Pobożny socjalizm PiS...

Data: 2009-05-23 06:44:37
Autor: Tzva Adonai
Pobożny socjalizm PiS...
Ja o wiele wcześniej ukułem termin "katobolszewizm" odnoszący się do zbitki
klerykalizmu, nacjonalizmu i socjalizmu, charakteryzującej partie polityczne
reprezentujące elektorat postpeerelowski...

***

Podobno profil partii określają wyborcy i osoby ją tworzące. Jeśli ktoś już na
początku założył, że jego organizacja będzie prawicowa, to nie ma przeproś do
końca za takową będzie postrzegana. ,,Prawo i Sprawiedliwość to partia
prawicowa" - ten frazes ciągle powtarza koalicja i opozycja, wszystkie media i
my. Jedynie pewna część wśród konserwatywnych i wolnorynkowych wyborców nie
godzi się na akceptację zdania, które jest ze wszech miar fałszywe. Według
nich obecny podział sceny politycznej na prawicę i lewicę jest błędny. Bowiem
opiera się on na tylko jednej płaszczyźnie - stosunku do kwestii moralnych. A
co z gospodarką, polityką zagraniczną, stosunkiem do wojska i do świadczeń
socjalnych?

Nie zapominajmy, że to Kaczyńscy podczas ostatniej kampanii wyborczej,
uczynili z "liberałów gospodarczych" synonim zła, bogactwa i braku
solidarności. Wiedząc, że liberałami gospodarczymi były ikony światowej
prawicy - Ronald Reagan i Margareth Thatcher - brzmi to jak niesamowita
hipokryzja. Osobiście nie traktuje PiS -u w kategoriach prawicy. Przynajmniej
tej w pełni opozycyjnej wobec lewicy. Lecz nie mogę odmówić partii braci
Kaczyńskich konserwatyzmu. I ta właśnie niebezpieczna mieszanka konserwatyzmu
i postulatów socjalnych (radykalniejszych od SLD), pozwoliła mi ukuć termin
"pobożny socjalizm" - jako określenie specyficznych poglądów największej
polskiej partii politycznej. http://www.wiadomosci24.pl/artykul/pobozny_socjalizm_ideologia_obozu_rzadzacego_4127.html

Data: 2009-05-23 13:10:38
Autor: awe
Pobożny socjalizm PiS...