Początek na dwóch kółkach a wysokość siodełka

Data: 2014-05-22 11:37:13
Autor: twistedme
Początek na dwóch kółkach a wysokość siodełka
W dniu 2014-05-22 10:59, Lisciasty pisze:
Witam,

Usiłuję przestawić moją bandę z czterech kółek na dwa,
banda to prawie 6-cio latka i prawie 5-cio latek.
Siodełka ustawiłem tak jak mi się wydawało
że powinienem ustawić, tzn. noga prawie wyprostowana
w czasie pedałowania. Idzie nam tak sobie,
są problemy z łapaniem równowagi cały czas.
Zauważyłem, że inne dzieci jeżdżące po alejce
mają te siodełka prawie na samym dole,
nogami ledwo pedałują bo przy takim zgięciu
kolana jest ciężko, ale jakoś się przemieszczają
i równowagę łapią. Czy to jest dobry trop,
obniżyć środek ciężkości? Czy zostawić
to siodełko tak jak jest a tylko systematycznie
biegać z kijem aż załapie?

L.

Siodełko nisko daje poczucie bezpieczeństwa pod tym względem, że zawsze może się podeprzeć. Potem się podniesie, bo będzie mu niewygodnie.

A propos nauki dzieci.
Ja też latałem z kijem 2 tyg. i nic nie dało. Już prawie się załamałem. Aż któregoś razu poszliśmy na placyk o lekkim nachyleniu i zaczął zjeżdżać bez pedałowania, załapał równowagę, stopniowo dodając ruch pedałami i po 2 h umiał jeździć.

powodzenia :)

Początek na dwóch kółkach a wysokość siodełka