Pobieraczek.pl poraz nt-y

Data: 2010-12-07 11:03:28
Autor: ALi
Pobieraczek.pl poraz nt-y
Wiem, że było już wiele razy, ale tym razem przypadek troszkę odmienny.

Otóż znajoma otrzymała (standardowe chyba) wezwanie do zapłaty za
usługę Pobieraczek5 w raz ze standardowym straszeniem sądem, windykatorem,
rejestrem dłużników. Tylko problem jest w tym, że:
1. Nigdy się tam nie rejestrowała (jakby tak było, to by podała pewnie
poprawny adres i bez błędów)
2. Nie posiada komputera i z internetu korzysta głównie za pomocą telefonu
i OperyMini, a tam pakiety nie zachęcają do ściągania czegokolwiek.
3. Adres IP jest z holenderskiej Tele2, choć znajoma w Holandii nigdy nie
była.

Jak reagować w takiej sytuacji, żeby nie mieć problemów z "zodmową
udzielenia kredytu lub leasingu a nawet całkowitą utratą wiarygodności
w kontaktach handlowych."?

Adam Lemiesz

Data: 2010-12-07 11:34:50
Autor: Andrzej Lawa
Pobieraczek.pl poraz nt-y
W dniu 07.12.2010 11:03, ALi pisze:

Jak reagować w takiej sytuacji, żeby nie mieć problemów z "zodmową
udzielenia kredytu lub leasingu a nawet całkowitą utratą wiarygodności
w kontaktach handlowych."?

1. olać te puste groźby (swoją szosą te rejestry długów, dzięki
podbieraczkom i innym kombinatorom, tak straciły na wiarygodności, że
nikt do nich nie zagląda - mimo różnych nowych kredytów, z hipotecznym
włącznie, nowych abonamentów itepe pies z kulawą nogą się nie
zainteresował moją "kartoteką")

2. zawiadomić prokuraturę o próbie wyłudzenia

Data: 2010-12-07 11:47:40
Autor: Liwiusz
Pobieraczek.pl poraz nt-y
W dniu 2010-12-07 11:34, Andrzej Lawa pisze:

2. zawiadomić prokuraturę o próbie wyłudzenia

Jaki art. kk?

--
Liwiusz

Data: 2010-12-07 12:50:15
Autor: Andrzej Lawa
Pobieraczek.pl poraz nt-y
W dniu 07.12.2010 11:47, Liwiusz pisze:
W dniu 2010-12-07 11:34, Andrzej Lawa pisze:

2. zawiadomić prokuraturę o próbie wyłudzenia

Jaki art. kk?

Ten sam, który się wykorzystuje gdy przychodzi jakiś oszust i domaga się
opłaty za coś, co rzekomo zamówiłeś. Albo np. pożyczkę "na wnuczka".
Czyli 286 KK.

A potem podbieraczek będzie się tłumaczył, że to oni zostali oszukani
przez jakąś osobę trzecią, która podała im dane inicjatora wątku.

Data: 2010-12-07 13:02:41
Autor: Liwiusz
Pobieraczek.pl poraz nt-y
W dniu 2010-12-07 12:50, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Po co się szczypać z 286kk, lepiej oskarżyć ich o morderstwo. Też "później się będą tłumaczyć, że to  nie oni" i też się wybronią.

--
Liwiusz

Data: 2010-12-07 13:05:55
Autor: Andrzej Lawa
Pobieraczek.pl poraz nt-y
W dniu 07.12.2010 13:02, Liwiusz pisze:

[...]

Przychodzi do ciebie ktoś, kto domaga się zapłaty od ciebie - i ma
wyraźnie sfałszowane twoje zamówienie. Co robisz?

Data: 2010-12-07 13:09:50
Autor: Liwiusz
Pobieraczek.pl poraz nt-y
W dniu 2010-12-07 13:05, Andrzej Lawa pisze:
[...]

To zależy. Jeśli jest sfałszowany mój podpis, to choćby z czystej ciekawości składam zawiadomienie, że *ktoś* podrobił mój podpis. Ale i tak tylko dlatego, że mam naturę pieniacza.

Ale jeśli tym zamówieniem jest wypełniony formularz na www, i ja tego formularza nie wypełniałem, to litościwie informuje o tym przychodzącego i życzę dalszych sukcesów w biznesie ;)

--
Liwiusz

Data: 2010-12-07 13:15:22
Autor: Andrzej Lawa
Pobieraczek.pl poraz nt-y
W dniu 07.12.2010 13:09, Liwiusz pisze:

[...]

Biznesmen przychodzi ponownie i upiera się, że to jednak ty zamawiałeś -
i grozi rozpowszechnieniem oszczerstw, które mogą zaszkodzić twojemu
wizerunkowi oraz prowadzonej działalności.

Teraz masz groźby bezprawne mające na celu wyłudzenie kasy. Na to też
jest paragraf.

Data: 2010-12-07 13:22:58
Autor: Liwiusz
Pobieraczek.pl poraz nt-y
W dniu 2010-12-07 13:15, Andrzej Lawa pisze:

Biznesmen przychodzi ponownie i upiera się, że to jednak ty zamawiałeś -

Skoro wiem, że to nie ja, to trudno będzie wykazać, że mogłoby dojść do wprowadzenia mnie w błąd i niekorzystnego rozporządzenia moim mieniem.

i grozi rozpowszechnieniem oszczerstw, które mogą zaszkodzić twojemu
wizerunkowi oraz prowadzonej działalności.

   A to już nie 286kk :)

Teraz masz groźby bezprawne mające na celu wyłudzenie kasy. Na to też
jest paragraf.

Może i jest. A który? :)

--
Liwiusz

Data: 2010-12-07 13:33:43
Autor: Andrzej Lawa
Pobieraczek.pl poraz nt-y
W dniu 07.12.2010 13:22, Liwiusz pisze:

Biznesmen przychodzi ponownie i upiera się, że to jednak ty zamawiałeś -

Skoro wiem, że to nie ja, to trudno będzie wykazać, że mogłoby dojść do
wprowadzenia mnie w błąd i niekorzystnego rozporządzenia moim mieniem.

Liczyli na to, że nie będziesz pamiętał, że umowy z nimi nie
podpisywałeś. Stara metoda.

i grozi rozpowszechnieniem oszczerstw, które mogą zaszkodzić twojemu
wizerunkowi oraz prowadzonej działalności.

  A to już nie 286kk :)

Ano.

Teraz masz groźby bezprawne mające na celu wyłudzenie kasy. Na to też
jest paragraf.

Może i jest. A który? :)

Niby 191, ale on mówi o wierzytelności... Choć w sumie cudza czy
nieistniejące wierzytelność to też wierzytelność, więc litera przepisu
się zgadza ;)

Data: 2010-12-07 13:40:04
Autor: Liwiusz
Pobieraczek.pl poraz nt-y
W dniu 2010-12-07 13:33, Andrzej Lawa pisze:

Liczyli na to, że nie będziesz pamiętał, że umowy z nimi nie
podpisywałeś. Stara metoda.

Wiesz, to trzeba by udowodnić. Raczej niewykonalne, skoro alternatywą jest to, że ktoś faktycznie podał pobieraczkowi moje dane.

Niby 191, ale on mówi o wierzytelności... Choć w sumie cudza czy
nieistniejące wierzytelność to też wierzytelność, więc litera przepisu
się zgadza ;)

Że niby to groźby bezprawne?

--
Liwiusz

Data: 2010-12-07 14:10:03
Autor: Andrzej Lawa
Pobieraczek.pl poraz nt-y
W dniu 07.12.2010 13:40, Liwiusz pisze:
[...]

Ale ja mam takie podejrzenie. Uzasadnione.

Niby 191, ale on mówi o wierzytelności... Choć w sumie cudza czy
nieistniejące wierzytelność to też wierzytelność, więc litera przepisu
się zgadza ;)

Że niby to groźby bezprawne?

Art. 212 KK - grożą pomówieniem, że jesteś nieuczciwym dłużnikiem.
Dodatkowo bazę danych KRD można IMHO uznać za "środek masowego
komunikowania".

Data: 2010-12-07 14:14:16
Autor: Liwiusz
Pobieraczek.pl poraz nt-y
W dniu 2010-12-07 14:10, Andrzej Lawa pisze:

Art. 212 KK - grożą pomówieniem, że jesteś nieuczciwym dłużnikiem.
Dodatkowo bazę danych KRD można IMHO uznać za "środek masowego
komunikowania".

Nieprawdziwe wpisy do KRD podlegają same w sobie karalności, więc nie ma potrzeby się gimnastykować z innymi paragrafami.

--
Liwiusz

Data: 2010-12-07 14:19:27
Autor: Andrzej Lawa
Pobieraczek.pl poraz nt-y
W dniu 07.12.2010 14:14, Liwiusz pisze:

[...]

KRD to nie jedyne miejsce - tego typu windykatorki (tak, wiem -
oficjalnie to usługodawca... ale chyba wszyscy wiemy, jaki "model
biznesowy" ta firma ma) mają też zwyczaj np. dzwonić do miejsca pracy i
rozgłaszać, że taki to a taki ma rzekomo dług i zaraz może przyjść
windykator.

Data: 2010-12-07 14:33:37
Autor: ALi
Pobieraczek.pl poraz nt-y
Dnia 07-12-2010 o 13:40:04 Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl>  napisał(a):

[...]

Ale tak z praktycznego punktu widzenia co robić, żeby większej kupy z tego
nie było? Olać?
Inna ciekawostka to, że mail wysłany z adresu poczta.onet.eu. Tak, że nie
wiadomo czy to pobieraczek, czy inny naciągacz.
Adam Lemiesz

Data: 2010-12-07 14:41:19
Autor: Liwiusz
Pobieraczek.pl poraz nt-y
W dniu 2010-12-07 14:33, ALi pisze:

Ale tak z praktycznego punktu widzenia co robić, żeby większej kupy z tego
nie było? Olać?

Aby większej kupy nie było, to należy pilnować korespondencji z sądu. Można również pobawić się w "pozew o stwierdzenie nieistnienia zobowiązania".

--
Liwiusz

Data: 2010-12-07 15:26:23
Autor: ALi
Pobieraczek.pl poraz nt-y
Dnia 07-12-2010 o 14:41:19 Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl>  napisał(a):

[...]

Z pilnowaniem korespondencji też może być problem, bo w adresie pocztowym
jednak niektóre liczby są poprzestawiane i nie zdziwiłbym się, jakby list
nie doszedł. Ale co się dziwić, jak się formularz wypełnia w Holandii nawet
tam nigdy nie przebywając. Można się pomylić.
Prosić o poprawienie nie wiadomo skąd wziętych danych osobowych :/ ?

Idealne rozwiązanie by było, żeby "bawić" się jak najmniej. Szczególnie
jak z pobieraczkiem.pl nigdy do czynienia się nie miało.

Adam Lemiesz

Data: 2010-12-07 16:28:48
Autor: ALi
Pobieraczek.pl poraz nt-y
Dnia 07-12-2010 o 14:33:37 ALi <news0002@lemiesz.org> napisał(a):

[...]

Przeglądałem właśnie "przykładowe" wezwania pobieraczka. I są pewne  różnice.
Jest całkowicie inny numer konta. Nie ma odnośników do płatności dotpay,  ani
do blankietu przelewu jak w "oryginale". Ciekawe.

Adam Lemiesz

Data: 2010-12-07 16:46:59
Autor: Massai
Pobieraczek.pl poraz nt-y
ALi wrote:

[...]

A to ciekawostka.
Najwyraźniej ktoś się pod nich podszywa, licząc że znajdzie frajerów
którzy zapłacą.

Świat się kończy, oszuści podszywają się pod oszustów ;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-12-07 16:31:09
Autor: Robert Tomasik
Pobieraczek.pl poraz nt-y
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4cfe234a$1news.home.net.pl...
[...]

No, w każdym razie nie posządzam go wprost o oszustwo, chyba, ze zakładamy, iż to oni świadomie sfałszowali te dane.

Data: 2010-12-07 20:14:19
Autor: Andrzej Lawa
Pobieraczek.pl poraz nt-y
W dniu 07.12.2010 16:31, Robert Tomasik pisze:

[...]

Jeśli mimo mojego zaprzeczenia upiera się i wmawia mi, że to moje - to
dla mnie jest to świadome oszustwo.

Widać jesteś bardziej ufny ;)

Data: 2010-12-07 20:25:53
Autor: Robert Tomasik
Pobieraczek.pl poraz nt-y
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4cfe87b1$1news.home.net.pl...
[...]

Jak będzie upierdliwy, to jestem skłonny dopatrzyć się złośliwego niepokojenia, ale nie oszustwa w tym wypadku.

Data: 2010-12-07 16:32:22
Autor: Robert Tomasik
Pobieraczek.pl poraz nt-y
Użytkownik "ALi" <news0002@lemiesz.org> napisał w wiadomości news:op.vnb8v5shlgc0bqevo...

Jak reagować w takiej sytuacji, żeby nie mieć problemów z "zodmową
udzielenia kredytu lub leasingu a nawet całkowitą utratą wiarygodności
w kontaktach handlowych."?

Poinformować serwis o opisanych przez Ciebie okolicznościach i zasugerować, by złożyli zawiadomienie o przestępstwie na ich szkodę, bo najwidoczniej ktoś ich oszukał.

Data: 2010-12-07 17:25:29
Autor: ALi
Pobieraczek.pl poraz nt-y
Dnia 07-12-2010 o 16:32:22 Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl>  napisał(a):

[...]

Tylko strach mieć kontakty z serwisami o tak wspaniałej opinii.

Adam Lemiesz

Data: 2010-12-09 13:53:00
Autor: ALi
Pobieraczek.pl poraz nt-y
No i ciąg dalszy jest. Tym razem jest "Przedsądowe wezwanie do zapłaty za  usługę"
A w nim we fragmencie:
"Jednocześnie pragniemy przypomnieć, iż świadczenie Usług Usenet w ramach  Bezpłatnego Testowania powoduje obciążenie zasobów wykorzystywanych w  szczególności infrastruktury dostawcy sieci Usenet. Nieuzasadnione  obciążenie Zasobów Angażowanych, w szczególności poprzez niewykonanie lub  nienależyte wykonanie zobowiązania stanowi szkodę wyrządzoną Usługodawcy i  podlega karze umownej w wysokości stanowiącej wyrażoną w złotych polskich,  równowartość 100 dolarów amerykańskich, wraz z odsetkami w wysokości  czterokrotności stopy procentowej kredytu lombardowego Narodowego Banku  Polskiego."

Tzn. jak się korzysta należy się 94.5zł, a jak się nie korzysta to 100$ z  odsetkami?

Mowę odbiera.

Adam Lemiesz

Data: 2010-12-11 14:04:47
Autor: Gotfryd Smolik news
Pobieraczek.pl poraz nt-y
On Thu, 9 Dec 2010, ALi wrote:

Tzn. jak się korzysta należy się 94.5zł, a jak się nie korzysta to 100$
z odsetkami?

  No. Uzadniają tym, że przez niekorzystanie spowodowałeś u nich szkodę
wskutek spadku oczekiwanego zysku z reklam ;)

Mowę odbiera.

  :D

pzdr, Gotfryd

Pobieraczek.pl poraz nt-y