Pochlaniacz samochodowy wilgoci

Data: 2011-01-02 22:11:46
Autor: hadam
Pochlaniacz samochodowy wilgoci
Mam problem z zaparowanymi szybami i ogolna wilgocia w aucie.

Na allegro dostepne sa takie 'cuda' jak samochodowe pochlaniacze wilgoci. Uzywal ktos ? Jakies efekty?
Ktory ewentualnie wybrac?

Data: 2011-01-02 21:27:24
Autor: to
Pochlaniacz samochodowy wilgoci
begin hadam
Mam problem z zaparowanymi szybami i ogolna wilgocia w aucie.

Na allegro dostepne sa takie 'cuda' jak samochodowe pochlaniacze
wilgoci. Uzywal ktos ? Jakies efekty?
Ktory ewentualnie wybrac?

Napraw klimę, umyj szyby, wysusz wnętrze...

--
ignorance is bliss

Data: 2011-01-02 22:17:42
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-01-02, hadam <niema@niema.pl> wrote:
Mam problem z zaparowanymi szybami i ogolna wilgocia w aucie.

Na allegro dostepne sa takie 'cuda' jak samochodowe pochlaniacze wilgoci. Uzywal ktos ? Jakies efekty?
Ktory ewentualnie wybrac?

Wybierz naprawê/oczyszczenie/poprawienie wentylacji, zmieñ nieco sposób
korzystania z samochodu. Pzdr,
Krzysiek Kie³czewski

Data: 2011-01-02 22:38:49
Autor: kogutek
On 2011-01-02, hadam <niema@niema.pl> wrote:

> [...]

> Uzywal ktos ? Jakies efekty?

> Ktory ewentualnie wybrac?

Wybierz naprawê/oczyszczenie/poprawienie wentylacji, zmieñ nieco sposób

Jasne dodatkowy wentylator zamiast szyby w tylnych drzwiach niech sobie zalo¿y.
Albo jak wsiada to paputki niech zakl±da. Czy Ty normalny jeste¶. Ma zmnienic
nieco sposób uzytkowania. To co ma zrobiæ? Otwieram drzwi, wsiadam, odpalam,
jadê, zatrzymujê siê, wyl±zcam silnik, wysiadam, zamykam drzwi. Szyby mi nie
paruja. To jest podstawowy sposób u¿ytkowania samochodu. I w zasadzie jedyny.
Niektórzy osobowymi cegly i pralki wo¿±. Ale to nie liczacy siê margines. Mo¿e
ma nie oddychaæ do czasu a¿ siê w ¶rodku rozgrzeje? --

Data: 2011-01-02 21:47:31
Autor: to
Pochlaniacz samochodowy wilgoci
begin kogutek
Jasne dodatkowy wentylator zamiast szyby w tylnych drzwiach niech sobie
zaloży. Albo jak wsiada to paputki niech zakląda. Czy Ty normalny
jesteÅ›.

Jest normalny i jego rada jest bardzo dobra, bo tego typu problemy to najczęściej skutek niesprawnej klimatyzacji lub syfu w aucie.

--
ignorance is bliss

Data: 2011-01-02 23:00:13
Autor: kogutek
> [...]

> jeste¶.

Jest normalny i jego rada jest bardzo dobra, bo tego typu problemy to

najczê¶ciej skutek niesprawnej klimatyzacji lub syfu w aucie.

--

ignorance is bliss

Mam syf w aucie bo ono do je¿d¿enia jest a nie do sprz±tania i klimatyzacji nie
mam. I nie paruje. --

Data: 2011-01-05 16:05:04
Autor: red
On 2011-01-02 23:00:13 +0100, kogutek said:

Mam syf w aucie bo ono do jeżdżenia jest a nie do sprzątania

To tak jak w mieszkaniu/domu, bo przecież jest do żarcia i spania, a nie sprzątania?

Data: 2011-01-02 23:00:43
Autor: Michał Gut
Pochlaniacz samochodowy wilgoci
albo braku gumowych dywanikow - lub problem istnienia gumowych dywanikow ktorych nikomu nie chce sie suszyc tudziez wylac z nich wody.

dla autora watku.

kup 2 wyborcze pod nozki swoje i pasazera i niech sobie tam leza
po 2 dniach kup rzeczpospolita coby nie bylo sponsoringu jednej firmy i to samo.

Data: 2011-01-03 12:03:16
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 02.01.2011 22:47, to pisze:

[...]

Tak, zwłaszcza w samochodach bez klimatyzacji ;->

Data: 2011-01-03 13:50:17
Autor: to
Pochlaniacz samochodowy wilgoci
begin Andrzej Lawa
Tak, zwłaszcza w samochodach bez klimatyzacji ;->

Nie wiedziałem, że to forum o oldtimerach. ;-)

--
ignorance is bliss

Data: 2011-01-03 15:03:18
Autor: Andrzej Lawa
Pochlaniacz samochodowy wilgoci
W dniu 03.01.2011 14:50, to pisze:
begin Andrzej Lawa

Tak, zwłaszcza w samochodach bez klimatyzacji ;->

Nie wiedziałem, że to forum o oldtimerach. ;-)

Klimatyzacja nie jest wyposażeniem obowiązkowym. Ani nawet standardowym.

Data: 2011-01-03 14:09:16
Autor: to
Pochlaniacz samochodowy wilgoci
begin Andrzej Lawa
Nie wiedziałem, że to forum o oldtimerach. ;-)

Klimatyzacja nie jest wyposażeniem obowiązkowym. Ani nawet standardowym.

Czy to przekaz z przeszłości? ;)

--
ignorance is bliss

Data: 2011-01-03 15:16:19
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2011-01-03 15:09, to pisze:
begin Andrzej Lawa

Nie wiedziałem, że to forum o oldtimerach. ;-)

Klimatyzacja nie jest wyposażeniem obowiązkowym. Ani nawet standardowym.

Czy to przekaz z przeszłości? ;)

Orzeł wylądował!

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepoważne,
gts /kropka/ pl    |  lub caÅ‚oÅ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2011-01-03 15:24:51
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 03.01.2011 15:09, to pisze:
begin Andrzej Lawa

Nie wiedziałem, że to forum o oldtimerach. ;-)

Klimatyzacja nie jest wyposażeniem obowiązkowym. Ani nawet standardowym.

Czy to przekaz z przeszłości? ;)

Nie - ze świata realnego.

Data: 2011-01-03 14:31:39
Autor: to
Pochlaniacz samochodowy wilgoci
begin Andrzej Lawa
Nie - ze świata realnego.

W świecie realnym już od kilkunastu lat klimatyzacja jest praktycznie standardem w nowych autach osobowych.

--
ignorance is bliss

Data: 2011-01-03 07:52:16
Autor: WS
Pochlaniacz samochodowy wilgoci
On 3 Sty, 15:31, to <t...@abc.xyz> wrote:

W ¶wiecie realnym ju¿ od kilkunastu lat klimatyzacja jest praktycznie
standardem w nowych autach osobowych.

hm... to moj samochod chyba jakis niestandardowy jest ;)

kupilem w kwietniu '97 (~ kilkanascie lat temu) najwyzszy dostepny
wtedy u nas model astry F czyli 1.6 16V Family i... klimy brak
(elektr. szyb z tylu tez)

a co do parowania, to przy sprawnym nawiewie nie paruje

rowniez polecam sprawdzic/naprawic dzialanie nawiewu

i nie wlaczac obiegu wewnetrznego na dluzej niz kilka minut !

podejzany jest np. filtr przeciwpylkowy (jak zamoknie to tragedia z
parowaniem wewnatrz)

moze sprawdz jeszcze szczelnosc nagrzewnicy?

no i wode z gumowych dywanikow co kilka dni wylewam jak jest snieg...

WS

Data: 2011-01-03 16:15:02
Autor: to
Pochlaniacz samochodowy wilgoci
begin WS
kupilem w kwietniu '97 (~ kilkanascie lat temu) najwyzszy dostepny wtedy
u nas model astry F czyli 1.6 16V Family i... klimy brak

Różne są zboczenia. ;)

--
ignorance is bliss

Data: 2011-01-03 17:42:34
Autor: J_K_K
Pochlaniacz samochodowy wilgoci
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4d21f606$0$2456$65785112news.neostrada.pl...
Różne są zboczenia. ;)

BÅ‚Ä…dzisz i tego nie widzisz ;-)

Pzdr

JKK

Data: 2011-01-03 18:24:59
Autor: J.F.
On Mon, 3 Jan 2011 07:52:16 -0800 (PST),  WS wrote:
[...]

Bo to specjalny model dla Polakow :-)

J.

Data: 2011-01-03 09:35:29
Autor: WS
On 3 Sty, 18:24, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:

Bo to specjalny model dla Polakow :-)

niestety, dokladnie tak to bylo ...

czesc zapewne juz nie pamieta, ale to czasy przedunije, akcyzy itp...
uzywane samochody byly przewartosciowane, wiec trzeba bylo z salonu...

oczywiscie dalo sie cos tam pozakladac na miescu (np. te tylne szyby
elektr, ktorych brak przeszkadza mi faktycznie, bo klima w zadnym
wypadku...), ale znajac opinie o mechanikach ASO podarowalem sobie

BTW zalozyli tylko:
alarm z pilotem do centr.zamka - jedyna rzecz, ktora przestala dzialac
i musialem wyrzucic ;)
i uparli sie na montaz radia "bo strace gwarancje...", poprawiali
2x ;) raz (niby zgodnie z zlaeceniami bla bla bla...) po wlaczeniu
radia gasl wyswietlacz z temperatura ;) , za drugim poprawiali
podlaczenie do czujnika otwarcia drzwi :)

WS

PS. astre mam do dzisiaj, w lecie jezdze glownie rowerem i motocyklem,
na zime/deszcz jest w sam raz

Data: 2011-01-03 18:18:09
Autor: to
[...]

Nie przeszkadza tylko tym, co nigdy nie mieli auta z klimÄ…. ;)

--
ignorance is bliss

Data: 2011-01-04 09:20:16
Autor: Artur\(m\)
Pochlaniacz samochodowy wilgoci

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4d2212e1$0$2449$65785112news.neostrada.pl...
begin WS

[...]

I tym co sÄ… "trokami od kaleson"...
Podobnie kobiety wchodzÄ…c do  SuuuperMarketu
 nie wytrzymujÄ… gorÄ…ca i musza siÄ™ rozebrać z pÅ‚aszcza (kożuszka itp).
Ja jeszcze jestem starej daty twardy facet.
Jest mi poprawnie od -20 do 45stC a od 10  do 35st caÅ‚kiem dobrze.
Dzisiaj młodzież jest "miękka" bez klimy ani rusz.
Jeździłem autami z klimą wybrałem przy zakupie "nowego"
bez klimy, bo dla mnie to nadal nie ukrywam że użyteczny, jednak - gadżet

Artur(m)

Data: 2011-01-04 20:13:53
Autor: to
Pochlaniacz samochodowy wilgoci
begin Artur\(m\)
[...]
45stC a od 10  do 35st caÅ‚kiem dobrze. Dzisiaj mÅ‚odzież jest "miÄ™kka"
bez klimy ani rusz. Jeździłem autami z klimą wybrałem przy zakupie
"nowego" bez klimy, bo dla mnie to nadal nie ukrywam że użyteczny,
jednak - gadżet

Niektórzy po prostu nie lubią dojeżdżać na miejsce wymemłani i cuchnący potem.

Data: 2011-01-05 09:12:59
Autor: Artur\(m\)
Pochlaniacz samochodowy wilgoci

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4d237f81$0$2459$65785112news.neostrada.pl...
begin Artur\(m\)

[...]

To "ci niektórzy" muszą iść do lekarza.
Wiem, że jest to uleczalne (albo się myć)
Ja siÄ™ myjÄ™ i psikam dezo to do wieczora nie cuchnÄ™ mimo
przebywania w temp >35stC
Znam jednak osoby które, mimo tych zabiegów "nie pachną"
ale nie wiem czy jeżdżą autkami z klimą.

Artur(m)

Data: 2011-01-05 17:15:26
Autor: to
Pochlaniacz samochodowy wilgoci
begin Artur\(m\)
To "ci niektórzy" muszą iść do lekarza. Wiem, że jest to uleczalne (albo
się myć) Ja się myję i psikam dezo to do wieczora nie cuchnę mimo
przebywania w temp >35stC
Znam jednak osoby które, mimo tych zabiegów "nie pachną" ale nie wiem
czy jeżdżą autkami z klimą.

Jeśli myślisz, ze po 5 czy 10 godzinach we wnętrzu auta o temperaturze 50 stopni, w huku powietrza z otwartych szyb jesteś rześki i pachnący, to radzę poprosić kogoś bezstronnego, żeby to zweryfikował...

Data: 2011-01-07 10:45:33
Autor: Artur\(m\)
Pochlaniacz samochodowy wilgoci

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4d24a72d$0$2498$65785112news.neostrada.pl...
begin Artur\(m\)

[...]

Jak jeżdżę po mieście to górka 30 min
a jak po terenie to nie mam huku powietrza
(słucham średnio-głośno radyjka) a w środku 25 - 30stC,
czyli absolutnie do zniesienia.
Jeżdżę często ze swoją żoną, a ona jest najlepszym "czujnikiem
woni" i gwarantuję, że od setki "bezstronnych obwąchiwaczy"
nie miałbym takiej rzetelnej informacji.
Gdy "coÅ›" siÄ™ dzieje, to wiem o tym "od razu", a dzieje siÄ™ to
równie rzadko jak jeżdżącym z klimą.

Oczywiście nie mam nic do klimy, a tym bardziej do osób z
"klimą jeżdżącym"

Artur(m)

Data: 2011-01-05 17:27:57
Autor: kamil
On 05/01/2011 08:12, Artur(m) wrote:

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości
begin Artur\(m\)

I tym co sÄ… "trokami od kaleson"...
Podobnie kobiety wchodzÄ…c do SuuuperMarketu
nie wytrzymują gorąca i musza się rozebrać z płaszcza (kożuszka itp).
Ja jeszcze jestem starej daty twardy facet. Jest mi poprawnie od -20 do
45stC a od 10 do 35st całkiem dobrze. Dzisiaj młodzież jest "miękka"
[...]

Zupelnie, jak moj kolega z czasow szkolnych. Nikt nie mial serca powiedziec mu, ze strasznie cuchnie potem, a sam chyba po prostu byl na to odporny.

Kamil

Data: 2011-01-07 10:46:37
Autor: Artur\(m\)

Użytkownik "kamil" <kamil@spam.com> napisał w wiadomości news:ig29mt$i8s$1inews.gazeta.pl...

[...]

Nie miał klimy, biedaczek.

Data: 2011-01-04 21:31:23
Autor: Artur Maśląg
Pochlaniacz samochodowy wilgoci
W dniu 2011-01-04 09:20, Artur(m) pisze:
"to" <to@abc.xyz> napisał:
begin WS

[...]

Jest mi poprawnie od -20 do 45stC a od 10 do 35st całkiem dobrze.
Dzisiaj młodzież jest "miękka" bez klimy ani rusz.

LOL - kolejny potrzebujący dowartościowania.

Jeździłem autami z klimą wybrałem przy zakupie "nowego"
bez klimy, bo dla mnie to nadal nie ukrywam że użyteczny, jednak - gadżet

No popatrz - a mogłeś kupić zwyczajnie z klimatyzacją i nie używać.
Fakt, ideologię jakoś dorabiać trzeba...

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2011-01-04 12:45:36
Autor: WS
Pochlaniacz samochodowy wilgoci
On 4 Sty, 21:31, Artur Ma¶l±g <futr...@polbox.com> wrote:

No popatrz - a mog³e¶ kupiæ zwyczajnie z klimatyzacj± i nie u¿ywaæ.
Fakt, ideologiê jako¶ dorabiaæ trzeba...

zaraz ideologie, ja tez kupujac nowy pojazd 2 razy sie zastanowie na
klima...

Po pierwsze nie bardzo jest mi potrzebna ( w lecie zdaza mi sie jechac
do pracy samochodem gdy deszcz leje i wracac w upale, ale to ~15 min
jazdy i tak jak wsiadam to w samochodzie ~50stopni, klima zacznie
dzialac w polowie ~15minutowej drogi do domu :) co jest bez sensu...)

 Po drugie tylko dodatkowy klopot (nabijanie, dezynfekcja...)

Po trzecie czesto mam okazje jezdzic fordem z automatyczna klima -
nigdy bym czegos takiego nie kupil - nie uzywac sie jej nie da, bo
szyby paruja, a jakis inteligentny inaczej wymyslil, ze min. temp. na
programatorze to 16(czy 18 stopni), wiec w zimie wsiada sie w kurtce a
"automat" wali goracym powietrzem, zeby tyle uzyskac, albo wsiada sie
bez kurtki i przez ~5minut marznie :) - przy dojazdach ~15-20minut to
jest nie do uzycia :)

WS

Data: 2011-01-04 20:58:19
Autor: to
[...]

Od razu widać że nie używałeś normalnej klimy...
[...]

Oznacza to, że ta klimatyzacja jest niesprawna. Po za tym klimatyzacje w fordach mają zwykle tryb półautomatyczny i można sobie ustawić dokładnie to, co się chce.

Data: 2011-01-04 13:05:30
Autor: WS
Pochlaniacz samochodowy wilgoci
On 4 Sty, 21:58, to <t...@abc.xyz> wrote:

Od razu widaæ ¿e nie u¿ywa³e¶ normalnej klimy...

ta... bez "wietrzenia" z minute dwie przy otwartych na full szybach i
tak nie ma szans po ruszeniu na chlodek...

Oznacza to, ¿e ta klimatyzacja jest niesprawna. Po za tym klimatyzacje w
fordach maj± zwykle tryb pó³automatyczny i mo¿na sobie ustawiæ dok³adnie
to, co siê chce.

jest sprawna, na ta bolaczke pierwszy zwrocil uwage wlasciciel ww
mondeo, zaraz po kupnie i nawet do serwisu pojechal, zeby mu ten limit
regulacji zmienili ;) ale sie nie da...
Po jakims czasie sie przyzwyczail...

WS

Data: 2011-01-04 21:10:17
Autor: to
Pochlaniacz samochodowy wilgoci
begin WS
ta... bez "wietrzenia" z minute dwie przy otwartych na full szybach i
tak nie ma szans po ruszeniu na chlodek...

Więcej niż parę minut przy sprawnej klimie to nie potrwa. A dmucha chłodnym powietrzem praktycznie od razu.

[...]

Po pierwsze da się, bo jeśli chodzi o Mondeo mk3 to sam producent to zmienił, a stary sterownik da się przeprogramować (lub kupić nowszy za 100 zł na allegro). Po drugie klimatyzacje w Fordach często się psują w różny dziwny sposób i niby działają, ale właśnie nie do końca dobrze, trzeba by zrobić dokładną diagnostykę.

Data: 2011-01-04 13:23:27
Autor: WS
Pochlaniacz samochodowy wilgoci
On 4 Sty, 22:10, to <t...@abc.xyz> wrote:

Wiêcej ni¿ parê minut przy sprawnej klimie to nie potrwa. A dmucha
ch³odnym powietrzem praktycznie od razu.

Pare minut to ~1/3 czasu mojego powrotu z pracy...
No i podobno takie nagle zmiany temp. sa niezdrowe - koncza sie
przeziebieniami ;) akurat na mnie to jakos nie dziala - lae wskazane
niby nie jest...

Po pierwsze da siê, bo je¶li chodzi o Mondeo mk3 to sam producent to
zmieni³, a stary sterownik da siê przeprogramowaæ (lub kupiæ nowszy za
100 z³ na allegro).

calkiem mozliwe, bo po zmianie na nowe mond. twierdzi, ze jest lepiej
- ale dla mnie dalej "tak sobie"
W moim samochodzie nie zdarzylo mi sie zima nagrzac na wiecej niz
jakies +5 (a zazwyczaj zera nie przekraczam bo i po co, jak siedze w
czapce i rekawiczkach - tylko snieg sie topi ...) jesli wsiadam w
zimowej kurtce, za kwadrans mam wysiasc na mroz (czasem jescze po
drodze zakupy zrobic) - przy automacie sie tak NIE DA!

WS

Data: 2011-01-05 00:03:57
Autor: to
[...]

U mnie (w obu autach) już po 1-2 minutach jazdy temperatura jest w miarę akceptowalna.

[...]

Ja w obecnym aucie mam zimą ustawione minimalne grzanie, wentylator na 2 i nawiew na szybę. Szyby nie parują, można jechać w kurtce. Oczywiście w każdym aucie optymalne ustawienia będą inne, ale w prawie każdym da się takie uzyskać. Problem jest tylko w tych, gdzie nie da się wyłączyć trybu automatycznego, który rzeczywiście często działa tak sobie w pewnych warunkach.

Data: 2011-01-05 09:38:06
Autor: Kuba \(aka cita\)
Pochlaniacz samochodowy wilgoci

U¿ytkownik "WS" <LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:9623b0d3-1711-4279-bfb6-ea65448bcc6bj29g2000yqm.googlegroups.com...
[...]

ale zauwa¿y³e¶, ze klimatyzacja ma wy³±cznik oraz ze mozna z niej korzystaæ wtedy kiedy sie chce, a nie wtedy kiedy klima tego chce?
Rezygnujesz z posiadania klimatyzacji, bo nie zd±zy sch³odziæ auta jak jedziesz do pracy, ale nie bierzesz pod uwage, ze w innych sytuacjach mo¿e Ci sie przydac, jak bedziesz musia³ z jaki¶ powodów spêdziæ w aucie troche wiêcej ni¿ 15 min.

Generalnie nie rozumiem po co w ogógle Ci samochod, skoro korzystasz z niego tylko 15 min dziennie. Zacznij je¼dziæ rowerem.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-01-05 00:44:54
Autor: WS
Pochlaniacz samochodowy wilgoci
On 5 Sty, 09:38, "Kuba \(aka cita\)" <yes.or...@wp.pl> wrote:
U ytkownik "WS" <LipnyAdresDlaSpame...@chello.pl> napisa w wiadomo cinews:9623b0d3-1711-4279-bfb6-ea65448bcc6bj29g2000yqm.googlegroups.com...
On 4 Sty, 22:10, to <t...@abc.xyz> wrote:

ale zauwa y e , ze klimatyzacja ma wy cznik oraz ze mozna z niej korzysta
wtedy kiedy sie chce, a nie wtedy kiedy klima tego chce?

a czytales od poczatku co napisalem?
zalet klimy nie neguje (czasem w lecie by sie przydala...), pisze
natomiast glownie o wadach (dla mnie!), czyli zima - kiedy najczesciej
jezdze i wtedy wylaczyc jej w mondeo nie mozna, po szyby paruja....

Generalnie nie rozumiem po co w og gle Ci samochod, skoro korzystasz z niego
tylko 15 min dziennie. Zacznij je dzi rowerem.

Toz to tez napisalem - 3/4 roku jezdze rowerem (jesli nie leje) lub
motocyklem
Samochod spelnia role parasola + wyjazdy na narty :)

WS

Data: 2011-01-05 09:58:06
Autor: Kuba \(aka cita\)
Pochlaniacz samochodowy wilgoci

Uzytkownik "WS" <LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl> napisal w wiadomosci news:e4ad81b7-4702-4e70-8a95-5ede2c270869k11g2000vbf.googlegroups.com...
[...]

ja tam nie wiem, ale wg mnie klima zima i tak sie nie wlacza, kiedy temp. spada ponizej kilku stopni i nie sadze, zeby w Mondeo bylo inaczej.
Parujace szyby bez klimy to efekt nie samej klimy, tylko niesprawnego samochodu - albo fitr kabinowy, albo zapchane odplywy, albo po prostu przemoczone dywaniki.
Gdybys klimy nie mial to pewnikiem naprawilbys samochod, a ze klime miales to zrzuciles wine na nia uznajac to za jej ficzer.

Jeszcze nikomu nigdy od samego posiadania klimy szyby nie parowaly.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-01-05 01:05:15
Autor: WS
On 5 Sty, 09:58, "Kuba \(aka cita\)" <yes.or...@wp.pl> wrote:

ja tam nie wiem, ale wg mnie klima zima i tak sie nie wlacza, kiedy temp.
spada ponizej kilku stopni i nie sadze, zeby w Mondeo bylo inaczej.

oj, czepiasz sie... nie konkretnie sama klima tylko chodzi o tryb
"automatyczny"
jesli chcesz cieply nawiew na szybe musisz go wlaczyc, a ustawic mozna
tylko pozadana temp. wewnatrz (startujac od +16 bodajze, do ktorej to
temp. automat dosc szybko zmierza walac goracym powietrzem)
jak wylaczysz "auto" to moze wiac tylko zimnym powietrzem z
zewnatrz..., co nie bardzo wystarcza... i paruje, wiec jazda zima z
wylaczonym trybem "auto" odpada

WS

Data: 2011-01-05 17:10:11
Autor: to
Pochlaniacz samochodowy wilgoci
begin WS
jak
wylaczysz "auto" to moze wiac tylko zimnym powietrzem z zewnatrz...

Nie jest to prawda, w trybie półautomatycznym w tym aucie możesz bez problemu ustawiać temperaturę powietrza (i w każdym innym które znam).

Data: 2011-01-05 17:08:44
Autor: to
[...]

Ale to jest kompletna bzdura, jeśli tak było w Mondeo to oznacza to, że klima była niesprawna lub że kierowca nie potrafił jej ustawić.

Data: 2011-01-05 09:35:12
Autor: Kuba \(aka cita\)
Pochlaniacz samochodowy wilgoci

U¿ytkownik "WS" <LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:08d9a6af-c65b-41f1-a38c-5d51531baf15i18g2000yqn.googlegroups.com...
On 4 Sty, 21:58, to <t...@abc.xyz> wrote:

Od razu widaæ ¿e nie u¿ywa³e¶ normalnej klimy...

ta... bez "wietrzenia" z minute dwie przy otwartych na full szybach i
tak nie ma szans po ruszeniu na chlodek...

Nie rozumiem jakie wietrzenie. Nigdy czego¶ takiego w samochodzie z klim± nie musia³em robiæ i nie widze powodów.
Wszystko jest kwesti± umiejêtno¶ci korzystania z klimatyzacji

[...]

wystarczy wy³aczyæ auto i ustawiæ nawiew zgodnie z w³asnymi wymaganiami. Kratki nawiewu mo¿na zamkn±æ. Wiele rzeczy mozna zrobic i mieæ ca³o¶æ ustawion± dok³adnie tak jak sie chce.

Wiec nie narzekaj tylko naucz sie korzystaæ.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-01-05 01:14:52
Autor: WS
On 5 Sty, 09:35, "Kuba \(aka cita\)" <yes.or...@wp.pl> wrote:

Nie rozumiem jakie wietrzenie. Nigdy czego takiego w samochodzie z klim
nie musia em robi i nie widze powod w.
Wszystko jest kwesti umiej tno ci korzystania z klimatyzacji

Bo moc klimy jest mnijesza niz takiego wietrzenia ;),jak wsiadasz do
samochodu, gdzie kierownica parzy to najoptymalniej jest wlaczyc klime
i otworzyc wszystkie szyby..., przejechac kawalek i jak juz dmucha
dobrze zimnym zamknac okna...

WS

Data: 2011-01-05 11:01:59
Autor: Kuba \(aka cita\)
Pochlaniacz samochodowy wilgoci

Uzytkownik "WS" <LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl> napisal w wiadomosci news:39e02b03-1481-493b-a3cc-d9d365ac3c42o14g2000prn.googlegroups.com...

> [...]

samochodu, gdzie kierownica parzy to najoptymalniej jest wlaczyc klime
i otworzyc wszystkie szyby..., przejechac kawalek i jak juz dmucha

mam teraz auto, którego klimatyzacja nie wlacza sie w zimie (gdy temp. powietrza na zewnatrz jest nizsza niz 4 st w plusie). Nie uzywalem wiec klimatyzacji od kilku miesiecy. Nie wietrze samochodu w jakis specjalny sposob i szyby mi nie paruja.
W ogole nie rozumiem problemu.

Jeszcze raz powtarzam - sprawny i suchy samochód czy z klima czy bez nie powoduje parowania szyb.
Napraw samochód, a nie narzekaj i nie psiocz na klime. Nadmierne parowanie szyb w sprawnym samochodzie nie wystepuje.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-01-05 09:18:14
Autor: Artur\(m\)
Pochlaniacz samochodowy wilgoci

U¿ytkownik "WS" <LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:df50a202-cd89-4a88-a974-01567c61a361c2g2000yqc.googlegroups.com...
[...]

W gruncie rzeczy w³a¶nie o to rówie¿ mi chodzi³o.

Artur(m)

Data: 2011-01-05 09:31:43
Autor: Kuba \(aka cita\)
[...]

chyba musisz sie przejechaæ samochodem ze sprawn± klim±.

 Po drugie tylko dodatkowy klopot (nabijanie, dezynfekcja...)

straszny k³opot, naprawde.

[...]

czy Ty czyta³e¶ kiedy¶ instrukcje takiej klimatyzacji?

ps. poza tym jak to jest, ze zim± automat po wej¶ciu do auta wali gor±cym? Sk±d je bierze?
Przypomniam, ze rano mo¿esz ustawiæ nadmuch rêcznie, automat wy³±czyæ, pó¼niej w³±czyc.
Sposob u¿ytkowania klimy (zwlaszcza automatycznej) nie sprowadza sie do odpalenia samochodu i narzekania, ze jest za zimno/za ciep³o

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-01-05 09:16:24
Autor: Artur\(m\)

Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:ig002t$771$1inews.gazeta.pl...

[...]

sorry nie chciałem urazić.

[...]

Mogłem kupić kombi i nie używać dodatkowej powierzchni ładunkowej.

Artur(m)

Data: 2011-01-05 10:53:21
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2011-01-05 09:16, Artur(m) pisze:
[...]

Spokojna głowa - jeśli masz takie potrzeby, to możesz nadal tak pisać.

Nawet autobus :)

Data: 2011-01-05 13:17:48
Autor: Artur\(m\)

Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:ig1f2h$k97$1news.onet.pl...
[...]

Staram się robić zakupy "sprawne", jak mi nie potrzebna dodatkowej
powierzchni Å‚adunkowej.- to nie kupujÄ™.
Klima przydaje się rzeczywiście 2-5% czasu
(przy czym brak, mi nie przeszkadza) nie dam za to dodatkowo
4-9 tysięcy

Artur(m)

Data: 2011-01-05 17:11:23
Autor: to
Pochlaniacz samochodowy wilgoci
begin Artur\(m\)
Staram się robić zakupy "sprawne", jak mi nie potrzebna dodatkowej
powierzchni ładunkowej.- to nie kupuję. Klima przydaje się rzeczywiście
2-5% czasu (przy czym brak, mi nie przeszkadza)

Hamulce też się przydają przez jakiś 1% czasu albo i nie...

nie dam za to dodatkowo
4-9 tysięcy

A te ceny to skąd? Przeleżałeś pod lodem 20 lat? ;)

Data: 2011-01-05 17:34:09
Autor: kamil
On 05/01/2011 12:17, Artur(m) wrote:

[...]

Pomyliles sie o jakies 3-8 tysiecy.

Kamil

Data: 2011-01-07 10:49:24
Autor: Artur\(m\)

Użytkownik "kamil" <kamil@spam.com> napisał w wiadomości news:ig2a2h$k0h$1inews.gazeta.pl...
[...]

Jak mówimy o klimie od pana Miecia, - to tak
Pomyliłem się

Data: 2011-01-07 10:06:11
Autor: kamil
On 07/01/2011 09:49, Artur(m) wrote:

[...]

Losowo wybrany, popularny samochod rodzinny:

http://cenniki.konfigurator-vw.pl/pdf/touran.pdf

Klimatyzacja dwustrefowa z regulacja elektroniczna "Climatronic" Cena: 1240PLN.

Nikt oczywiscie nie zabrania Ci zyc urojeniami o temperaturze 25'C wewnatrz samochodu przy 35'C zewnetrznej i klimatyzacjach za 9000.

Kamil

Data: 2011-01-07 10:13:12
Autor: kamil
On 07/01/2011 10:06, kamil wrote:
[...]

W zasadzie patrzac po dostepnych obecnie modelach, trzeba sie naprawde sporo napocic, zeby znalezc samochod bez klimatyzacji. Przejrzalem Megane, 207/307, Grande Punto - wszystko ma klime w standardzie.

Sam nie pamietam, kiedy ostatni raz mialem samochod bez klimy, a w sumie mialem juz ze 14 roznych, nowych i starych.

Kamil

Data: 2011-01-05 09:27:59
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "Artur(m)" <musicm@interia.pl> napisał w wiadomości news:iful83$2nek$1rekrutacja.tu.kielce.pl...
[...]

a w domu gotujesz na ognisku, czy masz moze kuchenke?
używasz zapałek, czy krzesiwa?

ps. przecież skoro można ugotować zupe nad ogniskiem, to po co kupować kuchenke?

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-01-05 13:20:12
Autor: Artur\(m\)

Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:ig1a2l$ecg$1inews.gazeta.pl...

[...]

Jak bym gotował 10 - 20 razy w roku, to istotnie może rozpaliłbym ognisko.

Data: 2011-01-06 10:43:41
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "Artur(m)" <musicm@interia.pl> napisał w wiadomości news:ig1nls$p0a$1rekrutacja.tu.kielce.pl...

ps. przecież skoro można ugotować zupe nad ogniskiem, to po co kupować kuchenke?

Jak bym gotował 10 - 20 razy w roku, to istotnie może rozpaliłbym ognisko.

jasne, już widze jak wywalasz kuchenke z mieszkania.
EOT

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-01-07 10:50:16
Autor: Artur\(m\)
Pochlaniacz samochodowy wilgoci

Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:ig42sf$auv$1inews.gazeta.pl...

EOT

Nareszcie coÅ› z sensem
Artur(m)

Data: 2011-01-04 21:28:31
Autor: Artur Ma¶l±g
W dniu 2011-01-03 18:24, J.F. pisze:
[...]

Nie chrzañ - w Niemczech te¿ w tym czasie klimatyzacja nie by³a
standardem w compactach i trzeba by³o zamawiaæ, dop³acaæ.

--
Jutro to dzi¶ - tyle ¿e jutro.

Data: 2011-01-05 00:27:12
Autor: J.F.
On Tue, 04 Jan 2011 21:28:31 +0100,  Artur Ma¶l±g wrote:
[...]

Ale wiekszosc Niemcow doplacala ? A tymczasem w Gliwicach .. montowano w ogole klimy ? I tak niech sie cieszy ze mial zagraniczny silnik, bo Polakom Opel
zaordynowal 60KM :-)

J.

Data: 2011-01-04 09:08:27
Autor: Artur\(m\)
Pochlaniacz samochodowy wilgoci

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4d21d419$0$2441$65785112news.neostrada.pl...
begin Andrzej Lawa

Tak, zwłaszcza w samochodach bez klimatyzacji ;->

Nie wiedziałem, że to forum o oldtimerach. ;-)

Nie to grupa dyskusyjna warszawiaków,
którzy  sÅ‚usznie, kupujÄ… tylko nowe auta.

Reszta powinna na piechotÄ™.

Artur(m)

Data: 2011-01-05 09:22:28
Autor: Artur\(m\)
Pochlaniacz samochodowy wilgoci

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4d237f9a$0$2459$65785112news.neostrada.pl...
begin Artur\(m\)

Nie to grupa dyskusyjna warszawiaków, którzy  sÅ‚usznie, kupujÄ… tylko
nowe auta.

JakieÅ› kompleksy?

Przecież to z mety widac, że - tak.
Każdy w dzisiejszych czasach chciałby być warszawiakiem.

Artur(m)

Data: 2011-01-02 23:17:19
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-01-02, kogutek <kogutek44@vp.pl> wrote:

[...]

Ja to zamykam drzwi przed jazd± i otwieram przed wysiadaniem. Ale ja to
pewnie dziwny jestem.

Krzysiek Kie³czewski

Data: 2011-01-02 23:21:30
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-01-02, Krzysiek Kielczewski <krzysiek.kielczewski@gmail.com> wrote:

[...]

Patrz±c po innych odpowiedziach rozszerzê:
Najwa¿niejszy jest stan ca³ego systemu wentylacji - podaj czym je¼dzisz
to mo¿e kto¶ podrzuci konkrety. Z uwag ogólnych: filtr powietrza musi
byæ czysty i suchy, dywaniki musz± byæ suche; przez ca³y czas obieg
powietrza powinien byæ wymuszony i otwarty; przed opuszczeniem pojazdu
trzeba go przewietrzyæ zimnym powietrzem (czasem wystarczy przytrzymaæ
otwarte drzwi przez piêtna¶cie sekund, czasem ostatni kilometr trzeba
przejechaæ z uchylonymi oknami)

Pozdrawiam,
Krzysiek Kie³czewski

Data: 2011-01-02 22:32:43
Autor: Mario
Pochlaniacz samochodowy wilgoci
Mam problem z zaparowanymi szybami i ogolna wilgocia w aucie.

musisz wysuszyc auto w jakims pomieszczeniu, dokladnie je oczysc (zarowno piasek i kurz ktore trzymaja wilgoc jak i tluszcz z szyb), a nastepnie zadbaj o nowy filtr kabinowy czy tam jeszcze klimatyzacji.... sprawdz czy nie ma mikro-wycieku z nagrzewnicy - to czesty powod parowania....

jesli to nie pomoze to pozostaja zmiany nawykow.... np. palenie w aucie lub zostawianie auta wciaz nagrzanego wewnatrz na postoj "pod chmurka" przy niskiej temperaturze...

Na allegro dostepne sa takie 'cuda' jak samochodowe pochlaniacze wilgoci. Uzywal ktos ? Jakies efekty?
Ktory ewentualnie wybrac?

wybierz (jesli nie masz mozliwosci wykonania tego co napisalem wczesniej) taki "stacjonarny"... im wiekszy tym lepszy - wklad i tak szybko sie skonczy... dziala dobrze ale to nie rozwiarze problemu... w dodatku pamietaj, ze w aucie blyskawicznie zamarznie :)

pzdr

Data: 2011-01-02 22:36:12
Autor: Tomek
Pochlaniacz samochodowy wilgoci
U¿ytkownik "hadam" napisa³
Na allegro dostepne sa takie 'cuda' jak samochodowe pochlaniacze wilgoci. Uzywal ktos ? Jakies efekty?
Ktory ewentualnie wybrac?
jaki¶ czas temu w lidlu by³y poch³aniacze wilgoci. kosztowa³o co¶ ko³o 20 z³ za pojemnik + 3 wk³ady (chlorek wapnia, woreczki po 450 g). kupi³em toto na próbê i jako¶ nie widzê ró¿nicy w zaparowywalno¶ci szyb. raczej nie licz ¿e allegrowy poch³aniacz wielko¶ci choinki zapachowej zapobiegnie parowaniu

Data: 2011-01-02 23:01:00
Autor: emes
Pochlaniacz samochodowy wilgoci

U¿ytkownik "Tomek" <WYWAL.TOqazzyTO.TEZ@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:ifqr4j$7sc$1@news.onet.pl...
U¿ytkownik "hadam" napisa³
[...]

chlorek wapnia jest kiepski.

Diatomity to jest bardzo dobre rozwiazanie.
Polecam SLIX na a...ro

Data: 2011-01-02 22:39:25
Autor: Kuba \(aka cita\)
Pochlaniacz samochodowy wilgoci

U¿ytkownik "hadam" <niema@niema.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4d20ea13$0$2487$65785112news.neostrada.pl...
Mam problem z zaparowanymi szybami i ogolna wilgocia w aucie.

Na allegro dostepne sa takie 'cuda' jak samochodowe pochlaniacze wilgoci. Uzywal ktos ? Jakies efekty?
Ktory ewentualnie wybrac?

ale filtr przeciwpy³kowy wymieni³e¶, a dywaniki nie s± przemoczone jak g±bka podczas k±pieli?

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-01-02 22:55:57
Autor: ToMasz
hadam pisze:
Mam problem z zaparowanymi szybami i ogolna wilgocia w aucie.

Na allegro dostepne sa takie 'cuda' jak samochodowe pochlaniacze
wilgoci. Uzywal ktos ? Jakies efekty?
Ktory ewentualnie wybrac?
nie wiem jak poch³aniacz z allegro dzia³a, ale pomy¶l ze z t±
poch³oniêt± wod± co¶ trzeba bêdzie zrobiæ. czyli jak urz±dzenie ma 1dm3
objêto¶ci, to wystarczy na tydzieñ.Potem  powinno byc o 1kg cie¿sze i
wyrzucone/opró¿nione. je¶li jest inaczej - zapytaj sprzedawce jak

ToMasz

Data: 2011-01-02 22:57:52
Autor: Bugatti
Pochlaniacz samochodowy wilgoci
U¿ytkownik "hadam"  napisa³ w wiadomo¶ci:

Mam problem z zaparowanymi szybami i ogolna wilgocia w aucie.

Na allegro dostepne sa takie 'cuda' jak samochodowe pochlaniacze wilgoci. Uzywal ktos ? Jakies efekty?
Ktory ewentualnie wybrac?

Najtañszy lecz dziwaczy ale w miarê efektywny to "szorstkie" gazety typu gazeta wyborcza - roz³o¿yæ na du¿ej powierzchni wnêtrza jak najbli¿ej szyb.

Kolejny sposób to niewielkie uchylenie szyby na parê minut przed wyj¶ciem z auta po to aby odparowa³a wilgoæ.

Warto te¿ wymieniæ filtr kabinowy i dodatkowo ciut wydajnieszy od gazet poch³aniacz - http://www.moto-center.pl/produkt.php?products_id=5024

Pozdr.

--
Bugatti

Data: 2011-01-02 23:40:13
Autor: Plumpi
[...]

Sprawd¼ w pierwszej kolejno¶ci czy czasami nie je¼dzisz ca³y czas z zamkniêtym obiegiem powietrza.
Wyczy¶æ dok³adnie dywaniki i u¿ywaj gumowych wycieraczek, z których nalezy czesto usuwaæ ¶nieg.
Sprawd¼ czy nie masz zapchanych filtórw przeciwpy³kowych.

Data: 2011-01-02 23:44:55
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2011-01-02 23:40, Plumpi pisze:

[...]

Tyle ¿e je¿eli ju¿ jest wilgoæ w samochodzie, to na czas suszenia (a w obecnych warunkach to zajmie pewnie sporo czasu), te dywaniki trzeba wywaliæ. Inaczej nigdy nie wysuszy tapicerki pod nimi.

Data: 2011-01-03 09:42:39
Autor: MW
[...]

Tak jak radza inni:
- przede wszystkim wysusz auto! To podstawa, pogadaj ze znajomym z gara¿em, poszukaj w¶ród rodziny itp. W gara¿u - wyjmij dywaniki, mo¿esz te¿ zdj±æ plastik z boczków, podnie¶æ tapicerkê - o ile jest wilgotna. Suszarka w d³oñ i po parudziesiêciu minutach bêdzie OK.
- zlokalizuj ¼ród³o wilgoci - je¶li to nagrzewnica lub przewód spryskiwacza, to napraw/wymieñ co trzeba. Je¶li to nie one, pilnuj, by nie nanosiæ ¶niegu do wnêtrza auta - szczotka, otrzepywanie butów - a jesli ju¿ jest, to szmatka na pod³ogê przy wychodzeniu z auta, czêsto wymieniana na such±.
- umyj szyby od wewn±trz amoniakiem lub alkoholem, odt³u¶æ je b. dok³adnie
- jako poch³aniacz wilgoci propoujê silikonowy ¿wirek dla kota - na p³ask± tackê i pod fotel pasa¿era. Dzia³a b. dobrze, kosztuje niewiele (13 z³ za kilka kilogramów, wystarcza na ca³± zimê i wiosnê)

MW

Data: 2011-01-03 15:42:31
Autor: Bydlê
hadam wrote:
> Mam problem z zaparowanymi szybami i ogolna wilgocia w aucie.
>
> Na allegro dostepne sa takie 'cuda

Sa czujesz, ¿e to nic  nie jest warte.

> Ktory ewentualnie wybrac?

Prasê codzienn±.
Pod dywaniki, pod nogi, wymieniaæ regularnie.
Ci±gnie wodê jak z³oto.

(o ile masz sprawny samochod, bo je¶li nie, to lepiej zacz±æ od usuniêcia przczyny...)
--
Bydlê

Pochlaniacz samochodowy wilgoci