Pobieraczek - odpuszczać czy nie?

Data: 2011-10-20 16:53:50
Autor: Cpl
Pobieraczek - odpuszczać czy nie?
Syn znajomych (16 lat) zarejestrował sie na pobieraczek.pl Dostał mailowe wezwanie do zapłaty bo niewypowiedział umowy. Sprawa ogólnie znana - mnie ciekawi± 2 sprawy. Czy 16 latek ma zdolno¶ć prawn± do takiej umowy - czyli czy pobieraczek.pl ma z czym i¶ć do s±du. Druga sprawa to to, czy w sprawach z powództwa cyw. o zapłatę s±dy rz±daj± od operatorów telekomunikacyjnych danych do kogo należy adres IP. Słyszałem, że jaka¶ kancelaria szantażowała w ten sposób ludzi o pobrane mp3 z sieci i ci którzy nie poszli na ugodę w s±dzie wygrywali bo dane o IP i wła¶cicielu który pobierał pliki były uzyskane niezgodnie z prawem.

Data: 2011-10-20 18:22:43
Autor: Paweł
Dnia Thu, 20 Oct 2011 16:53:50 +0200, "Cpl" <no@spam.com> napisał:

Syn znajomych (16 lat) zarejestrował sie na pobieraczek.pl Dostał mailowe wezwanie do zapłaty bo niewypowiedział umowy. Sprawa ogólnie znana - mnie ciekawi± 2 sprawy. Czy 16 latek ma zdolno¶ć prawn± do takiej umowy -

Nie ma, ale w okre¶lonych przypadkach odpowiadaj± rodzice

[...]

Mog± ewentualni _ż±dać_ !!!

Oddzieln± kwesti±, jest udowodnienie zawarcia umowy. W przypadkach
¶cigania piracrwa dowodem w sprawie nie jest IP komputera, z którego
dokonywano pobierania/udostępniania plików, a faktycznie znalezionne
pliki podczas przeszukania. IP jest jedynie ¶ladem prowadz±cym do
sprawcy. Nie mozna wykluczyć, że z konkretnego komputera korzystał
kto¶ inny (choćbu wpinał się do sieci na klatce schodowej.

Je¶li pobieraczek twierdzi, że kto¶ zawarł umowę, a druga strona sie
tego wypiera, to na firmie skarż±cej ci±ży obowi±zek udowodnienia
zawarcia umowy przez konkretn± osobę. To nie IP zawarło umowę. Ta
firma zarabia wystarczaj±co dużo strasz±c ludzi, którzy dla ¶więtego
spokoju płac± te pieni±dze. Znam osobi¶cie dwa przypadki, w których
rodzice małolatów (prawnicy), którzy zarejestrowali sie w tym serwisie
po dosć krótkiej korespondencji otrzymali pisma z informację, iż
pobieraczek nie ma żadnych roszczeń wobec tych osób.

A naiwni niech płac±, jest to tańsze, niż dobra porada prawna i o to
chodzi ;-)

Paweł

Data: 2011-10-21 14:08:53
Autor: Cpl
Pobieraczek - odpuszczać czy nie?

Czy 16 latek ma zdolno¶ć prawn± do takiej umowy -

Nie ma, ale w okre¶lonych przypadkach odpowiadaj± rodzice

A konkretnie w jakich? Kojarzy mi się tabliczka na podwórku gdzie mieszkałem "za szkody spowodowane przez dzieci odpowiadaj± rodzice". To jest logiczne. A jak z zawieraniem umów skoro dzieciak nie ma osobowo¶ci prawnej? W regulaminie pobieraczka czytamy:

Zał±cznik nr 4 "Warunki korzystania z usług Usenet"

Użytkownik potwierdza i gwarantuje, że: (ciach)  (b) ma co najmniej 18 lat.

Data: 2011-10-21 12:07:53
Autor: Kris
Pobieraczek - odpuszczać czy nie?
Użytkownik "Cpl"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:j7pcmq$2aj$1@mx1.internetia.pl...

Syn znajomych (16 lat) zarejestrował sie na pobieraczek.pl Dostał mailowe

Poszukaj w necie jest grupa która szykuje pozew zbiorowy przeciwko pobieraczkowi.  Może się znajomy doł±czyć.

Data: 2011-10-21 12:28:45
Autor: PesTYcyD
Pobieraczek - odpuszczać czy nie?
Oni nigdy nikomu niczego nie wysłali listownie. Wszystko kończy się na 4 mailach.

Data: 2011-10-21 21:40:32
Autor: Big Jack
Pobieraczek - odpuszczać czy nie?
W wiadomo¶ci
*Cpl* napisał(-a):

[...]

Czemu na tym pobieraczku nie można się rejestrować?

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2011-10-21 23:08:37
Autor: Animka
Pobieraczek - odpuszczać czy nie?
W dniu 2011-10-21 21:40, Big Jack pisze:
W wiadomości
> [...]
*Cpl* napisał(-a):

[...]

Czemu na tym pobieraczku nie można się rejestrować?

Jak chcesz, ĹĽeby CiÄ™ cwaniaki udupili to siÄ™ rejestruj i pobieraj, pobieraj....

animka
--
Pamiętajmy, że zwierzęta są bezbronne wobec człowieka, cierpią tak jak ludzie. "Człowiek jest królem zwierząt, gdyż przewyższa je w okrucieństwie, ale przyjdzie czas, kiedy będzie traktował mordowanie zwierząt w ten sam sposób, w jaki obecnie traktuje zabijanie ludzi. Ten, kto nie szanuje i nie ceni życia, nie zasługuje na to, aby żyć".
Leonardo da Vinci

Data: 2011-10-21 23:53:09
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2011-10-21 23:08, Animka pisze:

Jak chcesz, ĹĽeby CiÄ™ cwaniaki udupili to siÄ™ rejestruj i
pobieraj, pobieraj....

Zarejestrowałem się tępa trollowata cipo dawno temu i czekam aż podupczą, podupczą, podupczą ... i nic ... ;/

--
          Czas na odwaĹĽne decyzje:

=>>> http://www.rafalgil.pl/dusza.jpg <<<=

Data: 2011-10-22 01:36:29
Autor: Animka
[...]

podupczÄ…, podupczÄ…, podupczÄ… ... i nic ... ;/

Pewnie fiutku jesteś jednym z założycieli. Baw się dobrze fiucie.

animka

Data: 2011-10-22 08:35:39
Autor: Danusia
Pobieraczek - odpuszczać czy nie?

Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j7spk5$hlp$2node2.news.atman.pl...
W dniu 2011-10-21 23:08, Animka pisze:

Jak chcesz, żeby Cię cwaniaki udupili to się rejestruj i
pobieraj, pobieraj....

Zarejestrowałem się tępa trollowata cipo dawno temu i czekam aż podupcz±, podupcz±, podupcz± ... i nic ... ;/

Co za cham!!! :-(

Data: 2011-10-22 15:41:25
Autor: Animka
W dniu 2011-10-22 08:35, Danusia pisze:
UĹĽytkownik ""RafaĹ‚ \"SP\" Gil""<usenet@motopower.pl>  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci
W dniu 2011-10-21 23:08, Animka pisze:

Jak chcesz, ĹĽeby CiÄ™ cwaniaki udupili to siÄ™ rejestruj i
pobieraj, pobieraj....

Zarejestrowałem się tępa trollowata cipo dawno temu i czekam aż podupczą,
podupczÄ…, podupczÄ… ... i nic ... ;/

Co za cham!!! :-(

Na dodatek gile mu z nosa lecÄ….

animka

Data: 2011-10-22 12:41:26
Autor: Big Jack
*Animka* napisał(-a):

Jak chcesz, żeby Cię cwaniaki udupili to się rejestruj i pobieraj,
pobieraj....

Po pierwsze, to nie jest odpowiedĽ na moje pytanie. Po drugie, niech Cię o to głowa nie boli.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Pobieraczek - odpuszczać czy nie?