Pobieranie opłaty za odbiór osobisty przez sklepy internetowe - czy legalne?

Data: 2009-12-12 12:13:45
Autor: wspolna-flaszka.pl
Pobieranie opłaty za odbiór osobisty przez sklepy internetowe - czy legalne?

Użytkownik <robert1@mailinator.com> napisał w wiadomości news:79c9.00000086.4b2368ffnewsgate.onet.pl...
Witam.
W wielu sklepach internetowych jest tak że płaci również za odbiór osobisty.
I wygląda to przykładowo tak w sklepie Agito

Przesyłka kurierem za pobraniem - 26 zł
Przesyłka kurierem, przelew - 21 zł
Odbiór osobisty - 16 zł

Przykładowo pewna nawigacja GPS kosztuje w tym sklepie 500 zł.

Czy w jakikolwiek sposób mogę ją kupić w tym sklepie za te 500 zł?
Kiedy obowiązuje tylko cena towaru, a więc 500 zł?

Czy takie praktyki są zgodne z prawem?

a nie przyszło Ci do glowy ze towar moze wedrowac przed odbiorem osobistym z hurtowni do sklepu
i wlasnie te 16 zloty to jest koszt ktory sklep ponosi ?

Data: 2009-12-12 13:40:46
Autor: robert1
> [...]

i wlasnie te 16 zloty to jest koszt ktory sklep ponosi ?

A nie powinno być tak, że towar kosztuje 516 zł, bo przecież w żadnym z przypadków klient nie ma możliwości zakupienia jego za 500 zł, więc ta kwota nie może być jego ceną.

Data: 2009-12-12 14:34:54
Autor: wspolna-flaszka.pl

Użytkownik <robert1@mailinator.com> napisał w wiadomości news:79c9.00000097.4b238f4enewsgate.onet.pl...

> [...]

przypadków klient nie ma możliwości zakupienia jego za 500 zł, więc ta kwota

nie jest tak bo klient moze inny kanal wysylki wybrac.

Data: 2009-12-12 14:38:52
Autor: Michał
[...]

Nie. Ile kosztuje Twoim zdaniem drink w klubie, gdzie za wejście kasują 20 zł (cena drinka wg menu: 10 zł)?

Data: 2009-12-12 14:45:12
Autor: bim-bom
robert1@mailinator.com pisze:
[...]

Zależy, czy koszt odbioru osobistego jest zawsze stały, czy zależny od liczby zakupionych przedmiotów...

Pobieranie opłaty za odbiór osobisty przez sklepy internetowe - czy legalne?