Pobór oleju

Data: 2009-11-17 07:18:51
Autor: Robert Wicik
Pobór oleju
Użytkownik "Grzegorz Gawron" <"grzegorz[podkreslenie]gawron"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hdsf91$24d$1node1.news.atman.pl...
Cześć,

pytania lamerskie - auto jest roczne, kupione w salonie, Octavia II, 1.6 FSI, miałem ostatnio wymieniane: katalizator wstępny (ten nawet 2x) i właściwy, kolektor ssący, zawór recyrkulacji spalin, zawór ssący w głowicy (przez jego nieszczelność dostawał się olej do katalizatora, dlatego został uszkodzony).

Czy to, że było to zrobione, może powodować pobór oleju? Do czasu naprawy i ingerencji w silnik problem nie występował,  a teraz wygląda na 0,5l/1000km.

To bardzo dużo. Tyle to mi brał Polonez zajechany wcześniej przez taksówkarza :)

I drugie - czy to, że były te elementy popsute, mogło wpływać na szybsze zużycie filtrów (pyłkowy, powietrza)?

Pyłkowy raczej nie, ale powietrza tak, jeśli olej dostawał się przez odmę to filtra.

Pobór oleju