!3m4!1sLu_ldk2ocDmkvU4mn0Lhog!2e0!7i13312!8i6656

Rzeczywiście spieprzone - prawoskręt ma w tym miejscy pierwszeństwo. Niby tak można, ale zupełnie nie intuicyjnie.

Shrek

Data: 2017-04-17 15:15:53
Autor: witek
PoRD pytanie
On 4/17/2017 3:07 PM, Shrek wrote:
[...]

No ale z czego to pierwszeństwo wynika wg ciebie?

Data: 2017-04-17 22:56:18
Autor: Uncle Pete
PoRD pytanie
[...]

Kurde, koszmar... Test na uwagę, aby egzaminowanych na PJ uwalać.

Data: 2017-04-17 16:19:58
Autor: witek
PoRD pytanie
On 4/17/2017 3:56 PM, Uncle Pete wrote:
[...]

https://www.google.com/maps/@51.1011801,17.0301388,3a,75y,305.47h,89.39t/data=!3m6!1e1!3m4!1sqgLQFgS0be7AeMlk_WBvPA!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1

Pytanie:
Co ze znaku koniec drogi z pierwszeństwem przejazdu wynika?
i to jeszcze taki hektar od samego skrzyżowania, gdzie po dojechaniu nikt już o nim nie pamięta.

podpowiedz: po północy świateł nie ma

Data: 2017-04-18 00:37:53
Autor: Uncle Pete
PoRD pytanie
[...]

Przy niedziałających światłach skrzyżowanie staje się równorzędne?

Data: 2017-04-18 12:25:07
Autor: witek
PoRD pytanie
On 4/17/2017 5:37 PM, Uncle Pete wrote:
[...]

należysz do tych 10%, którzy się kapną zanim się stukną.

Reszta pół na pół. Albo nie zauważyła znaku i wali przed siebie i w bok tego po prawej, a drugiej połowie wydaje się, że jak im się główna skończyła to są na podporządkowanej i twardo ustępują wszystkim blokując całe skrzyżowanie.

A dokładając tam jeszcze przejżdżający tramwaj to horror jest lepszy niż w większości filmów.

Data: 2017-04-19 09:47:04
Autor: Uncle Pete
PoRD pytanie
[...]

Ale mi też łatwo nie poszło - najpierw pomyślałem, że ta poprzeczna będzie z pierwszeństwem (bo rzadko widuję, żeby tak duże skrzyżowania były równorzędne). Potem zauważyłem brak znaku A-7. Uważam, że generalnie znaków u nas jest za dużo, ale tu akurat zabrakło A-5.

Data: 2017-04-19 08:57:47
Autor: witek
PoRD pytanie
On 4/19/2017 2:47 AM, Uncle Pete wrote:
[...]

Nie zabrakło.
Mógłby być dla ułatwienia kojarzenia. Ale nie ma takiego obowiązku
Koniec drogi z pierwszeństwem przejazdu + brak zanku ustąp autmatycznie daje ci skrzyżowanie równorzędne.
Tylko ciężko to skojarzyć jak sie nie trenowało wcześniej.

Data: 2017-04-20 22:36:43
Autor: Uncle Pete
PoRD pytanie
[...]

Formalnie nie, ale w praktyce by się przydało, aby nie zajmować się rozwiązywaniem zadań logicznych.

Data: 2017-04-17 23:09:03
Autor: Shrek
PoRD pytanie
W dniu 17.04.2017 o 22:56, Uncle Pete pisze:
[...]

Tym bardziej, że w zamyśle była tam rozbiegówka...

Shrek

PoRD pytanie